Movie Cube in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 284438

Topicstarter
Dag allemaal,

ik heb vandaag de HDD Movie Cube van Emtec S800 gekocht bij de Blokker. Graag wil ik deze gaan gebruiken om filmpjes en muziek op af te spelen in de woonkamer.

Na aansluiting op de televiesie heb ik via de LAN poort de movie cube aangesloten op mijn router WRT54G2 van linksys. Via het options menu van de movie cube heb ik aangegeven dat de verbinding 'wired' moet zijn en de IP/TCP 'auto' ingesteld.

Nu komt het probleem; de browser funtie van de Movie Cube kan niet het netwerk vinden. Anderszijds kan ik ook niet de HDD van de Cube vinden via mijn Desktop PC (ook met draad) met windows XP via het netwerk. Op mijn desktop heb ik mappen gedeeld, de windows én norton firewall uit gezet en de gastaccount geactiveerd. Toch kan ik nog steeds de Movie Cube 'niet zien' in het netwerk. Ik heb een printscreen gemaakt van de Router zoals die nu ingesteld is. Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/meulen.kruk/router.JPG

Ik wil graag de HDD kunnen 'zien' zodat ik vanaf mijn pc media naar de movie cube kan versturen.

Ik hoop echt dat iemand/jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt,

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ga eens naar het tabblad status en daar kan je ergens een lijst vinden van verbonden apparaten in een submenu. Staat hij daar tussen?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag Hooglander1,

Bij de router zat ook een cd-rom met een programma 'linsys-advisor' oid. Dat had ik al eerder geinstalleerd. Voordat ik de movie cube had aangezet herkende het programma de cube niet. Nadat ik de movie cube heb aangedaan wel. Via dat programma kan ik het niet benaderen.

In het menu van de cube kan ik zien dat de cube wel een ip adres verkrijgt : 192.168.1.104. Dus er is wel op de een of andere manier een connectie.

Ik heb net een collega gevraagd en die gaf aan dat de desktop met windows xp gebruiker accounts moet hebben met een wachtwoord. Anders kunnen andere apparaten het niet benaderen. Is dit echt zo? Ik heb zoals aangegeven wel de Gast-account geactiveerd, mijn eigen (administator) account en gast account hebben beide geen wachtwoord (na opstarten gaat hij direct door naar de desktop, geen inlog of keuze scherm).

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hierbij nog een overzicht van het Linksys programma ding. Hierin zie je dat de movie cube wel 'gezien' wordt in het netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/meulen.kruk/netwerk.JPG

Iemand een idee?

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kun je met Windows Verkenner, via \\192.168.1.104 de Movie Cube niet benaderen? (dat \\192.168.1.104 is dan het adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag Thinkpad,

dat heb ik al geporbeert. Hij zegt dat ik dan de spelling moet controleren.

Wat wel is gelukt: via de cube mijn HDD van mijn pc benaderen door het netwek-ip van mijn desktop in te vullen. Dit is gelukt toen ik net "netbios via TCP/IP inschakelen" heb aangeklikt bij tabblad WINS onder "geavanceerde instellingen" van de TCP/IP protocol eigenschappen.
Zie:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/meulen.kruk/Instellingen%20netwerk%20voor%20movie%20Cube.JPG

Dus in het kort:
ik kan via de cube mijn gedeelde mappen van mijn pc benaderen, ik kan mijn cube niet benaderen vanaf mijn pc (wat ik uiteraard graag wel wil).

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109878

Ik had net het zelfde probleem. Als je bij netwerk de NAS mode aan zet en in windows verkenner dan \\IP invoerd dan kom je zo op de movie cube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag Wouda,

hoe zet ik de NAS mode aan? Als ik in de movie cube NAS op ON zet, krijg ik alleen een 'exit" knop in beeld. Kan dat ook op een andere manier?

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284438 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:46:
Dag Wouda,

hoe zet ik de NAS mode aan? Als ik in de movie cube NAS op ON zet, krijg ik alleen een 'exit" knop in beeld. Kan dat ook op een andere manier?

Maarten
Zover ik weet niet. Ik heb dat ding ook pas sinds vandaag dus misschien is er wel een andere manier. Zo lang je dat exit dingtje ziet kan je de box benaderen in windows met \\<ip>

Ik zit verloopig even te stoeien met het geluid dat heel erg zacht is. Maar dat zou misshien wel kunnen liggen aan dat ikover HDMI kijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wouda,

bij mij is het geluid erg zacht en ik kijk over scart.

er moet toch een makkelijkere manier zijn om de HDD te benaderen?

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je wilt dus files van de pc naar de moviecube en file van de movie cube naar de pc?
waarom maak je dan geen verbinding vanaf de movie cube naar de pc en "sleep" je de bestanden op de moviecube?
Draait er ook nergens iets van een firewall en zitten ze wel in hetzelfde subnet?

zijn er geen geavanceerd opties op de cube?

[ Voor 7% gewijzigd door LuckY op 19-12-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284438 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:14:
Wouda,

bij mij is het geluid erg zacht en ik kijk over scart.
Er zit op je afstandsbediening van de cube een volumes knop. Als hem dan harder zet gaat het goed komen :)
Maar inderdaad zou het wel zo prettig zijn als dat NAS gebeuren gewoon aan kan blijven en het lijkt mij dat moet kunnen. Zeker omdat er op de site van Blokker staat te lezen dat hij ook al backup-unit gebruikt kan worden. Het lijkt mij erg lastig als ik een backup wil maken dat ik eerst de TV moet aan zetten. Dit zou inhouden als ik remote desktop gebruik dat ik nooit een backup kan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@LuckyY
nee, de opties voor instellingen op de cube zijn zeer beperkt. Het is me inmiddels gelukt de HDD van de cube te benaderen door de NAS functie van de cube aan te zetten en dan tijdens het pop-up scherm via de netwerk-ip en verkenner van de desktop pc. Het is behelpen, maar het gaat.

Anderzijds; vanaf de cube naar de pc gaat wel, als ik de norton firewall disable. Dit is ook niet ideaal als ik bijv. een lange film stream staat de gehel speeltijd van de film mijn firewall uit.

@ Wouda,
volume van de cube op max. en dan de TV een beetje harder, dan kom je er wel.

Al enig idee hoe de NAS beter (permanent) in te schakelen is?

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284438 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:57:
Al enig idee hoe de NAS beter (permanent) in te schakelen is?
Ik heb nog geen idee. Ik begin er aan te twijvelen of het wel kan....Ik zal zo eens een keer de handleiding gaan lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
@ mjrjaspers ,

kan je niet bepaalde ip's excluden dat je die als Trusted zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LuckyY,

ik heb echt geen idee wat je bedoeld.... Is dat in de router of wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
in je norton dat je kan zeggen dat je al het vekeer vertrouwd van een bepaald ip.
en dar het ip van je cube geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ mjrjaspers:
Ik zie niet een mogelijkheid om het NAS gebeuren constant aan te laten... Als jij weet hoe het wel kan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284600

Hallo Het heeft te maken met je router instellingen.

UPnp op aan zetten bij de router instellingen.

Eventueel de optie DMZ aan zetten,

gr Ben :> >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284600

maak wel even een backup van je router instellingen,

als je het allemaal goed doet kun je de cube via pc benaderen, nas van de cube staat dan wel aan,

gr Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ mjrjaspers

Het schijnt dat je op de volgende manier NAS gewoon altijd aan kan hebben.

open een telnet sessie naar de cube en voer de volgde commando's uit.
echo "/usr/sbin/nmbd -D" >> /usr/local/etc/rcS
echo "/usr/sbin/smbd -D" >> /usr/local/etc/rcS

Ik heb het nog niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vanavond even geprobeerd of het werkt en het werkt perfect, het NAS gebeuren draait nu constant. Hoewel als je kijkt bij setup dat hij zegt dat hij niet draait klopt dan niet. Overgens is het gewoon een linux shell waar je in zit dus als je bekend bent met linux

Als je inlogd via telnet gebruik dan:
login: root
Paswoord: MeLE

Dan de volgende 2 commando's
echo "/usr/sbin/nmbd -D" >> /usr/local/etc/rcS
echo "/usr/sbin/smbd -D" >> /usr/local/etc/rcS
Daarna een reboot van de cude.

Je kan dan weer inloggen via telnet en dan met het commando:
ps -ef |more
bijv. kijken of de service draait. Er moet namelijk ergens in het lijstje wat je krijgt te zien moet iets staan van "/usr/sbin/nmbd -D"/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 109878 schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:29:
Ik heb vanavond even geprobeerd of het werkt en het werkt perfect, het NAS gebeuren draait nu constant. Hoewel als je kijkt bij setup dat hij zegt dat hij niet draait klopt dan niet. Overgens is het gewoon een linux shell waar je in zit dus als je bekend bent met linux

[...]

[...]

bijv. kijken of de service draait. Er moet namelijk ergens in het lijstje wat je krijgt te zien moet iets staan van "/usr/sbin/nmbd -D"/
Dankje, ik zal het vanavond eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Wouda

Ik ben ingelogt op de movie via Telnet http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1272828 en de commando's ingevoerd zoals door jou gepost.

Het werkt nu prima! bedankt daarvoor! _/-\o_
Het is wel vreemd dat je dit moet doen voor iets waarmee ze 'reclame' maken op de doos. Dit is nou niet echt voor elke huis-tuin-keuken vader weggelegd.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ farlab

bedankt voor je reactie. De 'UPnp' stond al op "aan" en toch ziet mijn pc de cube niet in het netwerk. Ik kom er waarschijnlijk nooit achter.

Ik ben al tevreden zoals het nu werkt.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoe bevalt de S800 bij jullie? Er zijn weinig gebruikerservaringen te lezen over. Zit er aan te denken om 'm ook te halen.
Kan je er ook DVD's mee kijken die op de harde schijf staan? Dus dat ik de inhoud van een DVD-schijf kopieer naar de HD en dan vandaar kan bekijken. Zodat je niet steeds schijfjes hoeft te wisselen (voor de kinderfilms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ione,

ik heb alleen geprobeerd gekopieerde dvd files (IFO , VOB) te bekijken via het netwerk (dus de files op de pc) en dat ging prima. Verder kopieer ik meestal de files (xvid en dvd) naar de cube en open ze dan. Dat gaat nog soepeler. Ik heb de opneem functie (van TV en Time shift) nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat net nog even wat de spelen met de cube en kwam er achter dat het file system Read-only is. Iemand een idee of je dat om kan zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ione schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:52:
Hoe bevalt de S800 bij jullie? Er zijn weinig gebruikerservaringen te lezen over. Zit er aan te denken om 'm ook te halen.
Kan je er ook DVD's mee kijken die op de harde schijf staan? Dus dat ik de inhoud van een DVD-schijf kopieer naar de HD en dan vandaar kan bekijken. Zodat je niet steeds schijfjes hoeft te wisselen (voor de kinderfilms).
Het apparaat heeft nog wel wat problemen kom ik achter. Bijv de volgende problemen die ben ik tot op heden tegen gekomen.
- opnemen via voor geprogrameerde tijd gaat fout het ding loopt helemaal vast.
- meer dan 40 gb kopieren naar de harde schijf gaat niet lukken omdat er dan word gezegd dat de schijf vol is terwijl er 250 gb ruimte is....

Je kan DVD 'ser op zetten. Je kan met het ding zowel VOB, IFO als ISO bestanden kijken. Misschien nog wel meer ? Je kan ook een film streamen bijv. van je PC. Dat kan natuurlijk ook met geluid.

Echt heel erg tevreden ben ik nog niet. Misschien dat ik het apparaat nog even ge omruilen voor een ander om te kijken of die het beter doet.Anders denk ik toch dat ik hem terug breng en me geld terug vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284957

Ik heb een vraagje mbt de snelheid van het kopieren van bestanden.

Ik heb de Cube aangesloten via een 20 meter cat5e patch kabel(afgeschermd) snelheid mx 1000 M bits/s

Als ik nu bestanden overzet naar de cube dan behaal ik maximaal een snelheid van 1,65 MB/s.
Het duurt dus dik een half uur om een dvd naar de fat schijf van de cube te schrijven.

Voorheen had ik een trekstor moviestation en deze was via usb op een remotepc verbonden met mijn pc(ook via ethernetkabel. De bestanden vlogen toen volgens mij in 10 minuten naar de schijf....

Ik heb in mijn router alles open staan en vraag me af of de snelheid niet hoger kan?
Het downloaden van de film gaat nog sneller, nl met 2,3 MB/s :?

ps: Ik krijg de constante NAS niet aan het lopen met de manier als hier in de topic besproken..... :/
edit: ja hij loopt constant nu. ben een linux leek

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

Mijn minpuntjes voor de cube:
Slechte reactie mbt menu/afstandsbediening.
Waarom uberhaupt fat32? Mijn trekstor had 500gb ntfs daar paste alles op....
Voordelen: kan nu ook tv kijken op de beamer. Kwaliteit beeld door alle mogelijke inestellingen super!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 284957 op 24-12-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebFox
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-12-2008
Onlangs ook deze moviecube aangeschaft, maar helaas krijg ik de verbinding helemaal niet voor elkaar.

- netbios via TCP/IP is ingeschakeld,
- Gastaccount staat aan
- UPnp staat op de pc aan maar ik kan het niet instellen in mijn modem (Davolink van Tele2)
- Firewall staat uit

Mijn Moviecube heeft verbinding met mijn router, IP 192.168.1.7,
als de Cube in NAS mode staat krijg ik "fout bij het laden van de pagina" als ik hem via
de browser probeer te benaderen.

Ook vanaf de moviecube onder browser -> NET vind ik geen gedeelde bestanden terwijl ik die wel heb ingesteld.

Ik heb de indruk dat ik iets belangrijks mis aangezien het bij jullie wel werkt...
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou misschien moet je toch eens proberen de NAS voor altijd aan te zetten, als boven omschreven. Ik ben geen linux expert dus het was even stoeien.
Even in het kort zoals ik dacht dat het moest.
Putty donwloaden: http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe

inloggen op je ip en dan wel telnet aanvinken.
Klik op Open.
Type dan: Root
en dan: MeLE

en dan commando: "/usr/sbin/nmbd -D" (dacht zonder aanhalingstekens?)
en dan commando: >> /usr/local/etc/rcS

nu de moviecube herstarten.

Je zou nu een netwerkverbning moeten kunnen aanleggen naar de part 1(fat32 schijf) op de NAS.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebFox
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-12-2008
Anoniem: 284957 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:09:
Nou misschien moet je toch eens proberen de NAS voor altijd aan te zetten, als boven omschreven.
<knip>
Dank je voor te reactie, ik zou het kunnen proberen, alleen als het nu niet lukt
als ik NAS aan heb staan, vraag ik me af of dit werkt. Volgens mij doe ik toch iets verkeerd denk ik.

Als jullie NAS mode aanzetten kunnen jullie de cube dus benaderen door met de browser op de
pc te gaan naar het IP adres van de Cube? (in mijn situatie dus http://192.168.1.7)
Ik hoef dus niet eerst iets van een netwerk in te stellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jullie NAS mode aanzetten kunnen jullie de cube dus benaderen door met de browser op de
pc te gaan naar het IP adres van de Cube? (in mijn situatie dus http://192.168.1.7)
Nee dat lukt bij mij ook niet.
Het makkelijkste is als je via het configuratiescherm naar netwerkcentrum gaat en daar een netwerkverbinding gaat instellen.

Bij Vista kun je ook "deze computer" openen. Rechtermuisknop op lege plek en kiezen voor netwerklocatie toevoegen......

ps: Bij NAS aanzetten via de cube kreeg ik niet meteen een nas gevonden bij mijn netwerkcentrum. Pas na een tijdje zag hij de nasverbinding...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 284957 op 28-12-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomen neskio
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-06-2024
Waarom tik je http:// in als je een netwerkverbinding wilt maken? Je wilt hem immers niet als webserver benaderen, toch?! Dus file access via een UNC-path, oftewel \\servername\sharename. In jouw geval \\192.168.1.7\part1 ofzoiets; \\nas\ werkt geloof ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

\\nas\ werkt geloof ik ook wel.
klopt die doet het idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285384

Hallo .
Ik heb de nas functie nu permanent aan bedankt daarvoor voor diegene die t uigepluisd hebben .
Helaas is bij mij de NAS functie super traag . Ik weet niet of iedereen daar last van heb vandaar dat ik dat graag wil weten.
Heb contact gehad met emtec supporter en die vertelde mij dat ze nog niet van dit probleem afwisten mmmm.
25 minuten om 1 Gb te kopieren vanaf mijn pc naar de emtec s800 lijkt me toch wel traag.
Aangezien ik er nog een paar 100 GB naar toe wil zetten.
Wie heeft er meer dit probleem of een oplossing ervoor ?

alvast bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De snelheid is een ramp. Bij mij gaat de snelheid met 1,65 Mb/s op een vaste netwerkkabel :(

Dat is inderdaad zo'n 45 minuten voor een film van 4 GB
Op een ander forum is men van mening dat dit mogeijk eenn hardware probleem is. ftp zou iets sneller kunnen werken.

Ik krijg alleen de ftp niet aan de praat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand het al voor elkaar om de opgenomen video bestanden (bijv. TV opnames) van de cube naar de pc te kopieren? Ik krijg meldingen dat het read only is en daarom geen rechten.

Dit is wel jammer en wel een functie die ik graag wil (gaan) gebruiken.

@snelheid; ik herken dit ook. De snelheden om bestanden over te zetten zijn vrij laag. Ik heb geen idee wat je hier aan kunt doen. Ik stuur bestanden over als ik aan het eten ben bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben op een forum terecht gekomen waar men druk doende is de ontwikkelingen van deze problemen te bespoedigen. Men vermoedt dat oa. de snelheid een hardware probleem is en men is doende de source-code te bemachtigen om deze zo te tweaken.

Tevens heeft men de laatste firmware in een eigen versie gestoken met enkele mooie opties.
Ik heb nu NAs constant aan. Verder kan ik met ftp inloggen(al bespoedigt dit de snelheid niet.
Ik heb tevens toegang tot de rec schijf(schrijfrechten)

Kijk zelf maar:
http://www.mhdworld.com/m...php?topic_id=210&forum=11

credit uiteraard naar de makers. Ik kan niet wachten op de ontwikkelingen....

gr jpjc

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 284957 op 31-12-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285562

Bij mij is de snelheid wel goed, hij doet ongeveer 20 minuten over 4 gb. Verder ben ik tevreden over de beeldkwaliteit.
Het geluid lijkt wel wat zacht, ik heb hem nu op een scartkabel naar de TV, maar wil hem nog op mijn 5.1 set aansluiten. Ik denk dat het dan beter zal zijn.

De NAS functie werkt niet echt lekker. Ik krijg hem in het menu niet aan. Ik krijg ook dat "exit" bericht als ik hem probeer aan te zetten. Ik kan nu wel bestanden ophalen uit mijn netwerk, dankzij eerdere posts, maar ik zie dus niet de harde schijf in mijn verkenner. Dat lijkt mij toch het handigst, dat ik alles via de pc kan doen. Ik heb Emtec gevraagd via de website hoe ik dit kan doen, de handleiding is erg summier op dit punt.

Het inrichten van de menustructuur op de Cube en het kopieeren van bestanden vind ik niet zo prettig werken, vandaar dat ik de NAS functie echt goed aan de praat wil krijgen.

Kortom, ik ben tevreden, maar er zijn zeker verbeterpunten voor Emtec.

Groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gelukt! de opgenomen TV-bestanden kun je in het movie de cube kopieren naar de partitie waar je wel bij kan vanaf de pc.

snelheid op het netwerk is wel nog steeds vrij traag.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om het windowsbased NAS menu te benaderen na de update:

http://192.168.1.106
eigen ip invullen

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/20090101071821825883319.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 284957 op 01-01-2009 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285384

add peetur :
de nas functie zet je aan en ja dan zie je die rare exit maar dat hoort vlgns mij juist zo dus gewoon zodra je die exit zie dan ga je naar je pc en typ je //nas dan kan je naar je moviecube kopieren en het erop zetten al gaat dat bij mij juist super traag.
Ook kan je die nas op altijd aanzetten zodat je dat niet steeds hoef te doen dat doe je door middel van telnet en 2 commandos in te voeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285562

@ TdeMaster
Bedankt voor je tips. Bij mij werkt het nu ook. Waarom het eerst niet werkte is mij nog steeds een raadsel.
Ik heb het gisteren weer opgepakt en nu gaat het goed.
Ik heb de indruk dat de snelheid van het kopieren lager is als ik het kopieren vanaf de PC doe (40 minuten voor 4GB). Ik zal beide nog eens goed uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286643

Hallo,

Ik heb sinds kort ook de S800 in mijn bezit. Was er eerst erg tevreden mee, totdat ik laatst weer een film wilde kijken en hen geluid het niet deed. Op het schermpje van de S800 staat een geluidsicoontje met een kruis er door heen die ik maar niet weg krijg. Misschien dat iemand hier ook al mee te maken heeft gehad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi, het is wel stil geowrden hier :P

Er is nieuwe firmware uit:
http://www.emtec-internat...QUES%20DURS&ss_gamme=S800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305210

Dag Iedereen,
Verleden week een movie cube s800 gekocht, maar helaas dient de HD opnieuw geformatteerd te worden, weet iemand hoe ik dit best doe? Moet ik 2 of drie partities maken, en dient dit in fat 32 te zijn?
Groeten en dank voor de eventuele info,
Danny

• CurSiv3
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-03 19:29
Anoniem: 109878 schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:29:

[...]

[...]

Ik heb dit gedaan, maar het werkt niet :/
Als ik ps -ef|more uitvoer staat "/usr/sbin/nmbd -D" wel in de lijst.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170205

Ik heb het zelfde probleem. kom er helaas niet uit met puttytel :'(

Anoniem: 336734

Zou iemand me nog eens kunnen uitleggen hoe ik de functie van de NAS server constant aanzet, zodat ik ondertussen ook gewoon TV e.d. kan kijken?

Alvast bedankt!

Edit: Gelukt!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 336734 op 24-12-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-04-2010
Anoniem: 305210 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:39:
Dag Iedereen,
Verleden week een movie cube s800 gekocht, maar helaas dient de HD opnieuw geformatteerd te worden, weet iemand hoe ik dit best doe? Moet ik 2 of drie partities maken, en dient dit in fat 32 te zijn?
Groeten en dank voor de eventuele info,
Danny
Hier ook het zelfde, een movie cube S800H gekocht, maar helaas dient de HD opnieuw geformatteerd Zou er iemand me ook eenvoudig kunnen uitleggen hoe ik dit het best kan doe, en hoe kan ik nog extra 2 of drie partities maken voor mijn data

Alvast bedankt

Somi
Pagina: 1