Toon posts:

Upgrade-advies SR7200 / DM603 etc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een tijdje 'naar tevredenheid' met de volgende opstelling:

Marantz SR7200
Marantz DV4400
2x B&W DM-603S3
2x B&W DM-601S3
1x B&W LCR60S3
Van den Hul 'CS-122'
Canare Digitale Interlink

Nu is het kijken van, laten we zeggen, U-571 natuurlijk geen straf op deze set, maar ergens mis ik iets.
Ik ben bang dat het gecontroleerd laag mist omdat er geen sub in de set zit.
Ik heb een tijdje op het HTForum meegedraaid en was bijna overgehaald tot de aanschaf van een SVS actieve sub, maar ben op het laatste moment toch afgehaakt omdat ik ging verhuizen en er nog niet echt de winst van zag.

Destijds heb ik hem dus uit budgettaire overweging weggelaten, net zoals ik nog naar een LCD zit te staren (Samsung 40" HD-Ready) en daar graag een beamer naast zou zetten voor de betere beleving.
De balans geluid/beeld is nu namelijk gewoon niet juist.
Nu is alleen het vinden van een beamer in dezelfde prijs/kwaliteitklasse echter al een drama!

Ik ben er denk ik voorlopig wel uit; ga waarschijnlijk voor een Epson TW-200 tenzij iemand een beter idee heeft? Een vast budget heb ik nog niet gesteld, maar ik weet wel dat ik (zoals ik al aangaf) vooral de set wil uitbreiden met componenten in dezelfde prijs/kwaliteit klasse en dus nog wil uitbreiden naar beamer en subwoofer.
Omdat ik er te lang uit ben geweest heb ik echter geen idee van wat ik zoals moet/kan verwachten.
Ik wil ook graag een goede output vanuit de PC hebben voor beeld, en daarnaast heb ik een Wii die ik graag wil aansluiten voor maximaal rockplezier met bijv. Guitar Hero 3.

Ik denk dat ik eerder naar een beamer zou gaan kijken nu dan naar een geluidsuitbreiding, want zoals gezegd vind ik de verhouding beeld/geluid nu gewoon verrot en dat is natuurlijk zonde van de hele beleving.
Durft er iemand een voorzichtig advies uit te brengen over wat een leuke en passende aanvulling zou zijn in mijn set?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 13:48
Kijk hier voor goedkope subs: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=89.0
en hier voor goedkope projectors: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=86.0

Wellicht hoef je niet te kiezen en neem je beide. Persoonlijk vindt ik 100" beeld zonder sub indrukwekkender dan 40" met sub. Maar het LFE door de fronts laten weergeven is toch echt een ander geluid dan door een subwoofer, in het voordeel van de subwoofer.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard het HTForum... ;)
Ik vind de Q150 nog wel een mooie optie (destijds ook naar gekeken) maar geloof dat er ook een Velodynes werden aangeboden toen ik nog actief was (volgens mij via Garmtz en/of Björn) en vraag me nu af of dat niet de betere keuze is...

Laat ik mijn vraag anders phrasen. Met de prijzen van mijn receiver, dvd-speler, luidsprekers en bekabeling enigszins bekend danwel inschatbaar, wat zou een 'goed' budget zijn voor de besteding aan sub?
Ik heb destijds ook zo'n verdeelsleutel toegepast voor speakers/receiver/speler/interlinks/cables etc en wilde ook zo'n verdeelsleutelinschatting voor een sub en projector.
Natuurlijk: het is maar net wat je er zelf aan wilt uitgeven, maar omdat ik zo lang uit de scene ben geweest heb ik geen idee wat een realistisch budget is om de zoektocht mee te gaan starten....

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 13:48
Die verhouding is lastig te zeggen, helemaal tussen het geluid en het beeld. Ik zou gewoon een sub nemen die qua geluid lekker past bij je wensen. Dat kan misschien al met een sub van 300 euro, misschien is er minimaal 800 voor nodig. Beeld staat al helemaal los. Wat is je budget voor beide?
Rel vind ik persoonlijk veel geld voor wat je krijgt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Rel vind ik ook altijd veel geld voor de performance, maar over de Q150 (of een Q200 for that matter) heb ik eigenlijk nog nooit iets slechts gehoord en dat maakt het toch een solide uitganspositie.
De B&W bijbehorende sub heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, maar verneem van reviews dat de 'kleine' variant te weinig 'bang' zou hebben en de grote vind ik te duur. Meer dan 500 wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven, en dan moet het nog een actieve zijn ook omdat de SR7200 geen pre-amp ingebouwd heeft (gelukkig...).
De MJ Acoustics uit het hoofd blijven ook goed geluid geven voor zover ik uit het geheugen kan reproducen, maar ik twijfel stiekem een beetje over een SVS....
Was destijds in elk geval 'om' door alle positieve reacties, maar ben toch bang dat hij misschien niet zo goed past in de set en ik beter voor een conventioneel ontwerp kan gaan.
Sinds recentelijk geen last meer van WAF-beperkingen overigens, dus qua looks kan alles zolang het maar klinkt.

Voor het beeld dan heb ik echt geen idee wat ik wil uitgeven. Ik denk dat ik er toch naartoe zal moeten werken.
Als zelfstandig ondernemer heb ik geen eindejaarsbonus, maar natuurlijk wel een mooie winst waar ik van mag snoepen. Voor het beeld richtte ik me destijds op de Epson TW-200, en denk dat ik nu nog steeds in die klasse (dus net onder of tegen 1000 euro) een goede verhouding houd in beeldweergever vs audio.
Ik ben overigens nooit van de 2e-handsjes geweest, ben toch bang dat er iets mee is wat je niet snel ziet en waar je achteraf gedonder mee krijgt. Ook al is in de audiomarkt de 2e hands business een levendige, ik ben altijd van het nieuw kopen geweest omdat ik mijn garantie graag heb

//edit//
Zag op het HTForum de EMP TW-200 van Sulli te koop staan voor 450,- VP.
http://www.htforum.nl/yab...ffcb1b2d94f&topic=81468.0
Dan staat er nog de EMP TW-700 van Rielplayer te koop voor 650 VP.
http://www.htforum.nl/yab...ffcb1b2d94f&topic=81813.0
Ook de Themescene H79 van Kjelt staat te koop voor een schamele 775 VP.
http://www.htforum.nl/yab...ffcb1b2d94f&topic=82245.0

Nu weet ik dat de kwaliteit van de H79 beter is dan die van de TW-200, alleen heeft de TW-200 nog een redelijk verse lamp en, misschien ook belangrijk, was het destijds mijn keuze voor nieuwaanschaf.
Met het budget voor de beamer op zo'n 1000 euro gesteld is er voor allen natuurlijk ruimte.
De TW-200 weet ik van dat hij voor mij 'voldoet' maar omwille van de lage prijs van de H79 is dat misschien ook wel een goede keuze. In beide gevallen immers voordeliger uit en meer te besteden op een goede sub.
Gaan voor de oude liefde of kiezen voor de H79 in het kader van kwaliteitsverbetering?
Ertussenin komt dan nog eens de TW-700, maar daar heb ik in het geheel geen ervaringen mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 09:34 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

Die Velodyne op HTF zou ik laten staan. Dat is een 8" subje en daar ga je voor HT echt tekort mee komen. Ik heb zelf een Tannoy sSub 15. 15", gepoort motherfucking groot (50x50x50). Niet bepaald een ster voor muziek. Maar wat een heerlijke luchtdruk met films zeg :9 Het gaat diep, het gaat hard en veel luchtdruk. Deze worden soms nieuw nog wel eens aangeboden voor 300 euro, misschien is het een optie om deze te nemen als je vind dat je front speakers genoeg bas weergeven voor muziek.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
De Velodyne was ik ook niet echt in geïnteresseerd... :D
Tannoy is niet mijn merk. Het liefst zoek ik iets wat een beetje in de set past, en dan denk ik al snel aan bijv. de B&W sub, of anders een knaller van een SVS.
Qua beeld ben ik er (zeker met de hierboven geliste items op de markt) echt nog niet uit of ik niet tóch een keer aan de tweedehands wil.

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb ook altijd nieuw gewild. Totdat ik voor een prikkie m'n setje droomspeakers kon krijgen en m'n droomeindversterker. Sindsdien heb ik helemaal niks meer tegen tweedehands :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik kijk liever in de tweedehands als backup voor outdated materiaal (zoals een CD-10) maar niet als er nieuw ook genoeg te shoppen is in deze categorie.
Dat is meer mijn vraag: wat zijn de aanradersubs in deze prijsklasse (of voor deze opstelling) en wat zijn de projectoren waar ik naar zou moeten kijken?
Bovenstaande projectoren zijn idd tweedehandsjes, maar volgens mij wel echt goede deals...

• JT

JT

VETAK y0

Is zelfbouw geen optie voor een sub? Meeste bang voor je bucks :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Mwoah... ik ben niet zo'n held met een schroevendraaier, lijmtangen en schuurmachines...
Maar misschien wel een idee... Wat zijn goede zelfbouwsets in deze klasse?
Ik heb een tijdje terug bij iemand een zelfbouwbeest gezien waar ik oprecht bang van werd, dat vind ik echt te ver gaan en ik wil dus echt iets dat subtiel en toch ook stevig een aanvulling kan geven op mijn vloerstaande DM-603S3's. Het laag uit die beestjes is namelijk niet echt slecht, maar ik hoop door een actieve sub toe te voegen (en daarmee het LF gebied niet door de fronts te laten dragen) de versterker wat meer 'lucht' te geven om zijn vermogen juist in het midden en hooggebied beter tot zijn recht te laten komen.

• JT

JT

VETAK y0

Zit even op stage dus kan niet heel uitgebreid voor je gaan zoeken, maar zoek bijvoorbeeld eens op Peerless XLS12. Of op Google naar "subwoofer zelfbouw pakket" ofzo. Er zijn echt _veel_ kant en klare designs. Hout laat je dan evt zagen bij de bouwmarkt (waar je dan wel moet aangeven dat het op de mm goed moet ivm speakerbouw) en dan hoef je alleen nog te lijmen en een paar schroeven er doorheen te jagen. Dempingsmateriaal haal je bij de Action; afzuigkapfilters zijn hetzelfde als wat ze bij de hifi zaak verkopen, alleen daar betaal je 10 euro waar je bij de Action 1 of 2 euro voor betaalt ;)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Leuke tips voor een hobbyproject, en zeker een goede mogelijkheid.
Dan nu dus alleen nog invulling nodig voor de projector!
Pagina: 1