Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke tv-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Aangezien de meeste topics over dit onderwerp meerdere maanden tot wel jaren oud zijn, besloot ik een nieuwe te openen.

Ik zoek een nieuwe TV-kaart voor mijn systeem. Ik gebruik al jaren een Pinnacle 110i TV-tuner. Maar de software van Pinnacle en de beeldkwaliteit is op zijn zachts gezegd bedroevend te noemen. En in combinatie met andere programma's werkt het ook niet veel beter. Als laatste werkt de software van Pinnacle voor geen meter op alle Windows 7 beta's, en ik heb er geen vertrouwen in dat Pinnacle voor de beta/RTM de fouten uit die software gaat werken.

Welke kaart raden jullie mij aan? Ik zoek een goede tvkaart met een MCE compatibele afstandbediening. Een hybrid is niet echt nodig. Ook zou een goede ruisonderdrukking en signaalsterkte met analoog zeer fijn zijn.
Verder zou het nog handig zijn dat ie in het PCI-e 1x slot kon.

Ik heb al naar meerdere modellen gekeken, maar ik kan er nog steeds niet uit komen. Ik zit vooral te twijfelen tussen de Avermedia Hybrid Speedy en de Hauppage 1800 MCE.

Alvast bedankt.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zoek je niet een topic zoals dit?

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 3]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Vooralsnog zoek ik een kaart voor analoge tv.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Heb jij die Pinnacle 110i ooit aan de praat gekregen onder Vista HP x64? Ik heb op dit moment namelijk deze kaart gekocht voor een systeem met deze versie van Windows, maar hij werkt niet. Niet met de nieuwste drivers van Pinnacle en software leveren ze niet eens voor de 64-bit variant. 3rd party software is in dit geval helaas geen optie, omdat dan o.a. de afstandsbediening niet werkt. Ik ben van plan om hem binnenkort te ruilen, maar laat ik nu net tegen iemand aanlopen die ervaring met deze TV-kaart heeft :). Vragen kan altijd, toch?

Overigens was ik van plan om de Asus My Cinema-P7131 FM te halen. Beeldkwaliteit schijnt niet zo geweldig te zijn, maar werken doet ie zeker weten onder Vista x64.

[ Voor 13% gewijzigd door AntonH op 18-12-2008 21:43 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008 door kunnen nemen bij de HTPC-special en kijken welke kaart daar gebruikt is. Verder is er ook nog altijd de Pricewatch waarin je kunt zoeken en je eigen eisen specificeren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
@Anton121

Ik gebruik nog 32bit Vista, maar als het goed is zou 64bit nog wel moeten werken met de 110i met deze drivers http://www.pinnaclesys.co...?mode=documents&Display=1

@wiethoofd, de pricewatch reviews heb ik al doorgelezen, maar biedt niet echt soelaas in het beslissen van mijn keuze. Er zijn nauwelijks (+-10) vrij oude reviews.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:47:
@wiethoofd, de pricewatch reviews heb ik al doorgelezen, maar biedt niet echt soelaas in het beslissen van mijn keuze. Er zijn nauwelijks (+-10) vrij oude reviews.
Je moet in de pricewatch je eisen invullen, maximum prijs invullen en vervolgens krijg je een lijstje met mogelijke kaarten die aan je wensen voldoen, vervolgens slinger je google aan en haal je elke kaart er doorheen en dan weet je wat de rest van het internet over die specifieke kaarten denkt.

Hoe nauwkeuriger je bent met je eisen, hoe korter je lijstje is..

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:47:
@Anton121

Ik gebruik nog 32bit Vista, maar als het goed is zou 64bit nog wel moeten werken met de 110i met deze drivers http://www.pinnaclesys.co...?mode=documents&Display=1

Die drivers heb ik inderdaad gedownload, maar ze hebben helaas geen software voor de 64-bit versie beschikbaar (32-bit Vista software installeert niet). Daardoor kun je er alsnog niets mee. In ieder geval bedankt voor je reactie!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:39
Er loopt nog wel een ander draadje over TV kaarten:
Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:57:
[...]

Die drivers heb ik inderdaad gedownload, maar ze hebben helaas geen software voor de 64-bit versie beschikbaar (32-bit Vista software installeert niet). Daardoor kun je er alsnog niets mee. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Sorry, ik zou willen dat ik je kon helpen, maar als Pinnacle's software soms zelfs gebrekkig werkte op XP, dan heb ik vrij weinig hoop dat het goed zou gaan werken op Vista 64bit/Windows 7 32/64bit.
Ik heb nog niet echt superveel succes gehad met de 110i en andere MCE programma's, maar misschien dat het jou wel lukt: http://www.tv-cards.com/allapps.php

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kort en bonding: neem een Hauppauge PVR kaart. Deze staan al jaren aan de top, ik heb de PVR150, 250 en 500 gehad en ze doen het allemaal perfect. Zeer weinig ruis, goede software. De 500 zit in een Windows 2008 server en de 150 in een Vista 64-bit machine, allebei zonder problemen. Hauppauge staat niet voor niets bekend als (een van de) beste TV kaarten producenten. Deze PVR kaarten zijn PCI. Als je een moderne kaart wilt met PCI-e moet je de HVR-1800 nemen (staat hier ook nog op m'n verlanglijstje).

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 18-12-2008 22:18 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hauppauges als het om een analoge kaart gaat idd!!

ben ook zeer tevreden met mijn HVR-4000 .. :) als ze die nou eens in PCIe model uitbrengen ;)

andere kaartje van me was een Avermedia Studio 303P. Philips tuner / chipset, ook totaal NIET onaardig ;)

404 Signature not found

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Microkid schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:16:
Kort en bonding: neem een Hauppauge PVR kaart. Deze staan al jaren aan de top, ik heb de PVR150, 250 en 500 gehad en ze doen het allemaal perfect. Zeer weinig ruis, goede software. De 500 zit in een Windows 2008 server en de 150 in een Vista 64-bit machine, allebei zonder problemen. Hauppauge staat niet voor niets bekend als (een van de) beste TV kaarten producenten. Deze PVR kaarten zijn PCI. Als je een moderne kaart wilt met PCI-e moet je de HVR-1800 nemen (staat hier ook nog op m'n verlanglijstje).
Let wel op als je dit adviseert, PVR kaarten werken onder 64bit niet icm met 4GB of meer geheugen! Met de nieuwere HVR modellen is dit geen probleem.

It takes one to know one...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dubbeldrank schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:20:
[...]

Let wel op als je dit adviseert, PVR kaarten werken onder 64bit niet icm met 4GB of meer geheugen! Met de nieuwere HVR modellen is dit geen probleem.
Niet geheel correct. Mijn PVR150 werkt prima onder Vista x64 met 4GB :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat eerst te kijken naar die avermedia, maar de enige reviews die ik er over kan vinden (de Amerikaanse versie) zijn toch niet al te positief. En de Hauppage 1800 MCE is niet in NL te krijgen, en de HVR2200 nog steeds zwaar overpriced.

Dus ik wou vragen, wat zou nu de betere zijn van deze twee;
-WinTV-HVR-1200 Media Center Kit
-WinTV-HVR-1300

Naar de 1700 kijk ik ook niet aangezien die ook al niet al te positief is ontvangen.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Microkid schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:26:
[...]

Niet geheel correct. Mijn PVR150 werkt prima onder Vista x64 met 4GB :)
Dan wil ik graag van je weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Aangezien Hauppauge zelf aangegeven heeft dit probleem niet op te gaan lossen. :o

[ Voor 12% gewijzigd door Dubbeldrank op 19-12-2008 22:23 ]

It takes one to know one...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Iemand ervaring met de HVR1300?
Pagina: 1