Nieuwe geheugen voor een Asus P5K met Intel Q6600

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Hoi!

Ik ben op zoek naar vervanging van mijn huidige 2 GB geheugen van Corsair (CM2X1024-6400)

Ik wil dit gaan upgraden naar 4 GB.

Nu zie ik dat mijn mobo ook 1066 mhz ondersteund. Zou het veel uitmaken in prestatie ten opzichte van het geheugen dat ik nu heb (800mhz)?

Het precieze type mobo dat ik heb is http://www.asus.com/produ...=0&model=1637&modelmenu=1

Wat is hiervoor op dit moment de beste keuze in 4 GB setjes als je kijkt naar prestaties, overklokken van de cpu doe ik niet.

Alvast bedankt.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Tweede keer dat ik vandaag moet zeggen dat dit niet de bedoeling is om dat hier te vragen..... Je vraagt iets naar wat je zelf zou kunnen vinden...
Dit lezen:
RAM FAQ

Alles draait om de snelheid in combinatie met latencies... Dus als je latencies hoger zijn heeft het totaal geen zin en je hebt een Asus moederbord, dus je gaat automatisch je CPU mee overclocken met de RAM....

Ik zou zeggen: OCZ qua merk (gewoon om lief te zijn)...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het hangt ook af van je processor of het geheugen zonder bios-instellingen aan te passen op volle snelheid werkt. Verder ga je een grotere prestatieboost merken van de 2 naar 4GB upgrade dan van 800 naar 1066MHz.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:35
Dima_2005 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:41:
Tweede keer dat ik vandaag moet zeggen dat dit niet de bedoeling is om dat hier te vragen..... Je vraagt iets naar wat je zelf zou kunnen vinden...
Dit lezen:
RAM FAQ

Alles draait om de snelheid in combinatie met latencies... Dus als je latencies hoger zijn heeft het totaal geen zin en je hebt een Asus moederbord, dus je gaat automatisch je CPU mee overclocken met de RAM....

Ik zou zeggen: OCZ qua merk (gewoon om lief te zijn)...
Mag ik je er op wijzen dat de FAQ al sterk verouderd is? Ik wil namelijk een nieuwe pc kopen en ik weet dus niet of ik voordeel heb met 1066 ipv 800. Dit staat daar dus niet in aangezien het in de faq niet verder gaat dan 400mhz. (laatste edit in 2007)

Terechte vraag dus :) waar meer mensen antwoord op willen hebben ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RAM FAQ en PMG FAQ zijn prima punten om eens door te nemen.
We verwachten dat tweakers zelf hun hardware uit kunnen zoeken, dit topic gaat daarom ook op slot.

Dit topic is gesloten.