In 2001 heb ik m'n vorige PC gekocht, na uitgebreid onderzoek op GoT en tweakers.net.
Het pleit voor jullie allemaal dat ik nu pas overweeg om hem te up te graden
Aangezien het dus 7 jaar geleden is dat ik de technologie volgde,
wil ik graag wat tips voor een combinatie moederbord + CPU + CPUkoeling + geheugen.
Wat zijn de requirements?
- de PC gaat gebruikt worden als fileserver (fotos) en als workstation (voornamelijk office applicaties)
- hij zal always-on staan, laag verbruik en geen geluid zijn dus zeer belangrijk
- het mag goedkoop (~€200), maar moet wel de volgende 5-6 jaren weer meegaan.
- het moederbord moet RAID1 ondersteunen, liefst onboard video hebben, met DVI output
- ook zou ik graag front-side USB interfaces hebben.
Ik zie bijvoorbeeld deze combi wel zitten:
Asus M2N-VM DVI met AMD Athlon X2 Dual-Core 6400+ en Scythe Infinity SCINF-1000 koeling, en Kingston ValueRAM 2x 2GB memory.
Goede keus, of juist niet?
Bedankt !
Het pleit voor jullie allemaal dat ik nu pas overweeg om hem te up te graden
Aangezien het dus 7 jaar geleden is dat ik de technologie volgde,
wil ik graag wat tips voor een combinatie moederbord + CPU + CPUkoeling + geheugen.
Wat zijn de requirements?
- de PC gaat gebruikt worden als fileserver (fotos) en als workstation (voornamelijk office applicaties)
- hij zal always-on staan, laag verbruik en geen geluid zijn dus zeer belangrijk
- het mag goedkoop (~€200), maar moet wel de volgende 5-6 jaren weer meegaan.
- het moederbord moet RAID1 ondersteunen, liefst onboard video hebben, met DVI output
- ook zou ik graag front-side USB interfaces hebben.
Ik zie bijvoorbeeld deze combi wel zitten:
Asus M2N-VM DVI met AMD Athlon X2 Dual-Core 6400+ en Scythe Infinity SCINF-1000 koeling, en Kingston ValueRAM 2x 2GB memory.
Goede keus, of juist niet?
Bedankt !