Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:21

Nemesizz

Untouchable

Heb laatst ook nog weer wat met m'n retro PC zitten rommelen (de Pentium 1 retro).
Heb een prut soundcard (die overigens wel werkte) vervangen door een AWE32 die ik in de kast had liggen.
Beetje een ritueel om aan de praat te krijgen (zelfs met officiele drivers blijft de AWE32 Synth fouten geven/wil niet werken). Het PnP deel van de kaart werkt wel (word gezien als SB16 pro).

Echter, ik kan nu met geen mogelijkheid meer muziek krijgen in veel games.
General Midi (poort 330) werkt niet, Sound Blaster (poort 388 geloof) werkt bij meeste games niet (sommige wel, maar dingen zoals Doom, Heretic enz niet 8)7 ). Nouja, dacht ik prop de prut geluidskaart er weer in....same story, kan met geen mogelijkheid meer muziek krijgen 8)7 .
Kaarten in een andere PC met fresh install....ook geen muziek...ik zit echt zo van : W T F... 8)7
Het is niet dat ik niet weet hoe geluid te krijgen met oude hardware/dosgames, zo vaak gedaan dat ik het wel kan dromen, maar dat het ineens niet meer werkt ondanks dat het voorheen wel werkte is mij een raadsel.

(klinkt misschien wat offtopic, een klaagzang over een geluidskaart, maar m'n retro PC bezit wel degelijk een VooDoo2 ;) )

Wel een beetje bedroefd, na jaren dingen verzamelen en upgraden, in de hoop de dé retro feeling van (zal denk ik het jaar) 1996/1997 behalen, gaat het mis op zoiets lulligs.
Nouja, games draaien nog soepeltjes...over het algemeen, alleen zonder muziek is boring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:31

XanderDrake

Build the future!

Ik heb nog wel een Aureal Vortex2 PCI kaart liggen. Was heel goed destijds, alleen op top kwaliteit steelt ie nogal wat cpu cycles.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

bump, ik zie een voodoo staan in V&A, wellicht iets voor iemand van hier? :)

V&A aangeboden: 3dfx Voodoo 5 5500 64MB AGP

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nostalgia!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Crap, je bent me voor. :+

Was leuk geweest als ze ook de Voodoo 5500 hadden getest. Maar wel erg grappig dat ze zoveel aandacht hebben gehad voor die oude hardware.

Misschien kan iemand ze een Voodoo 5 6000 lenen, voor de eerste quad-SLI setup? :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niet bepaald voor consumenten, maar ach, bij LTT hebben ze ook al eerder met renderkaarten gespeeld :P
Als het onderstaande via het SLI principe werkt zouden dat Octa-SLI configs zijn >:)

4x Quantum3D Obsidian2 200SBi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2nvdJn0I3jtRyZv5XXWX957H/full.jpg

Quantum3D AAlchemy 8164, 8x VSA-100 chips
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WNEDe5QafPQTk4x3lZsw6YBw/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Vinnie op 25-10-2017 00:48 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
:+ If only..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Niks wat we al niet wisten, maar leuk dat LGR er een video voor heeft gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Toch leuk om te zien dat er iets meer is dan een paar prototype boards die weinig deden.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:24

Ravefiend

Carpe diem!

Toch wel raar dat er in dit topic nog geen discussie is geweest over de "3dfx Voodoo5 9000 - 32 Way SLI Monster" .. :+

Edit: my bad, dubbel*

[ Voor 27% gewijzigd door Ravefiend op 23-04-2019 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Ik heb het ook getipt als nieuws voor tweakers, maar de echte ziel is uit Tweakers.net verdwenen dus dat zal het wel niet halen.
Legendary 3dfx Voodoo 5 6000 Gets Modern Revamp In Amazing Reverse Engineering Effort
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpVQbWlGg1RALHh7hcakdehsHBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jArd6ie9amAAiHy10UpZDBEv.jpg?f=fotoalbum_large
Wat een prestatie van de beste man. _/-\o_
Er gaan er misschien ook een paar verkocht worden.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Een van de problemen van de 6000 was toch wel die bridgechip die bij minste en geringste dood kon gaan. Dat heb je met zo'n nieuw design ook wel te pakken als je het goed oppakt. Een PCI interface zal practisch ook niet te veel verschil maken met dat ook deze generatie niks echt met AGP deed.

Een passthrough is wel een opmerkelijke keuze, maar ach... leuke optie :P

En verkoop, sjah... ik ben bang dat de prijs ergens tussen de $5.000 en $10.000 zal liggen. Als je al kijkt naar een prijskaartje van een 3dfx Voodoo5 5500, om maar te zwijgen als er weer eens een 6000 variant te koop staat.

Leuk is het zeker! Knap gedaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnie op 21-02-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Laatst online: 15-09 09:58
Meer dan 2 a 3 renderingen zie ik nergens dus lijkt mij behoorlijk fake? Als je zo'n kaart maakt zorg je toch ook voor video's etc?

En je veranderd even de voeding, maakt hem pci en ook nog pass-through maar geen enkele verbetering zoals bijvoorbeeld meer en/of sneller geheugen.... Dat was toch erg makkelijk geweest en een grote verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Voor mensen die geïnteresseerd zijn, de man vraag 1500$ per kaart:
https://www.modlabs.net/f...MeP5i6lQTzVFdD8fuRrXj8YHQ
En hij heeft een werkend prototype:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTWQs9r6k_OZM-XWX4qWrKFM12M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBmBC1sxW3B1OPKucUw1HWRW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga mijn spaarpot eens leeg schudden en kijken hoever ik kom.

Hij post updates op facebook: https://www.facebook.com/zxc64.hw
meljor schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:36:
Meer dan 2 a 3 renderingen zie ik nergens dus lijkt mij behoorlijk fake? Als je zo'n kaart maakt zorg je toch ook voor video's etc?

En je veranderd even de voeding, maakt hem pci en ook nog pass-through maar geen enkele verbetering zoals bijvoorbeeld meer en/of sneller geheugen.... Dat was toch erg makkelijk geweest en een grote verbetering...
De eerste batch heeft 200MHz geheugen. En er wordt nagedacht over een 256MB versie. DVI zou vrij ingewikkeld zijn met 4 chips heb ik ergens gelezen. Als je het via facebook volgt en het Russische forum kan je meer te weten komen. Ik geloof wel dat dit echt is. hoewel je het nooit zeker weet natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Gaming247 op 10-05-2021 20:34 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• za3redrum
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wie weet komt 3dfx terug. Ik zou het wel toejuichen.

https://evilgamerz.com/te...jst-wellicht-op-comeback/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaming247
za3redrum schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:45:
Wie weet komt 3dfx terug. Ik zou het wel toejuichen.
Het echte 3dfx kan bijna niet meer terug komen. Een GPU bedrijf oprichten dat vanaf 0 moet beginnen zie ik niet gebeuren.

Als dit nieuwe bedrijf van de grond komt(wat ik zeer betwijfel), zal het Nvidia, AMD of misschien Intel GPU's met een 3dfx sticker verkopen. Om vervolgens "smartphones, smart TVs en soundsystems" met een 3dfx sticker te verkopen.

Als het net zo een horror verhaal wordt als het merk commodore, wat in ~10 verschillende handen is geweest en overal is misbruikt, dan had ik liever gezien dat het merk 3dfx met rust was gelaten.

De leukste ontwikkeling omtrent 3dfx is op dit moment die Rus die met een oude voorraad VSA100 chips Voodoo kaarten na maakt. Hij heeft nu een V5 6000 AGP ontworpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDACa2pxDsfOjNz_GMYMOj-SXjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGX4Ef6T6WPFb639PXlfPYRD.jpg?f=fotoalbum_large

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nostalgie is leuk.

Maar nVidia heeft alle rechten opgekocht. Dus tenzij ZIJ achter de comeback zitten is het dus niet echt legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:56
XanderDrake schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:32:
[...]

Nostalgie is leuk.

Maar nVidia heeft alle rechten opgekocht. Dus tenzij ZIJ achter de comeback zitten is het dus niet echt legaal.
Volgens mij heeft Nvidia alleen de patenten overgenomen, niet het merknaam. Dus kan gewoon, maar zal dan weinig met het echte goede oude 3DFX te maken hebben.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Koldur schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:18:
[...]

Volgens mij heeft Nvidia alleen de patenten overgenomen, niet het merknaam. Dus kan gewoon, maar zal dan weinig met het echte goede oude 3DFX te maken hebben.
nVidia heeft volgens mij echt bijna alles over genomen:
SANTA CLARA, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Dec. 15, 2000--NVIDIA® Corporation (Nasdaq:NVDA - news) today announced that it has signed a definitive agreement to acquire certain graphics related assets of 3dfx Interactive (Nasdaq:TDFX - news), a pioneer and a recognized leader in graphics technology. These graphics related assets include, but are not limited to, patents, pending patent applications, trademarks, brand names, and chip inventory related to the graphics business of 3dfx. In addition, 3dfx and NVIDIA have agreed to stay the patent infringement litigation between them through the closing of the transaction, at which time it will be jointly dismissed with prejudice.
Sowieso de Trademarks en Brand names.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:56
Kon het zo snel even niet vinden, had dus even verder moeten ploegen ;)

Bedankt voor het vinden hiervan, duidelijk nu in ieder geval!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen probleem :) nVidia heeft ook de Chip inventory overgenomen. Misschien hebben zij nog allerlei VSA100 chips liggen die ze 20 jaar na dato willen verkopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Er zijn een paar Voodoo 2 kaarten in de V&A voor paar tientjes. Koopjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Koopjes, uiteraard. Maar deze Voodoo 2 kaartjes hebben alleen geen backplate. Voor testbenches en dergelijke is dat niet boeiend. Maar voor een normale retro pc moet je wel bewust zijn dat je bij wijze van spreken de kaart uit het slot kan duwen als je niet oppast.

3dfx reviven zou op dit punt alleen maar slecht uitpakken. Kijk maar wat er is gebeurt met Commodore. Heel dat merk is beland in een zombie-state. Doodzonde.

Pagina: 1 2 Laatste