• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo,

Ik heb een probleempje met een camera, namelijk de Sony DCR-HC14E. Ik heb hem van school geleend dus vandaar dat er geen cd-rom of handleiding bij zit. Nu zijn deze makkelijk te vinden op internet maar geen enkele driver die ik vind krijgt de camera aan de praat. Ook in windows movie maker vind hij niks.

Volgens de Sony site moet hij via het programma 'Picture Motion Browser' wel werken, maar als ik dat programma heb geïnstalleerd krijg ik de melding dat hij geen bronapparaat kan vinden.

De handleiding heb ik hier vandaan: http://www.sony.nl/product/sdh-minidv/dcr-hc14e

En deze drivers heb ik tot nu toe geprobeerd:
SonyTwain.exe
UsbDrven.exe
SonyHb2.exe

Ik heb verder wel de originele kabels/accu/bandjes etc erbij gekregen en het opnemen werkt wel. Terug kijken op de cam werkt ook en zodra ik hem inplug krijg ik wel het bekende 'plop' geluidje van Vista.
Alle drivers schijnen voor Windows XP te zijn, want voor Vista krijg ik de melding dat hij niet geïnstalleerd kan worden. Wanneer ik hem bij de compabiliteitsmodus aanpas naar XP (service pack 2) installeerd hij wel, maar herkent hij nog steeds de camera niet ;(

Help?

Anoniem: 22659

Laat me raden, je gebruikt de USB kabel?

If yes, then go to Het grote digitale video camera topic deel II