Steam local currency available ($=€)!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.634 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Sterker nog, de britten betalen in veel gevallen nog minder dan voorheen, in tegenstelling tot de rest van europa. Aangezien de euro bijna gelijk staat aan de pond.

http://store.steampowered.com/?cc=uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CapTVK schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:58:
[...]

Steam heeft nooit iets gezegd over hoeveel gebruikers ze heeft, en jouw aantal komt mijn argument alleen maar ten goede. Een vocale groep van 3000-5000 op een totaal van 500.000 is dus 1 procent, laten we royaal zijn en dat de groep groeit tot 25.000 (2,5 tot 5 miljoen, niet vergeten waarvan het geld bij Steam al binnen is) als de overige 95 procent het allemaal best vind en uiteindelijk toch blijft kopen hebben we het over peanuts.
Ik denk dat je één groep klanten vergeet. Namelijk de groep die zich niet laat horen, maar ook nooit meer terugkomt bij Steam (zoals ik).

Ik vind het in ieder geval een geniaal geval van minachting voor je klanten en hoop dan ook dat dit ze veel geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar nogmaals de vraag. Stel je maakt een account aan en zegt dat je in Londen woont. Checkt Steam dat je IP daar wel of niet vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:22:
Maar nogmaals de vraag. Stel je maakt een account aan en zegt dat je in Londen woont. Checkt Steam dat je IP daar wel of niet vandaan komt?
Komt nog bij dat het systeem niet waterdicht is. Hoe willen ze aantonen dat je daadwerkelijk niet in Londen woont maar in NL? Via je bankrekening ofzo? Een kopie paspoort hebben ze me nooit gevraagd...
Je kunt als Londenaar een rekening in NL hebben lijkt mij. En op vakantie gaan naar NL, daar beetje internetten en een game kopen... Of moet je dan, op vakantie zijnde in NL, ook btw/VAT/flessentrekkerij-belasting betalen aan Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rian schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:40:
[...]

Ja, je kunt alleen betalen met euro's.

Ik heb vandaag world of goo gekocht, die had ik al een weekje op het oog. Heel erg zuur om te zien dat de prijs met 40% gestegen is, van 20 dollar naar 20 euro. Ik heb het spel toch maar gekocht, omdat het me nog steeds het geld waard is. Ook moest ik opeens adresgegevens opgeven, terwijl ik via paypal betaalde. Iets wat ik bij Steam nooit eerder gedaan heb. Dit doe ik niet weer.

Al met al is de huidige gang van zaken erg zonde rondom Steam. Deze week blijkt maar weer duidelijk dat er ook gewoon een bedrijf achter zit dat zoveel mogelijk geld moet verdienen. Waar ik me hierdoor nog het meeste zorgen om maak, is in hoeverre onze aankopen behouden blijven in het geval valve failliet gaat o.i.d. Ze kunnen wel bij hoog en laag beweren dat ze de boel van de drm zullen verlossen, maar dat geloof ik zo één twee drie nog niet, dat dat gaat gebeuren.
Ehm, ik heb World of Goo op 12 December gekocht in dollars en heb op mijn creditcard statement nu EUR 18.21 betaald, dus je hebt een prijsverhoging van 10% gekregen, niet eentje van 40%. Rekenen is in deze thread kennelijk ook een beetje een verdwenen skill.
maniacshouse schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:16:
[...]

Komt nog bij dat het systeem niet waterdicht is. Hoe willen ze aantonen dat je daadwerkelijk niet in Londen woont maar in NL? Via je bankrekening ofzo? Een kopie paspoort hebben ze me nooit gevraagd...
Je kunt als Londenaar een rekening in NL hebben lijkt mij. En op vakantie gaan naar NL, daar beetje internetten en een game kopen... Of moet je dan, op vakantie zijnde in NL, ook btw/VAT/flessentrekkerij-belasting betalen aan Steam?
Denk zelf eens na, wat betaalt een Londenaar als hij in de winkel hier in Nederland een game koopt.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

De reden waarom ik tot nu toe gewoon naar de winkel ben gegaan om mijn spullen te kopen.
Het Steam idee tot een succes maken zou er alleen voor zorgen dat men straks alleen nog dingen online gaat aanbieden met alle gevolgen van dien.

Ik hoop dat ze hiermee flink onderuit gaan, ik denk dat ze de prijzen wel weer zullen verlagen en dat gamers een paar weken erna alles weer slikken als zoete koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 21:40
De 40% die vaak genoemd wordt, is geloof ik het verschil tussen de Amerikaanse prijs (omgerekend naar euro) en de nieuwe Europese prijs. Voorbeeld: oude prijs van 50 dollar is (was, wisselkoersen) € 34,72, tegenover een nieuwe prijs van 50 euro. Verschil is dan ruim 44%, oftewel wij betalen 44% meer ten opzichte van Amerikaanse spelers.

De prijs van 50 dollar is wel zonder BTW, maar naar wat ik begrepen heb hoeft dit niet betaald te worden over internetaankopen.

[edit]: uit rekenvoorbeeld uit de thread op het steamforum blijkt dat er nog wel BTW bijkomt, waardoor die 44% lager uitvalt.
maniacshouse schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:16:
[...]

Uit de thread (startpost) op het steam forum blijkt dat je IP adres waar je vanaf besteld in hetzelfde land dient te liggen als de gekozen betaalmethode. Als voorbeeld creditcard: je kaart dient dan uitgegeven te zijn door een bank in het betreffende land.

[ Voor 4% gewijzigd door Brainstorm op 22-12-2008 18:09 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Brainstorm schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:07:
Uit de thread (startpost) op het steam forum blijkt dat je IP adres waar je vanaf besteld in hetzelfde land dient te liggen als de gekozen betaalmethode. Als voorbeeld creditcard: je kaart dient dan uitgegeven te zijn door een bank in het betreffende land.
Dus je bent als voorbeeld Amerikaan, hebt een Steam-account naar ik aanneem in Amerika aangevraagd en je NAW-gegeven zijn ook 'Amerikaans'. Je hebt een 'Amerikaanse' creditcard. Je bent dus op en top Amerikaan :D ( :r ) maar een paar weken/maanden in Europa. Dan ben je dus verplicht (al log je in met je hele Amerikaanse hebben en houden) dan in euro's te betalen?
Op grond van het ip-adres? Of betaal je dan toch in $ omdat je met een Amerikaanse cc betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:24

mace

Sapere Aude

Heb net L4D gekocht bij CDWOW voor maar €28.70 omgerekend, inclusief verzendkosten want die zijn toch gratis.

Dus om er nou 50 euro voor neer te tellen in de online store van steam zonder doosje enz.....

Mij een raadsel waarom iemand dat zou doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, jij pakt nu 1 game die bij CDWOW goedkoper is. Ik kan er ook wel een hele rits noemen die bij Steam voordeliger zijn.

En Steam heeft oneindig meer gebruikersgemak dan losse CD's. Ik neem aan dat ik niet uit hoef te leggen welk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:21:
Tsja, jij pakt nu 1 game die bij CDWOW goedkoper is. Ik kan er ook wel een hele rits noemen die bij Steam voordeliger zijn.

En Steam heeft oneindig meer gebruikersgemak dan losse CD's. Ik neem aan dat ik niet uit hoef te leggen welk.
Mja, ik kan ook gewoon mijn CD-key aanmelden bij steam en dan kan ik het ook overal downloaden, aangezien ik dat met HL2 ook kan die ik ook op DVD heb.

Dus ik heb nu L4D goedkoper én met alle voordelen van DVD én alle voordelen van steam. :P

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 23-12-2008 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, met Valve games kan dat i.d.d. :)

Vind ik ook jammer dat het met veel andere games niet kan. Bijvoorbeeld STALKER heb ik dus maar opnieuw gekocht via Steam. Zie je toch dat ze met die inefficiencies wel geld verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 12:53
Dus het is bij Valve steeds perfect mogelijk de game retail te kopen en deze key in steam in te voeren ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

not2secure4u schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:35:
Dus het is bij Valve steeds perfect mogelijk de game retail te kopen en deze key in steam in te voeren ?
Voor games die uit de Valve studio komen: Ja
De rest: Nee (op een enkele na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:42

Vrijdag

De Zwarte

not2secure4u schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:35:
Inderdaad, installeren gaat dan gewoon van de cd/dvd. Daarna kan je in Steam de key toevoegen en klaar :)

/edit: oh, dat staat hierboven dus al |:(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Heerlijk! Ben je bezig met een discussie op de steam forums over piraterij en hoe Steam daartegen helpt. Word je gebanned. Heerlijk bezig daar bij Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DeX schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:04:
Heerlijk! Ben je bezig met een discussie op de steam forums over piraterij en hoe Steam daartegen helpt. Word je gebanned. Heerlijk bezig daar bij Valve.
:? Dus omdat je het hebt over de beveiliging op Steam bannen ze je? Alleen van de fora of je hele account?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 15:19

beany

Meeheheheheh

DeX schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:04:
Lekker nuttig... nu ga je ergens anders discussieren over de beveiliging van steam en hebben zij er geen kijk meer op. In hun eigen forums kunnen ze nog ideetjes opdoen om steam nog wat verder te beveiligen aan de hand van discussies...

Valve heeft het voor mij afgedaan inmiddels. Ik ga er geen games meer kopen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

TroonStaal schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:10:
[...]

:? Dus omdat je het hebt over de beveiliging op Steam bannen ze je? Alleen van de fora of je hele account?
Hele account.
Ik had het niet over d ebeveiliging, maar over waarom Steam voordelen had tegen Piraterlij: Goedkoop, geen lastige cd-checks, geen CD's/DVD om te kopieren. Dat in het licht van de Euro/Dolalr verhaal.

Banreden: Advocating Piracy.
Expiration: Never

Ach ja... Lekker flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

DeX schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:33:
[...]

Hele account.
Ik had het niet over d ebeveiliging, maar over waarom Steam voordelen had tegen Piraterlij: Goedkoop, geen lastige cd-checks, geen CD's/DVD om te kopieren. Dat in het licht van de Euro/Dolalr verhaal.

Banreden: Advocating Piracy.
Expiration: Never

Ach ja... Lekker flauw
En de spellen die je gekocht hebt kan je die dan nog wel spelen?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En nu kun je niet eens je games meer spelen of wat :?

Lekker dan die moderators daar, het hele feit dat het woord "piracy" in een post staat is kennelijk genoeg om geband te worden.

[ Voor 55% gewijzigd door MadMarky op 23-12-2008 10:42 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Even puur te interesse. Linkje naar topic waarin je aan het discussiëren was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Die moderators op het steam forum zijn wel erg knullig. Ze doen maar wat raak en deleten / veranderen posts tegen de regels in. Dit zijn namelijk ook niet echt valve werknemers, en er is niemand die deze moderators in de gaten houd, dan krijg je dit soort ongein.

En dit slaat toch wel alles:

Mass Effect

http://store.steampowered.com/app/17460/?cc=us
http://store.steampowered.com/app/17460/?cc=nl

44.99€ = 62.60$
29.99$ x 1.19[19% VAT] = 25.64€

Wij betalen 75% meer voor hetzelfde digitale product. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 03:13

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb ook met verbazing gekeken naar de verplichte invoer van EUR op de Steam store. Ik heb daarnaast ook veel gelezen in de thread op de steampowered.com fora (en zoals andere discussie-stalpaardjes, maar in cirkels blijven bewegen). Ik zie daar een heleboel (in mijn ogen) misconcepties aangehaald worden en een paar zeer valide punten aangedragen worden. Een paar veelgestelde vragen (en mijn redenaties):

- Waarom moet ik meer betalen dan de Amerikanen?
Is dat niet altijd al aan de hand? Wij betalen hier in EU meer voor de produkten, dan Amerikanen, omdat wij in een Euro omgeving zitten. Ik krijg een x-bedrag van mijn baas (toevallig van Amerikaanse origine), als die elke maand mijn salaris bedrag met de dollarkoers op en neer zou laten gaan, dan zou ik wel eens problemen met de hypotheek gaan hebben. Die gaat immers niet mee met de dollarkoers.
Zo is het ook met de producten die hier geleverd worden, ongeacht de relatief lage kostprijs van het product (we weten niet waar het precies gemaakt wordt, maar laten we US aannemen), dan nog zit je met een distributiesysteem en een retail keten die in EUR een bepaalde marge wil maken.
Nu komt het volgende: de publishers kunnen zich het niet permitteren om winkelketens voor het hoofd te stoten. 70-80% (zo niet meer) van de verkopen komen uit de normale fysieke game/platen/multimediawinkel op de hoek. Winkels zitten in een Euro-omgeving en dus personeel met Euro-kosten, distributie, huur, energie, belastingen uit de Euro-omgeving. Al zakt de dollar naar 1 eurocent, dan nog maken de winkels hier al die kosten. Als je weet dat Steam die prijzen moet matchen om die retailers niet voor het hoofd te stoten (vooral in de zeer belangrijke decembermaand), dan heb je als Valve zijnde zeer weinig laveerruimte.

- Waarom betalen we minder dan de Britten?

Tja, ik vind dat van de meeste discussievoerders wel behoorlijk cherry picking. De GBP heeft in de laatste maanden een duikvlucht gemaakt. Daarnaast is daar een prijzenoorlog uitgebroken, doordat Woolworth bijvoorbeeld over de kop ging en zou gaan dumpen. Er zijn speciale omstandigheden die spellen daar erg goedkoop maken, dus het vergelijkingsmateriaal is nogal krom. Steam kon daar niet achter blijven, omdat die ver boven de adviesprijs zaten. Ik zou zeggen: als je graag een fysiek exemplaar wilt hebben, dan zou ik er gewoon nu je voordeel mee doen zolang het duurt.

- Waarom mag ik niet meer kiezen, voor een dollarprijs?

Ook voor deze conversie, betaalde ik al 83 dollar in april voor mijn CoD4 exemplaar over Steam en dat vertaalde zich in 55 EUR. Ook Bioshock kende in dollars een hogere prijs voor eurolanden, dus die prijsdiscriminatie was er altijd al. Nu alleen ook nog met ingebouwde belastingen. En dat betekent inderdaad dat wij hier meer betalen dan in de US. Maar het betekent ook niet dat als de koers van de dollar ineens heel sterk wordt, dat dan de euro-prijs nog verder opgeschroefd wordt, nee, dan zouden wij een voordeel hebben.
Ik zie nu dat de prijzen op de store vaak nog wat onder de adviesprijzen zitten (doe maar eens een vergelijkingsrondje met grotere ketens (free record, dynabyte, bol.com), niet de goedkope webwinkels, want zoals boven al uitgelegd, Steam kan daar niet mee concurreren, zonder de gevestigde retailketens tegen het hoofd te stoten).

Tot slot is er natuurlijk wel het probleem van de landen die geen BTW heffen over elektronische goederen, het is zeer vreemd om daar toch over te heffen, maar ook daar gaat het om het matchen van de retailprijzen.

IMHO is Steam een enorm goede service. Ja ik zou een spel voor een tientje minder in een winkel kunnen halen. Maar Steam geeft mij enorm veel gemak, een spelcollectie on the go, installeren is een fluitje van een cent. Ik heb daar toch wel dat kleine bedrag als een soort service vergoeding voor over. Vaak heb ik weleens met de vraag gezeten: zou Steam niet een soort 'top-up' service kunnen bieden? Zoals Valve software, waarbij je ook je key mag registreren en dan heb je dezelfde rechten als een steam online koper (by the way de reden dat ik Valve software vaak wel on the cheap koop, omdat die wel goed invoegen). Op sommige momenten (disc kwijt, kapot, geen zin om op te zoeken, nieuwe OS install weer alles installeren en patchen, etc) kom ik dan tot de conclusie dat ik daar wel 5-10 EUR voor over zou hebben. Waarom dan niet direct dat bij de aanschaf inbouwen? De boekjes bij spellen zijn tegenwoordig echt erbarmelijk slecht, dus daar doe ik het al niet meer voor.

Ieder beslist dat natuurlijk voor zich, maar als je het zo bekijkt, dan zijn de prijzen lang zo slecht nog niet bij Steam (Fallout 3: 45 EUR, CoD: WaW 50 EUR, GTA 4: 50 EUR). Als ik daar een 5-10 EUR vanaf haal, dan zit ik al redelijk dicht bij de aanbiedingen (ja, er zijn genoeg uitzonderingen... ;) ).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede post, helemaal mee eens :)

Het gebruiksgemak is enorm, dat mag ook wel eens gezegd worden (mensen beschouwen dat altijd maar als vanzelfsprekend). Daar wil ik graag een paar eurootjes extra voor betalen. En ik koop de meeste games die ik al bezat opnieuw op Steam.

Tsja, anderen vinden het fijn om met CD'tjes te sjouwen. Ik zou niet eens meer weten waar die dingen liggen en wil het graag zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een website gemaakt, speciaal om deze praktijken aan te kaarten.

http://www.steamunpowered.eu/

En nog een paradie met het befaamde stukje uit 'Der Untergang' :

http://www.youtube.com/watch?v=J9aEY87sDDU

ps: Closed Captions moet aanstaan om ondertitel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

LuCarD schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:38:
[...]

En de spellen die je gekocht hebt kan je die dan nog wel spelen?
Sorry voor de trage reactie.
Nee mijn Steam bulletin Board is geblocked. Ik kan nog gewoon bij mijn games enzo. Die 2 staan compleet los van elkaar (gelukkig.)

Topic waar ik in zat staaat in de TS:
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=770231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik pik er even wat dingetjes uit:
Armada schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:17:
- Waarom moet ik meer betalen dan de Amerikanen?
Is dat niet altijd al aan de hand? Wij betalen hier in EU meer voor de produkten, dan Amerikanen, omdat wij in een Euro omgeving zitten. Ik krijg een x-bedrag van mijn baas (toevallig van Amerikaanse origine), als die elke maand mijn salaris bedrag met de dollarkoers op en neer zou laten gaan, dan zou ik wel eens problemen met de hypotheek gaan hebben. Die gaat immers niet mee met de dollarkoers.
Zou het dan niet logisch zijn dat je meer verdient dan je amerikaanse collega's? Omdat het leven hier duurder is? Of is dat al zo? Want als jij $100,- krijgt en je US collega ook, dan kan hij daar meer mee doen daar dan jij hier.
Nu komt het volgende: de publishers kunnen zich het niet permitteren om winkelketens voor het hoofd te stoten. 70-80% (zo niet meer) van de verkopen komen uit de normale fysieke game/platen/multimediawinkel op de hoek. Winkels zitten in een Euro-omgeving en dus personeel met Euro-kosten, distributie, huur, energie, belastingen uit de Euro-omgeving. Al zakt de dollar naar 1 eurocent, dan nog maken de winkels hier al die kosten. Als je weet dat Steam die prijzen moet matchen om die retailers niet voor het hoofd te stoten (vooral in de zeer belangrijke decembermaand), dan heb je als Valve zijnde zeer weinig laveerruimte.
Waarom zou Valve zich druk maken om offline winkels? En wat hebben de publishers er mee te maken? Dat is toch gewoon concurrentie, diegene met de meest gunstige prijs krijgt de meeste klanten. En de publishers, zijn die bang voor een boycot van de FRS als Valve onder de blauwe prijs zou gaan zitten ofzo?
- Waarom betalen we minder dan de Britten?

Tja, ik vind dat van de meeste discussievoerders wel behoorlijk cherry picking. De GBP heeft in de laatste maanden een duikvlucht gemaakt. Daarnaast is daar een prijzenoorlog uitgebroken, doordat Woolworth bijvoorbeeld over de kop ging en zou gaan dumpen. Er zijn speciale omstandigheden die spellen daar erg goedkoop maken, dus het vergelijkingsmateriaal is nogal krom. Steam kon daar niet achter blijven, omdat die ver boven de adviesprijs zaten. Ik zou zeggen: als je graag een fysiek exemplaar wilt hebben, dan zou ik er gewoon nu je voordeel mee doen zolang het duurt.
Hoever is ver boven de adviesprijs? En waarom trekt Valve zich dan wél wat aan van de UK maar niet van bijvoorbeeld Denemarken? Wat als de adviesprijs hier omlaag gaat naar €15,- voor pakweg de nieuwe Tomb Raider omdat men het zo zielig vind voor de arme nederlandse gamertjes vanwege een kredietcrisis of noem eens wat het faillissement van Corus. Gaat Valve dan ook voor de Nederlandse markt de prijzen omlaag doen?
Ik zie nu dat de prijzen op de store vaak nog wat onder de adviesprijzen zitten (doe maar eens een vergelijkingsrondje met grotere ketens (free record, dynabyte, bol.com), niet de goedkope webwinkels, want zoals boven al uitgelegd, Steam kan daar niet mee concurreren, zonder de gevestigde retailketens tegen het hoofd te stoten).
Nogmaals: Waarom zou Valve zich druk maken over lokale retailhandel? De "grote ketens" vind ik lang niet altijd duur trouwens. Het is juist nog wel eens dat bij de grote zaken een spel goedkoper is dan bij de plaatselijke gamestore. Macht van het getal.
Tot slot is er natuurlijk wel het probleem van de landen die geen BTW heffen over elektronische goederen, het is zeer vreemd om daar toch over te heffen, maar ook daar gaat het om het matchen van de retailprijzen.
Zie boven.
IMHO is Steam een enorm goede service. Ja ik zou een spel voor een tientje minder in een winkel kunnen halen. Maar Steam geeft mij enorm veel gemak, een spelcollectie on the go, installeren is een fluitje van een cent. Ik heb daar toch wel dat kleine bedrag als een soort service vergoeding voor over. Vaak heb ik weleens met de vraag gezeten: zou Steam niet een soort 'top-up' service kunnen bieden? Zoals Valve software, waarbij je ook je key mag registreren en dan heb je dezelfde rechten als een steam online koper (by the way de reden dat ik Valve software vaak wel on the cheap koop, omdat die wel goed invoegen). Op sommige momenten (disc kwijt, kapot, geen zin om op te zoeken, nieuwe OS install weer alles installeren en patchen, etc) kom ik dan tot de conclusie dat ik daar wel 5-10 EUR voor over zou hebben. Waarom dan niet direct dat bij de aanschaf inbouwen? De boekjes bij spellen zijn tegenwoordig echt erbarmelijk slecht, dus daar doe ik het al niet meer voor.
Ik deel die mening niet. Waarom zou ik twee keer moeten betalen om iets te kunnen installeren? Installeren van de dvd gaat een pak sneller dan eerst tig gigs downloaden, installeren en daarna nog eens een zooi data binnenhalen om te patchen.

En echt, ik begrijp gewoon niet dat bij normaal gebruik een disc stuk kan gaan. (ja, nu niet beginnen over de Xbox, we hebben het hier over de pc) Of nog erger: slijtage. Het is geen plaat.
Ieder beslist dat natuurlijk voor zich, maar als je het zo bekijkt, dan zijn de prijzen lang zo slecht nog niet bij Steam (Fallout 3: 45 EUR, CoD: WaW 50 EUR, GTA 4: 50 EUR). Als ik daar een 5-10 EUR vanaf haal, dan zit ik al redelijk dicht bij de aanbiedingen (ja, er zijn genoeg uitzonderingen... ;) ).
Er zijn meer uitzonderingen. Zoveel zelfs, dat je eigenlijk wel kan stellen dat Valve zijn eigen glazen aan het ingooien is met deze prijzen.
Voor een beetje gemak wil ik best wat betalen. Maar ik wacht liever op een bestelling van Play of ik fiets naar de MM/Dynabyte dan dat ik twee keer (gechargeerd ja, maar je snapt mijn punt) meer betaal en het dan alsnog moet downloaden en installeren. Ik fiets snel, mocht je dat je afvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Wat mij het meest irriteerd aan dit verhaal is het volgende:

Steam werd als alternatief gepresenteerd voor fysieke media met een aantal voordelen voor zowel de consument als de ontwikkelstudio's.

Distributie via steam is goedkoper dan via fysieke media. Er hoefen geen DVD gedrukt te worden en er hoeft geen/minder geld blijven hangen aan transport/distributie/winkel.

Hierdoor konden de prijzen omlaag en hielden de ontwikkelaars ook meer geld over van elke verkocht exemplaar. Win-Win situatie.

Bovenstaande werd het althans verkondigd om mensen over te halen games via steam te kopen.

Nu zijn schijnbaar de tijden veranderd, ze houden wel de voordelen maar de consument betaalt net zoveel/meer als wat je in de winkel betaalt. Dus waar zijn al die kostenbesparingen gebleven?
In de zakken van de steam en de ontwikkelaars?

Laat ik voorop stellen dat ik er niet op tegen ben dat ontwikkelaars, dan wel steam geld verdienen.

Waarom er in europe meer betaalt zou moeten worden dan in de VS is mij compleet onduidelijk.
In het geval van fysieke goederen kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar bij digitale distibutie?

Het prijsverschil is gewoon absurt, en valt op geen enkele manier goed te praten. Ja het mag dan handig zijn etc.. maar ik woon in de stad en in een straal van 5 Km kan ik kiezen uit talloze winkels waar ik mijn games goedkoper kan krijgen dan steam. Ik zal dan ook voorlopig geen games via steam kopen.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

TroonStaal schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:33:
Ik pik er even wat dingetjes uit:

[...]

Zou het dan niet logisch zijn dat je meer verdient dan je amerikaanse collega's? Omdat het leven hier duurder is? Of is dat al zo? Want als jij $100,- krijgt en je US collega ook, dan kan hij daar meer mee doen daar dan jij hier.
Mijn loon blijft in euro's en die van de Amerikaanse collega in USD. Als je die dus vergelijkt, dan is mijn loon gestegen/op niveau gebleven met de kosten van mijn economische omgeving.
Waarom zou Valve zich druk maken om offline winkels? En wat hebben de publishers er mee te maken? Dat is toch gewoon concurrentie, diegene met de meest gunstige prijs krijgt de meeste klanten. En de publishers, zijn die bang voor een boycot van de FRS als Valve onder de blauwe prijs zou gaan zitten ofzo?
Omdat Valve niet op een eiland woont. Valve heeft deals met publishers (Eidos, EA, Ubisoft, etc) omdat die de rechten hebben. Die publishers hebben afzetkanalen die het ze niet in dank afnemen als ze een zware digitale concurrent hebben. Vooral in de kerstmaanden zijn er genoeg andere spellen die om aandacht op de plank vragen. Dus: of je doet normaal met de prijs op dat digitale kanaal of je kan zelf met een kerststal op straat staan, zegt meneer Bart Smit.
Hoever is ver boven de adviesprijs? En waarom trekt Valve zich dan wél wat aan van de UK maar niet van bijvoorbeeld Denemarken? Wat als de adviesprijs hier omlaag gaat naar €15,- voor pakweg de nieuwe Tomb Raider omdat men het zo zielig vind voor de arme nederlandse gamertjes vanwege een kredietcrisis of noem eens wat het faillissement van Corus. Gaat Valve dan ook voor de Nederlandse markt de prijzen omlaag doen?
De vraag is of ze niets van Denemarken aantrekken. Ik ken de lokale adviesprijzen niet en dat is een belangrijk onderscheid, het gaat om adviesprijzen, niet wat die inwoners via internet kunnen betrekken.
Nogmaals: Waarom zou Valve zich druk maken over lokale retailhandel? De "grote ketens" vind ik lang niet altijd duur trouwens. Het is juist nog wel eens dat bij de grote zaken een spel goedkoper is dan bij de plaatselijke gamestore. Macht van het getal.
Ja, maar dat zijn dan stunts om klanten binnen te lokken. Dat wil niet zeggen dat dat de normale prijs is. Als winkelketen A stunt naar 75% van de prijs en de andere ketens niet, dan moet Valve dus zorgen dat ze niet de andere ketens dwingen naar een lage prijs, omdat er eentje uit zijn bol gaat.
Er zijn ook nog andere parameters: de publishers bepalen de prijzen, Valve niet (voor de third party producten).
Ik deel die mening niet. Waarom zou ik twee keer moeten betalen om iets te kunnen installeren? Installeren van de dvd gaat een pak sneller dan eerst tig gigs downloaden, installeren en daarna nog eens een zooi data binnenhalen om te patchen.

En echt, ik begrijp gewoon niet dat bij normaal gebruik een disc stuk kan gaan. (ja, nu niet beginnen over de Xbox, we hebben het hier over de pc) Of nog erger: slijtage. Het is geen plaat.
Ik heb het ook niet zo veel hoor, dat die discs kapot gaan (laatst wel per ongeluk Civ 4 over het bureau onder een berg papier laten liggen en die had dus een paar rondjes over het bureau gemaakt, vraag me niet waarom, maar het is soms hectisch en dan gebeurd er wel eens wat), maar op de momenten dat het gebeurt is het wel handig.
Er zijn meer uitzonderingen. Zoveel zelfs, dat je eigenlijk wel kan stellen dat Valve zijn eigen glazen aan het ingooien is met deze prijzen.
Voor een beetje gemak wil ik best wat betalen. Maar ik wacht liever op een bestelling van Play of ik fiets naar de MM/Dynabyte dan dat ik twee keer (gechargeerd ja, maar je snapt mijn punt) meer betaal en het dan alsnog moet downloaden en installeren. Ik fiets snel, mocht je dat je afvragen ;)
Nou nee, de prijzen zijn dus goed vergelijkbaar met grote retailers. En iedereen moet zijn keuze maken wat ze willen, maar voor mij is een extra fee waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

snakeye schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:08:
Waarom er in europe meer betaalt zou moeten worden dan in de VS is mij compleet onduidelijk.
In het geval van fysieke goederen kan ik me daar nog iets bij voorstellen, maar bij digitale distibutie?
Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat retailers niet enorme concurrentie willen hebben via het digitale kanaal? Aangezien de meeste mensen nog gewoon fysiek kopen?
En dan wordt dus de verkoopprijs het uitgangspunt, niet de kostprijs en marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Armada schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:00:
[...]

Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat retailers niet enorme concurrentie willen hebben via het digitale kanaal? Aangezien de meeste mensen nog gewoon fysiek kopen?
En dan wordt dus de verkoopprijs het uitgangspunt, niet de kostprijs en marge.
Steam werd gebracht als makkelijk en goedkoper. Niet heel NL (europa) koopt bij Steam. Er zijn er nog zat die fysiek kopen. Waarom waren de prijzen bij Steam (of andere online tenten) dan niet meteen hetzelfde als de retailprijs? Eerst een paar jaar aan klantwinning doen en dan de prijs op normaal (of hoger) niveau zetten?
Tsja dan neem je als klant toch weer de moeite om naar de winkel te fietsen omdat je daar een doosje en boekje er bij krijgt. En kan Steam naar zijn klanten fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-07 12:25

Brons

Fail!

Armada schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:57:
Ja, maar dat zijn dan stunts om klanten binnen te lokken. Dat wil niet zeggen dat dat de normale prijs is. Als winkelketen A stunt naar 75% van de prijs en de andere ketens niet, dan moet Valve dus zorgen dat ze niet de andere ketens dwingen naar een lage prijs, omdat er eentje uit zijn bol gaat.
Er zijn ook nog andere parameters: de publishers bepalen de prijzen, Valve niet (voor de third party producten).
Ik weet niet of jij play.com kent maar ze hebben de prijzen die ze hanteren zijn consequent onder het prijsniveau van Steam. Er zullen hier en daar uitzonderingen zijn natuurlijk. Ik weet bijna zeker dat 90% goedkoper is bij play.com dan bij Steam. Terwijl play.com het fysieke product moet inpakken en versturen vanuit Jersey (meen ik). Waarom Steam dan zoveel duurder is is voor mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Zoals snakeye al zegt draait het gewoon maar om één echt groot pijnpunt: iets volledigs anders doen als dat je zegt te gaan doen. Steam werd zeer nadrukkelijk vermarkt en gepromoot over het feit dat het "the middle man" (drukker / packaging / shipping / retailer margins) eruit zou halen en daarmee snel, goedkoop en makkelijk zou zijn: en dan doen ze ineens dit? Je kan nog zo leuk beargumenteren en discussiëren; maar daar valt geen touw aan vast te knopen en/of goed te praten. Klaar.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Brons schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:14:
[...]

Ik weet niet of jij play.com kent maar ze hebben de prijzen die ze hanteren zijn consequent onder het prijsniveau van Steam. Er zullen hier en daar uitzonderingen zijn natuurlijk. Ik weet bijna zeker dat 90% goedkoper is bij play.com dan bij Steam. Terwijl play.com het fysieke product moet inpakken en versturen vanuit Jersey (meen ik). Waarom Steam dan zoveel duurder is is voor mij een raadsel...
Ik ken natuurlijk alle geijkte importkanalen. Maar als je mijn verhaal hebt gelezen, dan zie je dat ze gelijke tred moeten houden met de grote retailers, niet een webwinkel uit Jersey. Mijn verhaal over de vergelijking met de Britten gaat over de vergelijking die ook met grote mainstreet retailers gemaakt wordt, zoals Argos en HMV en die gaat op het moment verkeerd door de prijsoorlog die daar gaande is en de in elkaar gezakte GBP.
Cassius schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:34:
Zoals snakeye al zegt draait het gewoon maar om één echt groot pijnpunt: iets volledigs anders doen als dat je zegt te gaan doen. Steam werd zeer nadrukkelijk vermarkt en gepromoot over het feit dat het "the middle man" (drukker / packaging / shipping / retailer margins) eruit zou halen en daarmee snel, goedkoop en makkelijk zou zijn: en dan doen ze ineens dit? Je kan nog zo leuk beargumenteren en discussiëren; maar daar valt geen touw aan vast te knopen en/of goed te praten. Klaar.
Ook dat argument zie ik veel aangehaald worden, maar wat ik aan marketing mee heb gekregen is het gemak en een beter marge voor de ontwikkelaars/publishers. Half Life2 was ook niet significant goedkoper, maar ik wist wel dat ik Valve daar beter mee steunde dan een pakketje in de winkel kopen. Niemand schijnt ook een quote te kunnen vinden - direct van Valve - dat het voor de consument goedkoper zou zijn of beloftes daaromtrent. Veel mensen hebben dit geassocieerd met de digitale distributie ("het moet wel goedkoper zijn"), maar Valve heeft die belofte nooit gemaakt. Kan jij een persbericht vinden waarin ze dat aangegeven hebben?

edit- het begint een beetje te lijken of ik voor Valve werk. Dat is niet zo, maar ik denk wel dat er enige logica achter de keuzes zit. Valve weet ook dat dit een gevoelige tijd is voor hun distributiekanaal, dus ik denk niet dat ze helemaal van lotje getikt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Armada op 24-12-2008 12:47 ]

170074

Wat mensen hier blijkbaar vergeten is het feit dat Valve ILLEGAAL bezig is. Door EU gebruikers toegang te verbieden tot hun Britse shop overtreden ze een Europese wet. (En dat doen ze zeer zeker, omdat wij een andere "winkelomgeving" krijgen)

http://europa.eu/abc/travel/shop/index_en.htm

--edit: Het is gewoon discriminatie.

[ Voor 8% gewijzigd door 170074 op 25-12-2008 20:51 ]

Verwijderd

Brons schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:14:
[...]

Vergeet even niet dat play.com in Jersey ligt en dus niet binnen de EU ligt. Zij hoeven zich dus niet aan allerlei BTW regels te houden en leveren producten daardoor dus voor ons op een zeer gunstig prijsniveau. cdwow doet een zelfde trukje vanuit Singapore geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik had op de steamforums ook al een beetje die thread doorgelezen en het is iig geval een verhitte kwestie.
170074 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:47:
Wat mensen hier blijkbaar vergeten is het feit dat Valve ILLEGAAL bezig is. Door EU gebruikers toegang te verbieden tot hun Britse shop overtreden ze een Europese wet. (En dat doen ze zeer zeker, omdat wij een andere "winkelomgeving" krijgen)

Hoewel het niet echt zuiver op de graat is, stoort het mij niet heel erg dat we niet op de britse shop kunnen omdat ie goedkoper is. Zoals al eerder aangehaald hier is alles qua games in GB de laatste tijd een stuk goedkoper.

Stel je ff hetvolgende scenario voor:
Je wilt game x die je bij je locale gameboer kunt kopen voor ± 55€
Je denkt: Oh! En in London is ie te krijgen voor 30£, da's toch zo maar ff 25€ goedkoper!
Als je dan een weekendje naar London spoort/rijdt/vliegt betaal je toch al weer gauw 150€ (voor alleen de reis, locaal vervoer en eten/drinken niet meegerekend).
Uiteindelijk betaal je dan een goeie 100€ meer voor een game, die je bij je locale gameboer toch gewoon voor een prijs had kunnen krijgen die je sinds het invoeren van de € al voor een game betaalt...

Heb me hierop gebaseerd voor de prijs van een game in £.
En hier heb ik wat reis-prijzen opgezocht.

Long story short, ik vind dat je vlieger qua discriminatie niet echt opgaat hoor.
Mijn 0.02€ / 0.0190230352£ / 0.028078$

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Elvis schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 08:41:
Ik had op de steamforums ook al een beetje die thread doorgelezen en het is iig geval een verhitte kwestie.

[...]

Hoewel het niet echt zuiver op de graat is, stoort het mij niet heel erg dat we niet op de britse shop kunnen omdat ie goedkoper is. Zoals al eerder aangehaald hier is alles qua games in GB de laatste tijd een stuk goedkoper.

Je denkt: Oh! En in London is ie te krijgen voor 30£, da's toch zo maar ff 25€ goedkoper!
Als je dan een weekendje naar London spoort/rijdt/vliegt betaal je toch al weer gauw 150€ (voor alleen de reis, locaal vervoer en eten/drinken niet meegerekend).
Uiteindelijk betaal je dan een goeie 100€ meer voor een game, die je bij je locale gameboer toch gewoon voor een prijs had kunnen krijgen die je sinds het invoeren van de € al voor een game betaalt...

Long story short, ik vind dat je vlieger qua discriminatie niet echt opgaat hoor.
;-) met dat voorbeeld geef ik je gelijk. Met fysieke goederen is het dan ook een ander verhaal. Echter zijn steamproducten DIGITAAL, waarbij ik vind dat iedereen dezelfde prijs moet betalen, aangezien de distributiekosten nagenoeg hetzelfde zijn voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Misschien ontlast dit de boel een beetje:

http://store.steampowered.com/holidaysale

Voor de top spellen van afgelopen maand een 10% korting. Niet geweldig, maar het helpt weer.
BTW: Bioshock voor 5 EUR is geen slechte deal. Ik zit er zelfs aan te denken om deze erbij te pakken voor deze prijs, ook al heb ik de retail disc versie al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Elvis schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 08:41:

[...]

Juist ja.... :|

Wat dacht je van postorder vriend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 23:41

-d-

170074 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:47:

Is dat zo? Ik mag namelijk ook niks in de iTunes UK store kopen. Of in the Apple UK store. Of bij Dell UK. Zijn die dan ook allemaal de wet aan het overtreden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

-d- schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:48:
[...]

Is dat zo? Ik mag namelijk ook niks in de iTunes UK store kopen. Of in the Apple UK store. Of bij Dell UK. Zijn die dan ook allemaal de wet aan het overtreden? 8)7
Nee hoor, als de prijzen niet verschillen (of er wordt een eerlijke wisselkoers gehanteerd) niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Armada schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:43:
Misschien ontlast dit de boel een beetje:

http://store.steampowered.com/holidaysale

Voor de top spellen van afgelopen maand een 10% korting. Niet geweldig, maar het helpt weer.
BTW: Bioshock voor 5 EUR is geen slechte deal. Ik zit er zelfs aan te denken om deze erbij te pakken voor deze prijs, ook al heb ik de retail disc versie al.
Lijkt er wel op dat Steam dingen goed wil maken met ons. Ik heb Portal geplukt voor minder dan 4 euro, en zit aan nog een aantal van dat soort meepakkertjes te denken (beyond good and Evil( 4 Euro), Vice City (9 Euro)).

Iemand nog tips :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 12:53
Wel ik heb zojuist dit gekocht :

- THX collector's edition 74,99 ipv 99,99
- L4D 33 ipv 49,99
- Bioshock 4,99 ( bedankt voor het vermelden hierboven, had deze nog niet gezien :P )
- Beyond Good And Evil 3,75 euro.
- Counter Strike Source 9,99 ( kerstcadeautje voor friend )
- Trials 2 - 2,49 euro
Dit is 15 games aan laat ons zeggen 8 euro per stuk. This is why I love weekend/holiday deals :D

( Aan iedereen die Portal nog niet heeft, voor 3,5 euro moet je hem kopen gewoon ... )

[ Voor 20% gewijzigd door not2secure4u op 28-12-2008 13:55 . Reden: FypToutjes ]

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
CS:Source: 9,99
Portal: 3,47
Doom 1: 0,99
Doom 2: 0,99
Commander Keen (alle versies!): 4,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioShock kost nu maar 4,99. Euro of dollar maakt mij niet eens uit. Steam is de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Laatst online: 18:43
Ik blijf het een slechte actie vinden dat de prijzen rechtstreeks naar euro zijn overgezet. Ik heb Steam regelmatig gebruikt om games te kopen. Naast de bekende voordelen (makkelijk, snel, op iedere computer alles weer zo te downloaden) was het vaak ook net wat goedkoper. Nu games bij Steam duurder zijn dan in de winkel (en zeker bij internetwinkels als Play) zal ik toch weer vaker dingen in de winkel kopen. Ik vind het onzin dat ik meer zou moeten betalen dan in de winkel terwijl de kosten van het spel een stuk lager zijn zo (geen transport, verpakking, boekje).

Ik verwacht dat ze toch binnen enkele weken/maanden er wel op terug komen en de prijzen verlagen. Nu hebben ze nog die holiday sale dus nu verkoopt alles nog wel goed (heb zelf ook Left 4 Dead gekocht) maar na die sale verwacht ik toch echt wel dat ze een flinke dip in hun Europese verkopen zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 07:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MysticMan schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:20:
Nu games bij Steam duurder zijn dan in de winkel (en zeker bij internetwinkels als Play) zal ik toch weer vaker dingen in de winkel kopen.
Games op Steam zijn nog NOOIT goedkoper geweest dan in een (internet)winkel. Even de weekend deals daargelaten.

Ik heb zelf Bioshock aangeschaft, die krijg ik nergens anders voor 5 euro vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Of het nu goedkoop is of niet, wanneer ik iets koop op Steam vind ik het niet prettig om genaaid te worden. Ook al is het 5 euro, de gedachte dat het 'eigenlijk' 5 dollar kost en Valve dus meer geld krijgt (voor dezelfde kosten) vind ik walgelijk...

Mooi ding is dat zeg, zo'n principe...

Tip: Heb overigens Giants Citizen Kabuto gekocht bij Gog.com voor 6 dollar. Een nette prijs voor dit erg leuke spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-07 10:14

lasharor

7 december 2004

En weer terug naar de dollar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Dit blijkt een fout te zijn, iemand heeft Prince of Persia gekocht, en op de afrekening stond alsnog 49.99eur. Hopelijk is dit wel een teken dat valve er aan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 12:49

Knaak

It's me, Mario!

Erg vreemd allemaal de laatste dagen, tijdens de Holiday sale wilde ik Left 4 Dead aanschaffen, echter stond er 79,99 euro vermeld (moet een bug zijn geweest). Gisteren rond een uur of 4, de laatste dag van de Sale was de prijs normaal (45 euro) en wilde ik dus gebruik maken van de korting (25%). Echter net wanneer ik in de bestel procedure zit, kapt de website ermee. Na 15min was de website weer up en je raad het al, de korting was al weg.. lekker dan.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

We zijn weer terug bij af, de afgelopen dagen was de store idd buggy!

Nu hebben we weer fijn Euro prijzen :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Droniac schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:24:
Het was al absurd dat Steam voor hun digitale downloads eenzelfde bedrag vroeg als in de winkels - en vaak zelfs iets meer (CoD 4, BioShock, vrijwel elke nieuwe game) en sowieso bijna altijd duurder was dan internetshops. Maar nu is het helemaal gestoord. Elke game is 20-25% duurder geworden (als je VAT meerekend in de oude prijzen) en zelfs de duurste retail winkel is nog aanzienlijk goedkoper.

Ik heb gisteren nog even Nexus - The Jupiter Incident gekocht, omdat die het toch wel waard is om te hebben. Maar zoals het er nu uit ziet wordt dat mijn laatste Steam game, buitenom een uitzonderlijk goede weekend deal. Deze prijzen voor games die aan hun kant aanzienlijk goedkoper zijn om te verspreiden en veel meer winst opbrengen dan winkel-versies zijn gewoon niet goed te praten. Het had sowieso al goedkoper moeten zijn.

Maar goed, nu wordt het dus mooi overstappen op de alternatieven. Hopelijk krijgt Steam dan wel eindelijk een beetje concurrentie en zullen ze wel moeten kijken naar hun prijzen in Europa. Dus heb ik gisteren eindelijk maar eens Stardock's Impulse geinstalleerd en dat blijkt toch een aardig platform te zijn geworden. Het game-aanbod is helaas vergelijkbaar met Steam 3 jaar geleden, maar er zitten toch wel een paar pareltjes tussen (Demigod, Sins of a Solar Empire, Project Aftermath, Space Rangers 2, Gun Metal).

Ik heb hieronder een lijstje met andere digital download services geplaatst, mocht je Steam afgeschreven hebben en op zoek zijn naar een alternatief:

www.impulsedriven.com <- Stardock's systeem met een eigen client die een beetje op Steam lijkt. Ze hebben alleen nog niet zo'n heel groot aanbod qua games. Sommige Steam games zijn hier ook te krijgen.

www.gog.com <- CDProjekt's website voor oude PC games die op alle nieuwe systemen werken, zonder DRM. Alle games zijn $5.99 of $9.99 en er zit heel veel goeds tussen. Ook nieuwere games komen steeds vaker voor, zoals Darkstar One en Perimeter. Sommige Steam games zijn hier ook te krijgen.

www.direct2drive.com <- De website die beheerd wordt door de mensen achter IGN, FilePlanet, enz. De prijzen zijn redelijk en vrijwel elke game kan je er vinden (grotere collectie dan Steam zelfs denk ik). Helaas maken ze echter wel gebruik van eenzelfde activatie-systeem als EA met SecuROM, enkel dan voor ALLE games die ze verkopen. Dan betaal je waarschijnlijk liever meer om het bij Steam te halen zonder activatie-limiet.

www.metaboli.co.uk <- website waar je de hele collectie games kan spelen tegen betaling van een maandelijks bedrag.

www.gametap.com <- net zoiets als metaboli, maar dan met een eigen client. Deze service heeft ook 2 gratis varianten waarop je enkele tientallen games kan spelen zonder te betalen.

www.dlgamer.com <- website met een kleine collectie die vooral gespecialiseerd is in MMO's.

EDIT: Blijkbaar heeft 1 developer via Steam toch hun Europese prijs naar beneden weten te krijgen! Op het forum staat dat Savage 2 in amerika nu $9.99 is, maar in Europa is het 6.99 euro.
Even het lijstje aanvullen:

http://www.bestbuy.com/

170074

Issue is nog steeds gaande, en Valve heeft nog niks teruggedraaid / verklaard.

Zie ook:

http://steamrepowered.eu/
http://steamunpowered.eu/
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=770231 (4000+ posts, 390.000+ views)

Ik heb inmiddels een reactie van de Europese Commisie, net zoals vele anderen die een klacht hebben ingediend. Let wel: Niet vanwege het verschil in Europa/Amerika (=toegestaan), maar vanwege de verschillende prijzen voor Europeanen onderling (=handelsbarrierè binnen EU, niet toegestaan).

Ik vind het erg jammer dat een anders zo aantrekkelijk alternatief voor spellen kopen / illegaal downloaden op deze manier verpest wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wat zegt de EC hierover? Kan je die mail misschien posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Laatst online: 02-07 14:00
Ik ben inderdaad ook heel erg benieuwd naar de reactie van de EC over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Het is wel een standaard-achtig mailtje, maar wel vrij laat ontvangen, ongeveer tegelijkertijd met vele anderen. Dat geeft wel een indicatie dat er enigzins aandacht aan geschonken wordt / gaat worden.
Dear Sir,

Thank you for the above letter, which has received our fullest attention.

The answer to your letter requires further work which is currently in progress.

You can normally expect a reply within one month of receiving this letter.

Yours faithfully,

(signed)

Zsuzsanna Jambor
Head of Unit
European Commission
DG Competition, Consumer Liaison Unit
Mail: European Commission J-70, B-1049 Brussels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Nu een uitgebreide reply.

Kortgezegd gaan ze er niks aan doen. Voor de redenen zie pdf. Helaas pindakaas. (Misschien eind 2009 komt er nog een nieuwe regeling)

http://www.mediafire.com/file/2mmzenfwyyr/12032009M.pdf (popups)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-07 12:43
170074 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:32:
Nu een uitgebreide reply.

Kortgezegd gaan ze er niks aan doen. Voor de redenen zie pdf. Helaas pindakaas. (Misschien eind 2009 komt er nog een nieuwe regeling)

http://www.mediafire.com/file/2mmzenfwyyr/12032009M.pdf (popups)
Een beetje een flauwe reactie inderdaad. Het komt er dus ongeveer op neer dat, omdat VALVe niet in Europa gevestigd is (en hun servers hier ook bij worden geteld), de Europese Commissie niet echt bijster veel kan doen. Nu hebben ze natuurlijk wel gelijk dat offline de prijsverschillen zelfs regionaal groot kunnen zijn, maar valt zo'n plotselinge verandering van hun online producten hier wel onder? Bovendien, het argument dat de kosten voor crew, distributie, productie en support in de EU hoger kunnen zijn dan in de US vind ik een beetje duister... (Wat dus in tegenspraak is met hun eerdere argument, dat VALVe niet in de EU is gevestigd?)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Nogal een non-argument lijkt mij. Dat zij niet in europa zijn gevestigd heeft volgens mij weinig te maken met het fijt dat zij handel maken met europa. Indien je handel doet met europa ben je in mijn ogen ook verplicht om aan de handels wetten te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Buiten de bovenstaande reacties moeten we wel doodleuk VAT/BTW betallen van de EU. Maar verder zal ze het een worst wezen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Even een kick.

Op de volgende site kun je een mooi overzicht krijgen van games die netjes geprijst zijn op steam. Dat wil zeggen: ongeveer dezelfde prijs voor verschillende regio's. Tevens kun je zien welke spellen stukken goedkoper zijn in Europa. (Dus duurder voor Amerikanen). Alhoewel dat laatste geval natuurlijk mooi voor ons is, geldt er eigenlijk hetzelfde principe dat een publisher beter niet beloond kan worden voor regio-discriminatie / digitale afzetterij.

http://www.steamprices.com/eu/fairpriced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Wel humor om te zien, al die stampij en heeft helemaal niks geholpen. Ik ben nog een blije gebruiker van steam, lekker goedkoop.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Steam is niet goedkoop :/ ...

Makkelijk, snel en/of praktisch - a la. Maar goedkoop is het gewoon niet, basta. Ze hebben goede deals volgens een zelfde model als de mediamarkt. Voor de rest is het marktconform. Ik kan 80% van mijn games goedkoper vinden (inclusief verzending) bij andere online shops. Misschien wel 95 :| .

[ Voor 83% gewijzigd door Cassius op 12-12-2010 14:12 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Cassius schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:11:
Steam is niet goedkoop :/ ...

Makkelijk, snel en/of praktisch - a la. Maar goedkoop is het gewoon niet, basta. Ze hebben goede deals volgens een zelfde model als de mediamarkt. Voor de rest is het marktconform. Ik kan 80% van mijn games goedkoper vinden (inclusief verzending) bij andere online shops. Misschien wel 95 :| .
Dan moet je ook tijdens de sales kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Even een overzichtje van spellen die ik de laatste tijd gekocht heb:

Need For Speed: Shift (een jaar oud)
Via steam: €29,99
Via webshops: €12,28 - €14,99

Need For Speed: Hot Pursuit (net uit)
Via Steam: niet verkrijgbaar :/
Via webshop: €34,99 - €45

COD: MW2
Via Steam: €59,99
Via webshop: €34,90 - €45

COD: BO
Via webshop: €39,99 - €45

En dat lijkt me redelijk normaal koopgedrag. Waarom zou ik steam gebruiken?

Ik kan me welgeteld één scenario voorstellen: TDU2 is uit voor pre-order, die is op Steam dezelfde prijs als in webshops (€39,99). Zodra deze uit komt kan ik met Steam meteen downloaden, via een webshop moet ik een dag wachten op de verzending. En ik doe het alsnog niet via Steam omdat ik bij het doosje een kaart van de spelwereld krijg, die ik bij een digitale versie zal moeten missen...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik koop wel games op steam, maar alleen met de weekend deals o.i.d.

Laats heb ik Tropico 3 gekocht voor 7.50 bijv. Dan is het nog wel te doen. Maar de games die net uit zijn? Te duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MadMarky schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:14:
Even een overzichtje van spellen die ik de laatste tijd gekocht heb:

Need For Speed: Shift (een jaar oud)
Via steam: €29,99
Via webshops: €12,28 - €14,99

Need For Speed: Hot Pursuit (net uit)
Via Steam: niet verkrijgbaar :/
Via webshop: €34,99 - €45

COD: MW2
Via webshop: €34,90 - €45

COD: BO
Via webshop: €39,99 - €45

En dat lijkt me redelijk normaal koopgedrag. Waarom zou ik steam gebruiken?

Ik kan me welgeteld één scenario voorstellen: TDU2 is uit voor pre-order, die is op Steam dezelfde prijs als in webshops (€39,99). Zodra deze uit komt kan ik met Steam meteen downloaden, via een webshop moet ik een dag wachten op de verzending. En ik doe het alsnog niet via Steam omdat ik bij het doosje een kaart van de spelwereld krijg, die ik bij een digitale versie zal moeten missen...
Omdat sommige mensen nadenken en wachten op aanbiedingen en niet altijd hebben hebben hebben. Ja dan is steam duurder dan andere webshops endan ben je ook een idioot. Ik heb al mn games met 80% korting gehaald, en dat halen ze nergens. M'n duurste aankoop op steam is Total War Empire + Napoleon met alle DLC voor 16 euro. Voor de rest was alles onder 10 euro, maar als je geen geduld hebt dan moe tje rondzoeken, maar wist je dat mensen dat al eeuwen doen? Goedkoopste prijs zoeken, dus wat die hetze nou is snap ik niet echt. Ja als je normale games koopt is het niet goedkoper nee dat klopt, en?....Dan koop je het daar niet oke prima, maar heel steam afschilderen als evil is dan ook redelijk tarded(overigens niet specifiek tegen jouw post bedoel of jouw als persoon, maar winkel prijzen variëren al eeuwen per winkel, maar met steam maken alle tegenstanders/nietgebruikers er altijd het hoofdpunt van. Ik koop ook niks voor volle bak op steam maar die kerst/winter/holiday/halloween/beerfest aanbiedingen op echt alle soorten titels daar moet je steam voor gebruiken want die heb je bijna nergens anders).

Overigens de tijden dat we nog extra's bij een fysieke box kregen zijn ook al eeuwen geleden. Er zit nergens standaard meer iets bij, alleen een afrukte manual die vaak nog lelijk is. Nog een reden om niet fysiek te kopen, je krijgt er niks extra's voor maar das een andere discussie.

@hieronder: Dat hangt dus van je winkel gedrag af, als je een idioot bent ben je idd duurder met steam. Maar ik kan nergens anders zo goedkoop mn games krijgen als op steam(enkele aanbiedingen van obscure websites hier en daar niet meegerekend). Maar een winkel is niet evil of iets of slecht omdat ze duur zijn, dan winkel je er als consument niet inderdaad(dat doe ik dus ook niet), maar als je een beetje handig bent met je games inkopen moet je steam serieus nemen ivm de hoeveelheid aanbiedingen en de regelmaat ervan en daar gaan mensen hier aan voorbij. De hoeveelheid plus de frequentie van aanbiedingen op steam kom ik op erg weinig andere gelegheden tegen. Maar als een winkel een aanbieding heeft en op steam is ie de volle bak haal ik hem bij de winkel natuurlijk. Maar ik ben van mening dat je steam altijd moet meenemen in je overweging om games te kopen als je iemand bent die altijd de goedkoopste versie zoekt, je moet alleen een beetje geduld hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Postius op 12-12-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Maar dan is Steam dus niet goedkoper. Elke winkel heeft immers aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Postius schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:07:
[...]

Omdat sommige mensen nadenken en wachten op aanbiedingen en niet altijd hebben hebben hebben. Ja dan is steam duurder dan andere webshops endan ben je ook een idioot. Ik heb al mn games met 80% korting gehaald, en dat halen ze nergens. M'n duurste aankoop op steam is Total War Empire + Napoleon met alle DLC voor 16 euro. Voor de rest was alles onder 10 euro, maar als je geen geduld hebt dan moe tje rondzoeken, maar wist je dat mensen dat al eeuwen doen?
[...]
Ja joh, ik ga even 2 jaar wachten met het spelen van een game want dan komt er een goedkope (combo) aanbieding :')

Ooit al eens in de budgetbak bij de FRS gekeken? Daar kosten spellen ook geen drol meer. Ik ga alleen niet wachten tot ze daar een keer liggen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Steam heeft net zo goed aanbiedingen als zelfs Dixons/FRS/Bol/Wehkamp/Eplaza/BartSmit dat heeft ... ik heb daar Commandos pack, Unreal Anthology, SupCom + expansion, Bioshock en de Orange Box vandaan (die winkels).

Dat was laaaang voordat steam een actie had. En ik wilde graag meegamen met vrienden die hem ook al hadden, niet solo gamen 2 jaar later als de buzz weer voorbij is :) . Maar het is verder vrij simpel. Pak de 10 top games uit de steam store selling list, wedden dat ik 8 of 9 games kan in Nederland goedkoper kan vinden inc. verzending :> ? Dan noem ik steam duur ja.

En dat heeft niets met idioten te maken; beetje raar rage betoog daarboven.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Cassius schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:54:
Steam heeft net zo goed aanbiedingen als zelfs Dixons/FRS/Bol/Wehkamp/Eplaza/BartSmit dat heeft ... ik heb daar Commandos pack, Unreal Anthology, SupCom + expansion, Bioshock en de Orange Box vandaan (die winkels).

Dat was laaaang voordat steam een actie had. En ik wilde graag meegamen met vrienden die hem ook al hadden, niet solo gamen 2 jaar later als de buzz weer voorbij is :) . Maar het is verder vrij simpel. Pak de 10 top games uit de steam store selling list, wedden dat ik 8 of 9 games kan in Nederland goedkoper kan vinden inc. verzending :> ? Dan noem ik steam duur ja.

En dat heeft niets met idioten te maken; beetje raar rage betoog daarboven.
Mwa, net gekeken naar black ops, goedkoopste in de pricewatch is 42 euro.
Als ik dit op steam kan halen voor 45 noem ik het een marginaal verschil.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En als je een paar posts boven je kijkt zie je dat Black Ops €59,99 kost, net als MW2 nog steeds. Wat nou marginaal verschil ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

MadMarky schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:40:
En als je een paar posts boven je kijkt zie je dat Black Ops €59,99 kost, net als MW2 nog steeds. Wat nou marginaal verschil ;)
Als je het in de US store haalt, kost het $59,99 wat ~€45 is.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:11

Matis

Rubber Rocket

Ik koop sinds kort mijn CD-keys bij winkels aan de andere kant van de plas (Engeland of de VS). Die activeer ik dan weer in Steam. Zo heb ik Civ5 ook voor 29 Pond besteld bij http://game.gamesplanet.c...vilization-V-2014-43.html
Terwijl de game in de Europese Steam 50 Euro kostte.

Op die manier probeer ik de goedkoopste games uit te zoeken en dat lukt volgens mij best aardig :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Matis schreef op maandag 13 december 2010 @ 08:41:
Ik koop sinds kort mijn CD-keys bij winkels aan de andere kant van de plas (Engeland of de VS). Die activeer ik dan weer in Steam. Zo heb ik Civ5 ook voor 29 Pond besteld bij http://game.gamesplanet.c...vilization-V-2014-43.html
Terwijl de game in de Europese Steam 50 Euro kostte.

Op die manier probeer ik de goedkoopste games uit te zoeken en dat lukt volgens mij best aardig :P
Mag dat van de EULA? (Of hoe dat dan ook heet)
(Ik weet niet precies hoe het zit met keyresellers, maar zo is er bijv G2Play, wat niet geoorloofd is afaik)

Edit: Ah, Gamesplanet (i.t.t. G2Play) wel :) Ze leveren niet alleen keys, maar zijn, net als Direct2Drive 'gewone' digitale verkopers :)
/me noteert :)

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 13-12-2010 09:03 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20
kKaltUu schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:52:
[...]

Als je het in de US store haalt, kost het $59,99 wat ~€45 is.
Ik heb dit eens geprobeerd, het is dus niet mogelijk om in de US shop te bestellen.
Ik ga op mijn werk het internet op via de US, alle prijzen staan in $, wanneer ik iets wil bestellen via mijn Paypal of creditcard krijg je:
There seems to have been an error initializing or updating your transaction. Please wait a minute and try again or contact support for assistance.
Ook dien je het vinkje aan te zetten dat je in NL woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Was wel leuk toen ik op vakantie was in Curacao, dan log je in bij Steam en zie je opeens allemaal dollar prijzen, erg leuk :)
Alleen niks gekocht omdat er geen interessante acties waren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 15:36
Een vriend van me heeft na een VAC ban gewoon MW2 opnieuw gekocht via de britse steam store.

Account aanmaken met Engelse proxy, betaling kon volgens mij dan wel gewoon zonder proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20
Dorest0rm schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:34:
Een vriend van me heeft na een VAC ban gewoon MW2 opnieuw gekocht via de britse steam store.

Account aanmaken met Engelse proxy, betaling kon volgens mij dan wel gewoon zonder proxy.
Het lastige hierbij is dat je je paypal of creditcard dan ook op de US.UK moet zetten. Dit word gecontroleerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Edit: Dit is meer een eigen ervaring toelichting, dan commentaar op de currency. Maar ik las hier discussie.. over het wel of niet gebruiken van Steam, vandaar.

Ik heb sowieso liever al me games bij elkaar, met alles wat Steam biedt.
Sinds 3 jaar koop ik nagenoeg al me games via Steam.
Sowieso gebruik ik Steam al een hele lange tijd voor CS 1.6 en later ook Source.
Maar sinds ik Empire: Total War via Steam speelde, en erna games kocht via sales, koop ik er alles.
Een aantal games zijn niet te koop via Steam, die koop ik retail.

De prijzen vind ik helemaal niet zo gek..
Als je ziet voor wat voor bedragen ik topgames heb gekocht, valt er ook niets te klagen.
Als je de nieuwste games gelijk aan wil schaffen, betaal je inderdaad best veel.
Maar niet meer dan de gemiddelde retailer. Behalve als je gaat speurneuzen en via internet besteld, of op een lokale aanbieding stuit.

En ja.. vaker als je op zomaar een dag via Steam wil aanschaffen, zou je aardig wat meer betalen dan gemiddeld via de retailer.. Maar sales maken dit absoluut goed!

Mensen die beweren dat Steam duur is.. en er geen reden is via Steam aan te schaffen, vind ik wat kortzichtig. Juist door gigantische stunt prijzen van de Steam sales.. heb ik teveel games en heb ik nog lang niet alles uitgespeeld.. Maar ik kan ook erg lang doen met games.. GRID had ik eerst retail.. en nog eens extra aangeschaft via Steam voor 5 euro? Ben alweer bezig om deze uit te spelen en race wat online... er staat nu 130 uur op de teller en daar gaan er nog genoeg bijkomen. Zo gaat dat hier met veel games..

Als je de extra Steam mogelijkheden bij optelt.. is Steam het helemaal waard.
Ik zie Steam als Live & PSN, maar dan voor de PC..
En het gaat er gigantisch op vooruit de laatste jaren.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 13-12-2010 11:19 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn grootste probleem met Steam is dat je zaken als boekjes en doosjes mist, net zo veel betaald en de winsten voor fabrikanten vele malen hoger zijn als ze via Steam verkopen. Daarnaast heeft Valve al aangetoond dat 50% prijsreductie het meer dan goed maakt in verkoop aantallen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:49:
Mijn grootste probleem met Steam is dat je zaken als boekjes en doosjes mist, net zo veel betaald en de winsten voor fabrikanten vele malen hoger zijn als ze via Steam verkopen.
Er zijn een hoop spellen waarvan de retailkey ook in Steam werkt. Een flink deel van mijn spellen bestaan hieruit (Empire Total War, Napoleon Total War, Civilization 5, Fallout New Vegas, X3 Terran Conflict, Dawn Of War 2, etc).

Dan heb je het doosje, heel soms het boekje (maar dat is in 99% van de gevallen een PDFje) en het is goedkoper dan Steam.
Win-win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tsurany schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:49:
Mijn grootste probleem met Steam is dat je zaken als boekjes en doosjes mist, net zo veel betaald en de winsten voor fabrikanten vele malen hoger zijn als ze via Steam verkopen. Daarnaast heeft Valve al aangetoond dat 50% prijsreductie het meer dan goed maakt in verkoop aantallen.
Lol volgens mij de tijd dat we nog echte boekjes en kaarten bij games kregen zat jij nog in de luiers :+. Sinds die DvD doosjes heeft een fysieke versie IMO 0,0 extra waarde.

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 13-12-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Haha you wish, ik kom ook nog uit het tijdperk dat er zo'n enorm dikke doos bij zat die volgepropt was met boekjes en stuff. Maar tegenwoordig zijn er nog genoeg games waar je wel boekjes bij krijgt.

Er zijn inderdaad ook spellen die je via steam kan activeren, echter zijn die in de minderheid. Als steam prijzen nou gewoon 30% lager zouden zijn, uitgevers zouden er zeker meer door gaan verdienen en steam zou veel populairder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

mhoogendam schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:35:
[...]

Het lastige hierbij is dat je je paypal of creditcard dan ook op de US.UK moet zetten. Dit word gecontroleerd namelijk.
Tweede paypal aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Postius schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:14:
[...]

Lol volgens mij de tijd dat we nog echte boekjes en kaarten bij games kregen zat jij nog in de luiers :+. Sinds die DvD doosjes heeft een fysieke versie IMO 0,0 extra waarde.
Bij GTA IV en TDU zitten grote uitvouwbare kaarten van de spelwereld, bij GRID kreeg ik een cap nageleverd door FRS nadat ze die van de uitgever hadden ontvangen :)

@Luxicon
Koop je spellen omdat je ze leuk vindt of omdat ze in de aanbieding zijn op Steam?
Het grote gros van de spellen doet me niets, er zijn er enkele die ik wel zou willen spelen. Zoals ik al eerder zei ben ik niet van plan om 2 jaar lang alle Steam aanbiedingen te volgen totdat dat ene spel voorbij komt dat ik graag wil hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 14-12-2010 18:01 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

En zeker ook een Amerikaanse bankrekening of credit card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Brons schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:58:
[...]

En zeker ook een Amerikaanse bankrekening of credit card?
Nee van je andere paypal af geld overmaken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dus je moet dan, via een Amerikaanse proxy, een tweede paypal-account aanmaken. Hier vanaf je eigen paypal geld opzetten. En dan via die proxy naar de Steam-store gaan, iets kopen en betalen met je 'Amerikaanse Paypal'?
Wat een gedoe :P

Persoonlijk zou ik dat echt niets vinden, trouwens, om mijn gegevens door zo'n proxy te laten besnuffelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
MadMarky schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:52:
[...]

Bij GTA IV en TDU zitten grote uitvouwbare kaarten van de spelwereld, bij GRID kreeg ik een cap nageleverd door FRS nadat ze die van de uitgever hadden ontvangen :)

@Luxicon
Koop je spellen omdat je ze leuk vindt of omdat ze in de aanbieding zijn op Steam?
Het grote gros van de spellen doet me niets, er zijn er enkele die ik wel zou willen spelen. Zoals ik al eerder zei ben ik niet van plan om 2 jaar lang alle Steam aanbiedingen te volgen totdat dat ene spel voorbij komt dat ik graag wil hebben.
Koop spellen omdat ik ze echt leuk vind. Of in ieder me leuk lijken.
Ik heb bijvoorbeeld een aantal weken terug 2 indie packs aangeschaft.
De ene is meer muziek & de ander focust op puzzels.
Ik ga ze ook echt allemaal spelen en een aantal heb ik al een tijdje gespeeld.
Zojuist heb ik F1 2010 & Medieval 2: Total War + Kingsdoms aangeschaft.
De laatste had ik retail reeds in bezit, maar ook deze ga ik spelen.

Hier m'n pro:
http://steamcommunity.com/id/_Luxicon/games?tab=all

Degene met heel weinig uren of totaal niet, gaan absoluut gespeeld worden. :)
Daarnaast heb ik nog 19 games op de wishlist staan.

Wel leuk, de Xmas sale is al van start gegaan. :)

F1 2010 heb ik voor 22,49 aangeschaft. Kan zijn dat deze nog goedkoper gaat tijdens de sale, maar dit is momenteel 50%. Mooi prijsje vind ik. Medieval 2 is nu 7,49.. en met Kingdoms erbij, dezelfde prijs.
Met 'slechts' 25% korting. Soms gaan ze tot zelfs 90%. :D

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

anandus schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:35:
Dus je moet dan, via een Amerikaanse proxy, een tweede paypal-account aanmaken. Hier vanaf je eigen paypal geld opzetten. En dan via die proxy naar de Steam-store gaan, iets kopen en betalen met je 'Amerikaanse Paypal'?

Persoonlijk zou ik dat echt niets vinden, trouwens, om mijn gegevens door zo'n proxy te laten besnuffelen :X
Mja, ik heb hier-en-daar wat servers staan, ssh tunneltje is zo opgezet natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

anandus schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:35:

Als het je eigen proxy is?

edit: wat mace zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:24

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Kan je niet gewoon een kennis/vriend/familie in de US een game laten giften? Als dat gaat tenmiste.. en daarna gewoon betalen via paypal in dollars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Trouwens, dit wil ik graag nog toevoegen aan m'n post.
Want ik koop zeker wel games, omdat ze in de aanbieding zijn.
Ik koop vaak niet games nieuw, behalve als ik er heel erg graag mee wil beginnen vanaf de release.
Maar koop wel spellen die ik ook echt graag wil spelen.
Ik koop absoluut geen games, omdat ze nou eenmaal in de aanbieding zijn en ik wel graag meer games in me lijst wil. ;-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

TweakJerommeke schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:43:
Kan je niet gewoon een kennis/vriend/familie in de US een game laten giften? Als dat gaat tenmiste.. en daarna gewoon betalen via paypal in dollars.
Dit gaat inderdaad prima en hier maak ik vaak ook gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:24

TweakJerommeke

Stay a while and listen

mace schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:00:
[...]

Nee van je andere paypal af geld overmaken. :P
Dit gaat dus niet, met je "US" paypal moet je dus een Amerikaanse bankrekening of creditcard hebben om hem te activeren. Dus je kan wel geld ontvangen maar niet verzenden.

Veiligste manier is dus om een via vriend het spel te laten giften. Je kan wel proberen om met je creditcard de billing adress op een plaats in de US te zetten. Met je wel rekening houden met de AVS. Dit werkte bij mij wel alleen weet ik niet of dit gelogd wordt door Steam Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Een topic zo dik onder het stof is niet iets wat je omhoog moet halen ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.