Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn muziek niet op de goede manier op mijn D2 krijgen.
Als ik mijn cd's rip in MP3, WMA of FLAC, dan komen de nummers op alfabetische volgorde te staan en niet op nummervolgorde.
Als ik mijn cd's rip met Itunes in AAC en ik verander de extensie M4A in AAC, dan staan de nummers wel in de goede volgorde, maar ipv artiestnaam of albumnaam staat er dan unknown.
Ik heb al verschillende firmwares geprobeert, maar niets helpt.
Het liefst zou ik alles in AAC overzetten omdat ik bijna mijn gehele collectie in AAC 320Kbs hebt geript.
Hoe kan ik dit het beste en makkelijkste oplossen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je de boel ript, staat het tracknummer dan wel in de tag? Het zou kunnen dat iTunes deze automatisch mee-ript op de een of andere manier. Even de ID3-tags checken dus.

Verwijderd

Topicstarter
De nummers die met ITunes geript zijn, staan wel in de goede volgorde. Het probleem is dan dat er bij de artiest en album geen naam staat maar unknown.
Als ik rip met Windows Media Player of Jet Audio, dan staat het tracknummer er wel als ik bij titelnummer kies voor bestandsnaam. Maar ook dan houdt hij de alfabetische volgorde aan.
Als ik kies voor ID3-tag, dan zie ik geen tracknummer.

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar wat staat er concreet in de tag bij tracknummer als je met WMP of Jet Audio ript? Dat is me uit je verhaal niet helemaal duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met rippen via WMP is opgelost. Ik probeerde iedere keer dezelfde cd, maar had nu eens een andere gepakt en nu stonden de liedjes wel in de goede volgorde.
Bij de cd waar ze niet in de goede volgorde stonden bleek het tracknummer niet op de goede plaats te staan.
Ik heb het nu voor het titelnummer gezet en staat het wel in de goede volgorde op mijn D2.
Het nadeel is dat ik nu mijn cd's opnieuw moet rippen.
Het liefst zet ik alles in AAC op mijn D2, omdat ik mijn collectie al in AAC geript op mijn harde schijf hebt staan. Maar dan zit ik met het probleem dat bij de namen van album en artiest unknown staat.
Is daar geen oplossing voor?

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt altijd je files nog "nabewerken" met de autotagger van bijvoorbeeld Winamp. Ik zou zeggen, probeer dat eens, misschien lost dat je problemen wel op.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik heb ook exact hetzelfde probleem, op mijn vorige Zen Xtra nooit problemen gehad met nummering.

Gebruik sinds jaar en dag de gewone Editor van XP welke volgens mij dus enkel de ID3v1 aanpast. Echter in Winamp gecheckt en ook de ID3v2 tag klopt gewoon kwa nummering.

De file names beginnen ook gewoon met de nummering.

Ik heb gehoord dat hij soms het laatste nummer als nummering pakt maar ook dit is bij mij niet aan de orde aangezien hij:

13.
14.
1.
2.
etc. doet.

Persoonlijk wil ik liever niet overstappen op een programma als MP3Tagger aangezien ik opzich nooit problemen heb met mijn huidige taggin method en ik dan alle 100den uren aan muziek moet gaan controleren in deze nieuwe tool, niet echt een fijn vooruitzicht.

Is het niet mogelijk om te zeggen dat hij alleen uit de ID3v1 Tag mag lezen? Zie nu namelijk dat sommige nummers de CD# hebben ingevuld en sommige Track# als 12/12 hebben waarmee dus het huidige alsmede het totale aantal nummers wordt weergegeven (grmbl iTunes)

[ Voor 15% gewijzigd door JunkieXP op 27-12-2008 14:35 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Pagina: 1