Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding: HBO
Ervaring: 1.5 jaar
Beoordeling: goed
Loon: €1925
Verhoging: €80 bruto (ongeveer 4% dus)

Dit is overigens mijn standaarverhoging per jaar. Maar heb er wat verantwoordelijkheden bij gekregen, hier wil ik in 2011 wel voor beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Mag ik ook, ook al werk ik niet in de ICT? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Robkazoe schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:49:
...

Zelf ben ik er dit jaar iets van 5% à 6% op vooruit gegaan mede omdat ik nog maar op 82% van mijn loonschaal zat.
Wat bedoel je precies met die 82? Verdien je 82 of 182 waar de schaal van jouw functie van 100 tot 200 loopt?
RagaBaSH schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:10:
...

Ik moet er overigens bijzeggen dat ik mijn chef ca. 1000% rendement oplever qua omzet.
Kanonnen! Wil ik dat voor elkaar krijgen, dan moet ik een omzet van zo'n € 750,- per uur halen?! Wat doe je voor werk? Consultancy is zo breed...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagaBaSH schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:10:
Leeftijd : 27
Werkervaring: 2 jaar
Branche: Zakelijke/financiele dienstverlening (=consultancy).
Groei:

2007 -> 2008 (3 maanden in dienst): 1.6% (inflatie)
van 2065 --> 2100

2008 (tussentijdse herevaluatie starsalaris): (ca. 9.5%)
2100 --> 2300

2008 (12 maanden gesprek): (ca. 10%)
2300 --> 2550 + auto

2009: 0%
wegens tegenvallende bedrijfsresultaten

2010 onder voorbehoud van nieuwe arbeidsvoorwaarden: 12% (promotie)
2550 --> 2850

Totale groei in 27 maanden dienst: 38% (2065 --> 2850)
Ik mag niet klagen zeg maar :)

Ik moet er overigens bijzeggen dat ik mijn chef ca. 1000% rendement oplever qua omzet.
Doe je niet slecht, 1000%. Dan lever je dus (alle werkgevers-premies, vakantiegeld e.d. meegenomen) een 40.000 per maand op. (Dat komt neer op een rendement van ruim 210 euro per uur. In dat geval zou ik toch sterk gaan overwegen om te gaan freelancen. Nu wordt alleen je baas heel snel rijk, jij niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireAge schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:16:
Idd, ik heb in de vijf jaar die ik bij mijn bedrijf werk nog niet 1 keer invloed op mijn salaris weten uit te oefenen, behalve dan door gewoon goed te presteren. Alles ligt vast in schalen en verhogingen gebaseerd op je beoordeling. En ik moet zeggen, dat vind ik eigenlijk wel prima. Wat mij betreft van de zotte als je salaris gebaseerd wordt op je grote bek ipv je jaarperformance.
Salarisverhogingen door "een grote bek" lijken leuker dan ze zijn. Men verwacht er namelijk wel wat voor terug en, als je dat niet waar kunt maken (alleen met je mond dus), dan val je na een paar jaar vanzelf door de mand.

Hier ligt ook alles vast in schalen e.d.. Ik heb er dit jaar ook weer een paar honderd euro per maand bijgekregen. Maar nu zit ik dus in mijn hoogste schaal en zal er over een tijdje (volgend jaar ofzo) toch echt eens gesproken moeten gaan worden over hoe verder. Want als ze dit als mijn "eindstation" zien, dan hebben ze zich vergist en kunnen ze in 2011 of 2012 op zoek naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 12:11
@testert: de salarisschalen hebben, zeker in de hogere schalen, vaak een relatieve positie. 82% houdt dan in dat je 82% van je maximum hebt (=salaris/maximaal mogelijke salaris in schaal*100%=percentage).
Daarnaast is het zo dat je bij je beoordeling een cijfer krijgt, in een kruistabel wordt dan je relatieve positie gekoppeld aan je beoordeling. Hier hangt dan een percentage aan vast. Voorbeelden:
80-90% + een beoordeling 3 = 3%
90-100% + een beoordeling 3 = 2%

80-90% + eem beoordeling 4 = 4,5%
90-100% + een beoordeling 4 = 3,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:26
@ BazzH
Een omzet genereren van 1000% t.o.v. je salaris is netjes maar nog niet een reden om freelance te gaan. Om dat te kunnen beslissen is het van belang wat de marges zijn. Er zijn mensen die miljoenen omzet genereren en hier ook best naar betaald krijgen. Maar 10% loon van je omzet als je dat bedrijfsbreed uit gaat zetten snap je dat het bij veel bedrijven veel lager zal kunnen liggen. Dit betekend namelijk dat je alleen aan personeelskosten voor het verkoopersoneel al 10% van je omzet kwijt bent. Dan heb je nog inkoop ander personeel opslag...

Het klinkt dus leuk en is waarschijnlijk in de branche waar RagaBaSH werkt heel goed anders zou hij het zo niet neerzetten. Maar dit wil niet zeggen dat free lance gelijk nog veel meer op zou brengen

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Leeftijd: 24
Ervaring: 2 1/2 jaar
Werkgever: Grote IT-detacheerder
Beoordeling: Goed, boven verwachting
Verhoging: 9.3%*

* Vorig jaar gezien de recessie geen verhoging gekregen waardoor ik nog altijd maar een appel en een ei boven het startsalaris zat. Nu mooi gecorrigeerd. Presteren kan ook beloond worden in grote organisaties, zo blijkt.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:32
Mijn loon is hetzelfde gebleven, helaas enkel mijn bruto loon.
Netto ben ik ruim 2 tientjes minder gaan verdienen door de hogere loonbelasting.

Netto: 2152 naar 2131

Vindt 21 euro per maand, best een flinke achtertuitgang. Dat is inclusief vakantie geld even 267 euro wat naar de staatskas gaat.

Werkgever is btw, overheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Cobb op 25-01-2010 11:34 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Leeftijd: 28
Ervaring: 5 Jaar
Werkgever: Grote IT-detacheerder
Beoordeling: Gemiddeld
Verhoging: 0%

Beoordeling is bij ons afhankelijk van de groep waarin je zit. Omdat de groep blijkbaar erg goed is, ben ik voor het eerst niet "ruim boven verwachting", maar gewoon gemiddeld...
Hele bedrijf is op 0% gezet, omdat het zogenaamd crisis is. Alleen de bovenste 5%, oftewel de allerbeste, hebben een kleine bonus gekregen, maar ook geen salarisverhoging.

Had niet veel verwacht, maar toch wel iets meer dan 0%. Maar aan de andere kant mag ik niet klagen denk ik. In de vier afgelopen jaren is mijn salaris met meer dan 80% gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Tribledragon schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:08:
@ BazzH
Een omzet genereren van 1000% t.o.v. je salaris is netjes maar nog niet een reden om freelance te gaan. Om dat te kunnen beslissen is het van belang wat de marges zijn. Er zijn mensen die miljoenen omzet genereren en hier ook best naar betaald krijgen. Maar 10% loon van je omzet als je dat bedrijfsbreed uit gaat zetten snap je dat het bij veel bedrijven veel lager zal kunnen liggen. Dit betekend namelijk dat je alleen aan personeelskosten voor het verkoopersoneel al 10% van je omzet kwijt bent. Dan heb je nog inkoop ander personeel opslag...

Het klinkt dus leuk en is waarschijnlijk in de branche waar RagaBaSH werkt heel goed anders zou hij het zo niet neerzetten. Maar dit wil niet zeggen dat free lance gelijk nog veel meer op zou brengen
Freelance is in mijn sector niet direct een optie (al is het alleen maar vanwege het concurrentiebeding wat ik heb ondertekend). Die 1000% was meer om te relativeren dat ik een voor mijn gevoel forse groei door heb gemaakt de afgelopen jaren. Dus om te zeggen dat ik er ook wel wat voor terugdoe.
Ik werk overigens niet op een uren maal tarief basis, waardoor de cijfers ook geen directe relatie met inzetbaarheid of declarabiliteit oid van doen hebben. Maar omgerekend is die 200EU/uur geen onbekende voor me.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Dit jaar 1 niveau hoger (team leider) en verhoging van 250 euro bruto (3300 -> 3550) + hoger lease budget. Had toch wel iets meer verwacht maar door de crisis is het budget voor salarisverhogingen geplafonneerd op 5% van de totale loonkosten van het bedrijf, dus ik ben al blij dat ik meer dan het gemiddelde 5% omhoog gegaan ben. Vorig jaar in volle crisis was de verhoging slechts 100 euro (zonder verandering niveau). Als het weer beter gaat in de toekomst doen ze waarschijnlijk wel een correctie voor de mindere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
makila schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:04:
Leeftijd 34
Ervaring 2.5 jaar relevant(9+ jaar in totaal)
Werkgever Middelgrote Detacheerder
Beoordeling 3/5

Oktober 2008: Bruto 2225€
Verhoging 2009: +4.51%(inflatiecorrectie)
Januari 2009: Bruto 2325€
Individuele verhoging 2009: 0%
Oktober 2009: Bruto 2325€
Verhoging 2010: -0.43%(deflatiecorrectie)
Januari 2010: Bruto 2315€
Individuele verhoging 2010: ?

Volgende evaluatie oktober 2010. Dan promoveer ik normaal gezien ook. Als ik er dan ook niks bijkrijg, dan gaat den deze toch op zoek naar een nieuwe job. Men kan niet blijven aanmodderen vind ik.
Allé volgens ons contract moesten we een nieuwe firmawagen krijgen van een hogere categorie. Nu heeft de werkgever voorgesteld om vanaf januari 50€ netto onkostenvergoeding te geven. In ruil moeten wij dan weer afstand doen van de oorspronkelijke contractuele verplichting ivm de firmawagen. Nu ja, al bij al geen slechte regeling voor mij want voorlopig heb ik géén nood aan een grotere wagen, dus ik ga ze wel aannemen.

Maar ze mogen wel eens stoppen met hun "crisis"excuses in te roepen.

[ Voor 10% gewijzigd door makila op 30-01-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn verhoging:
Leeftijd: 25
Ervaring: 2 jaar
Werkgever: ICT
Beoordeling: "Hoe vond je dat het dit jaar ging?" "Ja, wel aardig" "Ja, ik ook"
Verhoging: 257 euro bruto/maand = ~13%

En ik heb er niet eens om gevraagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:35
Robkazoe schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:49:
[...]

In wat voor een land leef jij? De inflatiecijfers van Nederland zijn als volgt:

Inflatie 2009: 1,2%,
Inflatie 2008: 2,5%,
Inflatie 2007: 1,6%
4.51 en -0.43 zijn inderdaad de indexen van belgie. Op zich niet zo slecht als ik het nu zie, daar wij zo'n 1.1% meer hebben verdiend op 2 jaar tijd ^^
darkmage schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:38:
[...]

WTF, heb je een contract getekend waarin je dit accepteert? Mag nl niet zomaar in Nederland je salaris korten.
Zie wat ik hier net boven zei, eigenlijk komen wij beter uit. En dat is aanpassing van de index, wat op zich geen inkorting is van je salaris. (Het is ook niet je werkgever die de index bepaalt). Als je daarbij rekent dat een deflatie amper voorkomt, valt dit allemaal best mee en ben je er beter aan dat je bedrijf de index toepast.

Hier heb ik dus een index-aanpassing van -0.43%, maar een barematische verhoging van 30.62 euro of zoiets, wat een stijging is van zo'n 8.3% Helemaal niet slecht dus.

Ons bedrijf is trouwens een van de weinigen die geen excuses neemt aan de economische crisis, wij hebben 145 extra mensen aangeworven in 2009, zelfs ons budget voor opleidingen enzo zijn niet ingekort en we hadden een mooie omzet. (die hoger was dan in 2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:28

Zewatanejo

Fine Thanks!

Mijn verhoging:

Leeftijd: 32
Ervaring: 7 jaar
Werkgever: Projectontwikkeling/-management
Beoordeling: Goed
Verhoging: 11% (412)

(nog) geen last van de credietcrisis...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Pagina: 1 2 Laatste