Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP MCE 2005] Branden werkt niet op nieuwe brander.

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Oke, het zit zo, ik had een kapotte brander (Lite-On SHW160 P6S), ten minste, in windows had die geen zin om DVD's goed te herkennen. Daar heb ik een extra brander bijgestoken (Nec/Optiarc AD5200A). Ze zitten op hetzelfde IDE kanaal, Nec als slave, Liteon als master.

Alleen, beide branders herkennen geen enkele soort lege DVD's.

Melding van welke media je exact gebruikt?
Emtec DVD+R, het zelfde type wat ik altijd al gebruikt had. Ook voordat de Liteon het begaf.

Melding van welke brander je eerst had?
LiteOn SHW-160-P6S

Melding van welke programma's je gebruikt om te branden?
Nero 8 lite, ook de volledige edtie van Nero 7 geprobeerd.

Melding van exact welk Windows OS je gebruikt?
XP MCE 2005

Wat ik al gedaan heb;
- Nu heb ik de nieuwe Nec brander geprobeerd in Ubuntu. En daar wil die dus wel branden, dus het is dus geen hardware probleem.
- Alleen met de Nec geprobeerd (ide kabel losgehaald). Dan herkende die ook geen Lege DVDtjes.
- Gebrand in Ubuntu (op de Nec). Toen brande die wel gewoon een xvidje.
- DeamonTools verwijderd.
- Branders uit schijfbeheer verwijderd, windows opnieuw opgestart en nog een keer geprobeerd of die herkende. Neen, dat deed die niet.

Ik ben eigenlijk wel tot einde raad. Ik weet dat het aan de software iligt, maar ik zou niet weten waar ik het zou moeten vinden. Heeft iemand hier een ideetje?

• BlackWhizz
Niemand?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ben je zeker dat de Liteon kapot is ?
Misschien werkt hij in Ubuntu nog wel...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BlackWhizz schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:56:
Ik ben eigenlijk wel tot einde raad. Ik weet dat het aan de software iligt, maar ik zou niet weten waar ik het zou moeten vinden. Heeft iemand hier een ideetje?
Ik zou ook eens gaan [search=upper lower filters CD brander] - daar komen diverse resultaten uit met betrekking tot softwarematige problemen.
Bijvoorbeeld deze:
[Vista] DVD brander wordt ineens niet meer herkend

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 09-12-2008 20:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BlackWhizz
Windows repareeert zich vanzelf volgens mij, ik kan nu in ieder geval al branden op de NEC! :) Windows herkent hem als CD-RW, maar Nero brand hem als DVD, en herkent hem als DVD. Hij is nu op 90%, en hopen dat die de 100% haalt. Daarna ff testen.

Ik houd jullie in ieder geval nog even op de hoogte.

Edit
DVD gebrand, alleen booten doet die nog niet. Wel kan ik op beide branders (nec en LiteOn) de DVD lezen :)

[ Voor 16% gewijzigd door BlackWhizz op 09-12-2008 21:23 ]