Toon posts:

5.1 kwartslag draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik heb thuis een 5.1 setje die ik graag werkend zou zien op de beamer en op de TV. nu staat de TV op een andere plaats dan waar de beamer (lege muur) op gericht wordt, dus zoek ik eigenlijk voor een manier hoe ik softwarematig de linksvoor naar linkachter etc kan veranderen. Ik gebruik op het moment een sweex 5.1 exterrn kaartje, intern wordt moeilijk omdat alles via een laptop loopt. Ik gebruik op het moment spdif tussen de kaart en de dtsdecoder.
Idee voor een kaartje met optical out en 5.1 tweakmogelijkheden zou geweldig zijn :)

bvd,

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ffdshow ?

audio decoder,
en dan swap channels
Afbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/4205/example6dv.png
of met de mixer
Afbeeldingslocatie: http://mewiki.project357.com/images/thumb/b/b7/Ffdshow_audio_mixer.gif/400px-Ffdshow_audio_mixer.gif

[ Voor 134% gewijzigd door Fish op 14-12-2008 12:30 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
merci
gelijk even proberen

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met de mixert ,

kun je ook nog wat doen met de volume niveau's, dat is handig met afwijkende speakers
teven kun je gelijk de center disabelen en verdelen over links en rechts.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
hij is geinstalleerd. Ik kijk mkv bestanden over vlc, vlc.exe toegevoegd. Maar het programma doet niets anders als ik de film start.
Ook met de volumeniveaus bezig geweest wederom geen verschil

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
VLC player maakt geen gebruik van externe decoders dus dat gaat (denk ik..) niet lukken. Kun je de MKV niet juist afspelen met Windows Media Player?
Ik heb eenzelfde probleem gehad met een quadrofonische opstelling en heb het gedaan met een zelf gefabriceerd kabeltje welke de juiste aders naar de juiste speakers leidde. Een heel gedoe elke keer maar het werkte wel :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Moning2 op 14-12-2008 13:53 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als het goed is zie je ook fddshow in de systray wanneer hij wordt gebruikt (blauw vierkan)

Iperf

Pagina: 1