Toon posts:

Nieuwe vid kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Helaas ga ik zoals jullie waarschijnlijk verwachten met de simpele vraag komen "Welke videokaart moet ik nemen".

Ik ben al wat aan het rondkijken maar zie tussen de bomen het bos niet meer, in o.a. de pricewatch staan zoveel kaarten met natuurlijk vanuit de fabrikant alleen maar lovende verhalen. Ik heb al wat rondgekeken maar mijn ervaring op het gebied van video kaarten is niet heel erg groot en om nou te zeggen dat ik maar de beste memory en core snelheden moet pakken gaat denk ik ook al lang niet meer op. Ik weet in ieder geval wel dat er een probleem is tussen PCI-e 2.0 kaarten en 1.0 moederborden, mijn mobo betreft PCI-e 1.0 dit maakt voor mij de keus nog moeilijker, de ene keer hoor ik dat het wel consequenties heeft en de andere keer weer niet.

Afgelopen jaar heb ik mijn pc een beetje geupgrade naar een:

AMD 5600x2 Windsor
ASUS-M2N SLI Deluxe
2GB Corsair XMS2
ATI Radeon X600 (niet geupgrade)
Benq full hd 22 inch LCD

Zoals jullie zien ben ik niet echt een gamer, echter wel een enorme dvd liefhebber. Enkele weken geleden heb ik dan ook een Benq 22inch Full HD LCD gekocht en ben daar volop van aan het genieten, echter schiet de videokaart zoals verwacht tekort om full hd films te kijken (Blueray). Vandaar ben ik nu opzoek naar een vervanger die zonder problemen blueray afspeelt en daarbij zo min mogelijk CPU snelheid weg neemt. Wellicht heb ik bij een leuke kaart ook wel eens zin om zo nu en dan eens Brothers in arms ofzo te spelen en dan natuurlijk het liefst op 1920 x 1080i. Ik had zo'n bedrag van 100 euro in gedachten, en ben heel erg benieuwd wat jullie mij kunnen aanraden. Ik kan hier een paar kaarten neerzetten waarnaar mijn interesse uitgaan maar eigenlijk zou ik het gewoon niet weten.

Heel erg bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 00:16 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Memory en core snelheden vergelijken heeft nog nooit gekund (tenminste niet op een zinnige manier) dus dat is inderdaad niet 'the way to go'.

Op dit moment haal je voor ong. 100 euro wel een leuk kaartje. Waarschijnlijk wil je een stil exemplaar anders hoor je de fan draaien tijdens het kijken naar een DVD. Je zult dan wel compromissen moeten sluiten over de game-capaciteiten, maar dat is inherent aan jouw budget.
Ga eens zoeken naar bijv. een Nvidia Geforce 9600GT of een Ati Radeon 4830. Merk maakt niet zoveel uit (maakt eigenlijk niks uit), belangrijk zijn de genoemde chipsets ("GPU").

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Je geeft al aan dat je weet dat dit niet de bedoeling is, en toch plaats je dit topic :?

In de link hierboven staat wat je kunt doen om zelf uit te zoeken welke kaart voor jou geschikt is. Het belangrijkste punt hierbij is het lezen van reviews. Begin daar eens mee dus :)

Dit topic is gesloten.