If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verder weet je zelf het beste wat je belangrijk vindt in geluid (dat geef je ook aan), dus dan kun je het beste gewoon zelf even gaan luisteren.
edit: een winkel in de buurt van utrecht. Ik kom uit Friesland en moet in utrecht zijn. Er zijn wel winkels in zuid limburg, maar dat is geen optie natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Guillome op 07-12-2008 13:55 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Belangrijker... op wat voor luidsprekers komt het te staan? Of moeten die ook nieuw?
Als je op huidige luidsprekers moet testen, dan moet je eigenlijk een zaak in de buurt nemen, omdat je de klankkleur van de versterker moet afstemmen op de luidsprekers. En dat is hoofdzakelijk een kwestie van uitproberen.
In Amersfoort bij besthomecinema kan je luisteren naar zowel Onkyo als Marantz. Waarom ga je trouwens voor de oude types? Verder is het ook wel belangrijk om te weten wat voor luidsprekers je hebt.Guillome schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:51:
Maar ik kan geen winkel vinden die zowel 1 van de marantzen als 1 van de onkyo`s heeft. En om nou eerst in Hoorn de Marantz te horen, en dan een half uur of een uur naar Hilversum rijden voor een onkyo heb je ook niet echt een goede vergelijking.
edit: een winkel in de buurt van utrecht. Ik kom uit Friesland en moet in utrecht zijn. Er zijn wel winkels in zuid limburg, maar dat is geen optie natuurlijk.
Verwijderd
Ik zou zowiezo niet voor Onkyo gaan, vind het klankbeeld van Onkyo nou niet echt om naar huis te schrijven.
Marantz klinkt over het algemeen wat wollig (wat door de meeste mensen als "warm" wordt omschreven)
Het hangt er, zoals al eerder is gesuggereerd, erg vanaf wat je van bent met het merk speakers wat je er aan gaat hangen. B&W + Marantz is bijvoorbeeld bagger, terwijl Chario + Marantz perfect klinkt.
Denon heeft bijvoorbeeld ook erg mooie receivers die erg mooi klinken en niet super duur zijn.
Op kieskeurig.nl krijgen deze genoemde receivers van tientallen mensen een 9 of een 10. Dat zegt veel dacht ik?
En waarom zijn het oude modellen? Ik kon dat niet vinden
Verwijderd
Absoluut geen Marantz nemen, heb van een maat van me gehoord dat dat echt belabberd matcht (had de M35i + sr4600)Guillome schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:26:
Boxen zijn Mission M35
Op kieskeurig.nl krijgen deze genoemde receivers van tientallen mensen een 9 of een 10. Dat zegt veel dacht ik?
De huidige modellen zijn voor Onkyo de 506 en 606 en voor Marantz de 5003 en 6003.Guillome schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:26:
Boxen zijn Mission M35
Kijk anders eens op http://www.testfreaks.com/receivers/
De reviews op kieskeurig zeggen over het algemeen vrij weinigGuillome schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:26:
Boxen zijn Mission M35
Verder moet je niet kijken naar het verschil in vermogen tussen deze receivers.
Want?
"Ik zoek een nieuwe stadsauto. De ene kan 280 km/uur, de andere slechts 250. Welke moet ik nemen?"Guillome schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:26:
"Verder moet je niet kijken naar het verschil in vermogen tussen deze receivers."
Want?
Ik zoek dus een auto die 180 kan en erg stabiel rijdt. Een auto met (weet ik het, ben geen auto kenner) 300 PK is dan op het eerste gezicht aantrekkelijker dan 1 met 250 PK, maar dat zegt uiteindelijk niet veel.
De ene fabrikant meet het met n toon op 1khz, de andere over de volledige 20-20k hz. De ene neemt 1% THD als max, de andere 10% THD vervorming. De ene test bij 1 kanaal belast, de ander bij alle kanalen belast. ..Daarom is het eigenlijk niet te vergelijken.
If it ain't broken, tweak it!
Wat je wel moet doen is in de winkel 'm even goed open draaien en luisteren of het nog steeds goed klinkt. Dan doen alle eigenschappen van een versterker meteen mee in het vergelijk. Desnoods met andere speakers dan je zelf hebt.
Yamaha lijkt me niet een merk gericht op (stereo) receivers. Pioneer Denon en NAD heb ik ook op gezocht, maar kwamen om wat voor reden dan ook niet in mijn zoek criteria voor.
Of welke zou jij mij aanraden dan als je mijn wensen weet?
Overigens zijn de geljikgeprijsde receivers van Yamaha en Denon (Nad is wat duurder) op de klankkleur na vergelijkbaar met de Onkyo en Marantz en dus is er op functie/kwaliteit gebied geen reden om die uit te sluiten.
Ook zoiets als stereokwaliteit is relatief subjectief.
Zo vinden sommige ervaren (met name Britse) reviewers de TX-SR875 van Onkyo een van de beste receivers in zijn klasse op stereogebied en vinden veel andere reviewers (zoals veel Duitse) dat hij op dit gebied minder presteert. Bij Mediamarkt waren ze er lovend over, maar ik vond het vergeleken met een Marantz SR8001 weer niks (geen 'ballen').
Nu ben ik toevallig nog geen review tegen gekomen die de SR8001 slecht vind op stereogebied, maar er zijn er genoeg die beweren dat de Onkyo beter is en vice versa zijn er genoeg die de Marantz/Yamaha/Denon enz. beter vinden.
Je zou jezelf dus benadelen als je niet tenminste een paar andere merken beluisterd voordat je je zoektocht filtert. Er is niks mis met Onkyo en Marantz (heb zelf een Marantz), maar met de andere genoemde merken is ook niks mis.
Verwijderd
Verwijderd
Misschien niet gelijk je eerste keus om naar toe te gaan maar de MediaMarkt in Leeuwarden heeft geloof ik (nadruk op geloof) de door jou genoemde modellen staan. Overigens zou ik me zeer zeker niet blind staren op kieskeurig recensies, stel voor jezelf een budget op en ga lekker luisteren.Guillome schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:51:
Maar ik kan geen winkel vinden die zowel 1 van de marantzen als 1 van de onkyo`s heeft. En om nou eerst in Hoorn de Marantz te horen, en dan een half uur of een uur naar Hilversum rijden voor een onkyo heb je ook niet echt een goede vergelijking.
B&W + Marantz bagger ???? --> hoe kom je daar nu zo bij ?Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:08:
Kijk eens op Correct.nl, daar hebben ze vast wel beide types staan en kun je ze ook goed beluisteren met diverse speakers.
Ik zou zowiezo niet voor Onkyo gaan, vind het klankbeeld van Onkyo nou niet echt om naar huis te schrijven.
Marantz klinkt over het algemeen wat wollig (wat door de meeste mensen als "warm" wordt omschreven)
Het hangt er, zoals al eerder is gesuggereerd, erg vanaf wat je van bent met het merk speakers wat je er aan gaat hangen. B&W + Marantz is bijvoorbeeld bagger, terwijl Chario + Marantz perfect klinkt.
Denon heeft bijvoorbeeld ook erg mooie receivers die erg mooi klinken en niet super duur zijn.
Succes!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.
![]()