Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het probleem is dat mijn DVD brander niet meer door windows word herkent.
Oplossing zou zijn nieuwe drivers installeren alleen zijn deze gewoon weg niet te vinden.
Windows vind ze zelf ook niet.

HL-DT-ST DVDRRW GSA-H30L

Dit is het MS probleem:
CD-ROM drive or DVD-ROM drive appears to be missing after you install Windows XP or Windows Vista Beta 2
Maar deze oplossingen werken niet.

Hierin staat de foutcode die ik ook krijg code 39
http://forums.techarena.in/showthread.php?t=679766

Het gaat om een HP 7760
Iemand die misschien een oplossing weet?
Of misschien weet waar drivers te downloaden zijn naast de HP website waar ze bij support ook niet bij staan?
http://h10025.www1.hp.com...l&product=3351036&lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit probleem gekomen na een upgrade van Windows XP naar Windows Vista, of is het een nieuwe pc met Windows Vista erop geinstalleerd? Wordt de DVD-brander wel in het BIOS herkent? En als je opstart in veilige modus? Ik zou als de pc nog binnen de garantie valt, even met HP Support bellen, die kennen het probleem allicht. Al geprobeerd om het apparaat uit het apparaatbeheer te verwijderen, en opnieuw zoeken naar hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik reageer hier ff op gezien het mijn broers PC is...

Nieuwe PC met Vista erop
Apparaat verwijderen uit apparaatbeheer ook geprobeerd, werkte niet : (
Alle updates geinstalleerd van windowsupdate/HP site
Bios heb ik nog niet gecheckt, gezien hij tijdens het opstarten wel naar nieuwe hardware gaat zoeken, en ik dus niet denk dat er iets fout zit in de bios, maar allicht kan ik het proberen.
Veilige modus is idd ook nog een idee, nog niet geprobeerd.
HP support misschien nog veel better...

thnx so far
en anders word het maar een recovery doen.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Dit heeft mijn neefje ook gehad, klinkt heel stom..maar bij hem was het een kwestie van de IDE kabels verwisselen, dus de brander op een andere IDE aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk in een computerzaak en ik ben dit probleem drie keer tegengekomen...

Onwijs irritant en zeker omdat de oplossing tot nu toe erg lang duurt, namelijk een herinstallatie van windows.

Ik heb geprobeerd de ATA controllers in de apparaatbeheer weg te gooien en vervolgens opnieuw te laten installeren dmv een reboot maar dit leide tot een kapotte windows installatie die niet meer te herstellen is.

Overigens heb ik dit probleem alleen bij Vista PC's.

Volgens mij is het dus een bekend probleem maar een goede makkelijke oplossing ken ik nog niet...

Heeft iemand suggesties hoe dit makkelijk te oplossen valt?

Het probleem is dus dat de DVD/CD-speler/brander gedeinstalleerd is op één of andere manier (uitroepteken in apparaatbeheer) en deze is niet te herinstalleren omdat de drivers niet beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

hmm, gezien hierboven, lijkt mij een downgrade naar XP toch wel de beste optie at the moment.
Had je trouwens ook herstel van Vista geprobeerd of werkt het daarna nog steeds niet?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Probeer dit eens, dit helpt in een heleboel gevallen tegen verdwijnende cd/dvd spelers.

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb ook hetzelfde probleem, hele tijd de cd drive niet gebruik en nu blijkt hij weg te zijn in schijfbeheer en deze computer.

Al van alles geprobeerd, iemand al een oplossing?

Geen zin om vista opnieuw te gaan installeren hiervoor.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is de drive letter ingebruik en moet je die veranderen van je DVD brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik heb het probleem ook gehad bij de nieuwe pc van een vriend van me. Het had zoals hierboven al aangegeven werd te maken met de upper en lower filters van de DVD-RW drive. Ik weet niet meer wat de exacte oplossing was, maar als je hierop zoekt, vind je de oplossing vast en zeker!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Thanks Therma! Het verwijderen van deze filters was inderdaad de oplossing!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kick!

Hier is het probleem gelukkig ook opgelost!

hier een uitleg hoe te verwijderen: http://www.omewil.nl/tips/cdrom.html

Alleen het vervelende is dat de USB poorten ook niet meer werken :?
(lijkt wel of alle "apparaten" ineens gedisabled zijn :| )
Ik vermoed dat het hetzelfde probleem is, iemand die hiervoor dezelfde register tweak weet?

thnx in advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb weer hetzelfde probleem, het probleem was een tijdje opgelost na het verwijderen van die registry keys.

Als ik dat nu weer probeer zijn ze al weg, dus er valt weinig te verwijderen.

Iemand een idee hoe ik het weer in de praat krijg?

Mijn Daemon tools drives werken wel. (3 stuks)

Device manager --> geen dvd drive
Computer beheer, drives --> geen dvd drive
Nero --> geen drive
Bios --> wel drive,booten ook mogelijk met cd/dvd.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken het probleem ook met mijn laptop .
Wat me inmiddels opgevallen is dat het probleem zich voordoet na installatie van bepaalde software.
ik had in het begin nooit geen probleen ( paar maanden) en daarna spontaan wel , ik dus zoals hierboven stond geprobeerd de filters weg te halen maar deze stonden er geneens in.
Volgende optie dan maar , nieuwe installatie.
werkte perfect tot ik de software van mijn telefoon (motorola ) ging installeren , en weg was mijn dvd brander weer.
systeem herstel gedaan tot voor de installatie van de software en daar was ook mijn brander weer.

tot ik eergisteren een ipod gekocht heb
itunes erop gezet en daar gingen we weer , weer de brander weg in windows , terwijl die dus wel in de bios word herkent en dergelijke.

een bijzonder irritant probleem dus , zeker omdat een programma als itunes wel handig is als je een pod heb.

dus er lijkt me maar weer 1 oplossing mogelijk itunes verwijderen weer en een ander programma gaan zoeken wat hopelijk met de ipos werkt en ook de brander nog eens laat staan in windows vista.

En om het nog leuker te maken ik heb op een pc met vista itunes e.d. gewoon goed zien werken met brander die bleef staan.

wellicht dat vista een beetje kieskeurig is ?

ik heb trouwens een acer laptop , waar een samsung brander in zit

en itunes is compatibel met windows vista dus dat is het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook...
Registry al een weggekeild...poosje geen probleem gehad...en nu ineens wel...

Zijn er inmiddels andere/betere/langdurige oplossingen?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht een oplossing te hebben:

Een week had ik Vista Ultimate op de pc staan. Nergens problemen mee totdat mijn dvd-brander plots verdwenen was. Hij stond weliswaar nog wel in de bios, maar niet onder deze computer, apparaatbeheer of herkenning door Nero of iets dergelijks.

Er stond ergens een oplossing betreft het register over de upper-en lowerfilters, echter deze stonden er bij mij niet bij dus dit verhaaltje ging niet voor mij op.

Mijn brander stond op master. Ik dacht ik zet hem eens op slave. Moet eigenlijk niet uitmaken maar toch. Na het opstarten werd de speler weer herkent, echter naar een paar minuten was het weer verdwenenen. Ik dacht, windows heeft moeite met het herkennen van de speler dus zette de jumper op Cable Select en voila.........Hij werdt weer herkend.

Nu inmiddels is hij weer weg, dus als iemand de oplossing alsnog weet!!!

Afbeeldingslocatie: http://common.packardbell.com/itemnr/spec_dvd_philipsdrom6216/10-140-2.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
Zelfde probleem hier, nog geen fix?

Mijn speler is van de computerbodem verdwenen, in en uit pluggen tijdens draaiende vista doet niets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

davidsmit schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:32:
Zelfde probleem hier, nog geen fix?

Mijn speler is van de computerbodem verdwenen, in en uit pluggen tijdens draaiende vista doet niets :'(
Kabelfalen? DVD brander falen? En nog veel minder voorkoment een moederbord dat niet werkt bepaalde hardware, soms zelf helaas branders. Ik heb het meegemaakt!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ik vind dit echt een klote probleem op andere fora werd aangegevn dat het ook aan de geinstalleerd software kan liggen.

Ik een aantal programmas eraf gegooid via deinstalleren/verwijderen software...waaronder de brander software.

dvddrive staat er nog bij het opstarten...
Geeft zelfs de titel van de dvd weer.

Zodra ik voor verkennen kies, dan blijft ie malen...en dan ineens is de dvddrive weg....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
jaja ben ik weer...

Iemand van een computer winkel vertelde mij om de vista installatie opnieuw te doen....

Ik doe dat zojuist...

en wat gebeurt er...tijdens de herinstallatie valt de dvddrive weg.
Zal het dan toch de hardware zijn???

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wii4all schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:13:
jaja ben ik weer...

Iemand van een computer winkel vertelde mij om de vista installatie opnieuw te doen....

Ik doe dat zojuist...

en wat gebeurt er...tijdens de herinstallatie valt de dvddrive weg.
Zal het dan toch de hardware zijn???
Mogelijk :! Nu is een DVD-brander niet super duur. En als je nog garantie hebt claim het want blijkbaar is er op hardware niveau iets mis. Heb het zelf maar een keer meegemaakt dat mijn DVD-Brander van Plextor niet goed werkte op mijn NFS4 moederbord. De Sata versie werkte niet goed en toen de IDE versie geprobeert...perfect :!

Verkocht de Sata bij Vraag & Aanbod en die persoon kreeg de Sata Plextor brander wel aan het werk op eenzelfde NFS4 moederbord. Gewoon gek!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik ga van de week ff terug.

Gisteren toch gelukt om windows te installeren.

Installeer office/outlook...nog geen brander software.
Hele kale pc dus.

Vanavond zet de pc aan, vergeet hem uit te doen kom ik na een uurtje terug...
Brander foetsie....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He luitjes, pakt Vista bij jullie de oude dvd-spelers niet of ook de nieuwe want mijn nieuwe pakt hij wel(IDE) maar mijn oude (IDE) niet...

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
SATA kabeltje is vervangen en nu draait ie weer als een tierelier.

Burp

Pagina: 1