Nieuwe videokaart nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-04 18:36
Hallo, ik heb een hp media center pc en heb verder niet veel gedaan aan mijn pc; van binnen heb ik hem heel gelaten (dus geen nieuwe kaarten ofzo). De nieuwste spellen werken niet (GTA 4), want mijn grafische kaart is te 'slecht' na wat research ben ik er achter gekomen dat ik een goedkope OEM kaart heb. Welke kaart kan ik het beste kopen. En....ik heb geen zin om 200 euro neer te tellen voor een videokaart, daarvoor is mijn computer gewoon te slecht, anders kan ik net zo goed een nieuwe kopen.

Systeemgegevens:

MS XP Media Center edition; versie 2002; SP3 (dit staat bij systeem; comp is trouwens niet uit 2002)
Videokaart: GeForce7500LE (een stomme OEM kaart)
Processor: Intel Pentium D 3.4GHz (dual core)

Als er verder nog meer info nodig is, zeg het dan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het liefst ga ik geen voedingen vervangen enzo, en het liefst past de nieuwe kaart waar nu mijn GeForce7500LE zit.

Alvast bedankt, Sjoerd

iRacing Profiel

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Het heeft in mijn ogen geen zin om een snelle videokaart in die pc te zetten. De rest van de onderdelen zijn gewoon te oud om nog serieus iets mee te beginnen bij zware games.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:40

Zerora

Ik Henk 'm!

Sjoerdos schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:53:
En....ik heb geen zin om 200 euro neer te tellen voor een videokaart
Hoeft ook niet. Voor minder dan 200 euro kan je ook al een uitstekende videokaart kopen.

Bijv. de ASUS EAH4850 TOP/HTDI/512M kun je al krijgen van rond de 160 euro.

Maar zoals Matel al aangeeft kun je beter gaan sparen voor een compleet nieuwe PC. Daar zul je veel meer aan hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Zerora op 07-12-2008 16:59 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:29
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Begin daar eens mee, dan moet je een heel eind mee kunnen komen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Sjoerdos
Misschien wel ja....
Al is er trouwens wel wat extra werkgeheugen in gezet, maar een kaartje van 50 euri helpt denk ik niet veel meer. Wat voor prijs pc wordt het dan? En in het verlengde:

Goede pc zoeken of zelf een samen stellen?

Alvast bedankt, Sjoerd

iRacing Profiel

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:40

Zerora

Ik Henk 'm!

Sjoerdos schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:02:
Misschien wel ja....
Al is er trouwens wel wat extra werkgeheugen in gezet, maar een kaartje van 50 euri helpt denk ik niet veel meer. Wat voor prijs pc wordt het dan? En in het verlengde:

Goede pc zoeken of zelf een samen stellen?

Alvast bedankt, Sjoerd
Zelf samenstellen. Ben je goedkoper uit als je goed zoekt naar de juiste hardware. Anders betaal je grotendeels gewoon voor het merkje wat erop zit. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Zerora op 07-12-2008 17:04 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Sjoerdos
Als je hem zelf samenstelt, kan ik dan niet beter deze kast houden met wat er al in zit? Wel vind ik het makkelijker om gewoon een pc te kopen, al spelen er ook nog andere factoren mee (een pc verouderd snel, en ik wil binnenkort nog een laptop kopen......)

Sjoerd

iRacing Profiel

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Het antwoord op deze vraag kun je met het lezen van reviews ook prima zelf vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.