Ik heb een Powermac g4 Quicksilver met 768 MB SDRAM geheugen. En een (originele) Ati Radeon 7500. Nu krijg ik hier Call of Duty 2 niet mee opgestart. Hij zegt: "Error during initialization: Video card or driver doesn't support enough texture stages / coordinates." Dus ik dacht, even nieuw drivertje installeren en klaar, maar dat is het ook niet. What to do?
Verwijderd
Een nieuwe graka kopen? Je kan die Mac prima upgraden lijkt me. Een kaart uit de ATi HD4xxx lijn is een goede keuze.
Ik gok zo dat een G4 niet over PCIe beschikt maar dat je je heil in AGP kaarten moet zoeken.
Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256
een g4 quicksilver is onderhand een bejaarde computer (2002). Je kan er wel een nieuwe kaart in stoppen... je moet je alleen afvragen of dat wel het geld/moeite waard is.
Verwijderd
Als ik even in de PW kijk:
http://tweakers.net/price...28=&d727=&d731=&x=17&y=12
lijkt de ATi HD3850 ongeveer het snelste wat er hiervoor te krijgen is (ik ga er van uit dat je weer een ATi neemt).
Kost je 100 euro en is natuurlijk wel een wereld van verschil met wat je nu hebt.
lijkt de ATi HD3850 ongeveer het snelste wat er hiervoor te krijgen is (ik ga er van uit dat je weer een ATi neemt).
Kost je 100 euro en is natuurlijk wel een wereld van verschil met wat je nu hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 12:37 ]
Ik weet inderdaad dat het al een oud beestje is. Maar heb hem voor een groot gedeelte gekocht voor z´n design. Ik heb hem staan met een 23 inch oud ACD en dat is een mooi setje al zeg ik het zelf.
Maar, een AGP kaart zou dus een verbetering zijn. En welke kaart in het specifiek word mij aangeraden dan? Geld speelt geen rol.
Maar, een AGP kaart zou dus een verbetering zijn. En welke kaart in het specifiek word mij aangeraden dan? Geld speelt geen rol.
Heb zelf ook een Quicksilver G4 gehad. De Ati 7500 is al vrij oud of maar zo te zeggen.
Zelf heb ik CoD2 wel gespeeld om mijn Mac. Ik had er een Ati 9600 Pro inzitten.
Naar mijn weten kan er zelfs nog een Nvidia 7600 in...
Of dit daadwerkelijk zin zal hebben weet ik niet omdat je CPU/RAM wellicht de bottleneck is.
Edit: Ik denk niet dat het al teveel zin zal hebben een nieuwe videokaart van €100 erin te stoppen (3850)
Ik weet niet welke G4 je hebt maar ik denk niet dat deze een HD3850 bij kan houden en dan loop je een
hoop prestatiewinst mis, wat natuurlijk zonde is. Ik zou een 7600GT erin stoppen.
Zelf heb ik CoD2 wel gespeeld om mijn Mac. Ik had er een Ati 9600 Pro inzitten.
Naar mijn weten kan er zelfs nog een Nvidia 7600 in...
Of dit daadwerkelijk zin zal hebben weet ik niet omdat je CPU/RAM wellicht de bottleneck is.
Edit: Ik denk niet dat het al teveel zin zal hebben een nieuwe videokaart van €100 erin te stoppen (3850)
Ik weet niet welke G4 je hebt maar ik denk niet dat deze een HD3850 bij kan houden en dan loop je een
hoop prestatiewinst mis, wat natuurlijk zonde is. Ik zou een 7600GT erin stoppen.
[ Voor 31% gewijzigd door Crijnn op 14-12-2008 12:42 ]
Ik heb met een ThinkPad T40, en ATi Radeon Mobility 7500 (32MB) CoD2 kunnen spelen.
Ik moest wel alles op low zetten.
Maar die laptop had er wel 1GB RAM inzitten, en een Pentium M.
Ik moest wel alles op low zetten.
Maar die laptop had er wel 1GB RAM inzitten, en een Pentium M.
Ik ben geen Apple-mens, dus ik weet niet hoe vlot je daar zo gelijk welke GFX kaart in kan steken, maar in AGP lijkt grizzlybeers suggestie mij inderdaad de beste koop.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:35:
Als ik even in de PW kijk:
Haal een nieuwe mac. ^O^.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:36:
Geld speelt geen rol.
Je verwacht toch ook niet dat je COD2 voor de PC 'even' kunt spelen door maar een nieuwe videokaart in je oude P3 kast te wurmen?Call of Duty® 2
Platforms: Mac
Genre: Action/Adventure
ESRB: Teen
Mac Release Date: May 2006
Operating System: Mac OS X 10.3.9
CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset
CPU Speed: 1.8 GHz
Memory: 512 MB or higher
Hard Disk Space: 4.0 GB free disk space
Video Card (ATI): Radeon 9600
Video Card (NVidia): GeForce FX 5200
Video Memory (VRam): 64 MB or higher
Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. Internet play requires broadband connection.
Media Required: DVD Drive
Supported Video cards:
NVIDIA GeForce 5200, 6600, 6800, 7800
ATI Radeon 9600, 9650, 9700, 9800, X600, X800, X850, X1600
Recommended System Requirements:
Call of Duty 2 runs best on a Power Mac G5 or Intel 2.0 GHz or faster
Operating System: Mac OS X 10.4.5 or later
CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset
CPU Speed: 2.0 GHz or faster
Video RAM: 128 MB
[ Voor 5% gewijzigd door Nietzman op 14-12-2008 12:49 ]
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Geldt ook voor PowerMacs. Zoals Nietzman aangeeft had je dit trouwens gewoon in de specs van het spel kunnen lezen. Dat hoort echt tot de basic zelfwerkzaamheid die we verwachten voor je een topic opent. Omdat je die inzet niet getoond hebt gaat dit dicht.
Geldt ook voor PowerMacs. Zoals Nietzman aangeeft had je dit trouwens gewoon in de specs van het spel kunnen lezen. Dat hoort echt tot de basic zelfwerkzaamheid die we verwachten voor je een topic opent. Omdat je die inzet niet getoond hebt gaat dit dicht.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()