Mensen ik zit met een probleem waar ik nu al even tegen zit te hikken, ik heb een 3 tabels:
tblEvenementen,tblEvenementenDeelnemers,tblLeden
Elk lid kan aan meerdere evenementen meedoen, deze wordt dmv evenementid en lidid in de tblEvenementDeelnemers opgeslagen
nu wil ik een COUNT() uitvoeren op het aantal evenementen wat een lid heeft begewoont in een bepaald jaar.
Ik heb nu de query:
de query geeft nu ook evenementen aan die NIET in 2008 gebeurd zijn.
ik heb even geen idee waar ik het moet zoeken, waarschijnlijk de 2de LEFT JOIN, maar ik kan me niet echt bedenken wat het wel kan zijn.
Kan iemand me een push in de goede richting geven (of een werkende query, maar een push in de goede richting zou al fijn zijn
)?
tblEvenementen,tblEvenementenDeelnemers,tblLeden
Elk lid kan aan meerdere evenementen meedoen, deze wordt dmv evenementid en lidid in de tblEvenementDeelnemers opgeslagen
nu wil ik een COUNT() uitvoeren op het aantal evenementen wat een lid heeft begewoont in een bepaald jaar.
Ik heb nu de query:
SQL:
1
2
3
| SELECT tblLeden.ID, tblLeden.Voornaam, tblLeden.Achternaam, COUNT( tblEvenementenDeelnemers.LidID ) FROM tblLeden LEFT JOIN tblEvenementenDeelnemers ON ( tblLeden.id = tblEvenementenDeelnemers.LidID) LEFT JOIN tblEvenementen ON (tblEvenementen.id = tblEvenementenDeelnemers.EvenementID AND YEAR(tblEvenementen.Aanvang) = 2008) GROUP BY tblLeden.ID |
de query geeft nu ook evenementen aan die NIET in 2008 gebeurd zijn.
ik heb even geen idee waar ik het moet zoeken, waarschijnlijk de 2de LEFT JOIN, maar ik kan me niet echt bedenken wat het wel kan zijn.
Kan iemand me een push in de goede richting geven (of een werkende query, maar een push in de goede richting zou al fijn zijn