Verschil in merk, verschil in performance?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282515

Topicstarter
Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan of de performance voor een kaart verschilt per merk,
ik neem aan van wel, maar toch even de vraag:

Neem een Geforce GTX280, dan vind ik al snel verschillende merken:
- Asus
- Gainward
- XFX
- Leadtek
- Zotac
- Point of View
etc

Ze liggen allemaal rondom dezelfde prijs, en daarom toch de vraag, zijn deze kaarten nu echt verschillend, of word er gewoon een ander doosje omgedaan, en een andere sticker op geplakt. Als ze verschillend zijn, dan moet ook er ook verschil in performance zijn, en dan vraag ik mij af waarom er altijd gegeneraliseerd wordt, bijvoorbeeld in benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:08
Valt denk ik wel wat over te vinden hier. Maargoed

Sommigen merken overclocken de kaart standaard dan is de performance wat beter xfx doet dit o.a. af en toe dit staat dan wel aangeven. Verder kan er een verschil zitten in de koeler die op de kaart zit, de ene is wat stiller dan de andere etc. En idd wat andere stikkers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:07
Er word gegeneraliseerd omdat je anders benchmarks krijgt met de resultaten van 100+ kaarten met dezelfde grafische chip, dat is niet echt lekker overzichtelijk.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 16:14

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Ik dacht dat XFX en EVGA beste partners waren van Nvidia en daardoor de beste kwaliteits GPU's kregen.
Daarom zou deze beter overklokbaar zijn.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282515

Topicstarter
Natuurlijk NitroX,

Ik snap best dat het einde zoek is als we dit zouden doen in benchmarks, maar het gaat mij om het idee.
Stel ik wil een GFX280 kopen (even verder bordurend), kom ik dan niet bedrogen uit met een Gainward tegenover (bij mij een bekender merk als) Asus of XFX. In andere woorden, hoe groot kunnen deze verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
Het zal ook niet alleen de snelheid zijn die kan verschillen, maar ook de betrouwbaarheid, klantenservice en garantie termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:07
Als je de drivers van Nvidia zelf gebruikt zul je waarschijnlijk in het uiterste geval hooguit 5% verschil kunnen merken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Over het verschil in merk is hier al veel langsgekomen, gebruik de Search eens.

De verschillende merken produceren hun eigen kaart met dezelfde chip. De ene fabrikant doet er wat andere accessoires bij, de ander klokt het geheel wat hoger voor betere prestaties, weer een ander zet er een ander koelblok op welke stiller is/beter koelt/etc, weer een ander gaat juist voor het leveren van de chip voor de laagste prijs door het weglaten van accessoires en te besparen op sommige dingen.

Met zelf vergelijken kom je een heel eind. Vergelijk kloksnelheden, accessoires, koeling, kwaliteit, garantie en bovenal gebruikerservaringen. Maar te bont hoef je het niet te maken, want uiteindelijk zijn ze allemaal gebouwd met dezelfde hoofdchip waaraan weer bepaalde eisen van nVidia hangen. Grote verschillen zullen het dus niet zijn. Bovendien gebruiken ze ook allemaal dezelfde drivers.

Lees ook eens **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? voor mogelijk nog wat nuttige tips.
Mocht je echt ergens stuklopen tussen een keuze tussen 2 of 3 kaarten waarover je specifieke vragen kunt stellen, dan kun je altijd nog een topic openen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.