Audio output kanalen roteren

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Ik kan hier niks over vinden en misschien is het wel onmogelijk maar ik probeer het toch eens hier :)
Ik leg het uit met een plaatje, lijkt me een stuk makkelijker.

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/8186/speakerlayoutwh9.png

Ik heb de layout zo gedaan zodat ik kan genieten van mooi surround geluid van de TV, alleen het jammere is nu dat surround geluid bij games op mijn pc niet bepaald klopt.. 8)7
Mijn vraag is of ik somehow tijdelijk de kanalen kan roteren zodat linksachter linksvoor wordt en linksvoor wordt dan rechtsvoor enz. ?
Ik heb een Creative x-fi XtremeMusic geluidskaart met Windows XP
De achter en voor speakers zijn 2 verschillende 2.1 sets (logitech z2200 en logitech z2300).
Mijn pc staat ook niet echt mooi in het midden maar met een beetje balans klinkt het nog goed :)

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:28

rossinl

Audio/Videophile

Ik heb ook lang met dit probleem gezeten. De enigste oplossing die ik kon bedenken is daadwerkelijk je connectors omwisselen in je geluidskaart, ik weet niet of je makkelijk daarbij kan steeds? Bij mij gaat dat echter veels te moeilijk, dus heb ik mn tv en pc uiteindelijk maar naast elkaar gezet tegen dezelfde muur, dan heb je geen problemen meer qua positionering van het surround geluid.
Softwarematig aanpassen is volgens mij niet mogelijk...

Edit: las pas net dat het ging om 2 aparte 2.1 sets 8)7 Wat een moeilijke constructie man! Dus als je je geluid harder wilt zetten moet je steeds 2 volumes veranderen?

[ Voor 16% gewijzigd door rossinl op 24-09-2007 00:53 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem heb toen maar een home cinema setje erbij gekocht ;p

• Moning2
rossinl schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:50:
Ik heb ook lang met dit probleem gezeten. De enigste oplossing die ik kon bedenken is daadwerkelijk je connectors omwisselen in je geluidskaart, ik weet niet of je makkelijk daarbij kan steeds? Bij mij gaat dat echter veels te moeilijk, dus heb ik mn tv en pc uiteindelijk maar naast elkaar gezet tegen dezelfde muur, dan heb je geen problemen meer qua positionering van het surround geluid.
Softwarematig aanpassen is volgens mij niet mogelijk...

Edit: las pas net dat het ging om 2 aparte 2.1 sets 8)7 Wat een moeilijke constructie man! Dus als je je geluid harder wilt zetten moet je steeds 2 volumes veranderen?
PC of TV verplaatsen zit er niet in en volume verander ik met het volume knopje op m'n toetsenbord ;)
Ik weet het, het is zeker een moeilijke opstelling maarja... ik doe het met wat ik heb ;) Een nieuwe set kopen zit er niet in, zo rijk ben ik nou ook weer niet :+
Plugjes omwisselen heeft geen zin want dan kloppen de kanalen nog steeds niet.
Ik dacht zojuist eraan zelf iets te construeren met een paar snoertjes en 3.5 mm jacks, en dat dan weer weg te halen als ik van de tv wil genieten :) , ik ga dat eens proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 24-09-2007 01:05 ]

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:28

rossinl

Audio/Videophile

haha ja dat kan ook nog :p maar heb je dan alsnog niet dat het volume van de 1 sneller verandert als de ander, omdat het om 2 verschillende sets gaat, met elk een andere gevoeligheid neem ik aan?

Hoe zitten de speakers verbonden precies? Met gewoon speakerkabel naar de sub? Of met tulp / 3,5mm? En van de sub naar pc?

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

• Moning2
zijn in principe dezelfde sets, en als het volumeverschil te hoog is calibreer ik dat even :) zo lui ben ik nou ook weet niet ;) en ook geen audiofiel dus een beetje verschil boeit me weinig.

beide sets zijn zo verbonden:
geluidskaart >3.5mm kabel> remote volumeknop >kabel met veel pinnetjes :) > subwoofer >2xRCA> 2 tweeters
Xbox (TV dus :) ) is verbonden met de geluidskaart met een toslink kabel

[ Voor 10% gewijzigd door Moning2 op 24-09-2007 01:21 ]

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:53
Ik heb een 5.1 Sound Expert Optical geluidskaartje... van Trust :9

Deze heeft een progje erbij genaamd Xear3D, waarmee je met de 5.1 Virtual Shifter het surround geluid helemaal om je heen kunt draaien zodat het optimaal zou klinken vanuit de positie waar je zit. Ook kun je de individuele boxen verderaf of korterbij laten klinken indien dat nodig is.

Of je deze software ook voor jouw doeleinden kunt gebruiken weet ik niet, maar misschien kun je nog iets anders vinden met een dergelijke virtual shifter erin.

Audio-3D-Engine: Xear3D CRL3D DS3D EAX2.0 A3D1.0
C-Media 3D Audio Configuration Ver.1.0.41.16

• Moning2
X-fi heeft ook iets dergelijks meegeleverd met de THX Setup console, alleen kan ik de hoek van de speakers maar met 25 graden veranderen... Dus het is wel mogelijk met deze kaart alleen Creative heeft de boel weer goed begrensd. Straks maar even zeuren bij Creative of zij een oplossing weten aangezien het wel mogelijk is met de juiste drivers.

[ Voor 15% gewijzigd door Moning2 op 24-09-2007 11:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik kan hier niks over vinden en misschien is het wel onmogelijk maar ik probeer het toch eens hier :)
Als je niets kunt vinden op een bepaalde plek zou het zomaar kunnen zijn dat het niet de juiste plek is :o

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Audio & HiFi horen dan ook in dat subforum. Ik move even :)

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• Moning2
Hahaha het is me gelukt met de plugjes 8) 8)
Wat een chaos, met 2 keer male 3.5mm en 2 keer female 3.5mm en een uit elkaar gehaalde utp kabel!
But it works like a charm! :*)
Eindelijk echte surround op de PC >:)
Pagina: 1