Toon posts:

256 mb ipv 1 GB

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Verwijderd

Topicstarter
Ben met een computer van mijn nichtje bezig geweest...

Processor: P3 500 Mhz
Moederbord: Medion 9901

De PC beschikte over 64 mb en windows 98. Nu heb ik 2x 512mb aan SDRAM gekocht, deze in de PC geplaatst en windows XP geinstalleerd.

Echter ziet hij bij de opstart (en ook in het apparaatbeheer van Windows XP) totaal maar 256mb. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen??

Wanneer ik een enkele bank van 512mn plaats, ziet de PC bij opstart en in windows gekgenoeg enkel 130mb..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk de RAM FAQ eens door. Waarschijnlijk is het moederbord niet in staat het geheugen goed te herkennen. Het gaat hier natuurlijk wel om een stokoud computertje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan zal het geheugen niet helemaal samenwerken met die pc. Wel vaag dat hij er maar 130 mb van ziet, ik had dan in ieder geval 256 MB per reepje verwacht.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
Ik denk dat je geheugen double sided is en je moederbord dat niet ondersteunt;
http://gathering.tweakers...ssages/562830#doublesided

En de chipstructuur moet ook ondersteunt worden;
http://gathering.tweakers...ages/562830#chipstructuur

En waarschijnlijk is het zo dat je moederbord geen 1024MB in totaal ondersteunt, waarschijnlijk maar 768MB of 512MB.

Kijk eens in de handleiding van het moederbord. Daarin staat meestal wel wat voor geheugen en hoeveel je moederbord ondersteunt. (Of zoek op het internet ernaar)

[ Voor 13% gewijzigd door NitroX infinity op 13-12-2008 15:14 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat het verstandig is om PMG FAQ dit stukje van de faq eens door te nemen.
Zonder te vermelden welk geheugen je erin stopt is het natuurlijk lastig te vertellen waar het precies ligt, maar ik denk dat het verstandig is eens te kijken naar geheugendichtheden.

Omdat we verwachten dat je de FAQ doorneemt voordat je een topic opent gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.