Ik heb telkens een probleem met mijn HD4870 1GB die ik eerder ook had met mijn X1900XTX en ik denk dat dit mijn kaart (of toch mijn voeding?) betreft...
Elke keer als ik in M2:TW een battle inga valt vroeg of laat het scherm weg en sluit de computer af.
Dan na een kleine vijf minuten wachten start de computer weer op.
En ik kan er maar niet achter komen waar dit aan ligt... ik heb, via RivaTuner de fanspeed inmiddels vast op 65% gezet (wat in mijn ogen voldoende zou moeten zijn, wederom een crash... toen op 100% gezet met hetzelfde resultaat) en ik heb, buiten deze kaart om, niks geks in mijn kast hangen dus qua voltage zou ik ook goed moeten zitten... PSU van 650Watt (+12V 3X)
Ik begin nu onderhand wel te vermoeden dat het mijn PSU kan zijn, omdat ik met beide kaarten hetzelfde probleem krijg.
Heeft iemand enig idee? Ik wordt er zo langzamerhand echt gek van...
Ik speel M2:Total War al mijn graphics op full (behalve schaduw en building detail) en unit-size @ large...
Ik heb daarbij anti-aliasing etc op gemiddeld gezet.
Ik heb via RivaTuner de fanspeed op 65% gezet.
Ik heb een Phenom X4 9850 (@ stock)
zoals gezegd dus een HD4870 1G
4GB 800MHz
En ik heb een PSU van 650Watt (+12V)
Heeft iemand enig idee, of suggestie, wat dit kan veroorzaken? Ik wordt er moedeloos van...
Elke keer als ik in M2:TW een battle inga valt vroeg of laat het scherm weg en sluit de computer af.
Dan na een kleine vijf minuten wachten start de computer weer op.
En ik kan er maar niet achter komen waar dit aan ligt... ik heb, via RivaTuner de fanspeed inmiddels vast op 65% gezet (wat in mijn ogen voldoende zou moeten zijn, wederom een crash... toen op 100% gezet met hetzelfde resultaat) en ik heb, buiten deze kaart om, niks geks in mijn kast hangen dus qua voltage zou ik ook goed moeten zitten... PSU van 650Watt (+12V 3X)
Ik begin nu onderhand wel te vermoeden dat het mijn PSU kan zijn, omdat ik met beide kaarten hetzelfde probleem krijg.
Heeft iemand enig idee? Ik wordt er zo langzamerhand echt gek van...
Ik speel M2:Total War al mijn graphics op full (behalve schaduw en building detail) en unit-size @ large...
Ik heb daarbij anti-aliasing etc op gemiddeld gezet.
Ik heb via RivaTuner de fanspeed op 65% gezet.
Ik heb een Phenom X4 9850 (@ stock)
zoals gezegd dus een HD4870 1G
4GB 800MHz
En ik heb een PSU van 650Watt (+12V)
Heeft iemand enig idee, of suggestie, wat dit kan veroorzaken? Ik wordt er moedeloos van...