Hier ook heel het bedrijf 0%....
De bonussen worden gelukkig nog wel uitgekeerd.
De bonussen worden gelukkig nog wel uitgekeerd.
Volgens mij zit het modaal inkomen rond de 30.000 a 31.000 euro p/j. Als ik 2700 * 12 doe en er een vakantie toeslag van 8% bij optel kom ik al uit op: 34992. Dat is dus boven modaal.St@m schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:21:
Ik ga er toch vanuit dat ik vanaf februari 2009 (heb salaris gesprekken in januari) toch wel 15% erbij krijg.
Als eis heb ik modaal verdienen (het liefst erboven natuurlijk) en ik heb ergens gelezen dat modaal = €2700,- p/m.
Maarja, vanuit het management hoor ik ook allemaal verhalen over kredietcrisis, maar dat zal wel
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
bedenk wel dat de werknemers-WW-premie op 0% wordt gezet volgende jaar, dat is goed voor de koopkracht en scheelt bruto tussen de 6 en 9 tientjes (afhankelijk van wat je verdiend).Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:46:
3,25% erbij dit jaar. Onze CAO wordt telkens voor 2 jaar vastgesteld, dus dit was vorig jaar al bekend. En per 1 januari natuurlijk ook weer een stapje omhoog op de salaris-ladder.
Van 0% zou ik echt balen. Dat betekent gewoon een achteruitgang van ongeveer 5%. Ik heb altijd het idee dat die inflatie-percentages van het CBS nogal "rooskleurig" berekend worden. (Als in: de echte grote kostenposten gaan flink omhoog en de kleine uitgaven veel minder hard, om dit dan vervolgens even zwaar te wegen bij de middeling. Alleen de zorgkosten zijn in 1 jaar al met tientjes per maand verhoogd en dan hebben we het nog niet eens over energie, wonen en vervoer gehad.)
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Heb je hier misschien een bron van? Of iemand anders misschien die enig licht op deze zaak kan schijnen?.Gertjan. schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:45:
Volgens mij zit het modaal inkomen rond de 30.000 a 31.000 euro p/j. Als ik 2700 * 12 doe en er een vakantie toeslag van 8% bij optel kom ik al uit op: 34992. Dat is dus boven modaal.
Modaal is rond de 2400 p/m volgens mij.
[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 17-12-2008 09:03 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Volgens de bron der bronnen, Wikipedia, is het wel modaal:St@m schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:57:
[...]
Heb je hier misschien een bron van? Of iemand anders misschien die enig licht op deze zaak kan schijnen?
Volgens mij is 30000 namelijk niet modaal. Kan het alleen nergens terugvinden
En ik moet natuurlijk niet de onderhandelingen ingaan en dan zeggen dat ik modaal wil verdienen als ik dat al verdienik neem trouwens aan dat dat per persoon is
Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2008 € 30.500 (vakantietoeslag meegerekend). Per maand is dat ongeveer € 2.353,- (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag). In 2007 was het € 30.000 en voor 2009 wordt het op € 31.659 geschat.
Verwijderd
Of je kijkt op CPB zelf natuurlijk..St@m schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:57:
[...]
@hieronder, ohja wikipediadat bestaat ook nog (niet de bron der bronnen imho)
This footer is intentionally left blank
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
[ Voor 103% gewijzigd door sverzijl op 18-12-2008 00:03 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Is mij de enige die dit opvalt? Hoe kun je op je 23e senior zijn? Ook al heb je dan 4 jaar ervaring, het salaris past volgens mij ook niet echt bij een 'senior'. Bij senior denk ik toch aan iemand die zijn sporen reeds verdiend heeft en richting 4k verdient?Mikey! schreef op woensdag 17 december 2008 @ 07:44:
[...]
Mijn verhoging:
Leeftijd 23
Ervaring 4 jaar
Werkgever IT
Functie Senior Network Engineer
Beoordeling nvt
Verhoging 500 euro bruto/maand = 28,2% (naar 2273 euro)
[...]
en zo is het voorspeld!
Het kan zo zijn, dat titel Junior niet bestaat in die bedrijf.Res-q schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:27:
[...]
Is mij de enige die dit opvalt? Hoe kun je op je 23e senior zijn? Ook al heb je dan 4 jaar ervaring, het salaris past volgens mij ook niet echt bij een 'senior'. Bij senior denk ik toch aan iemand die zijn sporen reeds verdiend heeft en richting 4k verdient?
Ben wel benieuwd naar je salarisopbouw sinds het moment dat je gestart bent
en daarna wordt je principal en als je dat hebt gedaan ben je vice president (VP) zoals in amerikaanse clubs waar 80% van het volk dat er langer dan 5 jaar zit VP isSilver7 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:30:
[...]
Het kan zo zijn, dat titel Junior niet bestaat in die bedrijf.
Ik heb titel Senior in bedrijf, maar iedereen weet dat ik junior ben....
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
De inflatie op jaarbasis in België voor 2008 zal eindigen rond de 4.5%.Maasluip schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:04:
3,25% (CAO) + 2,3% vanwege doorgroei in de salarisschaal.
[...]
Zonder een discussie te willen starten over hoe de inflatie berekend wordt: het officiële inflatiecijfer was in november 2,3%. En sinds de invoering van de Euro is de inflatie niet rond de 4% geweest.
[ Voor 14% gewijzigd door phobosdeimos op 17-12-2008 10:47 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Cozm0 op 17-12-2008 10:56 . Reden: googled inflatie 2009 ]
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Ik werk hier bij een bedrijf met 600 man en iedereen heeft de titel medewerkerSilver7 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:30:
[...]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
De titel wordt bij ons gegeven naar aanleiding van je algehele inzetbaarheid, vakkennis en vooral verantwoordelijkheden die je draagt. Het aantal jaren dat je er werkt is niet echt een belangrijke factor. Ik had eigenlijk niet verwacht nú al door te gaan naar Senior, maar ze vonden dat ik in hun ogen voldeed aan een Senior Engineer. Wie ben ik dan om nee te zeggenRes-q schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:27:
[...]
Is mij de enige die dit opvalt? Hoe kun je op je 23e senior zijn? Ook al heb je dan 4 jaar ervaring, het salaris past volgens mij ook niet echt bij een 'senior'. Bij senior denk ik toch aan iemand die zijn sporen reeds verdiend heeft en richting 4k verdient?
Ben wel benieuwd naar je salarisopbouw sinds het moment dat je gestart bent
Junior bestaat wel bij ons in het bedrijf, maar dan praat je ook echt over 'Junior'. Het bedrijf neemt zo om de paar jaar een stagiaire, kijkt of diegene binnen het bedrijf past en neemt deze aan zodra ze afgestudeerd zijn en graag bij ons willen komen werken. Dát zijn bij ons de Juniors: Blanco pagina's die je helemaal kan kneden zoals je wenstSilver7 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:30:
[...]
Ik heb titel Senior in bedrijf, maar iedereen weet dat ik junior ben....
True, true. Ik kijk zelf eigenlijk nooit naar titels, meer naar hoe professioneel en kundig mensen op me overkomen.phobosdeimos schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:53:
Het hele junior/medior/senior/expert/president/superman is geheel zonder betekenis, je kan er onmogelijk enig belang of waarde aan hechten, precies doordat er bedrijven zijn die een MBO'er met 2 jaar ervaring het label "senior software developer" op z'n mouw spelden.
[ Voor 10% gewijzigd door Mikey! op 18-12-2008 08:31 ]
Met plezier gaan werken is idd interessant, maar als puntje bij paaltje komt wil je toch meer verdienen en dat gaat in een groter bedrijf makkelijker.Mikey! schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:30:
[...]
Even wat uitleg over m'n werksituatie: Ik werk bij een klein bedrijf (6 man groot) waarbij de salarissen niet al te hoog liggen, maar de secundaire voorwaarden dik in orde zijn. Omdat we dus niet al te groot zijn draaien we ook geen mega-winsten, waardoor de salarissen lager liggen dan je zou verwachten. Uiteraard is het m'n eigen keuze dat ik bij het bedrijf blijf werken en niet doorga naar een plek waar ik meer zou kunnen krijgen. De grote reden is eigenlijk dat ik met heel veel plezier ga werken, elke keer nieuwe uitdagingen krijg én ik met een voldaan gevoel naar huis ga met het idee dat ik weer wat wijzer ben geworden
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door makila op 23-12-2008 21:33 ]
275€ bruto per maand mag ik hopen....makila schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:47:
Ik heb 3.5% verhoging gehad in oktober . En eind januari komt daar nog eens 4.5% inflatiecorrectie bovenop. In totaal ga ik er op één jaar 275€ bruto op vooruit. Dat kan beter, maar klagen doe ik niet
Verwijderd
En je punt is ?phobosdeimos schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:54:
1.6% verhoging, en dat wanneer de inflatie op jaarbasis rond de 4% en meer cirkelt. Top!
Tijd voor een nieuwe sig..
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Verwijderd
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Ik blijf dit vreemd vinden. Misschien is dit (bewuste) kortzichtigheid van mij hoor, maar waarom moet iemand die goed functioneert lijden onder de markt? Ik bedoel hiermee te zeggen: Als ik het hele jaar facturabel ben geweest. Goed werk afgeleverd heb. Winstgevend ben geweest voor het bedrijf. Waarom zou ik dan geen bijbehorende representatieve salarisverhoging krijgen? Ik vind de kredietcrisis zo'n dooddoener op dit moment. Het wordt maar aan alle kanten aangegrepen om mensen minder of niet te belonen. Mijn werkgever hoeft er echt niet bij mij mee aan te komen.FireAge schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:39:
Bedrijf heeft tot nu toe totaal geen last van de crisis, dus ook geen invloed op salaris.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ja, interessante vraag. Want met de huidige economische crisis kan ik me voorstellen dat je sowieso liever even blijft zitten waar je zit, want als je nu weer ergens anders aan de slag gaat levert dat weer de nodige onzekerheden (proeftijd/jaarcontract/FIFO/...) op. En werkgevers anticiperen hier misschien wel een beetje op.tazzman schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:24:
En als ze dat wel doen? Dan dreigen met ontslag of gewoon gaan?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dat is heel simpel hoor. Een bedrijf dat ook in crisistijden tracht rekening te houden met de werknemer, zal NA de crisis beter zijn mensen kunnen behouden. Je hebt namelijk respect afgedwongen dat je werknemers ook in crisistijden op jou kunnen rekenen. Natuurlijk zijn er altijd die afstappen voor het geld, maar een deel trouwe werknemers zal dan aan boord blijven. Als je in crisistijden de werknemers als een nummertje behandelt en als vieze was behandeld, dan mag je er op rekenen dat na de crisis, je plots een grote leegloop krijgt. Je krijgt dan ook de stempel mee van slechte of onbetrouwbare werkgever en tracht dan maar eens nieuwe mensen aan te werven. Je moet dan extra moeite doen.tazzman schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:24:
En als ze dat wel doen? Dan dreigen met ontslag of gewoon gaan?
[ Voor 35% gewijzigd door makila op 28-12-2008 16:56 ]
Tja als er geen maximum was, dan ging een bedrijf failliet. In consultancy ligt die maximum grens erg hoog, maar men kan ook geen oneindig groot bedrag vragen aan klanten he? Ooit stopt het.JAHRASTAFARI schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:00:
Ga ivm een paar aanpassingen in mijn CAO (o.a. iets meer uren werken) van 4043 naar 4300 bruto.
Dat is dus 6,5% erbij. Zit helaas al aan mijn max. schaal, dus in ieder geval geen periodiek erbij....
Het oude bruto bedrag resulteerde in +/- 2450 netto, zal nu dan +/- 2600 worden....
Beetje leidinggevende functie zit in NL al snel aan de 4k, geldt denk ik ook voor kennis intensieve functies. Er is zeker een dak, maar dat is volledig afhankelijk van de functie, leeftijd, ervaringsjaren, ... en ligt binnen het bedrijfsleven zeker niet bij de 4k!! Loop je binnen consulting "binnen de pas" zit je daar na een jaar 3-4 al aan...makila schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:25:
[...]
Tja als er geen maximum was, dan ging een bedrijf failliet. In consultancy ligt die maximum grens erg hoog, maar men kan ook geen oneindig groot bedrag vragen aan klanten he? Ooit stopt het.Iets meer dan 4000€ bruto lijkt me het meest haalbare voor de meeste jobs. De volgende stap om nog hogerop te komen, is dan freelancer of zelfstandige worden.
[ Voor 10% gewijzigd door argro op 29-12-2008 13:20 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ligt er een beetje aan.. als ie je naar Afganisatan, Irak, Nigeria of Siberie stuurt... zou ik toch niet in m'n nopjes zijn...Chevy454 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:43:
...maar als de baas mij nu al naar het buitenland stuurt![]()
. Dan doe ik iets goed denk ik
)
Ik weet wat er van mij verwacht wordt toen ik het contract ondertekende. Als ik daarheen moet, waarom niet? Maar ik verblijf nu lekker in een 4 sterren hotel (niet in het raamZerveza schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:24:
Ligt er een beetje aan.. als ie je naar Afganisatan, Irak, Nigeria of Siberie stuurt... zou ik toch niet in m'n nopjes zijn...
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[ Voor 12% gewijzigd door SpamLame op 03-01-2009 19:45 ]
Intentionally left blank
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Misschien moet je je toch afvragen of je wel bij een bedrijf wilt zitten waar je inderdaad als een nummer behandeld wordt en jouw baas eigenlijk alleen maar de pop met touwtjes is van een hogere manager en geen eigen beleid kan voeren of potten kan breken.tazzman schreef op maandag 05 januari 2009 @ 03:10:
Dan kan ik bij mijn baas wel dreigen met vertrek maar daar wordt de stemming ook niet beter van en hij kan er ook niets aan veranderen. Idem ditto voor mijn mensen waar ik dan manager voor ben. En alleen om een iets beter salaris ga ik niet zomaar van job wisselen maar dat is voor ieder verschillend.
[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 05-01-2009 09:44 ]
Afgelopen jaar goede omzet en winst: 11% salaris verhoging. Dat is zo hoog omdat ik er vorig jaar niets bij kreeg en alles met terugwerkende kracht is gedaan. De verhoging van vorig jaar zit daar dus ook bij in.FicoF schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:10:
0% wegens krediet crisis. Bij het halen van het budget wordt dit met terugwerkende kracht wel uitbetaald.
En wat is daar het voordeel van? Ik zie het eerder als nadeel. Een groot nadeel waar ik de vruchten van pluk. Nauwelijks salarisverhogen, geen bonus, geen 13e maand etc etc.PcDealer schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:43:
[...]
* PcDealer is blij eindelijk voor een klein bedrijf te werken <30 medewerkers en de baas zo'n beetje mijn directe collega is.
[ Voor 76% gewijzigd door Phusebox op 16-01-2010 00:58 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb voor een groot (beursgenoteerd in de VS) gewerkt en nu voor een 'klein' (<200) bedrijf. Bij kleine bedrijven is het makkelijker onderhandelen omdat diegene waarmee je onderhandelt vaak beslissingsbevoegt is. Bij een groot bedrijf moet de manager simpelweg de regeltjes volgen, die bepaald zijn door een directie >1000km ver weg.Phusebox schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:53:
Ach ja weer een jaar 0%, terwijl ik de afgelopen 6 maanden voor € 20.000 aan besparingen heb gezorgd.
30 jaar en een schamele 2100 bruto.
[...]
En wat is daar het voordeel van? Ik zie het eerder als nadeel. Een groot nadeel waar ik de vruchten van pluk. Nauwelijks salarisverhogen, geen bonus, geen 13e maand etc etc.
[ Voor 3% gewijzigd door zx9r_mario op 16-01-2010 08:38 ]
Veel van wat ik doe is direct te zien of indirect via collega's op te vangen. Briljante ingevingen en fouten zijn snel te zien. De directeur is dus vrij goed op de hoogte van wat er speelt. Ik heb veel nieuwe prospects aangedragen en niet zonder succes. Hoewel ik niet vind dat het ook terug te zien is in mijn salaris (hoewel het wel mee zal spelen), verwacht ik op termijn zeker de vruchten er van te plukken in gratis hardware of andere (financiële) extra's. Daarnaast heb ik nogal wat business idea's die gewoon bespreekbaar zijn en dat kom ik niet snel tegen in een 200+ bedrijf. Daarnaast verwacht ik dat mijn cursusagenda flink vol zal zitten.Phusebox schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:53:
[...]
En wat is daar het voordeel van? Ik zie het eerder als nadeel. Een groot nadeel waar ik de vruchten van pluk. Nauwelijks salarisverhogen, geen bonus, geen 13e maand etc etc.
Als ze daar niet in willen investeren gaat het al langer mis en zal het voorlopig ook niet goedkomen. Zoek een andere werkgever!zx9r_mario schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:36:
Verlies, crappy eigen omgeving, crappy worktools.
Dus de baas betaald jouw eten (voor de helft)? Rare manier van geld uitgeven... Ik betaal zelf al mijn eten.De helft van de broodjes (iedere week wordt bij de bakker besteld) moeten we nu zelf betalen. Als ik nu voortaan een half broodje bestel?
[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 16-01-2010 08:42 ]
Alleen een per week worden we getrakteerd op een Bakker Bart broodje, dit is al jaren zo.PcDealer schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:37:
[...]
[...]
Als ze daar niet in willen investeren gaat het al langer mis en zal het voorlopig ook niet goedkomen. Zoek een andere werkgever!
[...]
Dus de baas betaald jouw eten (voor de helft)? Rare manier van geld uitgeven... Ik betaal zelf al mijn eten.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Verwijderd
[ Voor 122% gewijzigd door makila op 17-01-2010 19:51 ]
Ik herhaal mezelf maar...The_Sukkel schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:19:
Ik vind die verhogingspercentages zonder vermelding van het huidige salaris niet zo informatief.
Immers: hoe lager het salaris des te normaler is het om een procentueel hogere salarisverhoging te krijgen, zeker mensen die nog maar aan het begin van een schaal zitten en nog moeten doorgroeien van de ene naar de andere schaal. [...]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Een auto rijdt het goedkoopst tussen de 3 en 10 jaar (voor die tijd zijn de afschrijving en rentelasten hoog, na die tijd zijn het onderhoud en brandstofverbruik waarin geld gaat zitten). Bij zakelijk gebruik moet je bij storingen ook de verloren tijd van de werknemers meetellen, waardoor het financieel echt niet voordelig is om een auto van 14 jaar te laten doorrijden.zx9r_mario schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:36:
0 % bijgekregen ivm verlies. Verder geen kerstdiner meer, geen envelop met sinterklaas en geen kerstpakket.
Een aftandse laptop van 10 jaar oud, met een defecte batterij en zonder wifi. En daarmee moet ik draadloze routers etc mee configureren en testen? En een oude bestel auto van 14 jaar oud met deuken en roest
.
De servers op de zaak hebben geen ups (kost weer geld), geen airco of koeling. We laten de deksels eraf ivm de hitte.
[...]
In wat voor een land leef jij? De inflatiecijfers van Nederland zijn als volgt:makila schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:04:
Leeftijd 34
Ervaring 2.5 jaar relevant(9+ jaar in totaal)
Werkgever Middelgrote Detacheerder
Beoordeling 3/5
Oktober 2008: Bruto 2225€
Verhoging 2009: +4.51%(inflatiecorrectie)
Januari 2009: Bruto 2325€
Individuele verhoging 2009: 0%
Oktober 2009: Bruto 2325€
Verhoging 2010: -0.43%(deflatiecorrectie)
Januari 2010: Bruto 2315€
Individuele verhoging 2010: ?
Volgende evaluatie oktober 2010. Dan promoveer ik normaal gezien ook. Als ik er dan ook niks bijkrijg, dan gaat den deze toch op zoek naar een nieuwe job. Men kan niet blijven aanmodderen vind ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Silvos op 17-01-2010 23:21 ]
WTF, heb je een contract getekend waarin je dit accepteert? Mag nl niet zomaar in Nederland je salaris korten.makila schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:04:
Sorry vergeten te melden. Ik woon in BelgiëRobkazoe schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:49:
[...]
In wat voor een land leef jij? De inflatiecijfers van Nederland zijn als volgt:
Inflatie 2009: 1,2%,
Inflatie 2008: 2,5%,
Inflatie 2007: 1,6%
Zelf ben ik er dit jaar iets van 5% à 6% op vooruit gegaan mede omdat ik nog maar op 82% van mijn loonschaal zat.
Ik woon in België en helaas mag men dit cijfer hier gewoon doorvoeren omdat dit in de CAO is vastgelegd. Ik krijg dus wel degelijk 10€ afslag en ik kan daar helemaal niks aan doen.darkmage schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:38:
[...]
WTF, heb je een contract getekend waarin je dit accepteert? Mag nl niet zomaar in Nederland je salaris korten.
Hier: 9% erbij, zoals elk jaar. Het bedrijf heeft (goh) de 10% winstgroei niet gehaald, maar net zoals andere jaren maar 9%.
[ Voor 76% gewijzigd door makila op 17-01-2010 23:59 ]
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Wat bedoel je precies met die 82? Verdien je 82 of 182 waar de schaal van jouw functie van 100 tot 200 loopt?Robkazoe schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:49:
...
Zelf ben ik er dit jaar iets van 5% à 6% op vooruit gegaan mede omdat ik nog maar op 82% van mijn loonschaal zat.
Kanonnen! Wil ik dat voor elkaar krijgen, dan moet ik een omzet van zo'n € 750,- per uur halen?! Wat doe je voor werk? Consultancy is zo breed...RagaBaSH schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:10:
...
Ik moet er overigens bijzeggen dat ik mijn chef ca. 1000% rendement oplever qua omzet.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
Doe je niet slecht, 1000%. Dan lever je dus (alle werkgevers-premies, vakantiegeld e.d. meegenomen) een 40.000 per maand op. (Dat komt neer op een rendement van ruim 210 euro per uur. In dat geval zou ik toch sterk gaan overwegen om te gaan freelancen. Nu wordt alleen je baas heel snel rijk, jij niet.)RagaBaSH schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:10:
Leeftijd : 27
Werkervaring: 2 jaar
Branche: Zakelijke/financiele dienstverlening (=consultancy).
Groei:
2007 -> 2008 (3 maanden in dienst): 1.6% (inflatie)
van 2065 --> 2100
2008 (tussentijdse herevaluatie starsalaris): (ca. 9.5%)
2100 --> 2300
2008 (12 maanden gesprek): (ca. 10%)
2300 --> 2550 + auto
2009: 0%
wegens tegenvallende bedrijfsresultaten
2010 onder voorbehoud van nieuwe arbeidsvoorwaarden: 12% (promotie)
2550 --> 2850
Totale groei in 27 maanden dienst: 38% (2065 --> 2850)
Ik mag niet klagen zeg maar
Ik moet er overigens bijzeggen dat ik mijn chef ca. 1000% rendement oplever qua omzet.
Verwijderd
Salarisverhogingen door "een grote bek" lijken leuker dan ze zijn. Men verwacht er namelijk wel wat voor terug en, als je dat niet waar kunt maken (alleen met je mond dus), dan val je na een paar jaar vanzelf door de mand.FireAge schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:16:
Idd, ik heb in de vijf jaar die ik bij mijn bedrijf werk nog niet 1 keer invloed op mijn salaris weten uit te oefenen, behalve dan door gewoon goed te presteren. Alles ligt vast in schalen en verhogingen gebaseerd op je beoordeling. En ik moet zeggen, dat vind ik eigenlijk wel prima. Wat mij betreft van de zotte als je salaris gebaseerd wordt op je grote bek ipv je jaarperformance.
Samsung R710 Q9000 geforce 130m
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
[ Voor 12% gewijzigd door Cobb op 25-01-2010 11:34 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Freelance is in mijn sector niet direct een optie (al is het alleen maar vanwege het concurrentiebeding wat ik heb ondertekend). Die 1000% was meer om te relativeren dat ik een voor mijn gevoel forse groei door heb gemaakt de afgelopen jaren. Dus om te zeggen dat ik er ook wel wat voor terugdoe.Tribledragon schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:08:
@ BazzH
Een omzet genereren van 1000% t.o.v. je salaris is netjes maar nog niet een reden om freelance te gaan. Om dat te kunnen beslissen is het van belang wat de marges zijn. Er zijn mensen die miljoenen omzet genereren en hier ook best naar betaald krijgen. Maar 10% loon van je omzet als je dat bedrijfsbreed uit gaat zetten snap je dat het bij veel bedrijven veel lager zal kunnen liggen. Dit betekend namelijk dat je alleen aan personeelskosten voor het verkoopersoneel al 10% van je omzet kwijt bent. Dan heb je nog inkoop ander personeel opslag...
Het klinkt dus leuk en is waarschijnlijk in de branche waar RagaBaSH werkt heel goed anders zou hij het zo niet neerzetten. Maar dit wil niet zeggen dat free lance gelijk nog veel meer op zou brengen
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Allé volgens ons contract moesten we een nieuwe firmawagen krijgen van een hogere categorie. Nu heeft de werkgever voorgesteld om vanaf januari 50€ netto onkostenvergoeding te geven. In ruil moeten wij dan weer afstand doen van de oorspronkelijke contractuele verplichting ivm de firmawagen. Nu ja, al bij al geen slechte regeling voor mij want voorlopig heb ik géén nood aan een grotere wagen, dus ik ga ze wel aannemen.makila schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:04:
Leeftijd 34
Ervaring 2.5 jaar relevant(9+ jaar in totaal)
Werkgever Middelgrote Detacheerder
Beoordeling 3/5
Oktober 2008: Bruto 2225€
Verhoging 2009: +4.51%(inflatiecorrectie)
Januari 2009: Bruto 2325€
Individuele verhoging 2009: 0%
Januari 2010: Bruto 2315€
Individuele verhoging 2010: ?
Volgende evaluatie oktober 2010. Dan promoveer ik normaal gezien ook. Als ik er dan ook niks bijkrijg, dan gaat den deze toch op zoek naar een nieuwe job. Men kan niet blijven aanmodderen vind ik.
[ Voor 10% gewijzigd door makila op 30-01-2010 10:06 ]
4.51 en -0.43 zijn inderdaad de indexen van belgie. Op zich niet zo slecht als ik het nu zie, daar wij zo'n 1.1% meer hebben verdiend op 2 jaar tijd ^^Robkazoe schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:49:
[...]
In wat voor een land leef jij? De inflatiecijfers van Nederland zijn als volgt:
Inflatie 2009: 1,2%,
Inflatie 2008: 2,5%,
Inflatie 2007: 1,6%
Zie wat ik hier net boven zei, eigenlijk komen wij beter uit. En dat is aanpassing van de index, wat op zich geen inkorting is van je salaris. (Het is ook niet je werkgever die de index bepaalt). Als je daarbij rekent dat een deflatie amper voorkomt, valt dit allemaal best mee en ben je er beter aan dat je bedrijf de index toepast.darkmage schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:38:
[...]
WTF, heb je een contract getekend waarin je dit accepteert? Mag nl niet zomaar in Nederland je salaris korten.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq