Steam local currency available ($=€)!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.626 views

Onderwerpen

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zag al een poosje dat er op steam een beta liep met local currency. En ja hoor, het is zover....Ik log in op steam en zie dat Valve alle prijzen een-op-een heeft overgezet naar euro's. Ik weet niet of alles inclusief (BTW/VAT) is maar voor die prijzen ga ik echt niet meer online bij Steam software kopen. :'(

En ik ben niet de enige:
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=770231

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 12:53
Dit is inderdaad inclusief VAT. Deze prijzen zijn schandalig hoog... In vergelijking met wat ze voor sommige games in de American shop betalen is dit echt waaay overpriced. Ik heb 70+ games bij steam liggen maar ik vertik het nog 1tje te kopen voor ze dit fixen...

NUC I5 256GB SSD

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 21:51

Brons

Fail!

Zelfde hier. 50% prijsstijging in 1 dag. Ok, thanks.

Ik koop ook niks meer bij Steam. Het was sowieso al duurder maar het gemak weegde er tegen op.

[ Voor 48% gewijzigd door Brons op 18-12-2008 20:00 ]

• not2secure4u
Jah ik vind het wel makkelijk alles in een account te hebben maar als ik er echt merkbaar meer voor moet betalen , BEDANKT :P

Boven me: Welke is 50 % gestegen dan ?

[ Voor 14% gewijzigd door not2secure4u op 18-12-2008 20:02 ]

NUC I5 256GB SSD

Anoniem: 170345

Erg duur inderdaad. Wel onlangs GTA4 gekocht via steam.

Wat gebeurt er trouwens als Steam ooit stopt? Hoe kan ik dan mijn spellen nog installeren als ik geen CD heb?

• not2secure4u
Moest steam ooit stoppen zou er wel iets op komen om je spellen te kunnen defenitief backuppen bvb met een key in. Maar dit gebeurt niet atm hoor, steam boert goed en ze trekken enkel maar bedrijven aan. Zelf EA zou er mss in komen te staan welke trouwens atm directe concurrentie zijn van steam met hun download service.

Boven me : ook GTA4 hier als laatste game gekocht :P

[ Voor 8% gewijzigd door not2secure4u op 18-12-2008 20:06 ]

NUC I5 256GB SSD

• Vinnie
  • Niet online
Ik vraag me af... wat als je een US proxy instelt :? Het zou lomp zijn als Valve je account bant als je even in de Verenigde Staten (of een andere niet-EU land) bent en je daar een spel aanschaft via Steam.

Via een 'Gift Package' zou dan nog wel moeten kunnen (mocht je iemand in de US kennen) lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door Vinnie op 18-12-2008 20:14 ]

C:\>_

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 170345 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:03:
Erg duur inderdaad. Wel onlangs GTA4 gekocht via steam.

Wat gebeurt er trouwens als Steam ooit stopt? Hoe kan ik dan mijn spellen nog installeren als ik geen CD heb?
Valve heeft ooit gezegd dat ze de steam DRM dan zullen verwijderen en je gewoon je gekochte games kan spelen. Ik ga er vanuit dat ze zich op dat punt aan hun woord houden. Maar voorlopig ga ik niets meer van steam kopen.

Dat stuk over Piracy waarin Koroush Ghazi het heeft over het gevaar van een monopolie positie voor Steam was right on the money. Ze dachten dat ze er mee mee weg konden komen dus ze doen het ook. (Jammer dat de mensen in de andere thread over piracy niet de moeite nemen het te lezen. Het is echt een goed stuk)

http://www.tweakguides.com/Piracy_9.html
....

How did Steam go from being a hated intrusion to a loved platform? Steam is undeniably a form of DRM - it manages your rights to accessing the digital content which you've purchased. You must verify ownership of all Steam-purchased games online before you can play them, in other words every Steam game comes with product activation. You must download all applicable game update via Steam, as well as Steam client updates, on a regular basis. Furthermore the Steam client runs in the background when accessing Steam games and related features, adding to either Windows startup time or game launch times depending on how it's configured. There are a range of verified problems which Steam can induce on a system, whether it be in accessing Steam games, slow or non-completing downloads, even crashes. Finally, Valve's Privacy Policy allows it to collect a range of information from Steam users without their knowledge and without offering any opt-out options.

So essentially, Steam has all the elements which would make it a prime candidate for users to complain endlessly about unnecessary resource usage, potential performance problems, being spied upon without their knowledge, unwanted restrictions on access to their games, rootkits, and so forth. Yet why did Steam go on to be so incredibly successful despite the initial years of user anger, while StarForce and now SecuROM have had a massive hate campaign waged against them? I contend that it's due in large part to the substantial fan base for Valve's CounterStrike and Half Life games who have unquestioningly supported Valve in virtually every move it makes. I'm not suggesting that Steam is a bad piece of software, and of course Valve has also implemented various improvements to Steam over the years. However at its core Steam is still DRM and still imposes various restrictions very similar to something like SecuROM. And while SecuROM has its drawbacks, so too does Steam. For example:

# Prices on Steam are usually around the same, sometimes higher than the boxed retail versions of the game.
# There are regional release restrictions, much the same as physical retail copies.
# Some Steam games come with exactly the same DRM requirements as the physical retail versions as well as having Steam DRM on top of that.
# A Steam purchased game cannot legally be resold; the moment it's been bought it has zero resale or trade value.
# Users must be connected to the Internet to activate or periodically update all their games, even offline-only singleplayer games, and all applicable updates must be first downloaded and installed before they can begin playing.
# If the Steam servers go offline at any time, or the user's Internet connection has problems, they may not be able to login to the Steam client and hence may be locked out of their own games. Indeed if Valve suddenly goes bankrupt for example, it's theoretically possible that all Steam users would be permanently locked out of their games since Valve has no legal obligation to keep their servers running.

Steam does have a range of benefits as well, including removing the disc check component for all games, allowing users to login to their Steam account anywhere in the world and thus download and play their Steam games on any machine, as well as community features which many Steam gamers enjoy. Of concern however is the way in which gamers have almost blindly embraced Steam the same way they've decided to blindly hate SecuROM. Both forms of DRM have their advantages and drawbacks, however I suspect that a combination of Valve being a popular developer combined with their persistence to ride out the initial years of the negative hate campaign against Steam paid off in the end. At the very least it certainly demonstrates that DRM can become accepted, even loved, if presented in the right way. It seems perceptions rather than facts are often the key to success.

In terms of combating piracy, Steam has worked quite well, but not just because it's a superior technological solution, rather because it deters casual piracy through its online-focused features, much like multiplayer-only games. Put simply, Steam raises the risks of piracy because the Steam client is constantly verifying ownership details online. Pirating a steam game isn't necessarily harder than pirating a non-Steam game, the problem is that by using a Steam crack on their system, pirates risk losing access to any legitimately purchased Steam-based games as well if the crack is detected. Those using Steam cracked versions of games also can't access official game servers, which means they get to play on less populated unofficial servers, further reducing the attractiveness of pirating online-only Steam games. This is the reason why Steam works so well as a DRM platform.

One last point: some people are in such a mad rush to insist that Steam is somehow the solution to every aspect of piracy and DRM, they fail to consider that by giving Valve a monopoly in digital games distribution, this will only help keep game prices high. Digital distribution should logically be about reducing prices due to lower production costs, and yet Steam's prices remain on par with retail sales, primarily to prevent them from undercutting the retail market. If Valve is serious about getting digital distribution to truly take off it needs to insist that publishers sell their games for a much lower price on Steam. However I believe it will take the presence of a decent competitor in the digital distribution market before Valve takes such steps.
http://www.tweakguides.com/Piracy_1.html

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:12

Grannd

da Granndest

En de Europese gamers worden wederom benadeeld.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb ook zo topic gemaakt op Fok! Gamer.nl en insidegamer.nl

Vind het zelf schandalig van Steam. Ze hebben zeker een of andere ... daar zitten die dacht van ach laten we van 1 dollar 1 euro maken. Ik hoop echt dat ze heel snel die prijzen omlaag doen anders koop ik het gewoon lekker in de winkel met hoesje+cd voor een goedkopere prijs :)

• Vinnie
  • Niet online
Je moet er trouwens wel bij bedenken dat je altijd BTW moest betalen op de prijs die ze in de Store laten zien. Bij sommige scheelt het dan niet zo erg veel.
Blijft natuurlijk gewoon uitmelkerij van de bovenste plank. Erg zonde.

edit: Of zijn die prijzen in euro's ook zonder BTW?

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 18-12-2008 20:36 ]

C:\>_

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Vinnie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:29:
Je moet er trouwens wel bij bedenken dat je altijd BTW moest betalen op de prijs die ze in de Store laten zien. Bij sommige scheelt het dan niet zo erg veel.
Blijft natuurlijk gewoon uitmelkerij van de bovenste plank. Erg zonde.
Klopt, BTW werd altijd achteraf bij het afrekenen in rekening gebracht. Wie een beetje online besteld weet dat het zo gaat maar was wel altijd opvallend dat nergens in de store stond aangegeven dat er nog VAT in rekening gebracht zou worden.

Maar inderdaad, Steam is afgezien van specifieke aanbiedingen helemaal niet zo goedkoop. L4D was bij veel webstores veel goedkoper en nu zeker.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vinnie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:29:
Een dollar is momenteel 0,69 euro waard. Ik weet niet hoeveel btw jij betaalt, maar dat zal (hopelijk) geen 45% zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zo, lekker dan. Ik koop al geen full price games op Steam maar op deze manier ga ik ook de 'weekend-knallers' laten liggen.

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 11:35

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Het hele steam-systeem vind ik prima...
Maar voor deze prijzen wandel ik wel even langs de nedgame of de e-plaza (die beiden hier ongeveer de straat uit liggen)

Is het trouwens mogelijk om gewoon je windows settings op US te pleuren of je account US te maken? (of een US account aan te maken voor nieuwere games) Of checken ze op IP waar je op dat moment zit?

EDIT:
Ach, ik gebruikte het eigenlijk ook meer voor die "gouwe ouwe" dingen die ze hadden. (ID-superpack, X-com pack, GTA-pack) Kheb sinds jaren niet zoveel lol gehad met gamen als met die ouwe zooi :D

[ Voor 22% gewijzigd door MazeMouse op 18-12-2008 20:48 ]

sudo apt-get rekt

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 01:19
Als je echt een goeie vriend hebt in de USA dan zou ik gewoon naar die gozer wat geld sturen via PayPal. Daar hebben ze in de meeste staten ook niet de 19% belasting erop zitten zoals wij hebben.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 10:08
Dit gaat hun veel klanten kosten.

Simpel zat, prijzen zijn nu duurder dan in de winkel zelf.

Anoniem: 197857

Denzo schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:51:
Als je echt een goeie vriend hebt in de USA dan zou ik gewoon naar die gozer wat geld sturen via PayPal. Daar hebben ze in de meeste staten ook niet de 19% belasting erop zitten zoals wij hebben.
Dit deed ik allang. Want europa was altijd al duurder, alleen stond het dan in dollar...

Neem CoD bijvoorbeeld, was 65 dollar in EU steam, 50 dollar in US steam. Nu 50 euro in EU steam en nog steeds 50 dollar in US steam. Dan komt er bij EU zelfs nog vat bij en voor die gozer die het voor me koopt niet.

Dus gewoon lekker alles laten giften

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 09:37
De prijzen waren exclusief btw. Nu inclusief btw. Maar de prijzen zijn nu wel hoger.
Bijvoorbeeld de Orange Box. Deze was ongeveer $ 35,70 (met btw) wat ongeveer 25 euro is. En nu dus 30 Euro!
Europeanen moeten gewoon genaaid worden lijkt het wel...

Steam heeft heeft langzaam een beetje afgedaan voor mij met die hoge prijzen. Terwijl het goedkoper zou moeten zijn dan via een gewone winkel te kopen :/

[ Voor 23% gewijzigd door tweak_dude op 18-12-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Dus als ik het nu goed begrijp....
Is dus als ik straks Half-Life 2 Episode 3 ga kopen via steam. Ik alleen kan betalen in de Euro currency?
of kan je dan alsnog als nederlander betalen in ''dollars'' ? of ben je dan echt verplicht als europeaan te gaan betalen in euro's?

Nog iets anders wat ik opmerkte via steam , Ik heb nu opeens reclame van de landmacht bij counterstrike 1.6 boven in beeld zodra je op tab drukt voor de scores. En dat is nog maar sinds deze week.... dus de banner die al maanden boven in te vinden is over de orange box is dus nu vervangen voor locale reclame? (mischien iets nieuws met de ''local'' stuff die ze nu hebben ingevoerd?

[ Voor 36% gewijzigd door Descriptor op 19-12-2008 00:26 ]

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Dus als ik het nu goed begrijp....
Is dus als ik straks Half-Life 2 Episode 3 ga kopen via steam. Ik alleen kan betalen in de Euro currency?
of kan je dan alsnog als nederlander betalen in ''dollars'' ? of ben je dan echt verplicht als europeaan te gaan betalen in euro's?
Ja, je kunt alleen betalen met euro's.

Ik heb vandaag world of goo gekocht, die had ik al een weekje op het oog. Heel erg zuur om te zien dat de prijs met 40% gestegen is, van 20 dollar naar 20 euro. Ik heb het spel toch maar gekocht, omdat het me nog steeds het geld waard is. Ook moest ik opeens adresgegevens opgeven, terwijl ik via paypal betaalde. Iets wat ik bij Steam nooit eerder gedaan heb. Dit doe ik niet weer.

Al met al is de huidige gang van zaken erg zonde rondom Steam. Deze week blijkt maar weer duidelijk dat er ook gewoon een bedrijf achter zit dat zoveel mogelijk geld moet verdienen. Waar ik me hierdoor nog het meeste zorgen om maak, is in hoeverre onze aankopen behouden blijven in het geval valve failliet gaat o.i.d. Ze kunnen wel bij hoog en laag beweren dat ze de boel van de drm zullen verlossen, maar dat geloof ik zo één twee drie nog niet, dat dat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:32

mace

Sapere Aude

Als ze dit niet snel fixen hebben ze zichzelf de doodsteek bezorgd in europa!

Ik heb wel eens een spelletje gekocht op steam, maar nu kunnen ze het wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Belachelijk zeg, dat Europese gamers keer op keer de dupe worden van de "wisselkoers" van de euro en de dollar (of inderdaad: $=€). In verhouding betalen Europese gamers tot 50% meer voor een game dan Amerikaanse gamers, en dat is natuurlijk een beetje belachelijk.

Hopen dat dit snel opgelost wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Anoniem: 111703 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:08:
Belachelijk zeg, dat Europese gamers keer op keer de dupe worden van de "wisselkoers" van de euro en de dollar (of inderdaad: $=€). In verhouding betalen Europese gamers tot 50% meer voor een game dan Amerikaanse gamers, en dat is natuurlijk een beetje belachelijk.

Hopen dat dit snel opgelost wordt :(
Dan krijg je dus straks echt heisa als episode 3 uitkomt van half-life... Die amerikanen betalen dan omgerekend mischien 20,-- en wij straks 30,-.... Maar om nou te gaan wachten tot dat de retail versie in de winkels ligt... daar gaat ook zo weer 2 weken overheen. Maar wellicht dat het dan bij de winkels hier ook gewoon 30 euro gaat kosten.

gelukkig is het nog ''maar'' een ''beta'' maar of ze ook daadwerkelijk de prijzen nog gaan laten zaken... :/

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik hoop echt dat Steam hierdoor goed op z'n bek gaat. Dit zijn geen streken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Rian schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:40:
[...]

Ja, je kunt alleen betalen met euro's.

Ik heb vandaag world of goo gekocht, die had ik al een weekje op het oog. Heel erg zuur om te zien dat de prijs met 40% gestegen is, van 20 dollar naar 20 euro. Ik heb het spel toch maar gekocht, omdat het me nog steeds het geld waard is. Ook moest ik opeens adresgegevens opgeven, terwijl ik via paypal betaalde. Iets wat ik bij Steam nooit eerder gedaan heb. Dit doe ik niet weer.
Verkeerde zet, als je iets te duur vindt kan je kijken of het goedkoper is te vinden (en dan bedoel ik legaal). Je had ook gewoon World of Goo op de website van 2Dboy (de maker van) kunnen bestellen. Daar kost ie gewoon $20 (+VAT) en was het hele bedrag naar de makers gegaan. Nu gaat een deel van die 20€ naar Steam en heeft Steam het idee dat die gekke Europeanen toch wel blijven kopen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

NoTimeRemains

I know

trouwens ik dacht dat Steam juist bedoeld was voor de mensen die geen waarde hechten aan de hoesje enz. maar ik wilde L4D bestellen via Steam en daar kostte deze gewoon 50 euro. het spijt maar dan kan ik deze gewoon beter in de winkel bestellen. wazig.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ze rekenden eerst al een hogere VAT [online belasting bovenop de dollarkoers] dan dat standaard geldig was bij verscheepte producten - daar was al gezeur over maar namen mensen uiteindelijk voor lief voor het gemak en het relatief vrij kleine verschil.

Maar dit is absurd - we praten hier niet over 3-5 procent, maar over 10-20% door de neus geboord. En lees het goed hè: het wordt 1:1 OVERGEZET, niets berekend/verrekend. Dus ze houden netto winst gewoon meer over uit gamers in de EU en dat slaat natuurlijk alles.

Zet in ieder geval even een halt op mijn steam aankopen. Het was aardig concurrerend; maar nu zijn play.co.uk en budgetgaming veel interessanter. Jammer Valve, had wel beter verwacht. De kerstgeest maakt weer eens hebberig; daar is het geestelijk nooit voor bedoeld geweest. Jammer dat het wel zo wordt gebruikt door de kapitalistische-aanhangers :N .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Idiote prijzen inderdaad. Left 4 Dead kan je in de winkel krijgen voor 40 euro en dan betaal je 50 euro om het te downloaden? Idioot...

Gelukkig kan je gewoon retail kopen en registreren in Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175789

Dutchmega schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:22:
Idiote prijzen inderdaad. Left 4 Dead kan je in de winkel krijgen voor 40 euro en dan betaal je 50 euro om het te downloaden? Idioot...

33,99 bij CDWOW (En geen verzendkosten) wel wat langer wachten maar heb toch nog zat te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-07 14:00
Anoniem: 197857 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:21:
[...]

Dit deed ik allang. Want europa was altijd al duurder, alleen stond het dan in dollar...

Neem CoD bijvoorbeeld, was 65 dollar in EU steam, 50 dollar in US steam. Nu 50 euro in EU steam en nog steeds 50 dollar in US steam. Dan komt er bij EU zelfs nog vat bij en voor die gozer die het voor me koopt niet.

Dus gewoon lekker alles laten giften
Zou het dan ook werken als ik een nieuwe account aanmaak via een proxy in de vs. Met dit account een game als gift aanschaf in USD, en deze vervolgens aan mijn reguliere account geef/overhevel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Dutchmega schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:22:
Kan toch niet de bedoeling zijn. Het punt van Steam is juist dat je vanuit je luie stoel zonder gesodemieter een aardige game koopt en (bijna) direct kun spelen. En het hele proces kost Valve ook niet veel, dus het moet nog flink goedkoper kunnen ook. Het breekt wat mij betreft ook de hele bedoeling van het platform (en de laatste drempel om de games ook gewoon weer over port 118 binnen te trekken; sukkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-12-2015
Bye, bye Steam dus.

Jammer, want ik overweeg vanmorgen nog CoD te kopen via Steam om de kerstperiode te kunnen overbruggen. Na ja, in de store gaat die nu voor 50 euro. Op zich niet zo overpriced, maar daar gaat het niet om.

Als je opeens een flinke groep van je klanten een smerige prijsverhoging op gans je gamma door de strot ramt, dan moet je niet op veel krediet rekenen. Zeker niet als de communicatie errond quasi nul is.

Overigens ben ik nooit fan geweest van steam. Gebruiksvriendelijk? Dat wel. Maar als consument stel je je wel bloot voor dit soort lage praktijken.

En cod? Wel, die koop ik wel in de mediamarkt of de fnac. Brengt mijn ledenkaart van die laatste ook nog eens wat op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Sgreehder schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:45:
[...]

Kan toch niet de bedoeling zijn. Het punt van Steam is juist dat je vanuit je luie stoel zonder gesodemieter een aardige game koopt en (bijna) direct kun spelen. En het hele proces kost Valve ook niet veel, dus het moet nog flink goedkoper kunnen ook. Het breekt wat mij betreft ook de hele bedoeling van het platform (en de laatste drempel om de games ook gewoon weer over port 118 binnen te trekken; sukkels).
In de tussentijd is Steam natuurlijk gegroeid naar meer dan een pure internetgamewinkeltje. Daarnaast als je Valve games koopt in retail, zal je ze alsnog moeten "spelen" via Steam.

Desondanks moet Valve zelf toch wel doorhebben dat de winstmarges op games in Steam veel te groot zijn? (zeker 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Een game heeft geen winstmarge van 100% man.

Je moet de ontwikkelkosten en de kosten om het steam platform te onderhouden e.d. er ook allemaal bij rekenen. De kosten voor Valve zullen bij een spel wat via Steam gekocht is veel lager zijn dan bij retailspellen, maar om nou te zeggen dat het 100% winst is, dat is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981

Misschien is dit juist wat ze willen? Zodat mensen in de winkels gaan kopen ofzo?

Maar de productie van retail is toch duurder? (dvd, hoesje, export, transport kosten?) En TOCH nog goedkoper dan steam?

Gabe Newell on Drugs? :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Kut Steam.

Het was echt een mooi system. Was...

En het scenario waarbij je spellen via Play.com koopt om ze te registreren in Steam is natuurlijk te zot voor woorden...

Kut Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Echt, iedereen was over de "STEAM SUX!!!!1111oneone" periode heen, en nu zijn ze weer terug bij af.

Wat een kutactie zeg. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

mace schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:31:
Echt, iedereen was over de "STEAM SUX!!!!1111oneone" periode heen, en nu zijn ze weer terug bij af.

Wat een kutactie zeg. :')
Niet iedereen was er over heen, in de zin dat velen ook weten dat Valve geen betrouwbare ontwikkelaar is. Het lag in de lijn der verwachting dat Valve dit zou gaan, ze hebben zich door de loop der jaren weinig bekommerd om gamers. CS is daar hun mooiste voorbeeld van, nooit de cheats oplossen zodat cheaters steeds weer een nieuwe key gingen kopen ;)

Laat Gabe Newell maar voor wat hij is, het gaat hem alleen om het geld, period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apronk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 23:18
Zo worden we weer lekker door die amerikanen behandeld zoals zij liefkozend zeggen "eurotrash"
Alsof we nog niet genoeg belasting betalen. Wat ik niet snap gewoon is dat ze denken ermee weg te komen, alsof mensen te dom zijn om dat niet te zien, helemaal tijdens deze economische periode waarin iedereen helemaal al z'n centen nateld voordat ie er uberhaupt 1 uitgeeft. Ik krijg echt weer t horeca euro gevoel terug. Gulden tekens voor Euro tekens vervangen, en Lubbers maar roepen van niet.

Amerikaanse economie schijnt dus ook bij Steam slecht te vallen, dus dan maar geld trekken van die Europeanen ? Ik hoop dat iedereen nu eens eindelijk zegt "Nu is t genoeg" en echt niks meer bij Steam koopt. Zullen ze wel weer met een verzoenings actie of een publiekelijk excuus komen, maar voor mij hebben ze echt afgedaan. Ik hoop dat ze failliet gaan door deze actie. (Steam dan, Valve heeft zich natuurlijk goed ingedekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Steam failliet gaan? hoe stel je je dat voor?
valve heeft amper kosten aan steam.
bandbreedte wordt gekocht met advertenties tijdens de downloads, of als een deel van de aankoopsprijs.
verder heeft valve geen inkoop ofzo. ze hebben gewoon met developers contracten waar steam de games verkoopt, en de maker een deel van de prijs krijgt.
geen extra huur, geen personeel nodig (als ze geen geld hebben, ontsla je personeel, en steam blijft wel draaien)

normale uitgevers gaan kopje onder omdat ze ontwikkelaars betalen voor het maken van een game. en die game verkoopt vervolgens slecht. steam heeft dat niet.

[ Voor 14% gewijzigd door RocketKoen op 19-12-2008 14:07 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Valve = Hufterige Honden ... wat mij betreft krijgen ze een dikke FAIL!

Valve sucks!!

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 50893 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:37:
[...]

Niet iedereen was er over heen, in de zin dat velen ook weten dat Valve geen betrouwbare ontwikkelaar is. Het lag in de lijn der verwachting dat Valve dit zou gaan, ze hebben zich door de loop der jaren weinig bekommerd om gamers. CS is daar hun mooiste voorbeeld van, nooit de cheats oplossen zodat cheaters steeds weer een nieuwe key gingen kopen ;)

Laat Gabe Newell maar voor wat hij is, het gaat hem alleen om het geld, period.
Ik bedoelde meer de (terechte) kritiek op het steam platform zelf. Toen het nieuw was waren er talloze problemen mee, met HL2 was het ook zo krom dat je je spel gewoon op DVD had gekocht maar dat je het niet kon spelen omdat steam niet werkte. :|

Nu vind ik het een erg goed gesmeerd systeem, unlocken gaat snel en het werkt over het algemeen gewoon goed. Maar nu ga ik dus geen spellen meer kopen via steam, als ik het goedkoper retail kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

RocketKoen schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:06:
Steam failliet gaan? hoe stel je je dat voor?
valve heeft amper kosten aan steam.
bandbreedte wordt gekocht met advertenties tijdens de downloads, of als een deel van de aankoopsprijs.
verder heeft valve geen inkoop ofzo. ze hebben gewoon met developers contracten waar steam de games verkoopt, en de maker een deel van de prijs krijgt.
geen extra huur, geen personeel nodig (als ze geen geld hebben, ontsla je personeel, en steam blijft wel draaien)

normale uitgevers gaan kopje onder omdat ze ontwikkelaars betalen voor het maken van een game. en die game verkoopt vervolgens slecht. steam heeft dat niet.
Ze gaan niet failliet, maar ze gaan net als ieder ander bedrijf wel uit van een standaard hoeveelheid verkopen (welke meestal blijven groeien in aantal)... als die targets niet gehaald worden, moeten d'r koppen gaan rollen. Valve heeft de gans met de gouden eieren geslacht met deze actie...

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Gelukkig zijn er nog andere alternatieven, zoals Direct2Drive (geen ervaring mee trouwens) en ik dacht dat er nog twee of drie andere platforms waren.

Wat ik me afvraag, kunnen/mogen de ontwikkelaars zich terugtrekken uit Steam? Zoals eerder aangegeven bepaald niet de ontwikkelaar maar Valve wat de prijs is. Nu is Steam wel de populairste maar het lijkt me dat je als ontwikkelaar wel even nadenkt nu.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:07
Wat een idioten, mij zijn ze als goede klant echter voorgoed kwijt, dan bestel ik het wel bij 12game.nl, belachelijk.

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55

The Zep Man

🏴‍☠️

Buiten dat iedereen hier pissig om is, denk ik dat Valve hier zich alleen maar in hun eigen voet mee schiet. Dat de prijs hoger wordt, dat kan. Dat de prijs oneerlijk hoger wordt door het te koppelen als getal aan een valuta, dat kan. Echter, de online prijs net zo hoog of hoger maken dan wat de fysieke retailversie bij de spellenboer om de hoek kost, is een actie waar ze nog wel op terug gaan komen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
WTF waarom doen ze dit nu?!
Zijn ze niet al tevreden genoeg mss met het feit dat Europa nog vol met PC gamers zit. Ipv de US met hun console kiddies!

Waarom zijn wij Europeanen altijd screwed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 10:10

DeX

Het lijkt me toch iets wat teruggedraaid zal moeten worden. Steam raakt hierdoor een te grote stuk van hun markt kwijt, als uitgevers hun games van de Steam catalogus afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

DeX schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:25:
Het lijkt me toch iets wat teruggedraaid zal moeten worden. Steam raakt hierdoor een te grote stuk van hun markt kwijt, als uitgevers hun games van de Steam catalogus afhalen.
Kan dat dan? Ik heb geen idee hoe de afspraken zijn wat dat aangaande.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

TroonStaal schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:30:
[...]

Kan dat dan? Ik heb geen idee hoe de afspraken zijn wat dat aangaande.
Op den duur wel dan, want als verkopen teruglopen en contracten aflopen zal een bedrijf wat alleen maar verlies draait op steam het contract niet vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Asgaro schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:24:
Ipv de US met hun console kiddies!
Waar komt dat console kiddies nou weer vandaan. Beetje volwassen posten kan ook geen kwaad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
PWM schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:44:
[...]

Waar komt dat console kiddies nou weer vandaan. Beetje volwassen posten kan ook geen kwaad 8)7
Dat beeld origineert uit mijn ervaring dat de meeste kinderen liever een console dan een PC gebruiken om te gamen :+

(niet dat ik iets tegen kinderen heb uiteraard :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Asgaro schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:44:
[...]

Dat beeld origineert uit mijn ervaring dat de meeste kinderen liever een console dan een PC gebruiken om te gamen :+
In mijn vrienden groep (30-ers) speelt iedereen op de 360. De enige mensen die op een PC gamen hebben veel puisten, of zijn meisjes (The Sims uiteraard). Maar om daar nou mijn hele PC gamers markt op te baseren gaat wat ver.

Anyhow, 1 jaar geleden was er nog een overzicht dat de gem. Xbox 360 bezitter midden in de 20 was (dit zal ongetwijfeld gedaald zijn sinds de prijsdalingen). Niet echt kiddie volgens mij?
(niet dat ik iets tegen kinderen heb uiteraard :) )
Dat mag ik hopen, je bent er sinds pas 6 maanden officieel zelf meer :+

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 19-12-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

PWM niet zo aanstellen :> Niet iedereen speelt de hele dag computerspelletjes :>

Anyways, best kansloos idd :'). Maar ik denk dat het eerder iets wordt van dat iedereen nu wel loopt te roepen met vanalles, maar vervolgens toch vrolijk doorgaat met daar kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Saven schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:45:
PWM niet zo aanstellen :> Niet iedereen speelt de hele dag computerspelletjes :>

Anyways, best kansloos idd :'). Maar ik denk dat het eerder iets wordt van dat iedereen nu wel loopt te roepen met vanalles, maar vervolgens toch vrolijk doorgaat met daar kopen :P
Ik weet niet. Eerder werd aangegeven dat diegenen die van Steam gebruik maken ook meestal wel de mensen zijn die weten waar ze de mosterd moeten halen. Als de ontwikkelaars merken dat men minder spellen koopt vanwege de (te) hoge prijs is het best goed mogelijk dat ze andere methodes gaan zoeken.

Steam was vooral praktisch omdat je de deur niet meer uithoefde, meteen kon spelen en het toch net even wat goedkoper was. Nu de prijs gelijkgetrokken is of zelfs hoger uitvalt is het helemaal niet meer zo'n gek idee om als je toch eens in de stad bent meteen maar even bij een gameshop langs te wandelen. Die eventuele parkeerkosten vallen toch in het niet bij een prijsstijging van 40% :+

Hoewel ik er zelf nog nooit wat heb gekocht, alleen geactiveerd, is mijn intentie om toch maar eens wat impulsaankopen te doen nu omgekeerd evenredig gekelderd met de toename van de prijs. Fiets ik net zo lief even naar de Dynabyte, krijg ik 10% korting met zo'n kaart. Of ik bestel het wel bij play.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Saven schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:45:

Ik alvast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik ook niet. Ook erg jammer voor de indie games ontwikkelaars die enkel via Steam distribueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

En wat als de dollar nu veel meer waard wordt dan de euro ? :P

Dan zou het weer heel erg interessant worden !

(Ik weet het,....dan zal Valve waarschijnlijk de eerste zijn die de boel weer recht trekt) :(

[ Voor 19% gewijzigd door YVG op 20-12-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

TroonStaal schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:12:
[...]

Steam was vooral praktisch omdat je de deur niet meer uithoefde, meteen kon spelen en het toch net even wat goedkoper was. Nu de prijs gelijkgetrokken is of zelfs hoger uitvalt is het helemaal niet meer zo'n gek idee om als je toch eens in de stad bent meteen maar even bij een gameshop langs te wandelen.
Precies. Dit is de reden waarom ik via Steam koop. Maar als het echt duidelijk duurder wordt denk ik toch even 3 keer na voordat ik gelijk iets aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:19
Niet alles hebben ze slechter gemaakt.
GTR Evo volledig is nu €30 ipv $45
Mediamarkt en Dynabyte doen €45
Free record shop €54

Ook al is het op play.com atm £9.99
:')

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 20-12-2008 02:16 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewie
  • Laatst online: 16-12-2023
de macht van free records stinkt hier aan alle kanten!!!
ik ben zeer tevreden dat nelie smit kroes hier achter aan gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewie
  • Laatst online: 16-12-2023
ik koop spellen nu in canada/vs omdat ik ze in nederland niet wil betalen...
net als veel dvd's terwijl tv series binnen de EU goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gewoon stemmen met je portomonaie en nooit meer iets bij Steam kopen, er zijn genoeg alternatieven. Als er bijna niemand meer iets besteld in de EU dan is worden ze vanzelf wel wakker bij valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34

Matis

Rubber Rocket

Ja, ik wil ook mijn onvreugde uiten over het "gemak" waarmee valve de prijzen van steam-games in sommige gevallen verdubbeld.

Ik heb als laatste game Left 4 Dead gekocht, gelukkig nog in dollars, maar dat zal wel het laatste geweest zijn. Toen zag ik op steam ook al een Euro-curreny Beta, geen idee wat het inhield, maar nu het resultaat!

Zeker nu de prijzen nog exclusief BTW/VAT al hoger liggen dan in de winkels.

Wel is het gemak van steam enorm, maar of dat opweegt tegen de prijsstijging; Denk t niet :(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Net STALKER gekocht op Steam voor 4,99 euro incl. BTW. Nog steeds goedkoop dus.

Maar hoe weet Steam eigenlijk dat een gebruiker in de eurozone woont? Ik neem aan dat ze niet gaan kijken naar wat je ooit afgerekend hebt. IP check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Het was al absurd dat Steam voor hun digitale downloads eenzelfde bedrag vroeg als in de winkels - en vaak zelfs iets meer (CoD 4, BioShock, vrijwel elke nieuwe game) en sowieso bijna altijd duurder was dan internetshops. Maar nu is het helemaal gestoord. Elke game is 20-25% duurder geworden (als je VAT meerekend in de oude prijzen) en zelfs de duurste retail winkel is nog aanzienlijk goedkoper.

Ik heb gisteren nog even Nexus - The Jupiter Incident gekocht, omdat die het toch wel waard is om te hebben. Maar zoals het er nu uit ziet wordt dat mijn laatste Steam game, buitenom een uitzonderlijk goede weekend deal. Deze prijzen voor games die aan hun kant aanzienlijk goedkoper zijn om te verspreiden en veel meer winst opbrengen dan winkel-versies zijn gewoon niet goed te praten. Het had sowieso al goedkoper moeten zijn.

Maar goed, nu wordt het dus mooi overstappen op de alternatieven. Hopelijk krijgt Steam dan wel eindelijk een beetje concurrentie en zullen ze wel moeten kijken naar hun prijzen in Europa. Dus heb ik gisteren eindelijk maar eens Stardock's Impulse geinstalleerd en dat blijkt toch een aardig platform te zijn geworden. Het game-aanbod is helaas vergelijkbaar met Steam 3 jaar geleden, maar er zitten toch wel een paar pareltjes tussen (Demigod, Sins of a Solar Empire, Project Aftermath, Space Rangers 2, Gun Metal).

Ik heb hieronder een lijstje met andere digital download services geplaatst, mocht je Steam afgeschreven hebben en op zoek zijn naar een alternatief:

www.impulsedriven.com <- Stardock's systeem met een eigen client die een beetje op Steam lijkt. Ze hebben alleen nog niet zo'n heel groot aanbod qua games. Sommige Steam games zijn hier ook te krijgen.

www.gog.com <- CDProjekt's website voor oude PC games die op alle nieuwe systemen werken, zonder DRM. Alle games zijn $5.99 of $9.99 en er zit heel veel goeds tussen. Ook nieuwere games komen steeds vaker voor, zoals Darkstar One en Perimeter. Sommige Steam games zijn hier ook te krijgen.

www.direct2drive.com <- De website die beheerd wordt door de mensen achter IGN, FilePlanet, enz. De prijzen zijn redelijk en vrijwel elke game kan je er vinden (grotere collectie dan Steam zelfs denk ik). Helaas maken ze echter wel gebruik van eenzelfde activatie-systeem als EA met SecuROM, enkel dan voor ALLE games die ze verkopen. Dan betaal je waarschijnlijk liever meer om het bij Steam te halen zonder activatie-limiet.

www.metaboli.co.uk <- website waar je de hele collectie games kan spelen tegen betaling van een maandelijks bedrag.

www.gametap.com <- net zoiets als metaboli, maar dan met een eigen client. Deze service heeft ook 2 gratis varianten waarop je enkele tientallen games kan spelen zonder te betalen.

www.dlgamer.com <- website met een kleine collectie die vooral gespecialiseerd is in MMO's.

EDIT: Blijkbaar heeft 1 developer via Steam toch hun Europese prijs naar beneden weten te krijgen! Op het forum staat dat Savage 2 in amerika nu $9.99 is, maar in Europa is het 6.99 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Droniac op 20-12-2008 13:40 ]

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Dit is inderdaad ronduit belachelijk.

Niet alleen omdat wij nu 30% meer betalen, maar ook omdat ze voor engeland wel netjes de prijzen hebben omgerekend. De euro staat bijna gelijk aan de pond, daardoor betalen zij nu bijna 40% minder dan ons!

Op de thread op steam forum zijn al meer dan duizend reacties en bijna honderdduizend views, maar nog steeds geen één reactie van valve. Als steam zo zijn klanten behandeld voel ik mij nou niet echt geneigd om nog een game van hun te kopen. Mooie timing ook... net voor kerst. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Droniac schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:24:

www.gog.com <- CDProjekt's website voor oude PC games die op alle nieuwe systemen werken, zonder DRM. Alle games zijn $5.99 of $9.99 en er zit heel veel goeds tussen. Ook nieuwere games komen steeds vaker voor, zoals Darkstar One en Perimeter. Sommige Steam games zijn hier ook te krijgen.
Ik ga bij hun een account aanmaken. Die by the sword! Descent! :9

En wat ze met The Witcher gedaan hebben is natuurlijk alleen maar goed, gratis de uitbreidingen aanbieden 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
En zoals verwacht is er een steamgroup aangemaakt om te protesteren tegen dit gegeven:

http://steamcommunity.com/groups/1e1us (al 3.000+ leden)

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje flauw hoor. Als ik het FP bericht (de reacties) zo lees zijn lang niet alle prijzen verhoogd. En euro prijzen worden direct getoond incl. BTW. En bovendien: waarom zou Steam zijn prijzen niet mogen verhogen in bepaalde landen? Dit is het geval bij bijna alle produkten uit de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:12:
Beetje flauw hoor. Als ik het FP bericht (de reacties) zo lees zijn lang niet alle prijzen verhoogd. En euro prijzen worden direct getoond incl. BTW. En bovendien: waarom zou Steam zijn prijzen niet mogen verhogen in bepaalde landen? Dit is het geval bij bijna alle produkten uit de US.
Over die BTW: sinds wanneer is de BTW 40% in Europa? Overigens moeten mensen in landen die geen BTW hebben op online aangekochte zaken ook BTW betalen, aangezien zij ook dezelfde euro prijs hebben. Valve steekt dat dus mooi in eigen zak, die BTW. En waarom ze dat niet mogen? Omdat mensen op het continent meer dan 40% meer betalen dan Britten, dat mocht Apple niet en dat mag Valve ook niet.

En het is toch niet meer dan logisch dat mensen klagen als de digitale variant soms wel 50% duurder is dan de fysieke versie bij play.com? Bij de fysieke versie krijg je nog een boekje etc, dat heb je allemaal niet bij Steam. Je zou dus zeggen dat de digitale versie jusit goedkoper zou moeten zijn. Of moet je alles maar tegenwoordig voor lief nemen grizzlybeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:12:
Het gaat hier om digitale distributie, prijs verschil zou hiervoor ongegrond zijn, apart van alle belastingen. Nog een punt is dat Steam ook belasting rekent op bedragen in landen waar dit niet van toepassing is.

Of het nou mag of niet, uit de consument zijn ogen is een prijs verhoging van meer dan 30% ronduit belachelijk. Immers zijn zij diegene die de producten moeten kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Fox op 20-12-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brons schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:48:
Of moet je alles maar tegenwoordig voor lief nemen grizzlybeer?
Nee, niet alles maar het gaat hier slechts om 1 aanbieder van games, je kan deze ook wel ergens anders kopen. Blijkbaar zijn veel mensen stiekem toch erg blij met Steam (ik i.i.g. wel), anders zou dit niet zo'n ophef veroorzaken.

Er zijn ook produkten waarop een effectief monopolie zit (zoals Windows) die ook veel duurder zijn in Europa dan in de US. Lijkt me logischer dat men daar moeilijk over gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:57:
[...]

Nee, niet alles maar het gaat hier slechts om 1 aanbieder van games, je kan deze ook wel ergens anders kopen. Blijkbaar zijn veel mensen stiekem toch erg blij met Steam (ik i.i.g. wel), anders zou dit niet zo'n ophef veroorzaken.

Er zijn ook produkten waarop een effectief monopolie zit (zoals Windows) die ook veel duurder zijn in Europa dan in de US. Lijkt me logischer dat men daar moeilijk over gaat doen.
Dat laatste heb je gelijk in, al zijn de producten van MS van de fysieke variant. Echter ik vind het niet meer dan logisch dat je gaat klagen als je het er niet meer mee eens bent. Zeker het feit dat ze BTW rekenen in landen waar dat niet van toepassing is en dat er binnen de EU zo'n groot verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Afbeeldingslocatie: http://img37.picoodle.com/img/img37/3/12/20/f_58merrychrim_7171733.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Droniac schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:00:
En zoals verwacht is er een steamgroup aangemaakt om te protesteren tegen dit gegeven:

http://steamcommunity.com/groups/1e1us (al 3.000+ leden)
Zelf heb ik me ook maar aangemeld maar ik denk dat gewoon ergens anders software kopen het beste drukmiddel is. Ik weet niet of dat aantal 1e1us groep nou mee of tegenvalt. 3000 klinkt veel maar het gaat hier om toch de meest actieve steamgebruikers (die de moeite nemen te posten en lid te worden) van een groep. Laten we zeggen dat deze groep 5 a 10% van het Europese geheel vertegenwoordigd en dat ze gemiddeld €100-200 hebben besteed aan games op Steam. Dan vertegenwoordigen ze een gezamelijk bedrag van zo'n 3 a 6 ton aan omzet of laten we positief ingeschat 1 miljoen zeggen (van wie Steam dus al de centen heeft). Zoveel is dat nou ook weer niet. Het zal er vanaf hangen hoe de overige 90-95% zal reageren. Als die geen software meer kopen zal Steam wel bijdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 01:25

ManiacsHouse

Scheisse!

Maar Steam steekt dus blijkbaar al die tijd de btw/vat in zijn eigen zak. Lijkt mij in dat geval puur diefstal onder het voorwendsel van belasting geld doorberekenen en dat in je eigen zak stoppen. Is dit op de een of andere manier terug te eisen? In hoeverre zou onze overheid hier moeten ingrijpen? Zij lopen die btw mis en ons is het gewoon afgetroggeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CapTVK schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:29:
3000 klinkt veel maar het gaat hier om toch de meest actieve steamgebruikers (die de moeite nemen te posten en lid te worden) van een groep. Laten we zeggen dat deze groep 5 a 10% van het Europese geheel vertegenwoordigd ....
Reken maar dat er in Europa zeker 500.000 Steam gebruikers zijn hoor...

Weet iemand trouwens waar je uberhaubt nog die $ prijzen kan zien? http://store.steampowered.com/ vind i.i.g. dat ik in euro's moet betalen, bepaalt ie dat aan de hand van mijn IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maniacshouse schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:32:
Maar Steam steekt dus blijkbaar al die tijd de btw/vat in zijn eigen zak. Lijkt mij in dat geval puur diefstal onder het voorwendsel van belasting geld doorberekenen en dat in je eigen zak stoppen. Is dit op de een of andere manier terug te eisen? In hoeverre zou onze overheid hier moeten ingrijpen? Zij lopen die btw mis en ons is het gewoon afgetroggeld.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt (is hier eerder wel gesuggereerd maar niet hard gemaakt) maar ik zou er maar van uit gaan dat ze gewoon braaf BTW afdragen, zoals voor elk internationaal bedrijf gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:41:
[...]

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt (is hier eerder wel gesuggereerd maar niet hard gemaakt) maar ik zou er maar van uit gaan dat ze gewoon braaf BTW afdragen, zoals voor elk internationaal bedrijf gebruikelijk is.
Ik denk dat je mag aannemen dat ze gewoon BTW afdragen waar van toepassing. Echter dat doen ze niet in het geval van Denemarken aangezien daar geen BTW is voor online aankopen. De prijs is echter wel hetzelfde als bijvoorbeeld Nederland. Terwijl een van de redenen die Valve gaf voor deze actie juist de BTW was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:41:
[...]

Zou na te zoeken moeten zijn. Hebben ze een BTW-nummer? (of is dat niet nodig als internationaal bedrijf zijnde). Is het wel een internationaal bedrijf, maar een amerikaans bedrijf dat spullen via internet aan buitenlanders verkoopt. Hebben ze hier in NL (of europa) een vestiging? Als je dat niet hebt ben je dan wel verplicht om eventueel ge-inde btw af te dragen aan NL? Ben je daar als koper dan niet zelf verantwoordelijk voor?

Zou zo maar kunnen dat ze al jaren de boel beflikkeren toch? Ik sta nergens meer van te kijken aangaande geld en amerikaanse bedrijven. :/

Buiten dat is onze btw geen 40%... En zoals hierboven word aangegeven kost het in Denemarken hetzelfde 'zonder' btw.

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 20-12-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:39:
[...]

Reken maar dat er in Europa zeker 500.000 Steam gebruikers zijn hoor...

Weet iemand trouwens waar je uberhaubt nog die $ prijzen kan zien? http://store.steampowered.com/ vind i.i.g. dat ik in euro's moet betalen, bepaalt ie dat aan de hand van mijn IP?
Steam heeft nooit iets gezegd over hoeveel gebruikers ze heeft, en jouw aantal komt mijn argument alleen maar ten goede. Een vocale groep van 3000-5000 op een totaal van 500.000 is dus 1 procent, laten we royaal zijn en dat de groep groeit tot 25.000 (2,5 tot 5 miljoen, niet vergeten waarvan het geld bij Steam al binnen is) als de overige 95 procent het allemaal best vind en uiteindelijk toch blijft kopen hebben we het over peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CapTVK schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:58:
Steam heeft nooit iets gezegd over hoeveel gebruikers ze heeft, ...
Je kan een hoop info vinden op http://store.steampowered.com/stats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Dank maar helaas geen onderscheid naar Land/Regio. Misschien moet ik specifieker zijn: Steam deelt geen gegevens over aankopen via steam zelf. Ze zijn daar altijd heel vaag over gebleven. Dus als je gegevens over digitale steamaankopen en per land kan vinden zou ik ze graag zien.

Valt wel op dat CSS zo hoog scoort en TF2 het met zo'n 15k dagelijkse gebruikers moet doen. Bij echte digitale aankopen als audiosurf gaat het maar om een paar honderd dagelijkse gebruikers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CapTVK schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:10:
Dank maar helaas geen onderscheid naar Land/Regio. Misschien moet ik specifieker zijn: Steam deelt geen gegevens over aankopen via steam zelf. Ze zijn daar altijd heel vaag over gebleven. Dus als je gegevens over digitale steamaankopen en per land kan vinden zou ik ze graag zien.
Nou, lijkt me wel meevallen eerlijk gezegd. De "top-sellers" staan keurig op de frontpage van Steam. Denk dat er weinig winkels zijn die zoveel info geven als Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
CapTVK schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:10:
[...]
Valt wel op dat CSS zo hoog scoort en TF2 het met zo'n 15k dagelijkse gebruikers moet doen. Bij echte digitale aankopen als audiosurf gaat het maar om een paar honderd dagelijkse gebruikers..
CapTVK, kijk nog eens naar die statistieken - je hebt ze verkeerd opgevat.

Er staan statistieken voor 'current players' en 'peak today'. Nergens staat er 'total players for today', dat wordt uberhaupt niet genoemd. Wat er wel staat is dus het huidige aantal spelers (Audiosurf heeft nu 285 spelers) en het beste moment van de dag (voor Audiosurf 333 spelers op 1 moment) voor ieder spel in de lijst.

Je kan er dus rustig van uitgaan dat het totale aantal unieke spelers per dag enkele tientallen malen hoger ligt dan de beste momentopname van de dag. Zeker bij Audiosurf, wat meer een casual game is en makkelijk even 5 minuutjes gespeeld kan worden.

Dat CS Source het zo goed doet en TF2 wat minder is inderdaad jammer, maar zeker niet vreemd. Iedereen die Half Life 2 gekocht heeft is immers ook in het bezit van CS Source. Daar bovenop komt dat een groot deel van het oldschool hardcore CS leger nu naar CS Source is verhuist - en van die gamers (CSers) is algemeen bekend dat ze amper andere games aanraken (als ze dat wel deden dan was CS ook niet zo populair :p). Wat ik eerlijk gezegd vreemder vindt is dat Football Manager zo hoog staat - ik wist niet dat dat soort games zo populair waren.

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:49:
[...]

Nou, lijkt me wel meevallen eerlijk gezegd. De "top-sellers" staan keurig op de frontpage van Steam. Denk dat er weinig winkels zijn die zoveel info geven als Steam.
Cijfers graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Droniac schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:38:
[...]

CapTVK, kijk nog eens naar die statistieken - je hebt ze verkeerd opgevat.

Er staan statistieken voor 'current players' en 'peak today'. Nergens staat er 'total players for today', dat wordt uberhaupt niet genoemd. Wat er wel staat is dus het huidige aantal spelers (Audiosurf heeft nu 285 spelers) en het beste moment van de dag (voor Audiosurf 333 spelers op 1 moment) voor ieder spel in de lijst.

Je kan er dus rustig van uitgaan dat het totale aantal unieke spelers per dag enkele tientallen malen hoger ligt dan de beste momentopname van de dag. Zeker bij Audiosurf, wat meer een casual game is en makkelijk even 5 minuutjes gespeeld kan worden.

Dat CS Source het zo goed doet en TF2 wat minder is inderdaad jammer, maar zeker niet vreemd. Iedereen die Half Life 2 gekocht heeft is immers ook in het bezit van CS Source. Daar bovenop komt dat een groot deel van het oldschool hardcore CS leger nu naar CS Source is verhuist - en van die gamers (CSers) is algemeen bekend dat ze amper andere games aanraken (als ze dat wel deden dan was CS ook niet zo populair :p). Wat ik eerlijk gezegd vreemder vindt is dat Football Manager zo hoog staat - ik wist niet dat dat soort games zo populair waren.
Ik denk zelf juist dat TF2 hoger zal zitten in de stats. Iedereen die een Orangebox heeft aangeschaft heeft juist TF2 erbij "gekregen" Het heeft dus beide kanten op moeten werken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar heb je het over???

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 20-12-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het erover dat Steam altijd vaag is met cijfers. Jij komt met top sellers aan laat wat verkoopcijfers zien dan?

En je hoeft dat niet te beantwoorden want ik betwijfel dat je die kan vinden. Steam geeft dat een hoop stats maar als het aankomt op relevante cijfers (zoals unieke gebruikers, het enige wat ik kan vinden is een oude stats page uit sept 2006 http://steampowered.com/status/game_stats.html gemid 2,8 miljoen unieke gebruikers (edit even bijgewerkt) voor die maand). Punt is, Steam geeft wel een hoop data maar niet altijd relevante (metadata zou ook handig zijn) sterker nog we weten eigenlijk niet eens wat er wordt bijgehouden.

[ Voor 49% gewijzigd door CapTVK op 20-12-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begrijp je echt niet dat bedrijven hun verkoopcijfers niet publiceren? Steam publiceert al meer dan welk ander bedrijf dan ook, maar het heeft blijkbaar geen zin, dit is blijkbaar niet wat je wil horen.

Ik zou zeggen: ga maar lekker zelf verder zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 20-12-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Laatst online: 03-07 21:24
Echt belachelijk, gaan ze lekker een hoop klanten mee kwijtraken, net goed voor ze als ze dit flikken.
Nog wat hierover op de frontpage van T.net: nieuws: Verkapte prijsverhoging Steam leidt tot protest van gamers

Echt gieren daar bij Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:02:
Begrijp je echt niet dat bedrijven hun verkoopcijfers niet publiceren? Steam publiceert al meer dan welk ander bedrijf dan ook, maar het heeft blijkbaar geen zin, dit is blijkbaar niet wat je wil horen.

Ik zou zeggen: ga maar lekker zelf verder zoeken.
Nou aardig wat bedrijven geven wel verkoopcijfers uit. Er is verschil tussen relevante informatie en data en dat verschil zie ik duidelijk bij Steam. Maar goed, blijkbaar zit je in een ander wereldje dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
Touchdomex schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:55:
[...]
Ik denk zelf juist dat TF2 hoger zal zitten in de stats. Iedereen die een Orangebox heeft aangeschaft heeft juist TF2 erbij "gekregen" Het heeft dus beide kanten op moeten werken
Ja en iedereen met Half Life 2 heeft Counter Strike: Source erbij gekregen... Feit is dat Half Life 2 (6.5 million units) meer dan 2x zoveel kopieen heeft verkocht als The Orange Box (3 million units). Counter Strike: Source (2.1 million units) alleen al heeft bijna evenveel kopieen verkocht als The Orange Box. Statistieken voor Team Fortress 2 los zijn niet bekend, maar zullen niet bijzonder hoog zijn omdat het nog niet zo lang los verkocht wordt.

Team Fortress 2 kon niet bouwen op een gigantische fanbase voor een bestaand spel, gezien het feit dat Team Fortress Classic (en de varianten voor andere games) niet bijzonder populair meer was. Counter Strike Source kon dat wel, omdat CS nog altijd de populairste shooter was. Als het dan niet logisch/overduidelijk is dat CS: Source vele malen groter is dan Team Fortress 2, dan weet ik echt niet wanneer het dat dan wel is. CS: Source heeft bijna 3x zoveel potentiele spelers...

En die statistieken kan je gewoon vinden in press releases van Valve. De bovengenoemde sales statistieken zijn van omstreeks 3 December. Ook unieke gebruikers is redelijk makkelijk te vinden, alleen niet erg recent. In februari van dit jaar had Steam maar liefst 15 miljoen unieke gebruikers (of iig.: unieke accounts) - zie ook de press release daarvan op Steam...

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 11:13
hoe zou het dan zitten met $ vs £ ook 1:1? dan zouden de britten er namelijk nog slechter vanaf komen...

[ Voor 3% gewijzigd door MochiGohan op 21-12-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me i.d.d. af waar je die verschillende prijzen nog kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 9449 schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:06:
Ik vraag me i.d.d. af waar je die verschillende prijzen nog kan checken.
Zo dus:
http://store.steampowered.com/?cc=us
MochiGohan schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:32:
hoe zou het dan zitten met $ vs £ ook 1:1? dan zouden de britten er namelijk nog slechter vanaf komen...
Dat schijnt dus (wat ik zo lees op het forum) wel netjes te zijn omgerekend.

[ Voor 46% gewijzigd door ManiacsHouse op 21-12-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Sterker nog, de britten betalen in veel gevallen nog minder dan voorheen, in tegenstelling tot de rest van europa. Aangezien de euro bijna gelijk staat aan de pond.

http://store.steampowered.com/?cc=uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
CapTVK schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:58:
[...]

Steam heeft nooit iets gezegd over hoeveel gebruikers ze heeft, en jouw aantal komt mijn argument alleen maar ten goede. Een vocale groep van 3000-5000 op een totaal van 500.000 is dus 1 procent, laten we royaal zijn en dat de groep groeit tot 25.000 (2,5 tot 5 miljoen, niet vergeten waarvan het geld bij Steam al binnen is) als de overige 95 procent het allemaal best vind en uiteindelijk toch blijft kopen hebben we het over peanuts.
Ik denk dat je één groep klanten vergeet. Namelijk de groep die zich niet laat horen, maar ook nooit meer terugkomt bij Steam (zoals ik).

Ik vind het in ieder geval een geniaal geval van minachting voor je klanten en hoop dan ook dat dit ze veel geld gaat kosten.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.