1950 pro + games probleem (driver?)

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 14:27
WinXP-32bit SP3, DirectX9.0c, E6300@2.8Ghz, P5W DH Deluxe, Asus EAX1950Pro 256mb PCI-E @ stock.

Laatst Need for Speed Undercover geinstalleerd en toen ik het spel startte kwamen er allemaal rare driehoekige glitches door het beeld. Lijkt wel alsof het 3d niet goed gaat. Dit heb ik ook bij COD4 gehad, maar op de een of andere manier gefixt.

Daarna met Crysis gehad en toen heb ik dat maar laten zitten. Aangezien het nu dus ook bij NFS- U zo is, wordt het wel irritant.. Ik heb DirectX geupdate, en nieuwste drivers voor mn AsusEAX1950Pro PCI-e gedownload en geinstalleerd... Werkt nog steeds niet goed.

Het flikkert heel snel als ik beweeg met mn muis, ljikt wel iets met shadows of lighting te maken te hebben?
als ik bijvoorbeeld in Crysis in de lucht kijk dan is er geen probleem (soms wel soms niet).

Ter illustratie wat screens proberen te maken, maar twil niet altijd lukken. Bij crysis pic zie je het wat beter, soort happen weg uit het spel, zwart/grijs. Bij NFS zie je bij het plaatje dat de autos geen banden hebben :) jammergenoeg daar de "happen uit het spel" niet goed kunnen capturen.

Afbeeldingslocatie: http://img03.picoodle.com/img/img03/3/12/16/f_Crysism_4b259fb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img26.picoodle.com/img/img26/3/12/16/f_nfs2m_541321d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img33.picoodle.com/img/img33/3/12/16/f_nfsm_90808f8.jpg

Ik heb ook alle instellngen in het spel zitten wijzigen en testen... shadows low, uit etc... en ook in de Catalyst control center opties aan en uit zitten doen.. Niks helpt..

Komt dit iemand bekend voor en wat zou ik moeten doen om het te fixen?

[ Voor 7% gewijzigd door Saiya op 16-12-2008 21:47 ]

Verwijderd

Dit zijn Artifacts, waarschijnlijk is het geheugen van de videokaart kapot.

• Saiya
Lijkt mij geen artifacts toch?? :S

Bij COD4 deed ie dat eerst ook, daarna gefixt.. Oudere spellen draait hij ook perfect... Lijkt me meer op een of andere techniek dat mijn vidkaart/drivers verkeerd handled??
Geen enkel probleem verder in windows ook..

• Dutchj
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-08-2019
Probeer gecombineerd schrijven eens uit te schakelen als je dat nog niet hebt geprobeerd, dat heeft bij mij een soortgelijk probleem opgelost. Toen schoten er bij mij na 10 minuten spelen over artifacts van 3D objecten af, wat hierop lijkt. Dat was echter wel met een Nvidia kaart.

( Bureablad>Eigenschappen>Instellingen>Geavanceerd>Probleem oplossen>'Gecombineerd schrijven inschakelen' uitvinken )

• Saiya
Dutchj schreef op woensdag 17 december 2008 @ 07:14:
Probeer gecombineerd schrijven eens uit te schakelen als je dat nog niet hebt geprobeerd, dat heeft bij mij een soortgelijk probleem opgelost. Toen schoten er bij mij na 10 minuten spelen over artifacts van 3D objecten af, wat hierop lijkt. Dat was echter wel met een Nvidia kaart.

( Bureablad>Eigenschappen>Instellingen>Geavanceerd>Probleem oplossen>'Gecombineerd schrijven inschakelen' uitvinken )
Geprobeerd, hielp ook niet. Nog ff in bios zitten kijken. PIC-expr freq, performance mode etc. allemaal op auto gezet.. nog nix..
Halflife2/ en doom 4 etc. draaien verder ook perfect en dat zijn toch ook aardig wat geheugen vreters. Daarom lijkt het me sterk dat het artifacts zijn toch? :S
Ik heb echt het gevoel alsof het iets met belichting en textures te maken heeft, schaduwen komen ook niet goed over. In een oudere versie van CCC drivers had je nog de optie "DXT textures" of zoeits.. Hierdoor deed COD4 het wel goed, ik had dit ook bij NFS-U geprobeerd en Crysis maar hier hielp het niet (bij de nieuwste versie van CCC heb je die optie nu ook niet meer).

Still clueless :/

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Misschien dan eens oudere drivers proberen die je X1950 goed zouden moeten ondersteunen en zien wat er dan gebeurt. Misschien lever je wat performance in, maar als je daarvoor wel correcte textures terugkrijgt, is dan kun je in ieder geval goed gamen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij heeft marteniza gelijk en zijn het artifacts. Bij artifacts zit het probleem meestal in het geheugen van de videokaart. Het hoeft maar 1 van de 8 chips te zijn en je krijgt zulk soort problemen.

Dat het bij sommige spellen wel goed werkt zou kunnen dat de geheugenchip die de problemen geeft dan niet gebruikt wordt.

Als je het mij vraagt zijn het gewoon artifacts en is je videokaart dus niet meer goed. Is verder ook niet te repareren. De videokaart in een andere PC testen zou ik wel doen, kan je in ieder geval zeker weten dat het niet aan de PC ligt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je PCI-E frequentie moet niet op automatisch staan bij het overklokken! Zet deze vast op 100MHz of eventueel iets tussen de 100 en 105MHz. Als hij op auto staat gaat hij samen met je FSB omhoog en kan je een instabiele computer krijgen.

• Saiya
Admiral Freebee schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:15:
Je PCI-E frequentie moet niet op automatisch staan bij het overklokken! Zet deze vast op 100MHz of eventueel iets tussen de 100 en 105MHz. Als hij op auto staat gaat hij samen met je FSB omhoog en kan je een instabiele computer krijgen.
Ok weer op 100mhz gezet, die andere optie op 33.33mhz... en performance op turbo...

Echt minder allemaal, had niet verwacht dat dat ding goed gekoelt nooit oc'd artifacts zou geven en een chippie kapot zou gaan ofzo :S Het is ook al heel lang aan de gang. Toen nooit iets mee gedaan, ik dacht een optie fout ofzo.. of driverprobleem..

Ik hoop nog steeds dat het geen artifacts zijn :( vooral omdat er vlgns mij geen garantie meer op zit, en de shop ook failliet is gegaan (icomputers..).

Heb jammergenoeg ook geen 2e pci-e pc om hem in te testen, maar ik ga iig oudere drivers proberen terug te vinden!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zet je overklok misschien eerst eens terug naar standaard.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Saiya schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:24:
[...]

Ik hoop nog steeds dat het geen artifacts zijn :( vooral omdat er vlgns mij geen garantie meer op zit, en de shop ook failliet is gegaan (icomputers..).
even offtopic, maar vandaar dat ik nooit meer iets van m'n RMA heb gehoord. Icomputers is failliet! Dit is de eerste keer dat ik dat hoor :X

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05 21:44
Van kapot videokaartgeheugen kun je rare dingen krijgen.
Kijk maar in dit topic:
kapotte videokaart
Zo zag het er uit toen mijn X1950pro kapot ging. andere games draaiden nog wel maar wel met een gigantische preformance drop.

Flickr - Strava

• Saiya
Dj-sannieboy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:31:
[...]

even offtopic, maar vandaar dat ik nooit meer iets van m'n RMA heb gehoord. Icomputers is failliet! Dit is de eerste keer dat ik dat hoor :X
Is al een tijdje failliet :S

Net ff farcry 2 erop gezet... zelfde zooi :S... Blijf het maar apart vinden dat halflife2/ doom4/ COD4 wel goed draaien :S Ding heeft maar 256mb ram... met dat soort spellen zouden ze toch wel alles zowat moeten gebruiken als het op high etc staat..

Afbeeldingslocatie: http://img32.picoodle.com/img/img32/3/12/17/f_Farcry2m_944e81c.jpg
Pagina: 1