Toon posts:

De lol van simpele games...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend had ik een soort van gamingdip. Ik had nergens zin in. Al m'n dure PC-games was ik zat. Niks trok me meer aan. En toen ging ik op internet zoeken naar een nieuw topspel waar ik misschien zin in zou hebben, maar ik kon niets vinden. Fallout 3...mwah, ik hou niet van mutants... FIFA 2009... mweh, ik blijf me irriteren aan de animaties die je af moet wachten... En onderweg kwam ik een paar van die gratis spelletjes tegen. Minderwaardig prut. Ik bedoel: wie wil er nou Intense Racing 2 spelen als je GRID hebt...?

Nou........ IK! Man, man, man, wat een lol met zo'n ouderwets racespelletje dat je vanuit een helicopter bekijkt, zal ik maar zeggen. Dikke pret. Ouderwetse lol! En het loopt soepel...! 8) Patches en bugfixes? Who needs them! Vervolgens Mahjong (of all games...) gespeeld. Ook leuk!

Okay, het zijn geen games die ik de komende weken achter elkaar zal spelen (alhoewel), maar soms moet je verder kijken dan 'NIEUW' en 'NEXT GEN': soms zijn doodsimpele gratis games gewoon LEUK!

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat geen enkele super topgame je kan bekoren? En dat je dan weer ontdekt dat er meer is dan superieire graphics en zo?

Iemand anders nog leuke tips voor doodsimpele gratis SUPERGAMES? ;)

EDIT:
Even een paar screenies! :P

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/10wvfvs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/bhc6mq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2r3a4p0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2nkl2u0.jpg

Ziet er super uit, toch?!? :o :9 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daarom vind ik Team Fortress 2 ook gaaf. Gewoon schieten en rennen, nergens over na denken. En als ik helemaal geen moeite wil doen doe ik een paar nummers rijden in Audiosurf. Soms trek ik nog een oude DOS-game tevoorschijn, Duke Nukem,, Dune2, Micro Machines, Stunts 4D. Gewoon spelen zonder na te hoeven denken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Wel toevallig, dit overkwam mij laatst ook, ik had Fallout al soort van uitgespeeld en verder had ik niet zoveel op mn computer staan waar ik nog zin in had. Dus toen zat ik maar wat te googlen en tweakers te lezen en nu heb ik dus Wings of Fury 2 gevonden, een mooi spelletje voor even tussendoor. Ik ben wel benieuwd of anderen nog mooie gratis games hebben gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 11:34
*knip*. Dit voegt niets toe. Laat dit soort opmerkingen maar achterwege.

[ Voor 127% gewijzigd door PromoX op 07-12-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Uiteraard moet je niet HET überspel vergeten: Subspace. Daar ben ik ooit volledig verslaafd aan geweest. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik zit de afgelopen tijd lekker tussen de towerdefence games te klikken en kijken en vond een gratis gekke game. gemcraft. Sindsdien eigenlijk mijn echte spellen niet meer aangeraakt :+

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:07:
Ik zit de afgelopen tijd lekker tussen de towerdefence games te klikken en kijken en vond een gratis gekke game. gemcraft. Sindsdien eigenlijk mijn echte spellen niet meer aangeraakt :+
Hehe doe ik ook regelmatig als tussendoortje (tussen het spelen van ps3 games).

warcraft 3 TD ftw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ach ja dat idee heb ik al een aantal jaren.
Zie dingen als Crysis, ziet er leuk uit enzo maar het is ongelofelijk niet boeiend.

Zit atm GTA IV te spelen omdat ik al jaren gek op GTA ben, maar eigenlijk is er ook weinig vernieuwends aan.

Tijdje geleden heb ik Death Rally, Transport Tycoon, Rollercoaster tycoon, Rome total war en nog wat van die spelletjes (ja sommige zijn way ouder dan andere ;)) maar weer eens zitten spelen. Daar werd ik eigenlijk veel blijer van, dan van sommige van die over the top coole moderne games die eigenlijk gewoon ruk zijn.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 12-10 11:09
*kijkt even in zn games lijstje naar de kleine games.
PC
-Puzzle Quest
-OpenTTD
-Stepmania
-Soldat (@LAN)
-Flatout2 (@LAN)
-Audiosurf
-Cultris (Tertris multiplayer)
-Gridwars
-Luminus
-Rayhound
-Warning Forever
-a7xpg
-jets'n'guns
-DXball 2 en 3
(en nog een zooi wazige japanse shmups)

Xbox360
-Bomberman Live
-Ikaruga
-Every Extend Extra Extreme (E4)
-Aces of the galaxy
-Hexic HD

Dit zijn stuk voor stuk van die heerlijke kleine simpele spelletjes maar zo intens leuk/verslavend dat er echt uren in gaan zitten :D
Zelfde geld eigenlijk voor flashgames. Check Newgrounds maar eens, staan naast filmpjes ook veel goede games op :D

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Op www.fun-motion.com staat een hele verzameling van allemaal physics gebasseerde spellen. Inclusief review met gameplay filmpjes. Het zijn voornamelijk indie games. Opzet van de meeste games is vaak ook redelijk simpel. Maar doordat de gameconcepten allemaal bedacht zijn rondom physics levert het soms interessante/verfrissende resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 23:09
Spelletjes met minigames zijn ook altijd leuk :)

- Mario Party reeks
- Fuzion Frenzy (aanrader! :D)

Meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha, leuke tips! :)
AtleX schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:48:
En als ik helemaal geen moeite wil doen doe ik een paar nummers rijden in Audiosurf.
Audiosurf is grappig! Gamen op je eigen muziek! :*) Moet nog een beetje doorkrijgen wat nou precies de bedoeling is (want je haalt altijd wel het einde, lijkt het), maar het werkt in ieder geval grappig. Had er nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, dat heeft iedereen wel eens.

Echte multi-million dollar projecten kunnen me ook maar matig meer boeien, alleen nog de absolute topgames. Vroeger kocht ik alles wat los en vast zat uit de budgetbak. Resultaat: tientallen pc games waar ik er misschien 1/4 een beetje van gespeeld heb.

Ook benaderde ik gamen op de verkeerde manier, alsof je alles wel eens zou moeten proberen wat je hier in de topics ziet voorbij komen. Sommige dingen zijn gewoon m'n genre niet, tot m'n spijt. Dus daar heb ik me ook gewoon bij neergelegd, en ik beleef ineens weer 10x meer plezier bij gamen. Echt selectief zijn bij het aankopen van games heeft zeker een meerwaarde, omdat je dan echt het gevoel hebt met kennis en passie te kopen. En niet als een consumptiezwijn.

Ik begrijp ook niet hoe fanatieke leechers nog plezier halen uit gamen, als ik het gevoel heb alleen al met aangekochte games veel te breed te gaan. Toen ik heel lang geleden af en toe nog games downloade merkte ik dat m'n plezier na verloop van tijd nog gigantischer achteruit liep dan nu. Gelukkig is dat voor iedereen anders natuurlijk. Maar goed, compulsieve mensen zal je altijd hebben natuurlijk, blij dat het voor mij niet meer van toepassing is.

Ik koop dus slechts heel beperkt een AAA titel, en probeer me daar ook langer op toe te leggen en de game echt goed (skillz) helemaal uit te spelen. Dat is het probleem met een overaanbod, je hebt geen enkele game meer waar je echt 'goed' in bent, en alle truukjes van kent, en uberhaupt uitspeelt

Ik heb nu voor de ps3 voorlopig 3 games, en heb daar al meer plezier aan beleefd dan aan alle tientallen pc games die ik de voorbij 3 jaar gekocht heb.

En als ik naar m'n eigen game-history kijk: de games die ik het meest van al heb gespeeld zijn nog altijd
-Trackmania (alle versies, gewoon gratis)
-ET (gewoon gratis)
-AoE II (zou ik al bijna public domain willen noemen, maar goed, voor 5 euro heb je 'em)

Euhm, daar staan die studios dan met hun hollywood budgetten, terwijl ik 100x meer tijd heb zitten in een ubersimpele game als trackmania, dan in gelijk welke andere game. Ik denk dat sommige devs toch echt iets verkeerd doen, als hun dure games me nauwelijks meer kunnen boeien, en de games met een rotsvaste goede gameplay wel.

ET is niet 'simpel', maar het is enorm evenwichtig, gebalanceerd, en met kristalheldere gameplay en doelen. En het voelt zo goed als je daar ook echt na een tijdje goed mee kan draaien 8) Héééérlijk spel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ken het gevoel van de TS, nwe. games die overal gehyped worden en hoge reviewscores krijgen, en na 5 mins spelen heb je zoiets van "Meh...".

Tijdje terug Redlynx Trials zitten spelen, deed me gelijk denken aan sidescrolling trialmotorgame "Kickstart2" van de Amiga (al is deze evt. ook 3d te spelen door andere camera view te kiezen).
Demo kan je al tijdje zoet mee zijn, en wil je 'm kopen, dan kost 'ie slechts $9.99 :)
Gewoon domme lol, met trialmotor proberen foutloos parcours af te leggen (of juist niet en gevaarlijk domme stunts uithalen zodat je de botten van de berijder hoort breken >:)).

Afbeeldingslocatie: http://www.redlynxtrials.com/img/screenshots/trials2_se_108_screenshot_Wheelie.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door 3dfx op 07-12-2008 17:36 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik wilde niet per se zeggen dat nieuwe nextgen games etc. per definitie knudde zijn, hoor. ;) Ik heb net meer dan een dikke maand heel veel plezier beleefd aan Far Cry 2 (talking about overhyped games...) en ik kom op de zoveel tijd weer terug bij FSX (alhoewel dat nauwelijks een game is te noemen). Maar dat zijn toch wel unieke games voor mij: de laatste jaren is het al heel wat als ik een weekje plezier beleef aan een nieuwe topgame. GRID vond ik super (graphics!) maar na een tijdje heb je het wel gezien (letterlijk). En zo merk ik dat ik dat met meer games heb: ze vervelen te snel... Misschien ben ik dan ook gewoon te verwend ;) alhoewel ik niet zoveel games koop: zeker niet zoveel als vroeger, en laat ik het maar helemaal niet hebben over de periode (alweer heel lang geleden) dat ik alleen maar games downloade en nauwelijks speelde (waar alvi het ook al over heeft): als iets dom is... :X .

In ieder geval: de topgames die mij de laatste jaren echt konden boeien zijn op de vingers van een hand te tellen. Dan kan je toch maar beter echt ALLEEN die games kopen waarvan je zeker weet (voor zover mogelijk) dat je ze een tijdje speelt en verder je vermaken met gratis of spotgoedkope games van internet, die het moeten hebben van simpelheid, duidelijkheid, originaliteit, etc. (Zoals ik al zei was FC2 voor mij echt een topper: de voorgaande topper, als het aankomt op het aantal speluren, was Trackmania Nations... kan je nagaan! ;) )
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:18:
-ET (gewoon gratis)

ET is niet 'simpel', maar het is enorm evenwichtig, gebalanceerd, en met kristalheldere gameplay en doelen. En het voelt zo goed als je daar ook echt na een tijdje goed mee kan draaien 8) Héééérlijk spel.
Help me even: ET...? Google geeft veel resultaten, maar niet echt de juiste, denk ik... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:45
@ alvi, je hebt helemaal gelijk!

En voor mij persoonlijk zijn alleen de games met MP het waard om te kopen.
Daarom staan er op mijn pc alleen maar gekochte spellen die MP zijn én een grote community hebben.
voorbeelden: Bf2 - COD4 - L4d.

Voor mij toch de toptitels vanwege bovenstaande redenen :)

@ onder mij.

So true.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 07-12-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/flash_games.png

:+

Maar je hebt helemaal gelijk, ik zit zo regelmatig nog 1nsane te spelen, puur voor de fun.

Cheatcode voor de grote truck, 7 kleine autootjes als tegenstander (zo niet -> abandon game en het nog een keer proberen met 'random opponents'), en dan lekker een kwartiertje beuken in de 'destruction zone' :)

Of lekker hersenloos knallen in UT3, capture the flag, 50 vlaggen om te winnen :+ met de bots op 'novice', en dan lekker met de Goliath of Darkwalker een stukje lopen/rijden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er gaaf uit.

Op http://www.poke53280.de hebben ze ook paar leuke retro remakes, Hurrican en Takatis. En http://www.gapingwolf.com/ heeft ook wat leuke games.
Tja game dip van nieuwe games ken ik zeker. Echt goeie games worden er steed minder gemaakt.
De manier van games maken is ook erg verandert tot zo ver hoe vroeger ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 19:23
Ik doe ook vaak ff wat potjes Patience of Pinball, ook erg leuk :Y en het staat op elke PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:42:

Help me even: ET...? Google geeft veel resultaten, maar niet echt de juiste, denk ik... ;)
Sorry, Enemey Territory (rtcw:et)

En ik moet toevoegen dat ik inderdaad de opvolger ook veel gespeeld heb (en nog regelmatig speel) want het is qua gameplay ook weer een erg goede game (games met MP en een 'objective' ftw. Gecombineerd met de verschillende klasses levert dat echt goede potjes op)

Opvolger: ET: Quake Wars. Kost idd wél geld (maar dat mag, het is toevallig dat 2 van m'n lievelingsgames gratis waren) maar voor die 30 euro (nu nog 15) heb ik echt uren en uren plezier beleefd. (en daarvoor BF2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 22:34

Ethirty

Who...me?

Game studios zijn teveel bezig met de graphics en te weinig met het spel zelf waardoor veel spellen veel te snel uitgespeeld zijn en ze in de kast verdwijnen. Die simpele games hebben vaak een veel hogere verslavingsfactor en zijn ook voor de niet-hardcore gamer geschikt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Laatst Wolfenstein 3D weer es opgestart, ook altijd leuk. Helemaal omdat je de kaarten gewoon online er naast kunt leggen. Ook Commander Keen 4 was weer ff leuk om te spelen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
dat race spelletje in de TS ziet er dusdanig interessant uit dat ik het nu aan het downloaden ben :P

Ok, na 1 race al weer verwijderd. Was wel een kutspel eigenlijk :P

[ Voor 25% gewijzigd door Maverick op 07-12-2008 18:53 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mmm, soms heb ik ook nergens zin in :P Van mij een paar "simpele" games:
- GeneRally (zit in Pstart geloof ik)
- Max Payne (2), het zijn gewoon enorm stoere spellen!
- RuneScape, simpel (al doet het nu wat minder pijn aan je ogen), helaas hoor je dan wel bij de 12-jarige n00bs die het spelen :P
- Wolfenstein: Enemy Territory
- Bubbles
- Mario
- Snake/Uncleworm (jaja voor je Grafische Rekenmachine)

Meer kan ik zo even niet bedenken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:39:
dat race spelletje in de TS ziet er dusdanig interessant uit dat ik het nu aan het downloaden ben :P

LOL!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik speel heel graag tactical ops.

De mod gebaseerd op de ut99 engine.

Game van 9 jaar oud wel versie 3.50 sinds 2007.
Maar zo'n verrekt leuke gameplay.

http://www.youtube.com/watch?v=Vt7hci1X4mo
HQ filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=Ws8MclVB30M&fmt=18

[ Voor 13% gewijzigd door gp500 op 07-12-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Laatst klein spelletje gedownload, World of Goo. Echt vet spel, beetje als lemmings.
Heb het achteraf zelfs nog gekocht, wat ik eigenlijk bijna nooit doe.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Behalve Audiosurf speel ik heel graag de DOS spelletjes Dog10, TBC en (Adventures of a) Donut. (vooral de laatsgenoemde _/-\o_ )

[ Voor 28% gewijzigd door Sebazzz op 07-12-2008 19:33 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Return To Castle Wolfenstein, Duke Nukem 3D, GTA ... het blijven leuke spellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
gp500 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:06:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

gp500 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:06:

De mod gebaseerd op de ut99 engine.

Game van 9 jaar oud wel versie 3.50 sinds 2007.
Maar zo'n verrekt leuke gameplay.

http://www.youtube.com/watch?v=Vt7hci1X4mo
HQ filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=Ws8MclVB30M&fmt=18
Ziet er een beetje uit als counterstrike met UT gameplay :P. Ziet er leuk uit.

Zelf speel ik graag nog het oude spelletje alleycat op dos :).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:39:

vond het vooral k.u.t. dat je je toetsen niet anders kunt instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Starscape heb er echt veel uurtjes in zitten, zeer verslapende gameplay.
link naar de dev hun site, http://www.moonpod.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
een simpele multi-player: Achtung die Kurve a.k.a. Zatacka.
Geniaal simpel en verslavend.

dit topic is dus om iedereen verslaafd te krijgen aan de simpele game (onder het mom van even uitproberen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpele games? Pacman en Tetris :D Daar kan ik nog steeds veel tijd in steken :P
Flyduck schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:27:
Laatst klein spelletje gedownload, World of Goo. Echt vet spel, beetje als lemmings.
Heb het achteraf zelfs nog gekocht, wat ik eigenlijk bijna nooit doe.
Aaa, World of Goo is echt een topspel! Goeie deal (euro of 20?) en je kan er eeuwen mee bezig zijn. Je hebt hem zo uitgespeeld, maar al die challenges en de Tower of Goo geven em een flinke replay value.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gelukkig zijn er nog genoeg bedrijven en groepen mensen die dit soort spelletjes blijven maken want ik ben er ook gek op! :)

Op www.kalydo.org hebben ze veel simpele games, helaas wel tegen betaling, maar wel leuk voor onderweg. Overigens krijg je wel gratis credits als je jezelf aanmeld, en het is van Nederlandse bodem, dus ze kunnen wel wat aanmoediging gebruiken IMHO. (En nee ik heb geen aandelen. :+)

[ Voor 27% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-12-2008 20:13 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wel gekend , maar toch :

http://www.soldat.pl/

Echt leuk in lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

J van E, misschien leuk idee om er een 'zakelijke' openingspost van te maken met daarin een opsomming van alle leuke, simpele, (goedkope/gratis?) games ingedeeld naar genre ofso? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Deruxian op 07-12-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed zie, onthoudt Intense Racer 2 niet hoever je gevorderd bent, dus moet je elke keer opnieuw beginnen. Kijk, dat is dan weer niet leuk! :P Nou ja, leuk voor een uurtje dan. ;)

Audiosurf heb ik ondertussen gekocht: ik was zo lekker bezig en toen was de demo opeens op (maximum aantal songs gespeeld): meteen de creditcard tevoorschijn gehaald! ;) (Ik heb alleen de uitlegfilmpjes van de diverse 'voertuigen' uitgezet, maar die krijg ik nu niet meer aan... ik wil de filmpjes zien met de uitleg: iemand enig idee hoe ik die optie weer aan krijg?)

Al met al valt er heel wat gratis of goedkoop plezier te halen op internet! :) Ik ga World of Goo ook eens uitproberen! (Werkt ook op de Mac, dus da's ook leuk op m'n werk... :P )
Deruxian schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:15:
J van E, misschien leuk idee om er een 'zakelijke' openingspost van te maken met daarin een opsomming van alle leuke, simpele, (goedkope/gratis?) games ingedeeld naar genre ofso? :P
Leuk idee, je wordt bedankt. :+ Misschien dat ik dat wel ga doen, ja, als er genoeg games MET LINKS gepost zijn! 8) ;) Eerst even een paar dagen (uren?) aankijken. ;) Ik hou het in de gaten!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 18:19

PromoX

Flying solo

Deruxian schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:15:
Zoiets is er al: Verslavende Internet Games - Deel 2, maar die staat in de Tweakers Huiskamer. In dat topic komen hoofdzakelijk Flash games voorbij en een soortgelijk topic hier in SGD lijkt me echt niet nodig, dan vraag je maar gewoon HK access aan :).

Als dit topic zich wat meer richt op gratis downloadbare games met wat meer discussiewaarde, wil ik het best even aankijken en zien hoe het zich ontwikkelt. Maar bedenk wel dat je hier in SGD zit en dit dus meer moet worden dan een opsomtopic of een topic vol met oneliners.

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 07-12-2008 21:40 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat in de TS staat, heb ik ook wel eens..

Probeer eens deze gratis fps : www.assault.cubers.net
of deze: http://sauerbraten.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:20

ikt

tl;dr

Ik heb de hoofdpost eens gelezen en ik ben er helemaal mee eens. Alle hoogtechnische game-zooi kan niet tippen aan pure lol. Je verbazen over de graphics en de grootheid van een spel zoals GTA IV kan niet tippen aan de speelbaarheid en de fun van een simpeler spel [waar ik even niet op kan komen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door deze post heb ik men cd's nog eens nagekeken en dit gevonden :

Ballance :
Het is met een bal (3 verschillende in feite) en physics puzzels . Vrij verslavend .
zet wel de exe in win98 mode of je begint te huilen van de framerate .
Het werd verkocht in 2004 maar is volgens mij ondertussen free/abandonware .

*knip*. Ik kan nergens vinden dat het freeware is. Abandonware is iets anders dan freeware en hoort niet thuis op GoT.

[ Voor 20% gewijzigd door PromoX op 07-12-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
DX ball was ook altijd leuk, zelf levels maken enzo, of het rad van fortuin, woorden gaan raden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt inderdaad een opsomtopic.... ;) Ik begon dit topic meer om over dit fenomeen te praten (dat simpele games vaak leuker zijn dan de nieuwste nextgentopper). Eerlijk gezegd merk ik ook wel dat die gratis simpele spelletjes vaak eventjes leuk zijn: het is vaak het nieuwe eraan dat het leuk maakt, en in dat geval is er dus eigenlijk weinig verschil met die nextgentopper: die zijn vaak ook eventjes leuk... alleen zijn er van die gratis games veel meer. Maar in feite is er dan weinig verschil moet dure games: het is even leuk omdat het even nieuw is...

Je zou eigenlijk verwachten dat die nieuwste nextgentopper zo vernieuwend is, dat je er maanden plezier aan beleeft, maar dat is dus vaak niet zo. Tenminste, zo lijkt het. Hoeveel mensen hier spelen een bepaalde game echt maanden...? Ik speelde vroeger games echt maanden, maar dat kwam omdat er toendertijd haast geen games te koop waren! Als ik een spel wilde hebben, moest ik dat in Amsterdam of zo via de telefoon bestellen... Dat waren nog eens tijden. Als je dan een spel had, dan speelde je het ook echt wel!!! Dus hier komt weer die verzadiging om de hoek kijken: we hebben tegenwoordig zoveel games (in de winkel en op internet) dat we niet snel meer tevreden zijn... Het gaat ons vaak om het nieuwe, en zodra dat eraf is (na een paar uur of na een paar dagen) willen we alweer wat anders... Of overdrijf ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lode runner :P dat spel heb ik helemaal paars gespeeld, samen met mn zus ook, maar we liepen na n hele tijd altijd vast in n tzelfde level O-)

natuurlijk rct niet te vergeten, of de sims :D ,t was niet echt voor gamers maar oh zo verslavend >:)
... toen had ik er de tijd nog voor... >>zucht<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
Een spel waar ik al jaren veel plezier aan beleefd is Pontifex, Pontifex 2 en Bridge It. Het is best simpel, maar ook weer niet, en het is erg verslavend. Spellen zijn echt niet duur want de speeltijd is enorm, je kunt demo's downloaden op http://www.chroniclogic.com/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 13:15

buggienuk

lekker buggie

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:29:
Lode runner :P dat spel heb ik helemaal paars gespeeld, samen met mn zus ook, maar we liepen na n hele tijd altijd vast in n tzelfde level O-)

natuurlijk rct niet te vergeten, of de sims :D ,t was niet echt voor gamers maar oh zo verslavend >:)
... toen had ik er de tijd nog voor... >>zucht<<
Lode runner, dat spel vond ik geweldig! Heb het altijd met mijn buurjongen gespeeld en zelfs nu, als we even niks te doen hebben, grappen we er nog over. Helaas ben ik het cdtje met het spel erop kwijt geraakt. Dus geen lode runner meer voor ons :'( .

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://lode-runner.games-here.com/

voila , en wel freeware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Probleem met die next-gen games is dat ze vooral eyecandy zijn, maar verder weinig diepgang kennen. Ik herken de TS dan ook volledig.

Al is er af en toe een uitzondering, zoals Portal, en heb ik me ook vrij lang weten te vermaken met CS1.6 en TF2. Spellen als Bejeweld en Tower Defence zijn gewoon briljant en eindeloos speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-10 22:42

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik heb zojuist de audiosurf demo gespeeld, en het leek me erg leuk!
Helaas kun je maar iets van 5 liedjes "spelen" voordat de demo is afgelopen volgens mij, klopt dit?
Het spel is niet zo heel duur, maar heeft iedereen die het speelt het gekocht voor 10 dollar?

Phun is heel grappig, maar niet echt een game.
Het is zeker aan te raden!
http://www.phunland.com/wiki/Home

youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=0H5g9VS0ENM

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 14:07
Voor mij spelen graphics best wel een grote rol, in de zin van "het oog wil ook wat", maar ik kan best wel wat verdragen. Zo heb ik recentelijk nog Septerra Core en Final Fantasy VI gespeeld. Dat zie ik de door-graphics-verwende jongeren (10 - 16 jaar) niet zo snel spelen.

Vooral de door Dungeons & Dragons geïnspireerde spellen zoals Baldur's Gate, Icewind Dale en Planescape Torment hebben me altijd in de greep gehouden - nu nog steeds trouwens - met hun sublieme storyline. Ik lust wel pap van een lekker ingewikkelde RPG met een leuke story, maar sinds men met roleplaying games naar 3D is gegaan à la Oblivion, is de nadruk meer en meer naar graphics gegaan; meestal ten koste van belangrijkere zaken zoals diepgang.

Nog zoiets raars: ik heb de laatste tijd constant de indruk dat spelletjes vroeger zovéél leuker waren, maar als ik ze nu herspeel, trekt het op geen hol :?

In afwachting tot Diablo 3 of Dragon Age, speel ik dan maar wat flash games.

Ik heb o.a. Bubble Tank 2, Gemcraft en Pandemic 2 een beetje kunnen waarderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kishi op 08-12-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

en toch gaat er niks boven commander keen :)

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Armagetron is ook wel een aardige... een gratis crossplatform (multiplayer) tron clone :)
http://www.armagetronad.net/

[ Voor 6% gewijzigd door falcon4ever op 08-12-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grrrr, ik ben boos op dit topic :( :( :(

;)

Gisteren DosBox geïnstalleerd en Master of Magic gedownload, een spel waar ik twaalf à dertien jaar geleden verslaafd aan was. En toen was ik opeens mijn hele avond kwijt. :(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:49
Mx. Alba schreef op maandag 08 december 2008 @ 08:17:
Grrrr, ik ben boos op dit topic :( :( :(

;)

Gisteren DosBox geïnstalleerd en Master of Magic gedownload, een spel waar ik twaalf à dertien jaar geleden verslaafd aan was. En toen was ik opeens mijn hele avond kwijt. :(
lol leuk he :) die oude dingen blijven verslavend :(
Had ik een paar maanden geleden ook SIm City 1 Er weer eens opgezet om alleen om te kijken of hij nog zou werken onder XP

Ben er wel daarna 2 dagen zoet mee geweest ;)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kishi schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:03:
Voor mij spelen graphics best wel een grote rol, in de zin van "het oog wil ook wat", maar ik kan best wel wat verdragen. Zo heb ik recentelijk nog Septerra Core en Final Fantasy VI gespeeld. Dat zie ik de door-graphics-verwende jongeren (10 - 16 jaar) niet zo snel spelen.

Vooral de door Dungeons & Dragons geïnspireerde spellen zoals Baldur's Gate, Icewind Dale en Planescape Torment hebben me altijd in de greep gehouden - nu nog steeds trouwens - met hun sublieme storyline. Ik lust wel pap van een lekker ingewikkelde RPG met een leuke story, maar sinds men met roleplaying games naar 3D is gegaan à la Oblivion, is de nadruk meer en meer naar graphics gegaan; meestal ten koste van belangrijkere zaken zoals diepgang.

Nog zoiets raars: ik heb de laatste tijd constant de indruk dat spelletjes vroeger zovéél leuker waren, maar als ik ze nu herspeel, trekt het op geen hol :?

In afwachting tot Diablo 3 of Dragon Age, speel ik dan maar wat flash games.

Ik heb o.a. Bubble Tank 2, Gemcraft en Pandemic 2 een beetje kunnen waarderen.
Games waren vroeger zeker niet beter, daar is het vooral de nostalgie die meespeelt (ik zou nooit commander keen opnieuw spelen bijvoorbeeld). Simpele games kunnen echter wel veel verslavender zijn dan games met complexe graphics, omdat de prioriteiten door de makers anders gelegd zijn. In feite is dit weer de typische gameplay > graphics redenering die er altijd al geweest is, en ze hebben gelijk :).
Nu spreek je niet meer over "simpele" games, maar Baldur's Gate was inderdaad veeeeeel beter qua sfeer, diepgang en mogelijkheden dan Oblivion. Final Fantasy VI ademt zelfs de dag van vandaag enorm veel sfeer uit (zelfs de "Oh Maria" theaterscene in volwaardige MIDI geluidskwaliteit is gewoonweg adembenemend, de art direction is geniaal in dat spel) en de Chrono Trigger remake die binnenkort uitkomt in Europa krijgt overal waanzinnig goede reviews, ondanks het feit dat men de 13 jaar oude graphics niet aangeraakt heeft.

Maar games die ook nog eens gameplay zo simpel mogelijk houden...tot een paar jaar geleden had ik een zware Gunbound verslaving. Een beetje het Worms principe in een mmo omgeving.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 22:02
Ik denk dat ik precies weet wat de TS bedoelt. Ben nu ook al een tijdje Navyfield aan het spelen (www.navyfield.eu). Gewoon 2 teams met WW2 schepen tegenover elkaar en knallen. Even een uurtje doen, zonder dat je er meteen aan verslaafd hoeft te raken en dan weer bezig met de dagelijkse dingen :)

[Online MMOG] Navyfield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transport tycoon spel uit 1993 en werkt nog steeds verslavend
http://gathering.tweakers...2146///transport%2Ctycoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja, top! Transport Tycoon! Helemaal gaaf. Zowieso vind ik dit soort spellen erg gaaf, vroeger ook veel plezier beleefd aan de oudere Sim Cities enzo. Wat ik een hele tijd geleden ook erg veel speelde was Kartrider. Wat was dat een gaaf spel, was destijds in open beta. Je kon erg leuk multiplayer karten. Helaas was de open beta van de een op de andere dag afgelopen. Gelukkig kwam ik er enkele weken achter dat Kartrider tegenwoordig Popkart heet en geheel in het Chinees nog bestaat. Ik heb me dan ook door de Chinese registratie geworsteld en nu speel ik het weer regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Transport Tycoon :D 'nuf said :P

Maar ook huidige games, die qua gameplay/graphics er simpel uitzien, kan ik me nog steeds erg mee vermaken. Een Worms (de eerste zegmaar), of Maplestory en o2jam.

Wat aan het eind van de rit, gameplay > graphics :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tower Defense spellen. Daar kan ik niet vanaf blijven. Echt heel slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Ik speel zelf veel FPS game's

Sinds vorig jaar CoD4, nu CoD5 :+
Echter games als RedAlert ben ik echt weken van smorgens vroeg tot savonds laat.
ALs ik deze games weer opstart ben ik weer weken zoet :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:45

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:51:
Wat in de TS staat, heb ik ook wel eens..

Probeer eens deze gratis fps : www.assault.cubers.net
of deze: http://sauerbraten.org/
sauerbraten is echt een topper ;) lekker basic fps met een über goeie level editor! het is ook mogelijk om met meerdere mensen aan 1 level te werken. (tip voor op een lan ofzo: ieder een basis bouwen o.i.d. ;) )

ik trek zelf steeds meer naar de old-school games toe. ik speel wel es nieuwe spellen, maar toch vind ik die spellen vaak iets missen (al weet ik vaak niet wat). games als ut, dune2000, warcraft 3, halo1, battlefield 1942/vietnam vind ik helemaal geweldig. :P poosje terug ook cod5 gedaan, maar wat was dat saai :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:16:
[...]

sauerbraten is echt een topper ;) lekker basic fps met een über goeie level editor! het is ook mogelijk om met meerdere mensen aan 1 level te werken. (tip voor op een lan ofzo: ieder een basis bouwen o.i.d. ;) )
Yup.. de level editer is echt heel goed.. Het is ook een best wel mooi spel.. ze willen er ook een RPG van maken: eisenstern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 17:08
Is Turbo Sliders al langs geweest? Hier krijg ik altijd klamme handjes van, vooral online met een paar vrienden. Ik heb ook Gran Turismo 4 of 5, en ja, dat ziet er felrealistisch uit maar daarbij val ik bijna bij in slaap tijdens het racen.

http://www.jollygoodgames.com/turbosliders/

Afbeeldingslocatie: http://www.gpor.it/images/ts/screen/Sepang.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.jollygoodgames.com/turbosliders/images/screen01.jpg

Ik pleit voor de herinvoering van 2D games. Sinds alles 3D moet zijn worden er in bepaalde genres nauwelijks meer fatsoenlijke spellen gemaakt, dan denk ik bijvoorbeeld aan al die tycoon games. Het is toch idioot dat er nooit meer een fatsoenlijke opvolger voor Transport Tycoon of Sim City is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:56
Waar ik vroeger veel lol mee heb gehad is:
http://www.littlefighter.com/ -> ben er net achter gekomen dat er na 5 jaar een nieuwe update is! Yay!

Building Panic en Doka Oni van Yamada No Ana Project. Echt geweldige games.
En natuurlijk Liero, ook een klassieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 04:37
Ik heb zelf heb ik Tyrian op de WII

Deze speelde ik ook nog regelmatig op de PC
Ik kan je ook aanraden op pinball fantasies te proberen.

Deze heb ik vrij recent nog uit zo'n grabbelbak gehaald.
Volledige versie overigens.

Voor mij is het de gameplay die deze spellen zo leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mayoneez.1g.fi/kumoon/

Dit is trouwens ook echt een heel vet spel! Een soort fps puzzel.. raad ik iedereen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Heli Attack 2 anyone? Oh wat een uren heb ik hierin weggeknald.

Is inmiddels al weer jaren oud maar blijft 1 van de beste flashgames.

http://www.miniclip.com/games/heli-attack-2/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=31167939,noline]Ik pleit voor de herinvoering van 2D games. Sinds alles 3D moet zijn worden er in bepaalde genres nauwelijks meer fatsoenlijke spellen gemaakt, dan denk ik bijvoorbeeld aan al die tycoon games. Het is toch idioot dat er nooit meer een fatsoenlijke opvolger voor Transport Tycoon of Sim City is gekomen.
Stond er niet een meer klassieke, échte opvolger van Sim City op stapel?
In ieder geval is 2D niet helemaal weg. Laatst kwam er nog het top platformspel Braid uit op Xbox Marketplace, een compleet nieuwe 8-bit Megaman, een erg goede old-school stijl Wario platformer op de Wii. Op de handhelds is 2D ook nog niet weg :D Tuurlijk is het even zoeken, maar dan heb je (soms, het is niet altijd goed natuurlijk) ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dantar schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:19:
Heli Attack 2 anyone? Oh wat een uren heb ik hierin weggeknald.

Is inmiddels al weer jaren oud maar blijft 1 van de beste flashgames.

http://www.miniclip.com/games/heli-attack-2/en/
Oh man Heli Attack, nu je me eraan herinnerd hebt, moet ik uitkijken om dat niet weer te gaan spelen, wat een spel is dat :), ik speelde dat altijd met wat vrienden tijdens proefwerkweken tussen de proefwerken door en dan kijken wie de hoogste score haalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10-2021
Waar ik nog steeds plezier aan kan beleven.
Simcity 3000. het gevoel wat ik had toen dat spel voor het eerst op mijn beeldscherm verscheen. ik was toen 10 jaar. magische momenten.

Afbeeldingslocatie: http://www.baixe.net/imgs/download1470.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Duupjuh op 08-12-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even dipje na Far Cry II J v E :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe, ja, dat kan je wel zeggen. ;) Maar ik ben nu compleet verslaafd aan Audiosurf...! Man, man, man, wat een leuk spelletje is dat! Je blijft maar bezig! :) Je wordt bedankt, AtleX... :( 8) :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:33
om heel eerlijk te zijn denk ik ook dat de leeftijd een groot ding meespeelt. vroeger kon ik ook maandenlang aan een spel gekluisterd zitten. maar toen was ik 12-15 of zo. nu heb ik heel wat andere zorgen aan mijn hoofd en dan is gamen niet het eerste wat daarin opkomt. als ik dan een tijdje een spel niet meer speel kan ik er mij niet meer aan toe zetten om het af te werken. dit heb ik nu al bij fc2 en bioshock gehad. en ik kan niet zeggen dat dat geen games van de allerhoogste kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Ik beleef overigens ook nogsteeds veel plezier aan m'n nintendo DS. Met games als puzzle quest, wario ware, phoenix wright (los van het verhaal is de gameplay eigenlijk heel simpel) of new super mario bros heb ik me al aardig vermaakt.
Idem geld eigenlijk voor de vele arcade games die ik voor m'n 360 heb gekocht. Geweldig vermaak. Toen ik m'n 360 ook net had heb ik bijv de eerste paar weken ook meer geometry wars zitten spelen dan de "grote" spellen. Castlevania: Symphony of the Night is ook zo'n mooi voorbeeld van simpele maar o zo verslavende gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik speel regelmatig nog Police quest 1, puur uit nostalgische overwegingen.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/46/Police_quest_1_agi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Een potje Sonic gaat er altijd in bij mij. Die soundtracks, het gevoel, buttonbashen, geweldig :)

Daarnaast wat gedoe met Worms, Jazz Jackrabbit, Tiny Toons Adventures, helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:16

Wiebbe

<none />

Duupjuh schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:16:
Waar ik nog steeds plezier aan kan beleven.
Simcity 3000. het gevoel wat ik had toen dat spel voor het eerst op mijn beeldscherm verscheen. ik was toen 10 jaar. magische momenten.

[afbeelding]
Pfft, luxe is dat ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.cebe.heacademy.ac.uk/learning/habitat/HABITAT4/simcity2.gif

Dit is pas het echte sim gevoel ^^

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Zijn er nog mensen die Little Big Adventure kennen? Ik heb het spel altijd willen spelen, maar nooit kunnen vinden/werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lode runner _/-\o_ Sinds 1983 _/-\o_ Al 25 jaar oud, nog steeds geliefd. Zo zie je maar weer, een goed spel hangt niet af van de eyecandy.

Wat ik erg graag doe, is Bubbleshooter :) Gekleurde balletjes schieten en series van 3 maken. Erg simpel maar verslavend. Voor even tussendoor of een ochtend soggen. Meer liefhebbers hier?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:22
Eusebius schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:34:
[...]

Wat ik erg graag doe, is Bubbleshooter :) Gekleurde balletjes schieten en series van 3 maken. Erg simpel maar verslavend. Voor even tussendoor of een ochtend soggen. Meer liefhebbers hier?
Je bedoelt Puzzle Bobble (of in EU Bust-A-Move). Origineel van Taito.
Vooral dat liedje van het eerste deel. Geniaal. Heeft me zeker 100 gulden gekost toen ik dat op vakantie in Italie in de "arcadehal" speelde.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambest schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 07:36:
Zijn er nog mensen die Little Big Adventure kennen? Ik heb het spel altijd willen spelen, maar nooit kunnen vinden/werkend gekregen.
Dat heb ik aardig veel gespeeld als klein dragonspiritje ;) Maar hebben doe ik het niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39
Die heb ik volgens mij nog ergens liggen (1 en 2 dacht ik), even opzoeken... Oh nee, alleen deel 2. Dat was idd een erg leuk spel (in mijn herinnering :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 23:07

Bartaz

Likes cookies!

Telt Rollercoaster Tycoon 1 ook? Dat was nog eens een spel waar ik me nog steeds hele dagen mee kan vermaken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Trackmania heb ik echt vreselijk veel en lang online gespeeld, misschien een "next-gen" game, maar oh oh wat een gameplay, en de drang om eerste te worden online zorgt er gewoon voor dat je dit spel blijft spelen. _/-\o_

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begin dit jaar zo'n DOS emulator (of zo) geinstalleerd en weer eens wat oude games gespeeld (oud = zo rond 1990). Was op zich erg leuk vanuit nostalgisch oogpunt, maar eh... niet voor langer dan een kwartiertje en niet echt voor een tweede keer...

Ik merk dat heel veel mensen het nu opeens hebben over oude games die zo goed waren, maar dat vind ik toch wel erg meevallen, hoor. Zo'n hele oude game ga ik echt niet een maand onafgebroken spelen zoals ik nu net FC2 wel gespeeld heb. Dan vind ik zoiets nieuws als Audiosurf toch leuker: dat had je niet in 1990...! ;)

Wat wel grappig is, is hoe games in je herinnering meegroeien. Zo was ik een gigafan van de eerste Screamer (racegame): als ik aan dat spel denk, dan zie ik het nog voor me... maar dan wel op 1680x1050 pixels... >:) Toen ik dat spel eerder dit jaar weer een speelde met die emulator, viel het me toch wel erg tegen wat graphics betreft. Ik wist dat het natuurlijk low res was, maar dan nog... die pixels zijn echt megagroot! In je herinnering worden die pixels steeds kleiner...! ;) Dat vind ik dan toch echt wel te lelijk om leuk te vinden, eerlijk gezegd... ;) en dan speel ik het dus niet meer, hoe leuk de gameplay ook kan zijn (wat bij Screamer wel meevalt natuurlijk).

Ik vind simpele games dus best leuk, maar ze moeten er wel netjes uitzien... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort weer mijn oude Atari 600XL uit de kast getrokken. oud tv'tje geleend van een buurjongen, en alles op me bureau naast me pc neergezet :) als ik ff geen zin heb om achter de pc te gaan, huppa Atari aan en gaan met die banaan :+

Blijft leuk, games zoals Jungle Hunt, Pacman, Donkey Kong Junior, Moon Patrol etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Wat ik nog wel eens wil spelen is Xenon 2 Megablast. Vond dit genre vroeger prachtig, ruimtescheepje en steeds wapens bij kopen. Lekker rammen op de spatiebalk :).

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/157nozr.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Ik vindt het spel in de TS heel erg lijken op Ignition van een behoorlijk wat jaren geleden.
Zelfde view, zelfde soort graphics (op de screenshot althans) en bijna dezelfde GUI.

Toch eens downloaden aangezien ik Ignition tot op heden nog niet werkend heb gekregen onder Vista.

EDIT: Vergeet Ignition maar. vreemd hoe sommige spellen een andere indruk kunnen achter laten. Nu ik Ignition terug zie lijkt het er helemaal niet zoveel op.

[ Voor 22% gewijzigd door Mystery op 09-12-2008 13:10 . Reden: Internet check op Ignition ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Laatst weer begonnen met DeathRally. Ik was helemaal in de wolken toen ik het voor het eerst weer begon te spellen na dik 10 jaar. Maar wat ik merkte nadat ik het een paar uurtjes gespeeld te hebben is dat het begon te vervelen. Dan denk je "yeah, weer een upgrade" :/

Hetzelfde is ook met Xenon 2, Zanac Ex, 1942, etc. Die games zijn vooral leuk als je wat gedronken en verder niets te doen hebt.

Maar goed, ik game nu nog maar amper.

p.s. Als je een hoop oldschool games wil terugvinden kijk even in Raad de game a.d.h.v. een screenshot - Deel 14 en kijk vooral naar de site van Rudi

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Oeh! Na het lezen van dit topic herinner ik me een spel, alleen ik weet niet meer hoe die heet :(
Dus lichtelijk offtopic: Het is multieplayer only (wel achter 1 comp), je gebruikt 2 knopjes, namelijk links en rechts, en je bent (2-4 players) allemaal een lijntje. Nouja, het lijntje gaat eeuwig door, het beeld raakt dus flink gevult, en op een gegeven moment crash je into een ander lijntje :P
Hiermee heb ik echt veeeleee uren plezier gehad met 3 vrienden, wie o wie geeft me dat plezier terug!

Ook is natuurlijk starcraft nog steeds de absolute nr. 1 qua gameplay, je kan het of heel moeilijk maken door online te gaan, maar als je gewoon een potje via lan gaat spelen blijft dat leuk (hoewel t natuurlijk geen freeware is, maar het is zeker wel al oud).
En uiteraard, maar hij is al vaak genoemd, Warcraft 3 Tower Defense maps, zeeer geniaal concept :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

tron? (kloon)

[ Voor 44% gewijzigd door Standeman op 09-12-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:18:
Wat wel grappig is, is hoe games in je herinnering meegroeien. Zo was ik een gigafan van de eerste Screamer (racegame): als ik aan dat spel denk, dan zie ik het nog voor me... maar dan wel op 1680x1050 pixels... >:) Toen ik dat spel eerder dit jaar weer een speelde met die emulator, viel het me toch wel erg tegen wat graphics betreft. Ik wist dat het natuurlijk low res was, maar dan nog... die pixels zijn echt megagroot! In je herinnering worden die pixels steeds kleiner...! ;)
Niet alleen in je herinnering hoor, want de pixels waren toen echt veel kleiner. Je speelde die game toen op een 14" CRT-scherm en nu op een 22" breedbeeld LCD-scherm. Dat scheelt nogal wat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

Oeeh! Standeman! thnx!! Tron lijkt er heeeel veel op, misschien was het het zelfs gewoon, alleen twas toen in DOS :D
Vanavond TRON avond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Het spel uit de TS doet me denken aan mashed:

Voor degene die Mashed niet kennen. Dit is de ultieme 4 player fun game. In het level Polar Wharf rijdt je met 4 man in 4 blije autotjes over een ontiegelijk simpele baan.
2 rechte stukken en 2 hairpins. Wel 1 hindernis: de baan is van ijs! Op deze baan liggen diverse powerups. Dit varieert van geleide raketten, mijnen en vlammenwerpers tot miniguns, olievlekken en kanonnen.
De bedoeling is vervolgens om elkaar van het scherm af te rijden en dit kun je doen door zo snel mogelijk te rijden of mensen van de baan te beuken. Hierna krijg je +2, +1, -1, -2, of bij gelijktijdige uitschakeling 0 punten. Daarna begint de volgende heat. Uiteindelijk moet je 10 punten halen en dan heb je gewonnen. Let wel, de laatste punt krijg je alleen als je de heat wint.

Dit lijkt misschien een ontiegelijk saai spelletje, met hele slechte PS2 (of zelfs PS1) graphics met lelijke soundtrack en matige AI. Echter het constante spel tussen winnen en verliezen is zo geweldig. Je hebt door de simpele baan weinig hindernissen. Als je eraf gaat is het grotendeels je eigen schuld, maar je kunt af en toe lekker iemand van de baan af beuken wat een enorme voldoening geeft. Met al die powerups (voornamelijk de raketten en mijnen) is het zo'n ongeloofelijke zooi op de baan dat je echt moet opletten dat je niet alleen op de baan let maar ook op je tegenstanders.

Ik heb dit spel een jaar of 5 geleden intensief gespeeld. Nu zit ik op kamers en ben ik er weer verslaafd aan. Heb er in totaal al een uur of 1000 in zitten denk ik. Ik heb nu 4 xbox 360 controllers via de Wireless Gaming Reciever aangesloten op mn PC. Want daar werkt Mashed het beste op.

Grappig trouwens om te weten is dat Official playstation magazine het een 9/10 gaf met de mededeling dat het 1 van de beste offline multiplayer games ooit is, maar dat gamespot het een 3/10 heeft gegeven :) .

Nog wat screens:
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/1848/12064.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/1848/12065.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/1848/12066.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/1848/12067.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/1848/12068.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.gamersnet.nl/reviews/mashed_ps2_/scrshot4.jpg

En de beruchte baan:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersnet.nl/reviews/mashed_ps2_/scrshot2.jpg

Een ander grappig weetje is dat de makers (Supersonic Software) niet alleen diverse Micro Machines games (MMv4) heeft gemaakt, maar ook een 3d variant van Pong

Edit: Na het spelen van intense racing moet ik concluderen dat ik ernaast zat. Mashed is echt vele malen beter (en leuker) dan dat spel. Simpelweg vanwege het feit dat de besturing beter is en de powerups leuker zijn. Probeer de demo anders eventjes Weet niet precies welk level het is, maar is iig wel toffer en heeft ook nog 4 player multiplayer modus.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 09-12-2008 12:22 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

DeppOx schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:07:
Oeeh! Standeman! thnx!! Tron lijkt er heeeel veel op, misschien was het het zelfs gewoon, alleen twas toen in DOS :D
Vanavond TRON avond :D
Er zijn schat ik 34.456.987e+53 Tron clones op de wereld. Dus succes met zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

Offtopic:
Gevonden, het was cycle warz! Whiej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jup. Uiteindelijk liep ik ergens vast maar voor wat het waard is: erg leuk spelletje, beetje kinderachtig soms maar vooral een grote puzzeluitdaging. Alleen onder XP ging het niet meer dus nooit uitgespeeld :P
Boudewijn schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:12:
Ach ja dat idee heb ik al een aantal jaren.
Zie dingen als Crysis, ziet er leuk uit enzo maar het is ongelofelijk niet boeiend.

Zit atm GTA IV te spelen omdat ik al jaren gek op GTA ben, maar eigenlijk is er ook weinig vernieuwends aan.

Tijdje geleden heb ik Death Rally, Transport Tycoon, Rollercoaster tycoon, Rome total war en nog wat van die spelletjes (ja sommige zijn way ouder dan andere ;)) maar weer eens zitten spelen. Daar werd ik eigenlijk veel blijer van, dan van sommige van die over the top coole moderne games die eigenlijk gewoon ruk zijn.
Transport Tycoon! Wat een meesterlijk spel, m'n vader speelt het na een jaar of tien nog steeds als hij even niets te doen heeft. Briljant gewoon, alleen oh wat ergerde ik me laatst ineens aan al die irritante bomen in de wereld, je kon door de bomen het bos niet meer zien 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Jejking op 09-12-2008 13:13 ]

Pagina: 1 2 Laatste