Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29
Hier ook heel het bedrijf 0%....

De bonussen worden gelukkig nog wel uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

St@m schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:21:
Ik ga er toch vanuit dat ik vanaf februari 2009 (heb salaris gesprekken in januari) toch wel 15% erbij krijg.
Als eis heb ik modaal verdienen (het liefst erboven natuurlijk) en ik heb ergens gelezen dat modaal = €2700,- p/m.
Maarja, vanuit het management hoor ik ook allemaal verhalen over kredietcrisis, maar dat zal wel :P
Volgens mij zit het modaal inkomen rond de 30.000 a 31.000 euro p/j. Als ik 2700 * 12 doe en er een vakantie toeslag van 8% bij optel kom ik al uit op: 34992. Dat is dus boven modaal.
Modaal is rond de 2400 p/m volgens mij.

Is dat het modaal inkomen per gezin of het modaal inkomen per persoon (dus een gezin met 2 volwassenen zou dus 60.000 a 62.000 euro verdienen?).

Ik hoef dit jaar (+ begin volgend jaar) niet meer op een verhoging te rekenen. Net van werkgever veranderd (natuurlijk ook wel iets op vooruit gegaan :9 zowel qua primaire als secundaire arbeidsvoorwaarden).

Had mijn ontslag bij mijn huidige werkgever ingediend net voordat de functioneringsgesprekken en salarisgesprekken zouden beginnen. Maar daar had ik niet zo heel veel van verwacht. In mei heb ik er al 300 euro bij gehad (+/- 12,5%). En uit de cijfers van het bedrijf blijkt dat het niet zo heel lekker gaat dus had ik hooguit een kleine 100 euro verwacht.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3,25% erbij dit jaar. Onze CAO wordt telkens voor 2 jaar vastgesteld, dus dit was vorig jaar al bekend. En per 1 januari natuurlijk ook weer een stapje omhoog op de salaris-ladder.

Van 0% zou ik echt balen. Dat betekent gewoon een achteruitgang van ongeveer 5%. Ik heb altijd het idee dat die inflatie-percentages van het CBS nogal "rooskleurig" berekend worden. (Als in: de echte grote kostenposten gaan flink omhoog en de kleine uitgaven veel minder hard, om dit dan vervolgens even zwaar te wegen bij de middeling. Alleen de zorgkosten zijn in 1 jaar al met tientjes per maand verhoogd en dan hebben we het nog niet eens over energie, wonen en vervoer gehad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:46:
3,25% erbij dit jaar. Onze CAO wordt telkens voor 2 jaar vastgesteld, dus dit was vorig jaar al bekend. En per 1 januari natuurlijk ook weer een stapje omhoog op de salaris-ladder.

Van 0% zou ik echt balen. Dat betekent gewoon een achteruitgang van ongeveer 5%. Ik heb altijd het idee dat die inflatie-percentages van het CBS nogal "rooskleurig" berekend worden. (Als in: de echte grote kostenposten gaan flink omhoog en de kleine uitgaven veel minder hard, om dit dan vervolgens even zwaar te wegen bij de middeling. Alleen de zorgkosten zijn in 1 jaar al met tientjes per maand verhoogd en dan hebben we het nog niet eens over energie, wonen en vervoer gehad.)
bedenk wel dat de werknemers-WW-premie op 0% wordt gezet volgende jaar, dat is goed voor de koopkracht en scheelt bruto tussen de 6 en 9 tientjes (afhankelijk van wat je verdiend).

Overigens betreft het hier het Centraal Planbureau. Het CBS maakt daar achteraf dan weer statistiekjes van.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:36

St@m

@ Your Service

.Gertjan. schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:45:
Volgens mij zit het modaal inkomen rond de 30.000 a 31.000 euro p/j. Als ik 2700 * 12 doe en er een vakantie toeslag van 8% bij optel kom ik al uit op: 34992. Dat is dus boven modaal.
Modaal is rond de 2400 p/m volgens mij.
Heb je hier misschien een bron van? Of iemand anders misschien die enig licht op deze zaak kan schijnen?
Volgens mij is 30000 namelijk niet modaal. Kan het alleen nergens terugvinden :P
En ik moet natuurlijk niet de onderhandelingen ingaan en dan zeggen dat ik modaal wil verdienen als ik dat al verdien :+ ik neem trouwens aan dat dat per persoon is

@hieronder, ohja wikipedia :+ dat bestaat ook nog (niet de bron der bronnen imho)

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 17-12-2008 09:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:57:
[...]

Heb je hier misschien een bron van? Of iemand anders misschien die enig licht op deze zaak kan schijnen?
Volgens mij is 30000 namelijk niet modaal. Kan het alleen nergens terugvinden :P
En ik moet natuurlijk niet de onderhandelingen ingaan en dan zeggen dat ik modaal wil verdienen als ik dat al verdien :+ ik neem trouwens aan dat dat per persoon is
Volgens de bron der bronnen, Wikipedia, is het wel modaal:
Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2008 € 30.500 (vakantietoeslag meegerekend). Per maand is dat ongeveer € 2.353,- (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag). In 2007 was het € 30.000 en voor 2009 wordt het op € 31.659 geschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:37
Leeftijd 29
Ervaring 6 jaar
Werkgever Universiteit
Beoordeling Goed
Verhoging 8.8% ofwel €297 (Salaris oud: €3329, nieuw €3622)

Ter info: Ik ben in 2003 begonnen met een startsalaris van €1802. In 6 jaar tijd dus verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n 25% erbij

mja ik wissel dan ook weer van baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop er zo'n €125-175 bruto op vooruit te gaan.. werk er een jaar en paar maanden, niet gezeurd om salaris bij begin van de baan etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
St@m schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:57:
[...]
@hieronder, ohja wikipedia :+ dat bestaat ook nog (niet de bron der bronnen imho)
Of je kijkt op CPB zelf natuurlijk..
http://www.cpb.nl/nl/prognoses/nlinfo.html
2008: 31.000 euro
2009: 31.930 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

0%

Ambtenaar, zit aan het max van mijn schaal (10A). Zonder CAO-wijziging/andere functie, dus niks erbij.

Zo, nu weer lekker doorpitten :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

21 procent erbij (zonder baanwisseling) :)

Question Mark in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8)"

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 18:30
.

[ Voor 103% gewijzigd door sverzijl op 18-12-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Leeftijd: 25
Ervaring: 2 jaar
Werkgever: ICT/Detachering
Beoordeling: goed
Verhoging: 150 euro bruto/maand = 6,1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik moet echt een andere baan vinden, zit net over de 2000 en ben 29 jaar...
Dat je domme beslissing na je VWO zo zwaar wegen had ik eerder moeten weten :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Leeftijd: 24
Ervaring: 1,5 Jaar in het geen wat ik nu doe (Overstap gemaakt van ander soort baan)
Werkgever: ICT/Detachering
Beoordeling: goed/uitstekend
Verhoging: 180 euro bruto/maand = 7,8%

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Mikey! schreef op woensdag 17 december 2008 @ 07:44:
[...]
Mijn verhoging:
Leeftijd 23
Ervaring 4 jaar
Werkgever IT
Functie Senior Network Engineer
Beoordeling nvt
Verhoging 500 euro bruto/maand = 28,2% (naar 2273 euro)
[...]
Is mij de enige die dit opvalt? Hoe kun je op je 23e senior zijn? Ook al heb je dan 4 jaar ervaring, het salaris past volgens mij ook niet echt bij een 'senior'. Bij senior denk ik toch aan iemand die zijn sporen reeds verdiend heeft en richting 4k verdient?

Ben wel benieuwd naar je salarisopbouw sinds het moment dat je gestart bent :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
Res-q schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:27:
[...]

Is mij de enige die dit opvalt? Hoe kun je op je 23e senior zijn? Ook al heb je dan 4 jaar ervaring, het salaris past volgens mij ook niet echt bij een 'senior'. Bij senior denk ik toch aan iemand die zijn sporen reeds verdiend heeft en richting 4k verdient?

Het kan zo zijn, dat titel Junior niet bestaat in die bedrijf.

Ik heb titel Senior in bedrijf, maar iedereen weet dat ik junior ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Silver7 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:30:
[...]

en daarna wordt je principal en als je dat hebt gedaan ben je vice president (VP) zoals in amerikaanse clubs waar 80% van het volk dat er langer dan 5 jaar zit VP is ;) Als ik zo jong de titel senior zou hebben dan zou ik dat verzwijgen voor klanten omdat ik bang ben een flater te slaan :P

Wij werken hier gewoon met consultant, medior consultant (na 4 jaartjes + promoties), en senior (v.a. 10 jaar ervaring ongv.).

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:10
Maasluip schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:04:
3,25% (CAO) + 2,3% vanwege doorgroei in de salarisschaal.

[...]

Zonder een discussie te willen starten over hoe de inflatie berekend wordt: het officiële inflatiecijfer was in november 2,3%. En sinds de invoering van de Euro is de inflatie niet rond de 4% geweest.
De inflatie op jaarbasis in België voor 2008 zal eindigen rond de 4.5%.
Mijn opslag dit jaar bestond uit 500 euro bruto in het midden van het jaar, plus straks dan die 4.x% indexatie, dus toch een leuke 600 euro erbij dit jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door phobosdeimos op 17-12-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Leeftijd: 33
Ervaring: 7 jaar, 3.5 bij huidige werkgevert
Werkgever: zeer grote IT boer
Beoordeling: zeer goed
Verhoging: 2.5% wegens promotie en 1.25% voor de zeer goed. 3.75% totaal (was de inflatie niet hoger?) :+

Edit: verwachte inflatie 2009 is 2%

[ Voor 23% gewijzigd door Cozm0 op 17-12-2008 10:56 . Reden: googled inflatie 2009 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01

BCC

[...]
Ik werk hier bij een bedrijf met 600 man en iedereen heeft de titel medewerker :).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35
33% erbij, leause auto eraf en een kleine oprotpremie gekregen

ik werkte in een bedrijf in de autoindustrie, omdat die op zijn gat ligt ben ik per 1-1-09 ontslagen. Gelukkig kan ik in Januari weer direct aan de slag bij een nieuwe werkgever waar ietsje meer verdien, maar wel zonder auto.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:10
Het hele junior/medior/senior/expert/president/superman is geheel zonder betekenis, je kan er onmogelijk enig belang of waarde aan hechten, precies doordat er bedrijven zijn die een MBO'er met 2 jaar ervaring het label "senior software developer" op z'n mouw spelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Mijn verhoging:
Leeftijd: 27
Ervaring huidige functie: 2 jaar
Werkgever: Accountancy kantoor
Beoordeling: EE (exceeds expectations)
Verhoging: 16%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 09:14
Omdat ik afgelopen jaar in een aanloop schaal zat en nu doorstroom naar de bodem van de volgende ga ik er dit jaar 10,67% op vooruit.
Komt in april nog een CAO verhoging tussen 2-3,5% bij.

Overigens verwacht ik hierna bij m'n huidige werkgever niet echt grote stappen te maken, tenzij ik een management functie ga vervullen (of een andere functie in hogere loonschaal).
Per jaar geven ze over het algemeen maar 1 periodiek erbij (=3% van de laagste salaris in de loonschaal). Volgend jaar stijg ik dan max 3% en die stijging wordt elk jaar erna zo'n 0,1% minder.
Meer periodieken alleen in uitzonderlijke gevallen, dus ik denk dat ik over 3 jaar dan verder ga kijken

Star Citizen Referral Code

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:39
Verhoging in 2009 is onbekend.

Verhoging in 2008 was: Bedrijfswagen in januari + 12% in Februari + 10.43% in November en nog 4.04% inflatie tussendoor (België)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mijn verhoging:
Leeftijd 24
Ervaring 1 jaar
Werkgever ICT/Detachering
Beoordeling nvt
Verhoging 10% (naar 2500)
Plus mijn jaarlijkse cafetria van 9000 naar 9500

Youtube: DashcamNL

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:36
Res-q schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:27:
[...]

De titel wordt bij ons gegeven naar aanleiding van je algehele inzetbaarheid, vakkennis en vooral verantwoordelijkheden die je draagt. Het aantal jaren dat je er werkt is niet echt een belangrijke factor. Ik had eigenlijk niet verwacht nú al door te gaan naar Senior, maar ze vonden dat ik in hun ogen voldeed aan een Senior Engineer. Wie ben ik dan om nee te zeggen :)

Even wat uitleg over m'n werksituatie: Ik werk bij een klein bedrijf (6 man groot) waarbij de salarissen niet al te hoog liggen, maar de secundaire voorwaarden dik in orde zijn. Omdat we dus niet al te groot zijn draaien we ook geen mega-winsten, waardoor de salarissen lager liggen dan je zou verwachten. Uiteraard is het m'n eigen keuze dat ik bij het bedrijf blijf werken en niet doorga naar een plek waar ik meer zou kunnen krijgen. De grote reden is eigenlijk dat ik met heel veel plezier ga werken, elke keer nieuwe uitdagingen krijg én ik met een voldaan gevoel naar huis ga met het idee dat ik weer wat wijzer ben geworden :)
[...]

Junior bestaat wel bij ons in het bedrijf, maar dan praat je ook echt over 'Junior'. Het bedrijf neemt zo om de paar jaar een stagiaire, kijkt of diegene binnen het bedrijf past en neemt deze aan zodra ze afgestudeerd zijn en graag bij ons willen komen werken. Dát zijn bij ons de Juniors: Blanco pagina's die je helemaal kan kneden zoals je wenst :P
phobosdeimos schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:53:
Het hele junior/medior/senior/expert/president/superman is geheel zonder betekenis, je kan er onmogelijk enig belang of waarde aan hechten, precies doordat er bedrijven zijn die een MBO'er met 2 jaar ervaring het label "senior software developer" op z'n mouw spelden.
True, true. Ik kijk zelf eigenlijk nooit naar titels, meer naar hoe professioneel en kundig mensen op me overkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mikey! op 18-12-2008 08:31 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:39
Mikey! schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:30:
[...]

Even wat uitleg over m'n werksituatie: Ik werk bij een klein bedrijf (6 man groot) waarbij de salarissen niet al te hoog liggen, maar de secundaire voorwaarden dik in orde zijn. Omdat we dus niet al te groot zijn draaien we ook geen mega-winsten, waardoor de salarissen lager liggen dan je zou verwachten. Uiteraard is het m'n eigen keuze dat ik bij het bedrijf blijf werken en niet doorga naar een plek waar ik meer zou kunnen krijgen. De grote reden is eigenlijk dat ik met heel veel plezier ga werken, elke keer nieuwe uitdagingen krijg én ik met een voldaan gevoel naar huis ga met het idee dat ik weer wat wijzer ben geworden :)
Met plezier gaan werken is idd interessant, maar als puntje bij paaltje komt wil je toch meer verdienen en dat gaat in een groter bedrijf makkelijker.

Ik werk hier ook graag maar was eind vorig jaar fel onderbetaald (vooral diploma gebaseerd want met 3 jaar heb je niet zoveel ervaring natuurlijk).
Toen heb ik ze ook voor de keuze gezet met serieze loonsopslagen en een bedrijfswagen als gevolg. In België is een bedrijfswage echt een opslag want die kost nagenoeg niks. Je moet al wat moeite doen om boven de 100€/maand uit te komen.
Voor de rest werk ik hier nog altijd graag alhoewel ik gesprekken begonnen ben met een andere werkgever (op vraag van de andere werkgever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet tot dusverre ieder jaar een behoorlijke strijd leveren, ook om nou inzichtelijk te krijgen wat ik doe buiten wat de functieomschrijving zegt (mooi doel 2009 om dat inzichtelijker te maken zonder dat ik werk voor 1 directeur :P). Uiteindelijk komt het dan wel goed, maar dat geknok hoeft voor mij niet... Dat is dan weer een downside van het niet hebben van een leidinggevende die - na overleg - voor jou je salaris gaat verdedigen.

Soms is het echt makkelijker om in een CAO te vallen, of gewoon een standaardfunctie te vervullen... Oh well, al good things come with a downside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Ik heb 3.5% verhoging gehad in oktober . En eind januari komt daar nog eens 4.5% inflatiecorrectie bovenop. In totaal ga ik er op één jaar 275€ bruto/maand op vooruit. Dat kan beter, maar klagen doe ik niet :)

[ Voor 71% gewijzigd door makila op 23-12-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03-2021
makila schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:47:
Ik heb 3.5% verhoging gehad in oktober . En eind januari komt daar nog eens 4.5% inflatiecorrectie bovenop. In totaal ga ik er op één jaar 275€ bruto op vooruit. Dat kan beter, maar klagen doe ik niet :)
275€ bruto per maand mag ik hopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:07
De (bouw)CAO-verhogingen liggen tot half 2010 vast, dus daar maak ik mij niet druk over. Bovendien is tijdens mijn functioneringsgesprek een verhoging toegezegd, in januari hoor ik hoeveel die wordt. Maak me er niet echt druk om. Belangrijker vind ik dat ik weer op cursus kan, wil gewoon goed in de markt liggen als de economie weer aan trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd 27
Ervaring 0,5 jaar
Werkgever advocatenkantoor (advocaat-stagiair)
Verhoging per 1 januari 2009 = 2,5 % indexering
Verhoging per 21 juli 2009 (12 maanden na ingang contract) = 11 %
Verhoging per 1 januari 2010 = indexering volgens CPI
Verhoging per 21 juli 2010 = 19 % (t.o.v. 21 juli 2009)
Verhoging per 1 januari 2011 = indexering volgens CPI
Vanaf 21 juli 2011 onbekend, nieuw contract en/of werkgever ivm afronden advocaat-stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

phobosdeimos schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:54:
1.6% verhoging, en dat wanneer de inflatie op jaarbasis rond de 4% en meer cirkelt. Top! :D
En je punt is ?
Tuurlijk zou ik er ook meer bij krijgen dan inflatiecorrectie en weet ik veel wat. Punt is echter dat een verhoging en/of inflactiecorrectie van je salaris totaal niet verpliht is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Leeftijd 29
Ervaring 5 jaar
Werkgever High Tech
Beoordeling Goed
Verhoging 12%

Bedrijf heeft tot nu toe totaal geen last van de crisis, dus ook geen invloed op salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Leeftijd : 33
Ervaring : 11 jaar (in feb. 2009)
Werkgever : ICT-detacheerder
Beoordeling : Goed
Verhoging : 3 procent

Ben wel tevreden, want gezien de economische toestanden, was ik zelf van 0 procent uitgegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 26-12-2008 14:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Leeftijd : 24
Ervaring : 1,5 jaar
Werkgever : ICT-detacheerder
Beoordeling december 2008 : Zeer goed
Verhoging 1 juli 2008 : 4,3 %
Verhoging 1 januari 2009 : 4%

Bij de verhoging in juli was er nog niets aan de hand met de economie en was ik 5 maanden in dienst.

De eindejaars verhoging van 2008 is 4% omdat ik promotie heb gemaakt, anders zou deze 1,5% zijn geweest.

Valt me nog mee gezien de toestanden op het moment.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik vind die verhogingspercentages zonder vermelding van het huidige salaris niet zo informatief.
Immers: hoe lager het salaris des te normaler is het om een procentueel hogere salarisverhoging te krijgen, zeker mensen die nog maar aan het begin van een schaal zitten en nog moeten doorgroeien van de ene naar de andere schaal.

Overigens vind ik het ook niet zo vreemd als de verhogings% in de ICT sector nu even wat voorzichtiger zijn. In die sector zullen de komende maanden naar verwachting harde klappen vallen en dan is het behoud van een baan (en dus salaris) even wat belangrijker dan de vraag of je 0% of 4% erbij krijgt...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd 26
Ervaring 1 jaar in branche
Werkgever ict @ bank/verzekeraar
Beoordeling heel goed
Verhoging 200 euro bruto/maand (naar 2770 euro) + eenmalige bonus 700 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Mijn verhoging:
Leeftijd 26
Ervaring 1 jaar
Beoordeling 4 uit 5
Verhoging 3.75% (1.25 vanwege beoordeling + 2.50 vanwege promotie) naar € 2410

De extra verhoging die bij mijn promotie hoort is helaas tot nader bericht uitgesteld (April hoor ik hier meer over) :(

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

Leeftijd: 28
Werkgever: Rijkswaterstaat, adviseur planstudies (plan- en besluitvorming voor meer asfalt zeg maar).
Beoordeling december 2008: geen (volgt eind januari, maak me geen enkele zorgen)
Verhogingen in 2008: van 2300 naar 3000 (30%) (toekennen vaste schaal+aanstellint, CAO)
Verhoging in 2009 : 6% (periodiek en CAO). In een hypothetisch geval: 11 % (2 periodieken, kans hierop niet groot, omdat het vrijwel nooit wordt toegekend door mijn afdelingshoofd). In twee stappen wordt dit van +/- 3000 naar +/- 3200 per maand.

De verhogingen van 2008 waren extreem: ik kreeg mijn formatieve schaal en vaste aanstelling (eerste jaar is tijdelijk en als starter altijd een lagere schaal, eigenlijk kreeg ik begin 2008 dus datgene wat bij mijn functie hoort). Verder was er in 2008 een CAO-verhoging. Als laatste had ik een gelukje: normaal krijg jaarlijks een periodiek erbij in de maand van indiensttreden. In 2008 heeft men besloten dat er een verhogingsmaand komt: maart. Als overgangsregeling kreeg iedereen er een periodiek bij (bij voldoende beoordeling en mits je nog ruimte op je schaal hebt). Aangezien ik in januari in dienst ben getreden had ik dus in maart 2008 weer een verhoging.

Voor 2009 is de verhoging eigenlijk zoals dat gebruikelijk is: een treetje (periodiek) erbij en een CAO-verhoging.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
FireAge schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:39:
Bedrijf heeft tot nu toe totaal geen last van de crisis, dus ook geen invloed op salaris.
Ik blijf dit vreemd vinden. Misschien is dit (bewuste) kortzichtigheid van mij hoor, maar waarom moet iemand die goed functioneert lijden onder de markt? Ik bedoel hiermee te zeggen: Als ik het hele jaar facturabel ben geweest. Goed werk afgeleverd heb. Winstgevend ben geweest voor het bedrijf. Waarom zou ik dan geen bijbehorende representatieve salarisverhoging krijgen? Ik vind de kredietcrisis zo'n dooddoener op dit moment. Het wordt maar aan alle kanten aangegrepen om mensen minder of niet te belonen. Mijn werkgever hoeft er echt niet bij mij mee aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

En als ze dat wel doen? Dan dreigen met ontslag of gewoon gaan?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

tazzman schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:24:
Ja, interessante vraag. Want met de huidige economische crisis kan ik me voorstellen dat je sowieso liever even blijft zitten waar je zit, want als je nu weer ergens anders aan de slag gaat levert dat weer de nodige onzekerheden (proeftijd/jaarcontract/FIFO/...) op. En werkgevers anticiperen hier misschien wel een beetje op.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Direct goeie afspraken voor de komende tijd. Regeling met terugwerkende kracht afspreken. Men verwacht dat je je werk serieus neemt. Dat doe ik ook. Andersom verwacht ik dan ook hetzelfde.

Overigens, om geen verkeerd beeld te wekken. Ik ben tevreden over mijn werkgever en zij over mij. Dus ik verwacht dat we over het bovenstaande geen discussies gaan krijgen. Echter ik ben wel van mening dat je over bepaalde zaken duidelijk moet zijn. Als een soortgelijke situatie bij mij zou optreden, en we komen er niet uit, dan kijk ik rustig naar een andere werkgever. Ongeacht de kredietcrisis. Ik ben zeker genoeg van mijzelf dat ik de kwaliteiten heb om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
tazzman schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:24:
Dat is heel simpel hoor. Een bedrijf dat ook in crisistijden tracht rekening te houden met de werknemer, zal NA de crisis beter zijn mensen kunnen behouden. Je hebt namelijk respect afgedwongen dat je werknemers ook in crisistijden op jou kunnen rekenen. Natuurlijk zijn er altijd die afstappen voor het geld, maar een deel trouwe werknemers zal dan aan boord blijven. Als je in crisistijden de werknemers als een nummertje behandelt en als vieze was behandeld, dan mag je er op rekenen dat na de crisis, je plots een grote leegloop krijgt. Je krijgt dan ook de stempel mee van slechte of onbetrouwbare werkgever en tracht dan maar eens nieuwe mensen aan te werven. Je moet dan extra moeite doen.

Tijdens een crisis is het gemakkelijk om de mensen het zwijgen op te leggen. De meesten zullen geen ontslag nemen en dat komt je op de korte termijn handig uit. Maar het respect is wel weg en eens de werknemers de kans krijgen, dan zijn ze wel weg. Na de crisis zal je de gevolgen dan moeten dragen.

[ Voor 35% gewijzigd door makila op 28-12-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Ga ivm een paar aanpassingen in mijn CAO (o.a. iets meer uren werken) van 4043 naar 4300 bruto.

Dat is dus 6,5% erbij. Zit helaas al aan mijn max. schaal, dus in ieder geval geen periodiek erbij....

Het oude bruto bedrag resulteerde in +/- 2450 netto, zal nu dan +/- 2600 worden.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
JAHRASTAFARI schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:00:
Ga ivm een paar aanpassingen in mijn CAO (o.a. iets meer uren werken) van 4043 naar 4300 bruto.

Dat is dus 6,5% erbij. Zit helaas al aan mijn max. schaal, dus in ieder geval geen periodiek erbij....

Het oude bruto bedrag resulteerde in +/- 2450 netto, zal nu dan +/- 2600 worden.... :9~
Tja als er geen maximum was, dan ging een bedrijf failliet. In consultancy ligt die maximum grens erg hoog, maar men kan ook geen oneindig groot bedrag vragen aan klanten he? Ooit stopt het. :) Iets meer dan 4000€ bruto lijkt me het meest haalbare voor de meeste jobs. De volgende stap om nog hogerop te komen, is dan freelancer of zelfstandige worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Dat ligt er maar precies aan in welk vakgebied je consultancy werkzaamheden uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

makila schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:25:
[...]

Tja als er geen maximum was, dan ging een bedrijf failliet. In consultancy ligt die maximum grens erg hoog, maar men kan ook geen oneindig groot bedrag vragen aan klanten he? Ooit stopt het. :) Iets meer dan 4000€ bruto lijkt me het meest haalbare voor de meeste jobs. De volgende stap om nog hogerop te komen, is dan freelancer of zelfstandige worden.
Beetje leidinggevende functie zit in NL al snel aan de 4k, geldt denk ik ook voor kennis intensieve functies. Er is zeker een dak, maar dat is volledig afhankelijk van de functie, leeftijd, ervaringsjaren, ... en ligt binnen het bedrijfsleven zeker niet bij de 4k!! Loop je binnen consulting "binnen de pas" zit je daar na een jaar 3-4 al aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Mijn verhoging:
Leeftijd 26
Ervaring 1,5 jaar
Werkgever Raadgevend ingenieursbureau
Beoordeling zeer goed (er is niet echt sprake van een schaal)
Verhoging circa 11%

[ Voor 10% gewijzigd door argro op 29-12-2008 13:20 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Leeftijd 25
Ervaring 0.5 jaar
Beoordeling Goed tot uitstekend (denk ik, beoordeling is pas over 3 weken maar als de baas mij nu al naar het buitenland stuurt :? :) . Dan doe ik iets goed denk ik :+ )
Verhoging 4%

Momenteel wordt het loon met 4% opgetrokken. Hoeveel het precies gaat worden, dat zien we nog wel. Wie weet ligt er wel een ander vast contract voor me klaar (momenteel consultancy, misschien vast bij mijn opdrachtgever). Maar ik mag niet klagen met 2000 netto. Alles extra is mooi meegenomen, zeker vandaag de dag. Maar ik heb iig krediet bij de baas en dat telt ook mee.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Chevy454 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:43:
...maar als de baas mij nu al naar het buitenland stuurt :? :) . Dan doe ik iets goed denk ik :+ )
Ligt er een beetje aan.. als ie je naar Afganisatan, Irak, Nigeria of Siberie stuurt... zou ik toch niet in m'n nopjes zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zerveza schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:24:
Ligt er een beetje aan.. als ie je naar Afganisatan, Irak, Nigeria of Siberie stuurt... zou ik toch niet in m'n nopjes zijn... :+
Ik weet wat er van mij verwacht wordt toen ik het contract ondertekende. Als ik daarheen moet, waarom niet? Maar ik verblijf nu lekker in een 4 sterren hotel (niet in het raam :+ ) in China waar het 18C is. En zondag vertrek ik naar een gebied waar het -20C is. Can't stand the heat, get out of the kitchen :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:31
Ervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Allround automatiseerder
Verhoging: 10% naar €2750 / maand

Had ik zelf ook op ingezet, beetje fatsoenlijk hypotheek kun je anders gewoon wel vergeten en dat was precies waar ik voor ging. Al met al dus zeer tevreden, zeker in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

SpamLame

niks

Mijn verhoging:
Leeftijd 30
Ervaring 10 jaar
Beoordeling zeer goed
Verhoging 10% (naar 4100)

[ Voor 12% gewijzigd door SpamLame op 03-01-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn verhoging:
Leeftijd: 30
In dienst: september 2008
Werkgever: ICT
Beoordeling: Goed, goed, goed, etc.
Verhoging: 2,5% gezien mijn inzet en enthousiasme (niet normaal na pas 3 maanden in dienst te zijn). Ik ben benieuwd naar maart 2009 omdat dan mijn contract afloopt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04 21:08
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: WO
Loon: 40.000 / jaar bruto incl. vakantiegeld etc.
Verhoging: 0%

Bij ons (groot offshore bedrijf) ook 0% voor iedereen. Vanwege de crisis... alsof dat onze schuld is.

Heb een beetje het idee dat alle grote bedrijven de hand op de knip houden terwijl de kleinere bedrijven gewoon wel (forse) loonsverhogingen doorvoeren. Ik voel me als beginnende werknemer (2 jaar in dienst nu) die net een zeer goede beoordeling gehad heeft iig goed genaaid :(

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

(hier krijg ik vast gezeik van...)

Leeftijd: 36 jaar
Opleiding: WO
Werkgever: Tweakers.net (nu onderdeel van VNU)
In dienst bij huidige werkgever: November 2004
Ervaring: 10+ jaar
Beoordeling: geen idee, maar ik heb niet het idee dat mijn baas me graag kwijt wil :P

Het nadeel van overgenomen worden door een groot bedrijf: je wordt een nummer ipv een asset. Vorig jaar werden we allemaal ingedeeld in loonschalen en ik had de pech meteen op het einde van een schaal ingedeeld te worden (en had dus vorig jaar ook nagenoeg 0% verhoging - nog geen 6 euro bruto). Hogere schalen vereisen allemaal een 'leidinggevende' functie - management 'capaciteiten' zijn blijkbaar meer waard dan vergaande technische know-how. Wel uitzicht op 'inflatie-correctie', maar de ervaring heeft geleerd dat dit meestal de toegenomen levenskosten amper compenseert...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Join the club van grote werkgevers. Ik vind wel leuk dat mensen hier posten dat iedereen zelf "invloed heeft op zijn carriere" etc - maar ook bij mijn werkgever heeft er iemand in de VS bepaald (de CEO) dat er 0,0 verhoging is voor alle 229.000 werknemers. Dan kan ik bij mijn baas wel dreigen met vertrek maar daar wordt de stemming ook niet beter van en hij kan er ook niets aan veranderen. Idem ditto voor mijn mensen waar ik dan manager voor ben. En alleen om een iets beter salaris ga ik niet zomaar van job wisselen maar dat is voor ieder verschillend.

@crisp: als je echt houdt van je vakgebied waarin je nu werkt, neem dan geen job met "Manager" in de titel. ;) Dat is wel de les die ik nu geleerd heb.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

tazzman schreef op maandag 05 januari 2009 @ 03:10:
Dan kan ik bij mijn baas wel dreigen met vertrek maar daar wordt de stemming ook niet beter van en hij kan er ook niets aan veranderen. Idem ditto voor mijn mensen waar ik dan manager voor ben. En alleen om een iets beter salaris ga ik niet zomaar van job wisselen maar dat is voor ieder verschillend.
Misschien moet je je toch afvragen of je wel bij een bedrijf wilt zitten waar je inderdaad als een nummer behandeld wordt en jouw baas eigenlijk alleen maar de pop met touwtjes is van een hogere manager en geen eigen beleid kan voeren of potten kan breken.

@crisp: Ik dacht dat tweakers.net een zelfstandig onderdeel binnen VNU was... :?

* PcDealer is blij eindelijk voor een klein bedrijf te werken <30 medewerkers en de baas zo'n beetje mijn directe collega is.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 05-01-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

2010

Dit jaar 3,5% :)

[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 16-01-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:52
Leeftijd:: 29 jaar
Ervaring: 6,5 jaar
Beoordeling: boven verwachting
Werkgever Grote detacheerder, vakgebied Civiele Techniek

Frustrerend is het om te horen dat je 0% erbij krijgt terwijl je goed gepresteerd hebt. Doordat andere units verliesgevend waren is er besloten voor een complete nul lijn ongeacht goed presterende units. Het word nog eens wranger als de kleinere concurrerende bureau's die alleen in de Civiele Techniek en Bouwkunde zitten met behoorlijke salarisverhogingen strooien :(

Ik hoop weer op een goed jaar want dan zijn de kwartaal bonussen gerelateerd aan de operational profit weer dik belegd. Dat is dan weer een voordeel om voor een grote detacheerder te werken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Laatst online: 17-09 16:29
FicoF schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:10:
0% wegens krediet crisis. Bij het halen van het budget wordt dit met terugwerkende kracht wel uitbetaald.
Afgelopen jaar goede omzet en winst: 11% salaris verhoging. Dat is zo hoog omdat ik er vorig jaar niets bij kreeg en alles met terugwerkende kracht is gedaan. De verhoging van vorig jaar zit daar dus ook bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ach ja weer een jaar 0%, terwijl ik de afgelopen 6 maanden voor € 20.000 aan besparingen heb gezorgd.

30 jaar en een schamele 2100 bruto.
PcDealer schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:43:
[...]
* PcDealer is blij eindelijk voor een klein bedrijf te werken <30 medewerkers en de baas zo'n beetje mijn directe collega is.
En wat is daar het voordeel van? Ik zie het eerder als nadeel. Een groot nadeel waar ik de vruchten van pluk. Nauwelijks salarisverhogen, geen bonus, geen 13e maand etc etc.

[ Voor 76% gewijzigd door Phusebox op 16-01-2010 00:58 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Laatst online: 17-09 16:29
Phusebox schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:53:
Ach ja weer een jaar 0%, terwijl ik de afgelopen 6 maanden voor € 20.000 aan besparingen heb gezorgd.

30 jaar en een schamele 2100 bruto.

[...]

En wat is daar het voordeel van? Ik zie het eerder als nadeel. Een groot nadeel waar ik de vruchten van pluk. Nauwelijks salarisverhogen, geen bonus, geen 13e maand etc etc.
Ik heb voor een groot (beursgenoteerd in de VS) gewerkt en nu voor een 'klein' (<200) bedrijf. Bij kleine bedrijven is het makkelijker onderhandelen omdat diegene waarmee je onderhandelt vaak beslissingsbevoegt is. Bij een groot bedrijf moet de manager simpelweg de regeltjes volgen, die bepaald zijn door een directie >1000km ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Idd, ik heb in de vijf jaar die ik bij mijn bedrijf werk nog niet 1 keer invloed op mijn salaris weten uit te oefenen, behalve dan door gewoon goed te presteren. Alles ligt vast in schalen en verhogingen gebaseerd op je beoordeling. En ik moet zeggen, dat vind ik eigenlijk wel prima. Wat mij betreft van de zotte als je salaris gebaseerd wordt op je grote bek ipv je jaarperformance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:32
0 % bijgekregen ivm verlies. Verder geen kerstdiner meer, geen envelop met sinterklaas en geen kerstpakket.

Een aftandse laptop van 10 jaar oud, met een defecte batterij en zonder wifi. En daarmee moet ik draadloze routers etc mee configureren en testen 8)7 ? En een oude bestel auto van 14 jaar oud met deuken en roest |:( .

De servers op de zaak hebben geen ups (kost weer geld }:O ), geen airco of koeling. We laten de deksels eraf ivm de hitte.

Voor server ESXi test omgevingen heb ik eigen servers meegenomen, zijn Dl380 G3 van 60 euro via ebay. Zonder apparatuur valt er niet veel te testen.

De helft van de broodjes (iedere week wordt bij de bakker besteld) moeten we nu zelf betalen. Als ik nu voortaan een half broodje bestel?

[ Voor 3% gewijzigd door zx9r_mario op 16-01-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Phusebox schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:53:

[...]

Veel van wat ik doe is direct te zien of indirect via collega's op te vangen. Briljante ingevingen en fouten zijn snel te zien. De directeur is dus vrij goed op de hoogte van wat er speelt. Ik heb veel nieuwe prospects aangedragen en niet zonder succes. Hoewel ik niet vind dat het ook terug te zien is in mijn salaris (hoewel het wel mee zal spelen), verwacht ik op termijn zeker de vruchten er van te plukken in gratis hardware of andere (financiële) extra's. Daarnaast heb ik nogal wat business idea's die gewoon bespreekbaar zijn en dat kom ik niet snel tegen in een 200+ bedrijf. Daarnaast verwacht ik dat mijn cursusagenda flink vol zal zitten.
zx9r_mario schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:36:
Verlies, crappy eigen omgeving, crappy worktools.
Als ze daar niet in willen investeren gaat het al langer mis en zal het voorlopig ook niet goedkomen. Zoek een andere werkgever!
De helft van de broodjes (iedere week wordt bij de bakker besteld) moeten we nu zelf betalen. Als ik nu voortaan een half broodje bestel?
Dus de baas betaald jouw eten (voor de helft)? Rare manier van geld uitgeven... Ik betaal zelf al mijn eten.

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 16-01-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:32
PcDealer schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:37:
[...]

[...]
Als ze daar niet in willen investeren gaat het al langer mis en zal het voorlopig ook niet goedkomen. Zoek een andere werkgever!

[...]

Dus de baas betaald jouw eten (voor de helft)? Rare manier van geld uitgeven... Ik betaal zelf al mijn eten.
Alleen een per week worden we getrakteerd op een Bakker Bart broodje, dit is al jaren zo.

De laptop kwam ooit van een klant af, deze was defect en op de een of andere manier gereanimeerd. Bij een hp actie kreeg je bij een laptop een netbook kado, de klant had een laptop besteld bij ons. Toen we de laptop bij de leverancier besteld, bleek deze actie net begonnen te zijn. De netbook ligt ergens bij de baas thuis (klant werd niet op de hoogte gesteld bytheway).

En een andere werkgever overweeg ik wel (of gedeeltelijk zzp?), heb hier alleen bijgetekend ivm de crisis en onzekerheid een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Laatst online: 17:01

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Wij krijgen er over het hele bedrijf 0.7% bij dit jaar, maar als de verwachtinge die gesteld zijn kloppen wordt het halverwege het jaar een salarisronde gedaan met terugwerkende kracht... Maar dat is allemaal niet zeker. Moet zeggen dat ik het wel prima vind, kan goed snappen dat het niet makkelijk is. (Overigens hebben ze bij ons de roomboterkoek bij sinterklaas er ook afgehaald en kregen we gelukkig nog wel een fles champagne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Dit jaar 6,4% loonsverhoging gekregen. :)

Maar omdat ik vorig jaar van werkgever geswitched ben, ben ik er ten opzichte van m'n vorige werkgever er 10% op vooruit gegaan.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd 25
Ervaring 4 jaar
Werkgever Financiële dienstverlener
Beoordeling 4 (1/5)
Verhoging 4.5%

Verwacht geen CAO verhoging dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Leeftijd 34
Ervaring 2.5 jaar relevant(9+ jaar in totaal)
Werkgever Middelgrote Detacheerder
Beoordeling 3/5

Oktober 2008: Bruto 2225€
Verhoging 2009: +4.51%(inflatiecorrectie)
Januari 2009: Bruto 2325€
Individuele verhoging 2009: 0%
Oktober 2009: Bruto 2325€
Verhoging 2010: -0.43%(deflatiecorrectie)
Januari 2010: Bruto 2315€
Individuele verhoging 2010: ?

Volgende evaluatie oktober 2010. Dan promoveer ik normaal gezien ook. Als ik er dan ook niks bijkrijg, dan gaat den deze toch op zoek naar een nieuwe job. Men kan niet blijven aanmodderen vind ik.

[ Voor 122% gewijzigd door makila op 17-01-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

The_Sukkel schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:19:
Ik vind die verhogingspercentages zonder vermelding van het huidige salaris niet zo informatief.
Immers: hoe lager het salaris des te normaler is het om een procentueel hogere salarisverhoging te krijgen, zeker mensen die nog maar aan het begin van een schaal zitten en nog moeten doorgroeien van de ene naar de andere schaal. [...]
Ik herhaal mezelf maar...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
zx9r_mario schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:36:
0 % bijgekregen ivm verlies. Verder geen kerstdiner meer, geen envelop met sinterklaas en geen kerstpakket.

Een aftandse laptop van 10 jaar oud, met een defecte batterij en zonder wifi. En daarmee moet ik draadloze routers etc mee configureren en testen 8)7 ? En een oude bestel auto van 14 jaar oud met deuken en roest |:( .

De servers op de zaak hebben geen ups (kost weer geld }:O ), geen airco of koeling. We laten de deksels eraf ivm de hitte.
[...]
Een auto rijdt het goedkoopst tussen de 3 en 10 jaar (voor die tijd zijn de afschrijving en rentelasten hoog, na die tijd zijn het onderhoud en brandstofverbruik waarin geld gaat zitten). Bij zakelijk gebruik moet je bij storingen ook de verloren tijd van de werknemers meetellen, waardoor het financieel echt niet voordelig is om een auto van 14 jaar te laten doorrijden.

Wat betreft je laptop hetzelfde verhaal. Je zou waarschijnlijk iets efficienter kunnen werken met een nieuw exemplaar inclusief WiFi en modern OS+software. Daarnaast is de kans dat het zaakje ineens kapot gaat wel heel groot bij een laptop van die leeftijd. Meteen een halve dag verloren. Nieuwe laptop verdient zich dus zo terug.

UPS en serverkoeling ook zo'n soort verhaal. Lijkt duur, maar de risico's van niet doen zijn uiteindelijk duurder.

Het feit dat jouw werkgever deze nuttige investeringen in de continuiteit van het bedrijf zo lang uitstelt, geeft te denken. Klinkt als een bedrijf dat erg krap bij kas zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Leeftijd 26
Ervaring 2 jaar
Werkgever Internationale dienstverlener

Verhoging 1%. Dit percentage geldt voor iedereen met een 3 uit 5 of hoger. Bij onze directe concurrentie zijn de verhogingen hoger geweest, dit weet ik omdat deze bij mij in de klas zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22
makila schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:04:
Leeftijd 34
Beoordeling 3/5

Volgende evaluatie oktober 2010. Dan promoveer ik normaal gezien ook. Als ik er dan ook niks bijkrijg, dan gaat den deze toch op zoek naar een nieuwe job. Men kan niet blijven aanmodderen vind ik.
In wat voor een land leef jij? De inflatiecijfers van Nederland zijn als volgt:

Inflatie 2009: 1,2%,
Inflatie 2008: 2,5%,
Inflatie 2007: 1,6%

Zelf ben ik er dit jaar iets van 5% à 6% op vooruit gegaan mede omdat ik nog maar op 82% van mijn loonschaal zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:38
Ik heb niet het idee dat mijn job vergelijkbaar is met de hier geposte functies en bijbehorende salarissen. Toch heb ik een vraag die hier betrekking op heeft en een nieuw topic starten lijkt me wat overdreven. Mijn situatie;

21 jaar oud
Functie; pakketpost bezorging
Ervaring; 2-3 jaar in soortgelijke functies (5-6 mnd binnen dit bedrijf)

Salaris; 1050 bruto op basis van 32 uur (ik doe hiernaast een thuisstudie) uurloon; 7,50
Tevredenheid; bij mijn weten is mijn baas perfect tevreden over mij, nooit geen klachten of problemen, echter nu loop mijn contract binnenkort af en met het oog op het komende jaar zou meer loon niet verkeerd zijn.
Nu zat ik zelf te denken richting de 10-12 euro per uur zodat ik ongeveer 1400 - 1700 euro bruto verdien.
Echter dat ik wel een loonverhoging van 25+%.

Weet iemand of dit realistisch is/ heeft iemand tips voor de onderhandelingen ? (dit is eigenlijk mijn eerste vaste baan voor langere tijd). Edit;/ misschien nuttig om te vermelden dat sommige collega's significant meer verdienen terwijl ze hetzelfde werk doen ik weet dus wel dat er ruimte is voor verhoging.

[ Voor 8% gewijzigd door Silvos op 17-01-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16
WTF, heb je een contract getekend waarin je dit accepteert? Mag nl niet zomaar in Nederland je salaris korten.

Hier: 9% erbij, zoals elk jaar. Het bedrijf heeft (goh) de 10% winstgroei niet gehaald, maar net zoals andere jaren maar 9%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Robkazoe schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:49:
[...]

Zelf ben ik er dit jaar iets van 5% à 6% op vooruit gegaan mede omdat ik nog maar op 82% van mijn loonschaal zat.
Sorry vergeten te melden. Ik woon in België ;) Daar zijn de berekeningen héél wat anders. Hier is het cijfer voor 2009 wel degelijk negatief. Het gaat hier over de spilindex en niet over de "gewone" (gezondheids)index.
darkmage schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:38:
[...]

WTF, heb je een contract getekend waarin je dit accepteert? Mag nl niet zomaar in Nederland je salaris korten.

Hier: 9% erbij, zoals elk jaar. Het bedrijf heeft (goh) de 10% winstgroei niet gehaald, maar net zoals andere jaren maar 9%.
Ik woon in België en helaas mag men dit cijfer hier gewoon doorvoeren omdat dit in de CAO is vastgelegd. Ik krijg dus wel degelijk 10€ afslag en ik kan daar helemaal niks aan doen. :(

[ Voor 76% gewijzigd door makila op 17-01-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Leeftijd : 27
Werkervaring: 2 jaar
Branche: Zakelijke/financiele dienstverlening (=consultancy).
Groei:

2007 -> 2008 (3 maanden in dienst): 1.6% (inflatie)
van 2065 --> 2100

2008 (tussentijdse herevaluatie starsalaris): (ca. 9.5%)
2100 --> 2300

2008 (12 maanden gesprek): (ca. 10%)
2300 --> 2550 + auto

2009: 0%
wegens tegenvallende bedrijfsresultaten

2010 onder voorbehoud van nieuwe arbeidsvoorwaarden: 12% (promotie)
2550 --> 2850

Totale groei in 27 maanden dienst: 38% (2065 --> 2850)
Ik mag niet klagen zeg maar :)

Ik moet er overigens bijzeggen dat ik mijn chef ca. 1000% rendement oplever qua omzet.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding: HBO
Ervaring: 1.5 jaar
Beoordeling: goed
Loon: €1925
Verhoging: €80 bruto (ongeveer 4% dus)

Dit is overigens mijn standaarverhoging per jaar. Maar heb er wat verantwoordelijkheden bij gekregen, hier wil ik in 2011 wel voor beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Mag ik ook, ook al werk ik niet in de ICT? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
...

Wat bedoel je precies met die 82? Verdien je 82 of 182 waar de schaal van jouw functie van 100 tot 200 loopt?
RagaBaSH schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:10:
...

Ik moet er overigens bijzeggen dat ik mijn chef ca. 1000% rendement oplever qua omzet.
Kanonnen! Wil ik dat voor elkaar krijgen, dan moet ik een omzet van zo'n € 750,- per uur halen?! Wat doe je voor werk? Consultancy is zo breed...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagaBaSH schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:10:
Leeftijd : 27
Werkervaring: 2 jaar
Branche: Zakelijke/financiele dienstverlening (=consultancy).
Groei:

2007 -> 2008 (3 maanden in dienst): 1.6% (inflatie)
van 2065 --> 2100

2008 (tussentijdse herevaluatie starsalaris): (ca. 9.5%)
2100 --> 2300

2008 (12 maanden gesprek): (ca. 10%)
2300 --> 2550 + auto

2009: 0%
wegens tegenvallende bedrijfsresultaten

2010 onder voorbehoud van nieuwe arbeidsvoorwaarden: 12% (promotie)
2550 --> 2850

Totale groei in 27 maanden dienst: 38% (2065 --> 2850)
Ik mag niet klagen zeg maar :)

Doe je niet slecht, 1000%. Dan lever je dus (alle werkgevers-premies, vakantiegeld e.d. meegenomen) een 40.000 per maand op. (Dat komt neer op een rendement van ruim 210 euro per uur. In dat geval zou ik toch sterk gaan overwegen om te gaan freelancen. Nu wordt alleen je baas heel snel rijk, jij niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireAge schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:16:
Idd, ik heb in de vijf jaar die ik bij mijn bedrijf werk nog niet 1 keer invloed op mijn salaris weten uit te oefenen, behalve dan door gewoon goed te presteren. Alles ligt vast in schalen en verhogingen gebaseerd op je beoordeling. En ik moet zeggen, dat vind ik eigenlijk wel prima. Wat mij betreft van de zotte als je salaris gebaseerd wordt op je grote bek ipv je jaarperformance.
Salarisverhogingen door "een grote bek" lijken leuker dan ze zijn. Men verwacht er namelijk wel wat voor terug en, als je dat niet waar kunt maken (alleen met je mond dus), dan val je na een paar jaar vanzelf door de mand.

Hier ligt ook alles vast in schalen e.d.. Ik heb er dit jaar ook weer een paar honderd euro per maand bijgekregen. Maar nu zit ik dus in mijn hoogste schaal en zal er over een tijdje (volgend jaar ofzo) toch echt eens gesproken moeten gaan worden over hoe verder. Want als ze dit als mijn "eindstation" zien, dan hebben ze zich vergist en kunnen ze in 2011 of 2012 op zoek naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 12:11
@testert: de salarisschalen hebben, zeker in de hogere schalen, vaak een relatieve positie. 82% houdt dan in dat je 82% van je maximum hebt (=salaris/maximaal mogelijke salaris in schaal*100%=percentage).
Daarnaast is het zo dat je bij je beoordeling een cijfer krijgt, in een kruistabel wordt dan je relatieve positie gekoppeld aan je beoordeling. Hier hangt dan een percentage aan vast. Voorbeelden:
80-90% + een beoordeling 3 = 3%
90-100% + een beoordeling 3 = 2%

80-90% + eem beoordeling 4 = 4,5%
90-100% + een beoordeling 4 = 3,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:26
@ BazzH
Een omzet genereren van 1000% t.o.v. je salaris is netjes maar nog niet een reden om freelance te gaan. Om dat te kunnen beslissen is het van belang wat de marges zijn. Er zijn mensen die miljoenen omzet genereren en hier ook best naar betaald krijgen. Maar 10% loon van je omzet als je dat bedrijfsbreed uit gaat zetten snap je dat het bij veel bedrijven veel lager zal kunnen liggen. Dit betekend namelijk dat je alleen aan personeelskosten voor het verkoopersoneel al 10% van je omzet kwijt bent. Dan heb je nog inkoop ander personeel opslag...

Het klinkt dus leuk en is waarschijnlijk in de branche waar RagaBaSH werkt heel goed anders zou hij het zo niet neerzetten. Maar dit wil niet zeggen dat free lance gelijk nog veel meer op zou brengen

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ervaring: 2 1/2 jaar
Werkgever: Grote IT-detacheerder
Beoordeling: Goed, boven verwachting
Verhoging: 9.3%*

* Vorig jaar gezien de recessie geen verhoging gekregen waardoor ik nog altijd maar een appel en een ei boven het startsalaris zat. Nu mooi gecorrigeerd. Presteren kan ook beloond worden in grote organisaties, zo blijkt.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:32
Mijn loon is hetzelfde gebleven, helaas enkel mijn bruto loon.
Netto ben ik ruim 2 tientjes minder gaan verdienen door de hogere loonbelasting.

Netto: 2152 naar 2131

Vindt 21 euro per maand, best een flinke achtertuitgang. Dat is inclusief vakantie geld even 267 euro wat naar de staatskas gaat.

Werkgever is btw, overheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Cobb op 25-01-2010 11:34 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 18:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Leeftijd: 28
Ervaring: 5 Jaar
Werkgever: Grote IT-detacheerder
Beoordeling: Gemiddeld

Beoordeling is bij ons afhankelijk van de groep waarin je zit. Omdat de groep blijkbaar erg goed is, ben ik voor het eerst niet "ruim boven verwachting", maar gewoon gemiddeld...
Hele bedrijf is op 0% gezet, omdat het zogenaamd crisis is. Alleen de bovenste 5%, oftewel de allerbeste, hebben een kleine bonus gekregen, maar ook geen salarisverhoging.

Had niet veel verwacht, maar toch wel iets meer dan 0%. Maar aan de andere kant mag ik niet klagen denk ik. In de vier afgelopen jaren is mijn salaris met meer dan 80% gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Tribledragon schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:08:
@ BazzH
Een omzet genereren van 1000% t.o.v. je salaris is netjes maar nog niet een reden om freelance te gaan. Om dat te kunnen beslissen is het van belang wat de marges zijn. Er zijn mensen die miljoenen omzet genereren en hier ook best naar betaald krijgen. Maar 10% loon van je omzet als je dat bedrijfsbreed uit gaat zetten snap je dat het bij veel bedrijven veel lager zal kunnen liggen. Dit betekend namelijk dat je alleen aan personeelskosten voor het verkoopersoneel al 10% van je omzet kwijt bent. Dan heb je nog inkoop ander personeel opslag...

Het klinkt dus leuk en is waarschijnlijk in de branche waar RagaBaSH werkt heel goed anders zou hij het zo niet neerzetten. Maar dit wil niet zeggen dat free lance gelijk nog veel meer op zou brengen
Freelance is in mijn sector niet direct een optie (al is het alleen maar vanwege het concurrentiebeding wat ik heb ondertekend). Die 1000% was meer om te relativeren dat ik een voor mijn gevoel forse groei door heb gemaakt de afgelopen jaren. Dus om te zeggen dat ik er ook wel wat voor terugdoe.
Ik werk overigens niet op een uren maal tarief basis, waardoor de cijfers ook geen directe relatie met inzetbaarheid of declarabiliteit oid van doen hebben. Maar omgerekend is die 200EU/uur geen onbekende voor me.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Laatst online: 10-09 14:46
Dit jaar 1 niveau hoger (team leider) en verhoging van 250 euro bruto (3300 -> 3550) + hoger lease budget. Had toch wel iets meer verwacht maar door de crisis is het budget voor salarisverhogingen geplafonneerd op 5% van de totale loonkosten van het bedrijf, dus ik ben al blij dat ik meer dan het gemiddelde 5% omhoog gegaan ben. Vorig jaar in volle crisis was de verhoging slechts 100 euro (zonder verandering niveau). Als het weer beter gaat in de toekomst doen ze waarschijnlijk wel een correctie voor de mindere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Leeftijd 34
Beoordeling 3/5

Allé volgens ons contract moesten we een nieuwe firmawagen krijgen van een hogere categorie. Nu heeft de werkgever voorgesteld om vanaf januari 50€ netto onkostenvergoeding te geven. In ruil moeten wij dan weer afstand doen van de oorspronkelijke contractuele verplichting ivm de firmawagen. Nu ja, al bij al geen slechte regeling voor mij want voorlopig heb ik géén nood aan een grotere wagen, dus ik ga ze wel aannemen.

Maar ze mogen wel eens stoppen met hun "crisis"excuses in te roepen.

[ Voor 10% gewijzigd door makila op 30-01-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn verhoging:
Leeftijd: 25
Werkgever: ICT
Beoordeling: "Hoe vond je dat het dit jaar ging?" "Ja, wel aardig" "Ja, ik ook"
Verhoging: 257 euro bruto/maand = ~13%

En ik heb er niet eens om gevraagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:35
[...]

4.51 en -0.43 zijn inderdaad de indexen van belgie. Op zich niet zo slecht als ik het nu zie, daar wij zo'n 1.1% meer hebben verdiend op 2 jaar tijd ^^
darkmage schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:38:
[...]

Zie wat ik hier net boven zei, eigenlijk komen wij beter uit. En dat is aanpassing van de index, wat op zich geen inkorting is van je salaris. (Het is ook niet je werkgever die de index bepaalt). Als je daarbij rekent dat een deflatie amper voorkomt, valt dit allemaal best mee en ben je er beter aan dat je bedrijf de index toepast.

Hier heb ik dus een index-aanpassing van -0.43%, maar een barematische verhoging van 30.62 euro of zoiets, wat een stijging is van zo'n 8.3% Helemaal niet slecht dus.

Ons bedrijf is trouwens een van de weinigen die geen excuses neemt aan de economische crisis, wij hebben 145 extra mensen aangeworven in 2009, zelfs ons budget voor opleidingen enzo zijn niet ingekort en we hadden een mooie omzet. (die hoger was dan in 2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

Mijn verhoging:

Leeftijd: 32
Ervaring: 7 jaar
Werkgever: Projectontwikkeling/-management
Beoordeling: Goed
Verhoging: 11% (412)

(nog) geen last van de credietcrisis...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Pagina: 1 2 Laatste