Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PDF vanuit Word maken met 2 mm marge rondom

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik moet een boekje drukken, en heb mijn Word bestand omgezet in PDF m.b.v. Cutepdf. Formaat: A4. Nu hoor ik van de drukker dat ze een marge van 2 mm rondom nodig hebben, anders beslaan de afbeeldingen niet de hele pagina.
Hoe doe ik dat?!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Daarvoor is upgraden naar de Pro (betaalde) versie van CutePDF nodig.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
Als ik het goed begrijp wil je dus dat je a4 pagina rondom 2mm groter wordt?
Dan kun je in Word gewoon het papierformaat wijzigen in 21,4 cm bij 30,1 en dan de marges met 0,2 cm vergroten.
En dan natuurlijk even opnieuw naar PDF printen.

[ Voor 11% gewijzigd door --Niels-- op 08-12-2008 16:09 ]

• tbenschop2
Brdankt, Niels. Probleem is dan dat Word dan de boel niet centreert, maar naar linksboven uitlijnt. Als iemand weet hoe ik kan centreren (dus dat de 2 mm aan alle zijden verschijnt).... ?

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
Centreert Word het ook niet als je ook zelf de marges met 0,2 cm vergroot?

Anders kun je misschien in CutePDF het zelfde trucje proberen. Dus zelf een paginaformaat definiëren en dan zeggen dat hij het moet centreren. Maar ik weet niet zeker of dat in CutePDF kan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naar aanleiding van Word: marges rondom document - Word kent inderdaad afaik niet de hele pagina. Immers moet het rekenng houden met printers die niet tot de rand komen. Maar je kunt wel gaan 'spelen' met de marge links, rechts, boven, beneden tot het goed staat. Zet de marges bij wijze van spreken op -2 cm links, etc.

offtopic:
Rare drukker, die vindt dat het zo precies moet staan. Ik stuur in de regel 'gewoon' het Word doc en men zoekt het wel uit. Of ik stuur de PDF die men op maat 'knipt' en schaalt..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tbenschop2
Ik had inderdaad 2 topics gemaakt. Enerzijds omdat ik later besefte dat het een Word-kwestie was (meer dan PDF-gerelateerd) en anderzijds omdat er voor mij behoorlijke druk op de ketel zit. Ik moest voor 5 de boel aanleveren bij de drukker.

Ik heb nu afgesproken dat het boekje gewoon ietsje kleiner wordt dan A4.
Probleem opgelost. Topic mag dicht.

Iedereen bedankt voor je hulp en suggesties!
Pagina: 1