Hulp: Uitbreiden geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 12:00
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het uitbreiden van je geheugen. Sinds ik vista draai wil ik mij pc graag opwaarderen van 2gb werkgeheugen naar 4gb. Op het moment heb ik 2 1gb sticks:

Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB CL3

Deze had ik toen der tijd uit een review gehaald de ze goed presteerde.
Wanneer ik nu wil uitbreiden, is het dan zaak dat ik 2 precies dezelfde modules haal, of kan ik er van alles bij proppen? Ik begreep dat dit iets met timmings te maken heeft...?
Bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Je hebt een simpel antwoord: (bijna) alle DDR2 geheugen kan je erbij prikken.

Dan de wat langere antwoord: Voor de beste resultaten kan je het beste dezelfde merk/type/etc geheugen erin plaatsen, dit geeft het minste overlast.

Heb je een simpel home pc'tje, prik er in wat er in kan (check manaul)
Heb je een uitgebreidere pc'tje neem dan identieke (tenzij anders vermeld in manual)

Verwijderd

het belangrijkste is dat je geheugen koopt op dezelfde snelheid, anders trekt je nioeuwe module de oude omlaag, en dat kan je best merken.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

PMG FAQ en RAM FAQ doorlezen. Ook de QVL van je moederbord er bij pakken en kijken wat voor geheugen sowieso gaat werken in je computer zal je zelf moeten doen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wiethoofd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:47:
PMG FAQ en RAM FAQ doorlezen. Ook de QVL van je moederbord er bij pakken en kijken wat voor geheugen sowieso gaat werken in je computer zal je zelf moeten doen.
Idd. Bovendien geef jij niet aan welk moederbord en CPU je draait, en daar hangt het antwoord vanaf.

Hier kunnen we dus weinig mee, bovendien heb je niet de eigen inzet gedaan die we verwachten, dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.