Toon posts:

GTA IV en NVIDIA 8800 GT 1GB (werkt niet!!!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gister GTA IV gekocht en vol spanning geinstalled....

Heb een heel fijn systeem zou je denken maar GTA IV werkt niet! :(

Krijg namelijk zo'n "DD3D50" foutmelding....... en dit houdt in dat mijn kaart niet
directX9 compatibel zou zijn...... nou dat is ie echt wel, zelfs 10 maar ja...... :X

Heb een NVIDIA 8800 GT met 1GB RAM, de drivers van 12-11-08
(6.14.11.8048 stuurprog)

Verder...

- Intel Duo Core 2.66mhz
- 4GB RAM (hoewel XP sp3) er maar 3.25 van kan lezen....
- WIN XP sp3
- DirectX 9.0C (althans wat er ook bij de dvd zat geleverd bij de game)

Het spel en zou volgens mij prima moeten kunnen maar (tot nu toe) is de praktijk anders.....

Als iemand wat weet zou ik dat graag horen.....

Alvast bedankt voor jullie aandacht! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 13:09 ]

Verwijderd

En wat werkt er dan precies niet? Krijg je error's, CTD, etc. ? Meer info graag.

Ah, je hebt m nog ge-edit :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 12:35 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:27

Griffin

Is mythical

Altijd de nieuwste drivers proberen:
http://www.nvidia.com/object/winxp_180.48_whql.html
(deze zijn van 19-11-08).

Verder ben ik nu aan het installeren dus weet ik niet alles erover. Ik weet alleen dat je de nieuwste drivers moet hebben. + .NET 3.5 en SP1 hiervan moet installeren.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28

beany

Meeheheheheh

DirectX updaten? 9.0c != 9.0c namelijk ... Of draai je Vista?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

nieuws: Patch moet problemen met pc-versie GTA IV oplossen

drivers updaten, er is een 'speciale' GTA IV driver beschikbaar op www.nzone.com
DirectX updaten en graag volgende keer in je TS vermelden wat je allemaal al geprobeerd hebt naast om hulp roepen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor jullie reacties!

Heb m'n 1e post wat geedit en er wat meer info bij gezet.

Maar de game heb ik nog helemaal NIET gezien omdat ie dus meteen die error geeft en
dan houdt het helemaal op, meteen naar de desktop weer dan.....

En dat van die patch had ik gelezen ja, dus hopelijk brengt dat verlichting! :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Windows Live wel geïnstalleerd?

Verder handmatig de nieuwste DirectX van de microsoft support center weghalen (november 2008 is de nieuwste)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Windows Live is niet helemaal geinstalled omdat ie een update nodig heeft.....

Doe ik dan, maar dan stopt ie ermee omdat de taal anders is als mijn geinstalde XP.....

Weet ook niet hoe ik dat kan overrulen ofzo en ja nu ben ik dan maar op zoek naar een nieuwere DirectX.

Hoe dan ook tot nu bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook de allerlaatste DirectX van de 9 serie dan.....

Hopelijk kan de patch wat gaan betekenen.

Verwijderd

Heb ook ergens gelezen dat je de nieuwste geluidskaart drivers moest installeren.

T Proberen waard toch :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat een drama om even een spelletje te spelen zeg! 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:59:
Heb ook ergens gelezen dat je de nieuwste geluidskaart drivers moest installeren.

T Proberen waard toch :)
Ja alleen is me soundcard niet de nieuwste meer en kan ik me niet voorstellen dat DAT het probleem is.....

Ik wordt echt moe van dit die gasten hebben ruim een half jaar gewerkt aan de pc-release en dan dit...... :X

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:27

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:14:
[...]

Ja alleen is me soundcard niet de nieuwste meer en kan ik me niet voorstellen dat DAT het probleem is.....

Ik wordt echt moe van dit die gasten hebben ruim een half jaar gewerkt aan de pc-release en dan dit...... :X
no offens (NOFI), maar veel mensen kunnen het wel draaien dus het ligt niet direct aan hun ;)

Zoals al gezegd wordt moet je van alles de nieuwste driver downloaden om zeker te zijn.
Hier heb ik trouwens Games for Windows Live gedownload:
http://www.gamesforwindow...t/live/Pages/default.aspx

Wat betreft jouw GFX kaart. Tja die is wel DX10 maar daar heb je niet veel aan als je XP draait.
Heb je verder al je videokaart driver geupdate (zie mijn 1e reactie in dit topic), want daar hoor ik je niet over.

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft jouw GFX kaart. Tja die is wel DX10 maar daar heb je niet veel aan als je XP draait.
Heb je verder al je videokaart driver geupdate (zie mijn 1e reactie in dit topic), want daar hoor ik je niet over.
Naar mijn weten heb ik de nieuwste drivers.

Gewoon van Nvidia.com

Product Current

Installed Driver Recommended
Driver
NVIDIA GeForce 8800 GT 180.48 Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

The NVIDIA Smart Scan tool is a BETA release. We welcome your feedback here

Ja en ik overdreef natuurlijk wel erg over het feit dat mijn game niet werkt tot nu maar Rockstar is natuurlijk nog steeds fantastisch! :)

Oh ja en dat over DirectX10 is gewoon maar om aan te geven dat ie het dus gewoon zou moeten doen..... met andere woorden ZEKER wel directx9 compatibel. :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 19:21 ]

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11 10:09
De nieuwste WHQL driver ja, probeer nou eens de driver die Wiethoofd al aandraagt:

http://www.nzone.com/object/nzone_gtaiv_downloads.html

* PSN=Chef_NL** *

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik ook al geinstalled en dat geeft hetzelfde resultaat......

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is de vlag uit want mijn maatje Ye Greate96 heeft 'm aan de praat gekregen!!

Het zijn uiteindelijk de nieuwste drivers geweest die nu vele andere spellen ook doen lopen op een betere manier!!

Hij heeft allerlei oudere drivers (of -blijkbaar- aanwezige resten daarvan) verwijderd met driver-cleaner.

Toen een fresh install gedaan en tot mijn intense vreugde een goed lopend (ook nog!! :) ) GTA IV!!!!

THANK YOU YE GREATE96! _/-\o_ :) O+

En natuurlijk ook bedankt voor jullie hulp hier op tweakers! 8)

Verwijderd

Ik krijg nu ook de DD3D50 foutmelding. Voorheen liep het spel gewoon, maar sinds de patch kom ik er niet meer in. Ik heb al de nieuwste drivers (180.48) op een clean install Windows XP PRO SP3, dus driver-cleaner zou geen zin hebben.

Iemand een idee wat ik kan doen?

Systeem:
8800 GTS 512 videokaart
nForce 680 SLI chipset
Intel Core 2 Quad Q6600
2GB DDR2
Windows XP PRO SP3 met .NET 3.5

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:11

rCk

Probeer de 180.84 drivers eens. De beta drivers. Wellicht dat je enig succes ermee kan hebben.

Verwijderd

Dit was ik vergeten te vermelden; de 180.84 (beta) drivers veroorzaken een directe hangup van het systeem bij het starten van een willekeurige 3D applicatie. Aangezien ik ook niet meer fatsoenlijk kon downgraden, heb ik een clean install van Windows XP moeten doen.

Verder heb ik natuurlijk de laatste stable drivers voor alle andere hardware.

Wellicht is de beste oplossing om GTA te verwijderen en opnieuw te installeren zonder patch. Alleen moet ik dan eerst even uitzoeken hoe ik m'n savegames kan bewaren.

Verwijderd

Alleen moet ik dan eerst even uitzoeken hoe ik m'n savegames kan bewaren.
Tijdens de deïnstallatie van GTA 4 wordt gevraagd of je de savegames al dan niet wilt houden.
Voor de veiligheid kan je ze toch best nog even back-uppen: C:\Users\ACCOUNTNAAM\AppData\Local\Rockstar Games

Zorg er wel voor dat je dezelfde Windows Live-account gebruikt, want ik heb al gehoord dat de savegames anders niet zouden werken.

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 11:57
Savegames werken wel, gewoon een offline profiel aanmaken werkt prima!

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Pagina: 1