Toon posts:

Javascript frame herladen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben voor school bezig met mijn showcase en daarin wil ik graag dat de document titel in het rechterframe verschijnt

dit is de frameset:

<frameset cols="*,65%,*" framespacing="0" frameborder="yes" border="3" bordercolor="#000000">
<frame src="frames/leftframe.html" name="leftFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="leftFrame" title="leftFrame" />
<frameset rows="103,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="frames/topframe.html" name="topFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="topFrame" title="topFrame" />
<frame src="frames/mainframe.html" name="mainframe" id="mainframe" title="mainframe" />
</frameset>
<frame src="frames/rightframe.html" name="rightFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="rightFrame" title="rightFrame" />
</frameset><noframes></noframes>

en dan in de rightframe:

iig document.write(top.document.title)

dit werkt wel alleen werkt het zo dat ik zeg maar telkens de pagina ook moet verversen voor die naam er komt te staan als ik een nieuwe pagina in de mainframe laad.

de titel van de pagina's veranderen standaard al in de titel van de pagina die in de mainframe geladen wordt

ook doormiddel van javascript.

nu zoek ik eigenlijk een manier om te laten registeren o.i.d. dat er in de mainframe een nieuwe pagina wordt geladen dat dan de rightframe ook gaat herladen.

bij wijze van:

if
(mainframe reload)
{
reload rightframe
}

iets in die richting

wat dan waarschijnlijk in de head van de frameset zou moeten komen.

kan iemand mij hier bij helpen?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Je post is aardig onleesbaar. Zo groeten tweakers elkaar permanent dus 'hoi allemaal' en 'b.v.d.' (vreselijke afkorting, maar dat terzijde) hoeven niet. Verder plaats je code (in dit geval html/javascript) tussen script tags en gebruik je interpunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allereerst: document.write wil je sowieso niet gebruiken, maar da's een ander verhaal.
Je kunt in een willekeurige pagina een js functie in (bijvoorbeeld) de frameset aanspreken middels de "top" of "parent" objecten; maar wat ook veel gebruikt wordt is een stukje JS die in 1 click 2 (of meer) frames ververst.

Anyhow; dit is allemaal te vinden in onze search en/of op te doen door even een basis tutorial JS te volgen. Als je voor dat laatste kiest, verdiep je dan even in het DOM model en DOM methodes; daar heb je later profijt van ;)

Tot slot: code zien we hier graag tussen code tags, zinnen in het Nederlands kennen hoofdletters aan 't begin en in een post gebruik je het best wat alinea's in plaats van wat losse loze kreten (zie bijvoorbeeld deze post) en finally: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)

Een goede plek om te beginnen is overigens onze Quickstart; daarin lees je precies hoe je hier het best een topic start.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 16-12-2008 20:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, sorry voor de rommel ben redelijk nieuw hier.

Maar eigenlijk is de code niet echt heel belangrijk om te posten.
Wat ik eigenlijk gewoon wil is dat als er een andere pagina in de mainframe word geladen, de rightframe word ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:32:
Wat ik eigenlijk gewoon wil is dat als er een andere pagina in de mainframe word geladen, de rightframe word ververst.
En wat ik je zeg, een beetje omslachtig weliswaar, is dat je zélf wat moeite moet doen. Als je verwacht dat we hier met een kant-en-klare oplossing komen aanzetten dan heb je het mis. In mijn post staan meer dan voldoende linkjes naar leesvoer; en ga er maar van uit dat dat 'uitgangspunten' zijn die ik even vlug bij elkaar heb geraapt. Je zult dus zelf verder moeten kijken/zoeken/lezen om je deze (toch wel basis)kennis bij te brengen en eigen te maken. Hier op GoT, en in de Devschuur in 't bijzonder, zijn we niet zo van 't voorkauwen onder het motto:
Give a man a fish and feed him for a day; teach a man how to fish and feed him for a liftetime
;)

Zie ook Kan iemand even...? en scriptrequests. Ik ga er van uit dat je nu snapt wat hier de bedoeling is en dat je vooruit kunt met de info die je hebt gehad.

Je bent van harte welkom met een nieuw topic als je concreet ergens tegen aan loopt, maar we verwachten dus wél dat je zelf ook wat moeite doet :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.