Toon posts:

vraag over raid0

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

ik wil jullie een vraag voorleggen. Waarschijnlijk een erg simpele vraag voor velen maar ik hoop voor mezelf toch wat meer zekerheid te krijgen. Het zit zo: Ik heb een c-schijf met daarop windows xp geinstalleerd. De schijf is een raptor van 37 gb. Daarnaast heb ik een z-schijf die bestaat uit 2x 250gb schijven die met elkaar in Raid0 draaien. Nu wil ik de c-schijf na 3 jaar graag een keer formatteren en vers opnieuw installeren. Alle oude troep eraf zeg maar.
Nu vraag ik me af of de gegevens van z-schijf verloren gaan tijdens de format. En, hoe installeer ik de drivers van de raid0 weer op de pc? moet deze installatie tijdens de installatie van windows al gebeuren of moet dit later als windows er op staat?

Zoals ik al zei waarschijnlijk simpele vragen maar ik ben er zelf toch niet heel zeker van.

Ik hoor graag jullie reacties!

Groeten

Andre

Verwijderd

Als je alleen de C-schijf formatteert, zal de Z-schijf nooit geformatteerd worden. Als je het niet vertrouwt, kun je de andere schijven er uit halen tijdens installatie / formatteren. De drivers installeren is niet zo lastig. Gewoon op de site van de fabrikant kijken en de juiste downloaden en installeren.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Hoi andre.

Wat voor raid heb je? Software/Firmware raid of een echte raid kaart?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Inderdaad zijn het erg simpele vragen. Graag verwijs ik je naar de OM FAQ en de RAID FAQ om je vragen te beantwoorden. Gezien het hier gaat over harde schijven en RAIDcontrollers hoort dit topic niet in PMG, maar in OM.

Hoe je een systeem moet herinstalleren is meer dan zat over te vinden. Dit topic gaat dan ook dicht wegens gebrek aan eigen inzet.

Dit topic is gesloten.