"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
De little big adventure community is nog altijd springleven hoor. De nodige patches om de twee LBA games op hedendaagse systemen aan de praat te krijgen vind je op http://www.magicball.net/brambest schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 07:36:
Zijn er nog mensen die Little Big Adventure kennen? Ik heb het spel altijd willen spelen, maar nooit kunnen vinden/werkend gekregen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Mashed....Martinspire schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:15:
Het spel uit de TS doet me denken aan mashed:
Polar Wharf
De track Polar Wharf....
Heb 'm zooo vaak gespeeld op de xbox, echt retecool en megafun. Onbegrijpelijk dat er voor de nieuwe generatie consoles geen vervolg is gekomen....
Dit spel is ook zo goed gebalanceerd, degene die voorop ligt ziet minder van de track zodat dit weer een nadeel is, het gebruik van de wapens, de helicopterfunctie voor diegene die al af is, het scoresysteem.....

In september dit jaar op de PAX in Seattle heb ik Bomberman-met-zijn-tienen op een NES gespeeld (op een 30" monitor of zo), gaf ook een zeer nostalgisch gevoel van binnen
Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Al met DosBox geprobeerd? Misschien dat dit wil helpen. Ik heb deel 2 hier liggen maar krijg die ook niet aan de praat.brambest schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 07:36:
Zijn er nog mensen die Little Big Adventure kennen? Ik heb het spel altijd willen spelen, maar nooit kunnen vinden/werkend gekregen.
Wat een verslavend spel is dat, vooral online tegen elkaar racen. En dan ook nog die fantastische track editor.kaos- schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:45:
Trackmania heb ik echt vreselijk veel en lang online gespeeld, misschien een "next-gen" game, maar oh oh wat een gameplay, en de drang om eerste te worden online zorgt er gewoon voor dat je dit spel blijft spelen.
[ Voor 58% gewijzigd door Fox op 09-12-2008 14:51 ]
was er op de PS3 niet een LBA oid game uitgekomen?Boeboe schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:47:
[...]
De little big adventure community is nog altijd springleven hoor. De nodige patches om de twee LBA games op hedendaagse systemen aan de praat te krijgen vind je op http://www.magicball.net/
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
OH. MY. GOD. Ik dacht dat dat echt Windows 9x-only was? Hebben! Ik ga meteen zoekenSniperFox schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:45:
Tyrian 2000, wat een top spel. Vroeger veel gespeeld, nu weer gedownload, en het blijft gewoon leuk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh ja, nog een klassiekertje: Aladdin en Lion King. Voor DOS en Sega waren dat. Lekker verslavend.
@ HlpDsk: totaal gelijk. Bloon Tower Defense doe ik ook nog een keertje per week met vrienden. Briljant, vooral pubers leven helemaal mee
Dat is little big planet, dat heeft helemaal niets met little big adventure te makenToolkiT schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:51:
[...]
was er op de PS3 niet een LBA oid game uitgekomen?
Little Big Adventure gaat zelfs met dosbox niet degelijk werken. Met de nodige patches krijg je het onder windows opgestart.Al met DosBox geprobeerd?
[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 09-12-2008 15:31 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Probeer OpenTTD eens, een nieuwe opensource kloon van Transport Tycoon. Daarbij kan je de bomen gewoon onzichtbaar makenJejking schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:13:
[...]
Transport Tycoon! Wat een meesterlijk spel, m'n vader speelt het na een jaar of tien nog steeds als hij even niets te doen heeft. Briljant gewoon, alleen oh wat ergerde ik me laatst ineens aan al die irritante bomen in de wereld, je kon door de bomen het bos niet meer zien
* Wolfboy speelt OpenTTD nog regelmatig
Wacky Racers
Ignition
enz... heerlijke spellen
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Verwijderd
Jij bent werkelijk mijn held. Jaren heb ik hiernaar gezocht en nu post jij zomaar de link even! Hulde, driewerf hulde!SniperFox schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:45:
Tyrian 2000, wat een top spel. Vroeger veel gespeeld, nu weer gedownload, en het blijft gewoon leuk.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 16:47 ]
Praat me er niet van...Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:05:
Tower Defense spellen. Daar kan ik niet vanaf blijven. Echt heel slecht

Sidenote: 1 ronde duurt zo'n 15 minuten op dat level... echt slopend
Maar ik krijg nu wel dik respect in mijn vriendenkring
Leuk strategy / real time spelletje en gratis.
Stiekem heel wat uurtjes in gestoken voordat ik weer wow ben gaan spelen.
ALs je het leuk vind om te upgraden, experience op te doen en slagschepen aan flarden te schieten dan is dit je game. Je kan sneaky als submarine schepen torpederen of als een kleine destroyer rondom slagschepen cirkelen enz....
in een woord: verslavend
Slightly offtopic maar is het niet handiger om een batterij supermonkeys neer te plempen?_Ernst_ schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:56:
[...]
Praat me er niet van...![]()
[afbeelding]
Sidenote: 1 ronde duurt zo'n 15 minuten op dat level... echt slopend
Maar ik krijg nu wel dik respect in mijn vriendenkring
En volgens mij krijg je ook steeds minder geld binnen naarmate je verder komt. Meer ballonnen laten springen voor een euro zeg maar.
We do what we must because we can.
Volgens mij hebben supermonkeys een slechtere prijs/prestatie verhouding als die tack towers. Voor het geld dat ik voor al die towers heb betaald kun je niet zo gek veel volledig geupgrade super monkeys kopen.Jejking schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:21:
[...]
Slightly offtopic maar is het niet handiger om een batterij supermonkeys neer te plempen?
En volgens mij krijg je ook steeds minder geld binnen naarmate je verder komt. Meer ballonnen laten springen voor een euro zeg maar.
En dat je minder geld krijgt naarmate te verder komt klopt idd. Vooral tussen level 50 en 70 zit daar een flinke dip in. Daarna ging het echter weer beter, en had ik ruim voldoende geld om elke ronde door te komen (af en toe een monkey strike, en veel ananassen
Misschien een Tower defense topic starten?
Dat allebeste is natuurlijk mijn mening ;D De meerderheid vindt het een rukspel volgens mij.
Pardon?ResuCigam schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:29:
Tyrian2000 was inderdaad heel erg leuk, ik heb alleen nog niemand Screamer horen noemen, een racespel wat er (voor die tijd, 1996) erg goed uitzag en ik heb het ik weet niet hoeveel uur gespeeld
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:18:
Wat wel grappig is, is hoe games in je herinnering meegroeien. Zo was ik een gigafan van de eerste Screamer (racegame):
Verwijderd
Aan dit spel heb ik uren en uren besteed. Wat geweldig om gewoon een hele map wat vol te bouwen.
Had alleen de AI wel wat moeilijker mogen zien.
En hoe zit het met Age of Wonders? Ook een briljant spel.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 18:50 ]
En je hebt ook nog Ignition. Dat is ook zo'n racespel.JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:58:
[...]
Mashed....(en Mashed - Fully Loaded)
De track Polar Wharf....![]()
Heb 'm zooo vaak gespeeld op de xbox, echt retecool en megafun. Onbegrijpelijk dat er voor de nieuwe generatie consoles geen vervolg is gekomen....
Dit spel is ook zo goed gebalanceerd, degene die voorop ligt ziet minder van de track zodat dit weer een nadeel is, het gebruik van de wapens, de helicopterfunctie voor diegene die al af is, het scoresysteem.....![]()
[afbeelding]
Heb ik vroeger veel gespeeld.
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=j32QWzs0JrA
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
http://nl.youtube.com/watch?v=J-rAY1VSVNY
[/movie]
Dit spel heb ik eindeloos gespeeld. Met 10 man achter de computer op de basisschool. Wat een geweldig spel is dit met wat gasten en een biertje erbij.
Screamer was echt super! (Screamer 2 was overigens ruk)ResuCigam schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:29:
Tyrian2000 was inderdaad heel erg leuk, ik heb alleen nog niemand Screamer horen noemen, een racespel wat er (voor die tijd, 1996) erg goed uitzag en ik heb het ik weet niet hoeveel uur gespeeld
http://nl.youtube.com/watch?v=yDTiH_-Drw0
http://nl.youtube.com/watch?v=QPa8bcpTf88 intro
Nog een tip van mijn kant: cannon fodder
dat vond ik echt een leuk en hilarisch spel...
En elke keer dat je het spel opnieuw speelde zaten er nog meer grafzerken op de heuvel

[ Voor 11% gewijzigd door falcon4ever op 09-12-2008 23:42 ]
War has never been so much fun.
@ksborg
Bedoel je niet Klax?
Simpel spel waar ik me lang mee heb zoet gehouden; Sim Tower
Zou het bijna een strategy noemen. Echt killing om de rijen voor de liften onder controle te houden.

[ Voor 46% gewijzigd door frickY op 09-12-2008 23:59 ]
Echt een topspel. Ik wil het nog steeds hebben, maar krijg alleen de demo te pakken. De demo is alleen nogal zwak. Na 20 minuten word je spel al gestopt. Soms iets eerder, soms iets later.
Vooral nummer 2 en 3 in de reeks heb ik enorm veel gespeeld, tegenwoordig vallen de grafics wel een beetje tegen, zeker als je allerlei high res textures gewoon bent, maar het is nog steeds goed speelbaar

Verwijderd
Zalige quote als je hem uit z'n context rukt!Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:13:
SuperMonkies zijn vooral goed om je framerate enigszins speelbaar te houden.
Ja, ik heb LBA1 en LBA2 hier allebei liggen.brambest schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 07:36:
Of het eerste deel onder DOSBox werkt zou ik niet weten, heb het altijd onder native DOS gespeeld op een oude Pentium machine. Die retrogaming bak heb ik nog steeds voor dat soort doeleinden.
Maar als je de game hebt, waarom probeer je niet wat?
Het spel is tof
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
Het is een soort van RPG dat je met meerdere mensen op hetzelfde toetsenbord speelt. Je kan na een level gespeeld te hebben attributes bijkopen om je eigen character sterker te maken.
Het is nu te downloaden als "openglad"
http://snowstorm.sourceforge.net/cgi-bin/site.cgi

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 14:53 ]
Heb er inmiddels 4000+ potjes op zitten : P
[ Voor 17% gewijzigd door ImdaMned op 11-12-2008 15:43 . Reden: link removed. ]
Geen behoefte aan een shredder, want via die link moet je betalen voor het spelletje. Niet veel, maar genoeg om het niet uit te proberen.ImdaMned schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:08:
De board > PC conversie van St. Petersburg. Gemaakt door een stel enthousiaste spelers. (volgens mij geen copyright, en anders mag ie door een modje door de shredder)
http://free-game-download...es_i_z/st_petersburg.html
Heb er inmiddels 4000+ potjes op zitten : P
@PromoX: je hebt hopelijk gezien dat ik een paar keer geprobeerd heb er een discussie van te maken, maar het wil niet vlotten...
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 18:53 ]
Tyrian was cool, alleen vond ik t altijd maar een aftreksel van Zanac op mn good-old MSX.SniperFox schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]

Verder vond ik Knightmare geweldig

En toen ik mn MSX2 had de grafisch-topkwaliteit van Aleste

Maar goed, zo zijn er nog veel meer klassiekers die ik regelmatig met plezier speel:
Roadrunner, Breaker, Athletic land, Antartic Adventure, Thexder enz.
Lang leve de MSX emulatorpakketten
Kwa PC games was t Prince-of-Persia, Blockout (Hercules tijdperk) en veel later Raise-of-the-Traid, Tyrian, RoadRash, GTA(1)
[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 10-12-2008 19:00 ]
Verwijderd
Op deze site staat volgensmij het spel ook en is gewoon legaal te downloaden (?)Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:48:
[...]
Geen behoefte aan een shredder, want via die link moet je betalen voor het spelletje. Niet veel, maar genoeg om het niet uit te proberen.
http://www.westpark-gamers.de
Ik heb het hele topic doorgelezen en heb er toch wat briljantjes uit kunnen pikken. Leuk en handig topic vind ik het nu in ieder geval!@PromoX: je hebt hopelijk gezien dat ik een paar keer geprobeerd heb er een discussie van te maken, maar het wil niet vlotten...De oneliners met DIT OUDE SPEL IS LEUK blijven maar komen, terwijl het daar dus eigenlijk helemaal niet over ging (het ging om simpele maar nieuwe 'basic games' die het moeten hebben van gameplay tegenover dure nieuwe nextgen toppers, en niet over oude software die nog steeds leuk is!
). Maar goed, wellicht hebben genoeg mensen wat aan dit topic. Ik ben in ieder geval blij met Audiosurf dat ik dankzij dit topic ontdekt heb.
heb ik me vroeger ook veel mee bezig gehouden, het is wel niet gratis, maar toch wel dolle pret !
Heerlijk zo van die oldschool vliegspellen

Wat geen simpele games maar wel goede games zijn:
- Jagged Alliance (bijzonder underrated)
- Settlers (1/2) (zoals eerder genoemd)
- GTA 1
- Ceaser serie (ook eerder genoemd)
- OpenTTD (ook eerder genoemd, met recht!)
- Pizza Tycoon 1
Wat wel geniale spellen voor tussendoor zouden zijn in mijn ogen:
- Canon Fodder (al genoemd)
- Screamer (ook genoemd)
- Overboard!
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Zoooooo, dat bracht leuke herinneringen terug! Meteen gezocht en geïnstalleerd maar (op Vista) klapt het spel (ondanks compatibilty mode) meteen terug naar de desktopLarrs schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:28:
En je hebt ook nog Ignition. Dat is ook zo'n racespel.
Heb ik vroeger veel gespeeld.
Nickname does not reflect reality
daarnaast speel ik ook nog regelmatig:
Wolfenstein ET
Diablo 2
en heel soms nog de oude red alert 1 en 2 die blijven gewoon mooi
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Verwijderd
Jumpman
God of Thunder

Bumpy.

Jazz Jackrabbit 2

En de beste van allemaal, vooral voor fans van tyrian2000.
Jet N Guns
ben met tyrian bezig, ben gek op dit soort spellen!
Battle.net Spud#2543
Die is grafisch al zwaar 'niet-simpel' vergeleken met de voorloper: NemesisSniperFox schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:42:
....
Jet N Guns
[video]

Raptor was echt de BOM, omg wat heb ik dat spel veel gespeeld...waffels schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:28:
Raptor !!!!! (RAPTOR: Call of the Shadows)
heb ik me vroeger ook veel mee bezig gehouden, het is wel niet gratis, maar toch wel dolle pret !
Heerlijk zo van die oldschool vliegspellen
[afbeelding]
Verwijderd
Wow, Jazz Jackrabbit 2SniperFox schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:42:
Nog meer geniale simpele spelletjes.
God of Thunder
[afbeelding]
[afbeelding]
Bumpy.
[afbeelding]
[afbeelding]
Jazz Jackrabbit 2
[afbeelding]
[afbeelding]
Jet N Guns
[video]
'Simpel spelletje', hoe durf je!SniperFox schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:42:
Nog meer geniale simpele spelletjes.
God of Thunder
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Het valt me wel vaker op dat de eerste versies van games (THPS2 was de eerste versie op de PC) vaak de leukste zijn en blijven: opvolgers zijn vaak beter en ook op een bepaalde manier leuker, maar alleen de originelen geven me dat speciale gevoel. De levels van THPS2 hebben meer waarde voor me, zal ik maar zeggen, dan die van THPS3.
Een simpele game onder Windows, maar wat het zo verslavend maakt zijn de random levels.
http://en.wikipedia.org/wiki/Castle_of_the_Winds
http://www.gamasutra.com/php-bin/column_index.php?story=8560
Verwijderd
"Plebs are needed"evert_ schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:41:
Het verbaast mij eigenlijk een beetje dat nog niemand caesar genoemd heeft, imho is dit een briljant spel, waar ik vroeger uren en uren mee doorgebracht heb (en nu nog steeds van tijd tot tijd).
Vooral nummer 2 en 3 in de reeks heb ik enorm veel gespeeld, tegenwoordig vallen de grafics wel een beetje tegen, zeker als je allerlei high res textures gewoon bent, maar het is nog steeds goed speelbaar. Al denk ik niet dat het freeware is ondertussen.
[afbeelding]
Argh ik word er nu alweer gek van
Helemaal mee eens. Het werkt echt verslavend. Ik hou zelf sowieso vooral van snelle simpele spelletjes, zoals Mario bijv.Pieterke schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:14:
Is Mirrors Edge 2D (beta) al langsgekomen![]()
wat een verslavend spelletje zeg:P
[afbeelding]
Om nou LBA en Ceasar in het rijtje te plaatsen van Bejweled en Tetris
Ik ben door dit topic een beetje op zoek gegaan naar leuke simpele spellen en dan kom ik toch uit bij Peggle Nights en vooral World of Goo.
Vooral World of Goo is briljant.. het spel krijgt op de meeste gamesites een 8/9 en het doet me denken aan Lemmings alleen dan briljanter.
Echt een modern toppertje in puzzelland.
Ha, die is lollig! Lukt me van geen kanten om overal te komen, maar leuk is het wel.Pieterke schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:14:
Is Mirrors Edge 2D (beta) al langsgekomen![]()
wat een verslavend spelletje zeg:P
Ja, het topic is een beetje een zooitje geworden...Beakzz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:35:
Volgens mij zijn "simpele"spelletjes heel anders dan de klassiekers die hier genoemd worden.
Om nou LBA en Ceasar in het rijtje te plaatsen van Bejweled en Tetris

World of Goo is inderdaad heel gaaf, alleen hou ik niet zo van spelletjes waarbij je vast kan komen te zitten in een puzzel... Het idee dat ik straks op een level kom waar ik niet uit kom of waar ik veel te veel tijd in moet stoppen, staat me tegen. Vandaar dat ik Audiosurf leuk vind: daar haal je altijd het einde, of je het nou goed doet of niet.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 09:00 ]
Jazz Jack Rabbit brengt ook veel herinneringen naar boven

Cool dit spel speelde ik vroeger nog op mijn Amiga 2000Rep1v schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:15:
Inderdaad Raptor, echt heeel veel gespeeld, dat was echt een geweldige game!Ik had hiervoor een soort "joystick" die je over de pijltjes toetsen kon zetten. Deze zat met 2 magneten op het tobo geplakt, zo kon je dus erg snel van links naar rechts en van voor naar achter. Kan hier helaas geen plaatje van vinden, geloof dat we dit ding op een computerbeurs hadden gekocht.
Jazz Jack Rabbit brengt ook veel herinneringen naar bovenen Hocus Spocus was ook wel tof:
[afbeelding]
[afbeelding]
Persoonlijk vraag ik me af of er weer dergelijke kwaliteit games uitkomen zoals bv:
Grim Fandango
The Curse of Monkey Island 3
Disc World series
Settlers 2 ( anniversery
Knights and Merchants
Of nog ouder natuurlijk
Super Hangon
Wings ( Amiga )
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Maar ik weet niet meer of ik dat nu op de Atari computer gespeeld heb of de 486 van m'n pa.
Wel hadden we op de 486 zo'n spel waarbij je machines moest bouwen met allerhande onderdelen. Volgens mij heet die games ook gewoon Machine.
Daarnaast was ik ook erg verslaafd aan Micro Machines en Dark Castle op de CDi speler.
Dark Castle vooral vanwege de leuke geluiden. Ik kan aan Lemings ook nog veel lol beleven.
Ook Colin Mc Rae 2 vond ik erg gaaf. De auto's zijn daarin nog niet zo geavanceerd, dus het rijden gaat veel makkelijker en is daarom ook leuker. Ik rijd in die game altijd standaard op het ciruit van Italie en probeer steeds harder te gaan.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dat spelletje heette: T.I.M. = The Incredible Machinerimave schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:44:
Ach ja, dat Hocus Spocus spel komt me bekend voor.
Maar ik weet niet meer of ik dat nu op de Atari computer gespeeld heb of de 486 van m'n pa.
Wel hadden we op de 486 zo'n spel waarbij je machines moest bouwen met allerhande onderdelen. Volgens mij heet die games ook gewoon Machine.
Daarnaast was ik ook erg verslaafd aan Micro Machines en Dark Castle op de CDi speler.
Dark Castle vooral vanwege de leuke geluiden. Ik kan aan Lemings ook nog veel lol beleven.
Ook Colin Mc Rae 2 vond ik erg gaaf. De auto's zijn daarin nog niet zo geavanceerd, dus het rijden gaat veel makkelijker en is daarom ook leuker. Ik rijd in die game altijd standaard op het ciruit van Italie en probeer steeds harder te gaan.
Informatie over T.I.M.
Download T.I.M.
http://www.vintagecomputing.com/index.php/archives/183
Nuke met de goede settings (halve scherm weg)
Funcky Bomb
Mirv
Napalm
Dirt
Heavy Shield
Edit: Zie trouwens dat het "Scorched Earth" heet, in DOS wat het natuurlijk gewoon a:\scorch\scorch.exe
[ Voor 13% gewijzigd door wiene op 12-12-2008 12:04 ]
De echte oude simpele games zoals Arkanoid, Space Invaders, Pong etc. daar kan ik me gewoon goed mee vermaken. Op stage heb ik dat afgelopen jaar nog gespeeld, tevens deed mijn stage begeleider vrolijk mee
Ook Metal Slug en Snake (snake 1 en 2 op de Nokia) zijn spellen die ik uren aan een stuk kan blijven spelen.
De enige echte oude Duke Nukem spellen (1, 2 en 3, niet 3D), Raptor, Retaliator (zoek die maar eens op
Verder gaat nog vaak de oude Dune aan, speel ik heel veel met Dofus (mmorpg) en start ik regelmatig het oude Caesar II op
Nostalgie kicks everyones ass...
Wabbawabbawabbawabba
- Duke nukem serie (1-2) (Duke 3D is van 3D Realms)
- Wolfenstein (De aller eerste) , Wolfenstein 3d + Spear of desteny
- Commander keen serie
- Crystal caves (zie heirboven)
- Secret agent (heel simpel spelletje net als Crystal caves, draait op dezelfde ''engine'')
- Deathrally (soort ignition)
- Hocus pocus (zie hierboven)
- Raptor (vergelijkend met bomber of tyrian)
- Paganitzu (Heel simpel maar toch soms moeilijk puzzle spelletje)
- Monster bash (platform spelletje)
- Wacky wheels (doet het goed op verjaardagen/Lan party's)
En ga zo maar door. Ik heb gelukkig de gehele collectie van hun
Maar mijn al time favorite is toch wel: Commander keen , en dan alle edities. Blijf tijdloos.
En wat blijft het jammer dat ze geen 8ste deel hebben gemaakt omdat ze toen al hun tijd in doom
gingen steken
Winners never cheat, Cheaters never win
Nah Deathrally lijkt niet echt op IgnitionDescriptor schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:18:
Vrijwel alles wat apogee software heeft gemaakt is vet
- Duke nukem serie (1-2) (Duke 3D is van 3D Realms)
- Wolfenstein (De aller eerste) , Wolfenstein 3d + Spear of desteny
- Commander keen serie
- Crystal caves (zie heirboven)
- Secret agent (heel simpel spelletje net als Crystal caves, draait op dezelfde ''engine'')
- Deathrally (soort ignition)
- Hocus pocus (zie hierboven)
- Raptor (vergelijkend met bomber of tyrian)
- Paganitzu (Heel simpel maar toch soms moeilijk puzzle spelletje)
- Monster bash (platform spelletje)
- Wacky wheels (doet het goed op verjaardagen/Lan party's)
En ga zo maar door. Ik heb gelukkig de gehele collectie van hun
Maar mijn al time favorite is toch wel: Commander keen , en dan alle edities. Blijf tijdloos.
En wat blijft het jammer dat ze geen 8ste deel hebben gemaakt omdat ze toen al hun tijd in doom
gingen steken
Emoties en sentimenten spelen overduidelijk een grote rol bij al die oude games die nu voorbij komen en die soms 'beter' worden bevonden dan de nieuwe next gen games. Uiteindelijk zijn de nieuwe next gen games natuurlijk logische opvolgers van de oude games. En zijn ze over het algemeen bezien 'beter'. Vraag aan de gemiddelde gamer welk spel hij liever koopt voor 45 euro: Wolfenstein of CoD4 en de meesten zullen dan toch maar kiezen voor CoD4... Uiteindelijk wil iedereen een bepaalde vooruitgang zien.
Zoals ik al zei vind ik THPS2 beter dan THPS3, maar dat 'beter' is giga subjectief, want ik vind het eigenlijk alleen beter omdat het spelen ervan mij dat heerlijke WOW-gevoel geeft dat ik had toen ik het de eerste keer speelde. Als ik THPS3 had gekocht en pas later THPS2 dan had ik zeker weten THPS3 'beter' gevonden, want dat spel heeft betere graphics en veel meer mogelijkheden wat tricks betreft.
Ik denk dan ook dat veel van de opmerkingen zoals 'Dit oude spel was echt top en leuker dan dit nieuwe spel' voornamelijk voortkomen uit sentimentele gevoelens: het doet je denken aan 'vroeger' en vroeger wordt altijd, hoe verder je er vanaf komt te staan, steeds beter. Puur objectief gezien zijn oude games vaak gewoon minder: mindere graphics, mindere AI, mindere gameplay mogelijkheden...
Maar dit is dus wel wat anders dan de discussie of SIMPELE games wel of niet beter zijn...

Eigenlijk is het woord 'beter' sowieso onmogelijk algemeen en objectief te gebruiken: of je iets leuk vind is altijd subjectief. De titel van het topic is de LOL van simpele games... en soms (of vaak) heeft 'lol' niets met 'beter' te maken.
Zo, dat was de zoveelste poging er een discussie van te maken.
Ben het helemaal met je eens. De gevoelens die je had spelen mee in je oordeel over het spel.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:47:
Ik had het topic beter kunnen noemen 'Vroeger was alles beter'.![]()
Emoties en sentimenten spelen overduidelijk een grote rol bij al die oude games die nu voorbij komen en die soms 'beter' worden bevonden dan de nieuwe next gen games. Uiteindelijk zijn de nieuwe next gen games natuurlijk logische opvolgers van de oude games. En zijn ze over het algemeen bezien 'beter'. Vraag aan de gemiddelde gamer welk spel hij liever koopt voor 45 euro: Wolfenstein of CoD4 en de meesten zullen dan toch maar kiezen voor CoD4... Uiteindelijk wil iedereen een bepaalde vooruitgang zien.
Zoals ik al zei vind ik THPS2 beter dan THPS3, maar dat 'beter' is giga subjectief, want ik vind het eigenlijk alleen beter omdat het spelen ervan mij dat heerlijke WOW-gevoel geeft dat ik had toen ik het de eerste keer speelde. Als ik THPS3 had gekocht en pas later THPS2 dan had ik zeker weten THPS3 'beter' gevonden, want dat spel heeft betere graphics en veel meer mogelijkheden wat tricks betreft.
Ik denk dan ook dat veel van de opmerkingen zoals 'Dit oude spel was echt top en leuker dan dit nieuwe spel' voornamelijk voortkomen uit sentimentele gevoelens: het doet je denken aan 'vroeger' en vroeger wordt altijd, hoe verder je er vanaf komt te staan, steeds beter. Puur objectief gezien zijn oude games vaak gewoon minder: mindere graphics, mindere AI, mindere gameplay mogelijkheden...
Maar dit is dus wel wat anders dan de discussie of SIMPELE games wel of niet beter zijn...Simpel is geen synoniem van oud, al lijkt het er vaak wel op. Maar simpele games kunnen ook splikplinternieuw zijn, alleen zijn die meer gericht op de gameplay dan op de mogelijkheden 'm als benchmark te gebruiken...
![]()
Eigenlijk is het woord 'beter' sowieso onmogelijk algemeen en objectief te gebruiken: of je iets leuk vind is altijd subjectief. De titel van het topic is de LOL van simpele games... en soms (of vaak) heeft 'lol' niets met 'beter' te maken.
Zo, dat was de zoveelste poging er een discussie van te maken.(Kom dus maar weer op met de opsommingen!!!
)
Vroeger had je ook niet zoveel spellen tot je beschikking, dus dat ene spel wat je wel had, werd ook grijs gespeeld, terwijl we nu overstelpt worden door releases en je makkelijk als het even tegen zit overstapt op de volgende shooter. Ook verlangt men steeds betere gfx, waardoor mijns inziens het verhaal een ondergeschikte rol gaat spelen. Een ontwerper heeft immers maar een beperkt budget/ruimte/tijd (deadline) om een spel te maken.
Het nadeel van (moderne) simpele games is dan weer (voor mij) dat ze ook niet meer dan dat zijn: simpele games die je na een uurtje wel weer hebt gezien.
Maar dan wordt dit weer een discussie over hardcore gamers en casual gamers.
My 2 cents: Simpele games zijn - oud of nieuw - vaak leuk om te spelen maar kunnen mijn aandacht niet zo vasthouden zoals Oblivion dat bijvoorbeeld kan. Maar het neemt niet weg dat ik me heerlijk heb vermaakt met spellen als commander keen (lopen, springen, schieten) of stunts. En ook tegenwoordig pak ik, als ik even een paar minuten niets te doen heb nog snel even een simpel flash-spelletje mee, altijd fun!
Je imiteert me mateloos.
Verwijderd
Ik vermaak me ook wel met Stickman spelletjes op internet..
Die Sniper games blijven zo grappig!
Jammer dat je perse een of andere toolbar moet installeren. Dan houd het bij mij meteen op. Jammer, want het ziet er wel leuk uit[b][message=31164438,noline]-verhaal-Intense Racing 2-verhaal-
Hallo met Tim
Ik kon die gewoon skippen...Timlog schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:38:
[...]
Jammer dat je perse een of andere toolbar moet installeren. Dan houd het bij mij meteen op. Jammer, want het ziet er wel leuk uit
Ben gisteren trouwens weer met THPS2 verdergegaan: en ik heb 'm binnen 1 dag, op Philadelpiha na, al uitgespeeld... Dat ging sneller dan ik dacht.
Wat ik ook erg grappig vond: ik heb dit spel echt dus JAAAAAREN niet gespeeld: ik rij rond op het school level en op een bepaald moment kon ik van een huisje naar een ander huisje springen. Terwijl ik naar de kicker rij bedenk ik me 'O ja, hier moest ik iets doen om een goal te behalen'! En HOPLA, zonder erbij na te denken, doe ik automatisch de kickflip terwijl ik in de lucht hang!
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Als ik het goed heb kun je in 2 en 3 nml niet revert of wallplant doen. Twee 'tricks' die ik zelf nogal vaak gebruik voor het aan elkaar knopen van combo's.
THPS4 veel gespeeld op die goeie oude Gamecube, en THUG2 op de pc (met controller natuurlijk)
Edit: ook erg

[ Voor 16% gewijzigd door PieterAelse op 13-12-2008 16:49 ]
Warblade - de 'remake' van (Deluxe) Galaga: simpele shooter: http://www.warblade.as
Daarnaast vind ik Mahjong en Rummikub leuke puzzels.
Vroeger was er voor bepaalde computers de volgende spellen die ik kon waarderen:
H.E.R.O.
Moon Patrol
Daarnaast van de Nintendo: dr. Mario (ook een puzzel)
Dat was het voor dit moment...
Graphics? Ik vind het niet eens zo slecht
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Ha, ja, ik speel de laatste tijd zo nu en dan Mahjong: best lollig. Ik speel meestal deze versie en dan de Turtle variant. Lekker simpel vermaak!cc12 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:50:
Daarnaast vind ik Mahjong en Rummikub leuke puzzels.
Verwijderd
Gamen wordt met deze games vaak spannender en dus leuker wanneer je bijvoorbeeld een eindbaas verslaat.
Dat was bij mij altijd de reden spellen niet vaak meer aan te raken. Vond een gebrek aan savegames destijds enorm demotiverend, was je zo'n eind gekomen en kon je overnieuw beginnen. Als voorbeeld deed SMB3 dat al beter dan deel 1 en 2, al was SMB3 nog wel gewoon retemoeilijk in World 8.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:35:
Ik denk niet dat het alleen jeugdsentiment is. Speelde gister bijvoorbeeld Hotel Mario en die had ik in mijn jeugd niet maar genoot er wel enorm van. Denk bijvoorbeeld dat simpele games vaak wat intenser zijn doordat ze vaak strenger zijn mbt afgaan. Als je in Mario nu afgaat dan moet je in het 1e geval weer opnieuw naar de wereld lopen. Ga je in Super Mario Bros in wereld 7-1 af dan moet je weer helemaal overnieuw beginnen. Doordat afgaan veel erger is maakt dit de spelervaring intenser. De relatief makkelijke besturing zorgt er ook voor dat je ' het verstand op nul' kan zetten wat met games met de huidige 10+button controllers lastiger is.
Gamen wordt met deze games vaak spannender en dus leuker wanneer je bijvoorbeeld een eindbaas verslaat.
Oooo, als ik iets haat is dat het wel... geen savegames! Checkpoints zijn ook nog wel okay, maar ik wil in ieder geval een volgende dag verder waar ik was gebleven. Ik herinner me nog dat ik op de eerste Gameboy een spel had (Flinstones) dat je echt gewoon, level voor level, in EEN keer moest uitspelen! Wat een hel!!! Het werd steeds lastiger! Je moest elk level ook echt leren kennen, dus geheid dat je elk nieuw level een paar keer (!) af ging, hetgeen betekende dat je weer HELEMAAL opnieuw moest beginnen! En het eindlevel was helemaal een ellende! Ging het mis... juist, kon je het HEEEEEEEEEEEEELE spel.... etc. TRAUMA'S!!!Exorcist schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:34:
[...]
Dat was bij mij altijd de reden spellen niet vaak meer aan te raken. Vond een gebrek aan savegames destijds enorm demotiverend, was je zo'n eind gekomen en kon je overnieuw beginnen. Als voorbeeld deed SMB3 dat al beter dan deel 1 en 2, al was SMB3 nog wel gewoon retemoeilijk in World 8.

Maar... ik heb het gehaald!!! Dat was echter wel absoluut de allerlaatste keer dat ik zo'n game heb gespeeld. Dat doe ik nooit weer.
Ik ben sinds kort op mn DS weer met Pokémon Crystal begonnen, wat een spellen zijn het toch, geweldig
Verwijderd
Pokemon is erg goed en heb Blue en Gold dan ook grijs gespeeld. Daarna vond ik het echter te veel copy-paste worden en heb ik de games niet meer aangeraakt. Heb nog als recentste Pokemon Colluseum voor de Wii gespeeld maar dat was een erg slechte versie van Pokemon Stadium. Zou de games trouwens niet als simpel bestempelen.rCk schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:41:
Wat vinden jullie van Pokémon? Als je gewoon speelt is het spel ontzettend simpel. Je ziet een vuur Pokémon en je moet hem met bijv. water bestrijden, niets simpeler dan dat. Maar als je dan ietsjes meer tijd en moeite erin steekt gaat er een andere "wereld" voor je open. Je kunt ze dan ook weer 'beter' dan hun levelgenoten van hetzelfde soort krijgen dan. (EV training en/of IV breeden)
Ik ben sinds kort op mn DS weer met Pokémon Crystal begonnen, wat een spellen zijn het toch, geweldig.

[links] [rechts] [spatie] (=vuur) simpeler kan gewoon niet
Daarnaast is spider solitair ook verslavend (moeilijkste niveau uiteraard
[ Voor 0% gewijzigd door TDB op 13-01-2009 15:40 . Reden: typo ]
PSN: TDBtje
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=nv4DRaATlc0
Gewoon dom alles afknallen wat je ziet en dan kom je ook nog eens dikke eindbazen tegen.
Alleen die kan ik jammer genoeg niet meer vinden Om te downloaden.
En Icy tower:
http://dutch.toggle.com/lv/group/view/kl39620/Icy_Tower.htm
Gewoon zo hoog mogelijk komen en het word steeds moeilijker.
Erg leuk om te doen.
Ook verslavend is Moorhuhn.
Zo veel Mogelijk kippen schietten in een bepaalde tijd.
http://moorhuhn.mysteria.cz/files/mh1_spiel.exe
Je hebt er meerdere varianten van.
[ Voor 25% gewijzigd door tooter op 14-01-2009 16:46 ]
hehe gek onnie
Zo heb ik ook een periode gehad dat ik alleen maar flash spelletjes speelde, en ik kon er helemaal in op gaan.
Ach, goeie ouwe tijd
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?