[SBS 2003] exchange pop3 connector emails verdwijnen *

Pagina: 1
Acties:

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:24
Ik heb op mijn sbs03 server 2 gebruikers die beide met de pop3 connector emails binnen moeten halen beide van andere host, als ik de standaard instellingen voor de users gebruik dan ontvangen zij de emails prima maar ik wil als afzender dat ze het email hebben dat van de pop3 gedownload word.

dus ik heb een extra smtp regel toegevoegd met dat email en die als standaard ingesteld, emails versturen gaat dan prima en het goede adres staat als afzender alleen als ik dan emails download met de pop3 connector worden ze wel gedownload (en ze gaan weg uit de originele mailbox) maar ze komen niet aan in de mailbox op exchange, ik kan sowieso de emails nergens meer terug vinden ze zijn weg uit de originele mailbox en ze staan ook niet in de failed map maar als ik dan weer zeg bij de user dat ie de standaard instellingen moet gebruiken ontvangt ie nieuwe emails gewoon prima (de eerder gedownloade emails zie ik nooit ergens terug).

Iemand enig idee hoe ik kan instellen dat de afzender anders is dan de standaard instellingen en gewoon pop3 email kan ontvangen in de mailbox op exchange

Verwijderd

Indien je de domeinnaam toevoegd aan de reciepient policy binnen je system center van exchange, zal dit de afzender worden.
Tevens kan je binnen exchange je Alias aanpassen.

is trouwens vorige week al gepasseerd, even 1 pagina verder kijken:

[SBS2003] E-mail versturen via Exchange

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 23:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Het zou beter leesbaar zijn als je zinnen van veel minder dan 115 woorden zou maken, en/of meer punten en hoofdletters zou gebruiken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mats
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:08:
Indien je de domeinnaam toevoegd aan de reciepient policy binnen je system center van exchange, zal dit de afzender worden.
Tevens kan je binnen exchange je Alias aanpassen.

is trouwens vorige week al gepasseerd, even 1 pagina verder kijken:

[SBS2003] E-mail versturen via Exchange
Bedankt dit heeft wel wat geholpen. Alleen het probleem is nu als je een email stuurt naar 1 van die domeinen gaat ie altijd in exchange kijken of dat email bestaat bij 1 van de users maar niet alle email adressen van die domeinen staan op mijn exchange server dus dan krijg je een bericht dat de mail niet bezorgd kan worden.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 14:50
mats schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:10:
[...]

Bedankt dit heeft wel wat geholpen. Alleen het probleem is nu als je een email stuurt naar 1 van die domeinen gaat ie altijd in exchange kijken of dat email bestaat bij 1 van de users maar niet alle email adressen van die domeinen staan op mijn exchange server dus dan krijg je een bericht dat de mail niet bezorgd kan worden.
Dat is toch de bedoeling? Mail kan niet bezorgd worden?

Als je dingen als webmaster/postmaster/abuse bedoelt, dan zou je in de sbs pop3-connector een aantal routing rules in kunnen stellen. Een default routing rule (zeg maar: catch-all adres) bestaat denk ik niet in de meegeleverde pop3-connector.

edit: denk er ook aan dat deze pop3-connector unsupported en voor migratie-doeleinden bedoelt is. Veel functionaliteit zit er niet op, maar als je meer wilt, dan kan je overwegen mail direct op je server aan de laten komen, of een andere pop connector (op GoT zijn er genoeg draadjes over)

[ Voor 16% gewijzigd door _H_G_ op 15-12-2008 12:12 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
_H_G_ schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:09:

edit: denk er ook aan dat deze pop3-connector unsupported en voor migratie-doeleinden bedoelt is. Veel functionaliteit zit er niet op, maar als je meer wilt, dan kan je overwegen mail direct op je server aan de laten komen, of een andere pop connector (op GoT zijn er genoeg draadjes over)
Unsupported is ie absoluut niet ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 14:50
sanfranjake schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:20:
[...]

Unsupported is ie absoluut niet ;)
Ah ok. In de war met de registry hack om interval van de pop3-connector lager te zetten dan 15 minuten.

Als ie met 15 minuten tevreden is...

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46

Qwerty-273

Meukposter

mats schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:10:
Als je dan in de bewuste policy bij de smtp address eigenschappen het vinkje bij "This Exchange Organization is responsible for all mail delivery to this address” uitzet, dan komt het goed. Wanneer je Exchange server voor dat bepaalde address geen geaddresseerde vind bij zichzelf zal hij de mail doorsturen naar de server die aangegeven is in het MX record van je mail domein (in jouw geval je hoster/isp waarschijnlijk).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• mats
Qwerty-273 schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:01:
[...]

Als je dan in de bewuste policy bij de smtp address eigenschappen het vinkje bij "This Exchange Organization is responsible for all mail delivery to this address” uitzet, dan komt het goed. Wanneer je Exchange server voor dat bepaalde address geen geaddresseerde vind bij zichzelf zal hij de mail doorsturen naar de server die aangegeven is in het MX record van je mail domein (in jouw geval je hoster/isp waarschijnlijk).
Bedankt, Ik had het gezien bij instellen maar totaal niet bij stil gestaan beetje dom.
Nu lijkt alles goed te werken.
Pagina: 1