Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GTA IV "Werkt niet meer"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic: GTA IV en NVIDIA 8800 GT 1GB (werkt niet!!!)

Ik heb afgelopen GTA IV voor de PC gekocht. Toen ik hem had geinstalleerd kon ik aan het begin gewoon spelen, weliswaar met een tergend iritante lag waar meer mensen last van hebben maar toch. Toen ik 's avonds weer even wou spelen kon ik het hele spel niet meer opstarten, nog voor de "legal" tekst en de rockstar logo's crasht het hele spel al met de volgende melding:
http://paul.mx5turbo.nl/anne/gtaivfoutmelding.jpg

Dus ik het hele internet afgezocht naar hoe ik dit op zou kunnen lossen en dan kom je toch als eerste bij die patch uit die nog in de maak is, maar Makadocias (die van het andere topic) heeft het wel opgelost.

Ik heb alles uit het hele topic geprobeert, nieuwe drivers geinstalleerd, de oude verwijderen met "drivercleaner" en opnieuw installeren. Mijn audiodrivers opnieuw geinstalleerd, PhysX drivers opnieuw geinstalleerd, niks werkt. Heb GTA IV + Social Club al 2x compleet opnieuw geinstalleerd, echt helemaal niks helpt.

Weet iemand verder nog iets wat ik zou kunnen proberen?

Mijn Besturingsysteem:
Windows Vista Ultimate 64bit & Service Pack 1
Intel Core2Duo E6850 @ 3Ghz
GeForce 8800GT 512mb
2GB RAM Geheugen

Wat ik al geprobeerd heb:
- NVIDIA driver geupdate naar 180.84
- Realtek HD Audio driver opnieuw geinstalleerd
- NVIDIA drivers gedelete via DriverCleaner, computer gerestart en de nieuwe drivers geinstalleerd
- GTA IV 2x opnieuw geinstalleerd
- .NET Framework 3.5 geinstalleerd

Alvast bedankt iig..

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Kijk eens in je control panel: bij mij (in de Classic View) onder Problem Reports and Solutions > See problems to check. Daar moet de crash ook vermeld staan, met een knopje Meer Info voor de details. Wellicht geeft dat nog nieuwe inzichten. Er zit tevens een Check for Solutions knop, die heeeeeel misschien nog wat voor je kan betekenen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de foutmelding die hij geeft:

Beschrijving
Critical runtime problem

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: APPLICATION CRASH
System RAM: 2145927168
Available RAM: 573194240
Number of CPUs: 2
Video Card Manufacturer: NVIDIA
Video Card Description: NVIDIA GeForce 8800 GT
Video Card Driver Version: 7.15.0011.8084
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Oplossingen kan hij via Windows zelf niet vinden.

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Service Pack 1 voor Vista x64 en overige updates van Microsoft Update erop staan?

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, ik heb Service Pack 1 geinstalleerd. Als ik Windows Update open staat er "Windows is up-to-date" en "Er zijn geen nieuwe belangrijke updates beschikbaar"

Verwijderd

Ik heb precies zelfde misschien hebben jullie wat aan mijn fouten report (ik heb ook vista ultimate 64bit)
bij mij starte hij gister avond wel op en heb 2 uur gespeeeld maar vandaag,,

Beschrijving
Critical runtime problem

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: APPLICATION CRASH
System RAM: -1896448
Available RAM: -1656262656
Number of CPUs: 4
Video Card Manufacturer: NVIDIA
Video Card Description: NVIDIA GeForce 8800 GTS 512
Video Card Driver Version: 7.15.0011.6906
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik nog honderduizend keer heb geprobeerd te starten met hetzelfde resultaat, kreeg ik ineens de volgende melding van SecureCom: "Conflict met Emulation software opgetreden" met de link naar het volgende: http://www.securom.com/me...e.asp?m=emu&c=13000+&l=en

Dit is echt belachelijk, ik heb die verrekte 50 euro neergelegd voor GTA IV en dan verneukt die kutSecureCom het weer eens? Echt he, hier kan ik me gewoon echt kwaad om maken. Als er meer mensen zijn met hetzelfde probleem hoor ik het iig graag.

Verwijderd

Zet je emulatie software zoals virtuele CD roms deamontools uit! daar houd securom niet van

Ik heb eergister dit spel ook gekocht na een jaar wachten tot die uit kwam,
bij mij draait hij soepel. geen problemen.
in het begin had ik wel een hele vage vertraging kon bijna niets doen.
eenmaal mijn pc opnieuw op gestart en ja 54 fps alles op high

ben egt te vrede, heel mooi spel.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 09:30 ]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:28:
Zet je emulatie software zoals virtuele CD roms deamontools uit! daar houd securom niet van

Ik heb eergister dit spel ook gekocht na een jaar wachten tot die uit kwam,
bij mij draait hij soepel. geen problemen.
in het begin had ik wel een hele vage vertraging kon bijna niets doen.
eenmaal mijn pc opnieuw op gestart en ja 54 fps alles op high

ben egt te vrede, heel mooi spel.
gebruik desnoods de crack van razor1911? je hebt hem immers legaal, dus volgens mij is het dan OK om de crack te gebruiken? weet alleen niet of je dan nog kan multiplayeren?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Verwijderd

nee crack werkt niet bij mij, ik heb overal beetje rond gesnuffeld en veel duid op het probleem van.net maar de oplossing heb ik nog steeds niet heb al een tool gedownload die dan een debugger laad etc:P maar het werkt nog steeds niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het echt niet meer hoor.. Ik heb Daemontools uitgezet, en er zelf helemaal afgegooit nu en nog steeds geen resultaat. Ik heb de Razor1911 crack gedownload en geinstalleerd, ook zonder resultaat, de securecom is er weliswaar uitgehaald maar het hele spel flipt nog steeds met het opstarten.

Ik hoop echt dat die Patch het allemaal verhelpt ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het nu echt gewoon helemaal zat.. Ik heb ALLES geprobeerd, ALLES wat hier boven staat, heb ook mijn toetsenbord instellingen terug gezet (zoals bij Dubbeldrank), de nieuwe GTA patch geinstalleerd die hier te vinden is, echt alles.. Als ik nu GTA IV opstart gaat Securecom laden, dan word mijn beeld zwart (wat zou moeten duiden op dat hij aan het opstarten is), flikkert even en dan pats, boem. Terug naar Windows met een "GTA IV werkt niet meer melding".

Agressief word ik hier gewoon van, ik betaal godverdomme 50 euro voor een spel en dan blijkt het gewoon niet te werken (op een game pc !!!). Ik erger me er echt dood aan. Ik zit elke avond de hele tijd door mijn tijd te verneuken aan het zoeken van oplossingen, patches, wat dan ook om na meer dan een half jaar "ook een keertje GTA IV te kunnen spelen" en helemaal NIKS helpt om dat spel aan de praat te krijgen.

En dan nog zo'n vraag voor Rockstar, waarom deed mijn spel het de eerste dag (ohnee wacht lees: "eerste uur") wel en nu helemaal niet meer? Kan jullie "spelletje" het niet aan om op ALT+F4 te drukken als je een spel afsluit?

Sorry hoor maar ik vind echt dat ik nooit van me leven zo'n slechte aankoop heb gedaan van zo'n ontiegelijk geflipt bugged f*ckspel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 19:31 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik had ook zoiets; Daemon Tools v4.10 gedeinstalleerd (en later v4.30 Lite zonder problemen weer geinstalleerd) en Games for Windows Live gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd (inc. updates) en kreeg toen met Windows Update "spontaan" een .Net 3.0SP1 update (2.0 t/m 3.5 staan er allang op) en daarna werkte het weer ...

Ook had ik "zwarte texture" problemen met alle GPU driver-versies, maar door voor zowel DT als de drivers na deinstallatie alle gerelateerde registry-keys en bestanden te verwijderen en daarna opnieuw te installeren (eerst rebooten) werkte het bij mij weer braaf ...

Ofwel: probeer eens een full uninstall, inclusief de RSSC en Games for Windows, ruim dan alle achtergebleven troep (files + registry keys) op, reboot en doe doe weer een install (vergeet niet je save-games te bewaren) ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Dit ga ik nog even proberen, maar waar kan ik de overgebleven GTA IV registry deeltjes vinden? Het zou fijn zijn als iemand mij dat uit kan leggen. ;)

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:11

rCk

Twan Peeters, rustig aan man....
En wat noem jij een game pc? Aangezien ik nergens specs zie. En oke dat is geen argument waarom hij niet draait, maar jij curseert het zo mooi dat ik dat ook wel wil zien.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:45
rCk schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:48:
En wat noem jij een game pc? Aangezien ik nergens specs zie. En oke dat is geen argument waarom hij niet draait, maar jij curseert het zo mooi dat ik dat ook wel wil zien.
Hij heeft natuurlijk gelijk, als je een spel koopt, en een pc hebt die aan de min eisen voldoet, dan verwacht je toch dat het werkt :) maar de één gaat hier wat beter mee om dan de andere.(Niet als flame/troll bedoeld)

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
rCk schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:48:
staat gewoon netjes in de eerste posts, zijn specs.
Windows Vista Ultimate 64bit & Service Pack 1
Intel Core2Duo E6850 @ 3Ghz
GeForce 8800GT 512mb
2GB RAM Geheugen

Een echte game pc is dit niet, maar ruim voldoende voor een gevariëerde setting op GTA IV
Pagina: 1