Toon posts:

[LCD] Philips 42PFL7623D/10 geeft lag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik een Philips 42PFL7623D/10 thuis staan die aangesloten is op mijn computer.
De tv zit aangesloten via een HDMI kabel die via een DVI -> HDMI splitter uit de computer komt.
Echter lagt het beeld, als ik de muis beweeg of iets intyp duurt het een seconde voordat de muis de beweging maakt, ipv gelijk zo als hij dat op mijn gewone computer scherm doet.
Dit maakt het onmogelijk om te gamen op de tv.

Ik heb zelf al geprobeerd het probleem te achter halen maar ik kom er niet uit, heb verschillende resoluties geprobeert maar overal lagt het weer.
Mijn gevoel zegt dat het probleem iets met het geluid te maken heeft, ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd.

Computer specs:
AMD Athlon(tm) 64 X2 5200+
Asus M2N-E
3GB Kingston DDR2-667 DDR2
MSI RX3870-T2D E-OC (CCC8.12)
Geluid zit onboard op het moederbord

Heeft iemand de gouden tip _/-\o_ ?

Verwijderd

Dti topic, [LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5), al eens bekeken.
Met name de info in de start post bevat veel algemene info die zich ook op jouw toestel betrekt, zoals de info over beeld vertraging.

"Beeldverbeteraars", en dan vooral de perfect natural motion, heeft tijd nodig om uit gevoerd te worden. Daarnaast kan oa perfect natural motion pas zijn werk doen op het moment dat hij de volgende frames al heeft.

Door alle beeldverbeter opties uit te schakelen zul je de lag sterk terug dringen, maar niet volledig, dit geldt voor alle lcd tv's van alle merken. De een zal echter dichter bij een computerscherm, welke het overigens ook meer hebben dan de oude vertrouwde crt.

Jouw toestel bevat een beeld modus genaamd "Game" deze zet zelf alle opties uit en zou de lag tot een minimum beperken. De meeste bzittets van een gameconsole die een toestel uit de nieuwe reeks hebben (en dan met name die uit de 9x03 serie) zijn er dan over te spreken.
Ik durf echter niet te zeggen welke chip bij jouw toestel gebruikt wordt. Als dit dezelfde is als bij de 9x03 serie dan zou het goed kunnen gaan op deze wijze. Is dit echter de chip die in de 9x32 serie zat (de vorige top reeks) dan is er een kans dat deze modus het niet helemaal zo goed terugdringt in de spel modus.
Ik weet niet