Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc uitgevallen en gaat nu niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 12:49
Hallo,

ik heb net een aantal dagen mn nieuwe pc draaien.
Nou is hij net bij het spelen van cod5 spontaan uitgevallen en gaat hij niet meer aan.
Ik heb de voeding al uitgezet en weer aangezet, maar als ik dan op de power knop druk gebeurt er niets, of iig, de systemfan kleurt een halve sec blauw op en daarna niets meer. En dit lukt ook geen 2e keer, tenzij ik de voeding weer uitzet en weer aan.
Wel branden de lampjes op het moederbord (een rode en groene), die branden normaal ook als de pc aan- en uitstaat.
Er kwam wel al een tijdje een vreemd geluid uit de voeding, een soort kraak, maar ik had op GOT gevonden dat dat veroorzaakt kon worden door een transistor oid, maar niet heel erg was.
Zal nu mijn voeding kapot zijn, of toch mijn moederbord? Ik ben bang voor het laatste, heb hier nog 2 mobo`s liggen die wel aangeven stroom te krijgen (lampje brand) maar nooit meer aangaan.
Helaas heb ik geen reserve voeding liggen om dit te testen.
Dit zijn iig de specs:

Mobo: XFX Geforce 8200
CPU: AMD X2 6000+ met stock koeler
Graka: XFX Geforce gtx260 black edition
Geh.: 4x1 gig Geil
Seagate 500 gig hdd
Xilence redwing 480 watt voeding

Volgens het "wat voor voeding heb ik nodig" topic zou mijn voeding iig sterk genoeg moeten zijn.
De temps van mn graka waren onder het gamen ong 80 graden in idle 56, cpu weet ik niet.

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 17:20
Heb je dit al doorgelezen?: OH FAQ

Probeer de pc eens te starten met de minimale hardware onderdelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Burner NL op 14-12-2008 21:03 ]

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Wat bij mij hielp was het omzetten van de jumpertjes op mijn moederbord, als ie dan niet start, dan is er igg wat kapot xD

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• DraZ666
Luukland schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:37:
Wat bij mij hielp was het omzetten van de jumpertjes op mijn moederbord, als ie dan niet start, dan is er igg wat kapot xD
je bedoelt je clear cmos? Dat heeft bij mij ook niet geholpen.
Heb ook al geprobeerd op te starten met alleen cpu en mem, maar wil ook niet.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

Gezien dat de voeding kort blauw oplicht (LED in fan?) is waarschijnlijk de voeding overleden. Het signaal om op te starten komt wel goed door vanaf het moederbord, alleen start de voeding niet op. Heb je ergens een oude voeding liggen? probeer die eens... Schroef je eventueel defecte voeding open en kijk of je iets verbrands ziet (meestal niet het geval, maar wie niet waagt...)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• DraZ666
almightyarjen schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:18:
Gezien dat de voeding kort blauw oplicht (LED in fan?) is waarschijnlijk de voeding overleden. Het signaal om op te starten komt wel goed door vanaf het moederbord, alleen start de voeding niet op. Heb je ergens een oude voeding liggen? probeer die eens... Schroef je eventueel defecte voeding open en kijk of je iets verbrands ziet (meestal niet het geval, maar wie niet waagt...)
Ok, dat zou mooi zijn. Ik heb nog wel een voeding of wat liggen ,maar die hebben geen 8-pin aansluiting,
die ik wel nodig heb voor mn mobo, dus dat word lastig.
Wat kort blauw oplicht is trouwens de case fan, in de voeding zitten geen leds.

• almightyarjen

almightyarjen

DraZ666 schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:23:
[...]
Wat kort blauw oplicht is trouwens de case fan, in de voeding zitten geen leds.
Same story voor de case fans: de voeding krijgt een signaal om op te starten. Om er helemaal zeker van te zijn dat je voeding overleden is kan je hem "handmatig" opstarten. Gewoon, alle stekkers los (behalve 230V dan :+ ) en de groene en zwarte draad met elkaar verbinden:

Afbeeldingslocatie: http://deron.meranda.us/casemod/avocet/water-pump/atx-power-bypass.jpg

Als je voeding niet opstart (te zien aan de fan in de voeding) dan is het zeker dat je voeding is overleden...

• DraZ666
almightyarjen schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:35:
[...]

Same story voor de case fans: de voeding krijgt een signaal om op te starten. Om er helemaal zeker van te zijn dat je voeding overleden is kan je hem "handmatig" opstarten. Gewoon, alle stekkers los (behalve 230V dan :+ ) en de groene en zwarte draad met elkaar verbinden:

[afbeelding]

Als je voeding niet opstart (te zien aan de fan in de voeding) dan is het zeker dat je voeding is overleden...
Ok, cool, ga ik zo proberen. Neem aan dat ik dat metalen draadje met een knijptang moet vasthouden
Ben niet zo thuis in de elektronica :+

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ok, cool, ga ik zo proberen. Neem aan dat ik dat metalen draadje met een knijptang moet vasthouden
Ben niet zo thuis in de elektronica :+
Nee hoor staat zo weinig spanning op daar voel je niks van. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Xilence redwing 480 watt voeding, je geeft zelf aan dat de voeding voldoende moet zijn. echter is de 480watts piek belasting of constant.

Veel voedingen zijn namelijk bijvoorbeeld 480watts piek en leveren 400watts constant

Asus Zenbook i7 256gb

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 17:17
almightyarjen schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:18:
Je moet wel bedenken als je je voeding openschroeft dat je je garantie verliest.

• DraZ666
Nou, de voeding is idd overleden. Heb het truukje met het pinnetje gedaan en de voeding deed nix (behalve een beetje geluid maken, iets wat lijkt op stroom wat ergens doorheen gaat). Heb dit truukje ook nog toegepast op een andere voeding die ik nog had liggen, en die deed het wel. Dus heb iig niets fout gedaan :*)

Maar betekent dit nu ook dat waarschijnlijk een van mijn computeronderdelen is overleden? Of zal dat meevallen?

• DraZ666
Ghostrider schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:23:
Xilence redwing 480 watt voeding, je geeft zelf aan dat de voeding voldoende moet zijn. echter is de 480watts piek belasting of constant.

Veel voedingen zijn namelijk bijvoorbeeld 480watts piek en leveren 400watts constant
Constant, en volgens een aantal mensen in het "wat voor voeding heb ik nodig" topic ging het om het aantal amp op 2 lijnen, en dat zat wel goed. Maar kennelijk toch niet...

• almightyarjen

almightyarjen

Bazvv schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:28:
[...]

Je moet wel bedenken als je je voeding openschroeft dat je je garantie verliest.
* almightyarjen is altijd blij als hij iets mag openschroeven dus garantie of geen garantie: dat ding doet het niet dus moet-ie open... :P
DraZ666 schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:38:
Nou, de voeding is idd overleden. Heb het truukje met het pinnetje gedaan en de voeding deed nix (behalve een beetje geluid maken, iets wat lijkt op stroom wat ergens doorheen gaat). Heb dit truukje ook nog toegepast op een andere voeding die ik nog had liggen, en die deed het wel. Dus heb iig niets fout gedaan :*)

Maar betekent dit nu ook dat waarschijnlijk een van mijn computeronderdelen is overleden? Of zal dat meevallen?
Neuh, waarschijnlijk alleen je voeding kapot! Heb je weer geluik ;)

• DraZ666
almightyarjen schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:50:
[...]

* DraZ666 is altijd blij als hij iets mag openschroeven dus garantie of geen garantie: dat ding doet het niet dus moet-ie open... :P

[...]

Neuh, waarschijnlijk alleen je voeding kapot! Heb je weer geluik ;)
Hehe, openschroeven is idd altijd leuk. Ga alleen niet voor de garantie, maar deze keer gewoon voor een echte voeding (Coolermaster Real Power m620 lijkt mij genoeg?).
Scheelt idd weer als alles nog heel is.

Iedereen iig bedankt voor de hulp _/-\o_
Pagina: 1