• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 13:41
Hallo,

Informatie
Ik zit met een erg vreemd probleem waar ik 123 geen antwoord op weet. Gister morgen zet ik mijn systeem aan en hij start netjes op in Vista. Ik kwam bij het scherm terecht waar ik de gebruikers kon kiezen, en start mijn eigen account op. Na korte tijd was de pc volledig klaar met laden en kon ik aan de slag, beetje Internet, muziek en op MSN. Na een minuutje of 50 wilde ik een spelletje doen dus ik start mijn systeem opnieuw op en ging ik naar XP ( draai Dualboot ). Inmiddels in XP viel mij het op dat hij bij het ''Welkom'' scherm er erg lang over deed, bijna 2 minuten voordat hij door start naar het Bureaublad.

Inmiddels in XP wilde ik even op Internet kijken naar tweakers.nl of er nog nieuws was. Ik start vrolijk internet op waar hij al erg lang over deed, duurde zo lang dat ik het via de ''Taakbeheer'' afsloot en opnieuw probeerde en besloot toen te wachten. Na bijna 3 minuten kwam eindelijk mijn startpagina in beeld van Google, en ging ik naar tweakers.nl. Ik ben toen ook naar meerdere websites gegaan en bij elke website duurt het erg lang voordat er iets begint.

Wat ik zelf gedaan heb
Ik heb gekeken of de laatst geinstalleerde drivers erop stonden, en dit was het geval. Daarbij reageerde het systeem in zowel XP als in Vista zooo inmens traag dat ik besloten heb het systeem opnieuw te voorzien van een Windows Installatie van XP. Dit heb ik vanmorgen gedaan en nu staat enkel de Chipset, Netwerk, Geluid en videokaart qua drivers erop en nog heb ik het probleem. Het internet zal ik maar helemaal niet over beginnen, een P3 houd hem op dit moment goed bij.

Ook voor de zekerheid nog even gescant op virussen en die rotzooi maar dat zat er ook niet in. Programma's als, TuneUp 2009, HitmanPro 2.7, Malwarebytes 1.31 vinden allemaal niks.

Specs
AMD X2 5000+ @2.6 ghz AM2 Boxed
MSI K9A2 Platinum V2
ADATA 2x2 gb pc5300 667 mhz
ATI Radeon Sapphire HD3870@512mb GDDR4
Coolermaster M520 520 watt
Aopen 16x48
Seagate Barracuda 11 500GB SATA2 32 mb cache 7200 rpm
Microsoft Windows XP Pro SP2

Mijn vraag is, wat kan ik eraan doen om hem snel te krijgen ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het misschien een idee om wat topics, vol met tips, door te nemen:

b.v.
[XP] ontzettend traag
[XP] Traag, ondanks upgrades
Fulcrum2000 schreef op zondag 14 december 2003 @ 20:29:
Heb je al in taakbeheer gekeken of er een of ander proces processortijd staat te snoepen?.
[XP] mega, megatraag
roelio schreef op zaterdag 23 februari 2002 @ 09:54:
DMA opties van je IDE controller?

• eppo16
Noork schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:05:
Is het misschien een idee om wat topics, vol met tips, door te nemen:

b.v.
[XP] ontzettend traag
[XP] Traag, ondanks upgrades

[...]

[XP] mega, megatraag

[...]

[...]
Dankje wel, had al wel de FAQ door genomen maar kon niet echt iets vinden namelijk.

Plaatje van Temps +Taakbeheer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oh, en daarnaast:
[VISTA] opstarten onmogelijk, Xp wel

offtopic:
Ja, dat is je eigen topic. Niet toevallig wéér hetzelfde aan de gang?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Ik heb het probleem al gevonden :)

Heb de harddisk er even tussen uit gelaten, systeem aan en toen weer uit gezet. Daarna harddisk er weer in en toen was het weg :D