Toon posts:

Duurzame Laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 1.171 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben op zoek naar een simpele laptop die niet voor gamen of grafische bewerking bedoeld is maar simpelweg internetten en tekstverwerken.

Nu vind ik het bij PC's een stuk eenvoudiger een PC uit te kiezen omdat deze over het algemeen lang genoeg meegaan totdat je op eigen kracht een nieuwe PC wil kopen. Laptops daarentegen hebben in mijn ervaring de neiging wat eerder de brui eraan te geven.

Nu wil ik iemand dus helpen aan een goedkope duurzame laptop maar ik heb alleen maar ervaring met Acer. Acer heeft mij echt zwaar teleurgesteld in kwaliteit. Twee laptops van mij zijn te snel kapot gegaan en ik hoor ook in mijn omgeving af en toe dat Acer laptops het niet lang uithouden.

Verkoopcijfers zijn echter goed voor acer en die beschouw ik daarom niet als indicatie voor de kwaliteit, ik ben vooral benieuwd naar positieve en negatieve ervaringen over goedkope laptops van laptop merken.

Alvast bedankt

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:15

Fiber

Beaches are for storming.

Genoeg leesvoer voor een lang weekend:

[NBBG] Basis Notebook - september 2008
[NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - september 2008
CSL FAQ
CSL Beleid

Succes!

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 06-12-2008 14:46 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:22

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je zou beter dan inderdaad een beetje moeten rondelezen. Het best is dat je voor een business-merk gaat. Ik denk nu een beetje aan Toshiba en Lenovo, die bedrijven kun je meemaken dat je een garantie hebt van 3 jaar en je die nog eens nooit de service-nummer opgezocht zou hebben...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Die 3 had ik gelezen, maar er staat in de best buy niks over de duurzaamheid van laptops en ik weet dat mensen hier bij GoT nogal fel zijn op de Forum regels, begrijpelijk ook. Maar ik kan mijn informatie er niet uithalen. Sowieso kan de beschreven basis laptop meer dan ik wil

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10
Als je een duurzame laptop wil kom je al snel in het business segment terecht, wat redelijk prijzig is en wel redelijk wat features heeft. Goedkope laptops hebben nou eenmaal een andere markt en zullen niet snel de degelijkheid hebben van een 2k€ laptop.
Enige wat ik je kan aanraden is een goedkope Thinkpad op de kop te tikken. De SL300 lijn is niet zo heel duur geloof ik en bij een Thinkpad zit al snel 3jr garantie en die service is gewoon goed. Je kan namelijk nooit met een keuze voorkomen dat je laptop nooit de brui eraan geeft en als er dan wat gebeurt wil je gewoon een goede service.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:51:
Die 3 had ik gelezen, maar er staat in de best buy niks over de duurzaamheid van laptops en ik weet dat mensen hier bij GoT nogal fel zijn op de Forum regels, begrijpelijk ook. Maar ik kan mijn informatie er niet uithalen. Sowieso kan de beschreven basis laptop meer dan ik wil
Er zijn weinig mensen die denken over de duurzaamheid van een laptop, het is dus vaak een kwestie van geluk of gewoon een keuze van een bedrijf. Ik moet zeggen: NOOIT besparen op een laptop, vaak krijg je pas spijt na een paar jaar.
Net zoals veel mensen die een Medion of een Packard Bell computer kopen, die zijn blij dat ze eentje goedkoop gekocht hebben, maar vaak na een jaar beginnen dagelijk hun geld in de 0900 nummers te steken door problemen.
Dus zoals ik al eerder gezegd heb: Lenovo of Toshiba...
gertvdijk schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:55:
Als je een duurzame laptop wil kom je al snel in het business segment terecht, wat redelijk prijzig is en wel redelijk wat features heeft. Goedkope laptops hebben nou eenmaal een andere markt en zullen niet snel de degelijkheid hebben van een 2k€ laptop.
Enige wat ik je kan aanraden is een goedkope Thinkpad op de kop te tikken. De SL300 lijn is niet zo heel duur geloof ik en bij een Thinkpad zit al snel 3jr garantie en die service is gewoon goed. Je kan namelijk nooit met een keuze voorkomen dat je laptop nooit de brui eraan geeft en als er dan wat gebeurt wil je gewoon een goede service.
Die hoeven niet per se duur te zijn, vaak gaat het om gewicht, maar als je er mee kan leven dat je model al een jaar of 2 oud is, dan kun je aan een heel scherpe prijs een goede laptop op de kop tikken. En de degelelijkheid en garantie blijft wel he :)

Je hebt wel gelijk over de SL300 lijn, maar die hebben een 13.3" scherm.

[ Voor 36% gewijzigd door Dima_2005 op 06-12-2008 14:57 ]

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57
Dell Latitude, heb nog geen ervaring met nieuwe E-series, maar oudere D-series zijn super.
Alle onderdelen zijn netjes op het metalen frame geschroefd, zelf dingen vervangen ook heel makkelijk.
Standaard ook 3 jaar on-site NBD garantie en zeer scherp geprijsd.

Verwijderd

Topicstarter
Cool, bedankt voor de reacties dusver! Ik heb net al gezien dat Leveno in ieder geval een duurdere prijsklasse heeft dan Toshiba en ik was even vergeten dat mijn moeder nog een prehistorische Toshiba in gebruik heeft.

Toshiba Satellite L350D-10I
Thinkpad SL300

Het is in ieder geval handig om business laptops als richtlijn te gebruiken. In mijn mening telt de kwaliteit van ieder product voor het imago van een bedrijf dus neem ik aan dat als ze op de business markt het goed doen, ze dat ook proberen te realiseren op de consumenten markt.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:15

Fiber

Beaches are for storming.

OK, nog 2 linkjes:
http://www1.euro.dell.com...latitude_e5500&l=nl&s=bsd
http://www1.euro.dell.com...=vostronb_1000&l=nl&s=bsd

Zo'n Dell Vostro is ook echt niet slecht hoor, maar een Latitude is wel beter.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Fiber schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:17:
Zo'n Dell Vostro is ook echt niet slecht hoor, maar een Latitude is wel beter.
Lees mijn postgeschiedenis eens door... Dell levert troep en negeert de Wet Consumentenkoop!
Samengevat: ik kocht een Vostro, Linux werkte er niet goed op (soms wel, soms niet keyboard/muis herkennen, oftewel typisch voor een rot mainboard), WinVista draaide wel, dus Dell zegt "wij ondersteunen niets anders". Retour sturen vragen ze onterecht 184 (!!) euro voor, dus uiteindelijk m'n moeder er maar blij mee gemaakt.
Na een aantal maanden nauwelijks gebruikt te zijn: mainboard rot en vervangen binnen garantie. Het komt er dus op neer dat ze een klacht over een rot mainboard simpelweg negeren tot het hele ding het begeeft, waardoor het ding totaal onbruikbaar was voor hetgeen ik er mee wou doen.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Naast duurzame laptop moet je ook kijken naar makkelijk te vinden onderdelen. Van Dell Latitude zijn er veel onderdelen te vinden, je vindt ze makkelijk op Ebay. Voor weinig geld heb je dus alweer je laptop opgeknapt.

Wat anderen zeggen klopt inderdaad: laptops in Dell Business zijn meestal duurzamer gemaakt, omdat zakenlieden er dagelijks mee moeten werken zonder problemen. Er wordt zelfs 3 jaar garantie op gegeven door Dell.

Dell Latitude is beetje modulair gebouwd. Een processor of moederbord is makkelijk te vervangen (heb al eens gedaan met heel nieuw mobo erin, dat ging vrij makkelijk omdat alles goed uit elkaar gaat) en scheelt dus hoge rekeningen.

Met bekende merken zijn onderdelen makkelijk te vinden. Minder bekende zoals Acer of Medion laptops zijn er niet zo snel veel onderdelen te vinden. Je houdt dus daarmee rekening mee bij de aanschaf laptop.

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
RemcoDelft schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:38:
[...]

Lees mijn postgeschiedenis eens door... Dell levert troep en negeert de Wet Consumentenkoop!
Samengevat: ik kocht een Vostro, Linux werkte er niet goed op (soms wel, soms niet keyboard/muis herkennen, oftewel typisch voor een rot mainboard), WinVista draaide wel, dus Dell zegt "wij ondersteunen niets anders". Retour sturen vragen ze onterecht 184 (!!) euro voor, dus uiteindelijk m'n moeder er maar blij mee gemaakt.
Na een aantal maanden nauwelijks gebruikt te zijn: mainboard rot en vervangen binnen garantie. Het komt er dus op neer dat ze een klacht over een rot mainboard simpelweg negeren tot het hele ding het begeeft, waardoor het ding totaal onbruikbaar was voor hetgeen ik er mee wou doen.
Dat geld voor jou misschien zo, naar mijn mening levert Dell juist helemaal geen troep. Ik heb hiervoor een dell XPS m1530 gehad en totaal geen problemen gehad.

n.a.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

www.Notebookjournal.de en www.Notebookcheck.net testen de bouw kwaliteit van laptops.

PS. De nieuwe Acer gemstone series krijgen erg hoge beoordelingen voor stevigheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 06-12-2008 16:17 ]

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57
Zou geen Acer Gemstone halen als je voor een vergelijkbare prijs ook een Dell Latitude of HP Business series laptop kunt halen, deze zijn bewezen "taai".
Duurzaamheid is natuurlijk niet alleen mechanische degelijkheid, maar ook het gebruiken van stabiele goed ondersteunde hardware. Daarin zijn Dell/HP toch wat beter dan Acer.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Philflow schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:17:
www.Notebookjournal.de en www.Notebookcheck.net testen de bouw kwaliteit van laptops.

PS. De nieuwe Acer gemstone series krijgen erg hoge beoordelingen voor stevigheid.
Het gaat niet om stevigheid, maar om kwaliteit.... Het gaat er nu om of er onderdelen niet te rap kapotgaan...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
arjen9551 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:10:
[...]

Dat geld voor jou misschien zo, naar mijn mening levert Dell juist helemaal geen troep. Ik heb hiervoor een dell XPS m1530 gehad en totaal geen problemen gehad.
"Troep" wordt niet gedefinieerd door de succesverhalen, maar juist door hoe ze omgaan met problemen.
In dit geval werd ik als consument simpelweg niet serieus genomen terwijl ze wel een ondeugdelijk apparaat hadden afgeleverd. Iets wat maanden later alsnog overtuigend werd doordat-ie het helemaal begaf. Die hele mentaliteit slaat nergens op, net als dat ik 20 minuten met de helpdesk moest bellen voor ze er achter waren dat het mainboard toch echt defect was, iets wat ik hem meteen vertelde toen ik hem belde...

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dima_2005 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:22:
[...]
Het gaat niet om stevigheid, maar om kwaliteit.... Het gaat er nu om of er onderdelen niet te rap kapotgaan...
Tuurlijk wel. Stevigheid van de behuizing is erg belangrijk voor duurzaamheid.

En of je nou een Dell of een Acer koopt, de onderdelen komen van dezelfde fabrikanten. Bijvoorbeeld een display van Samsung, een CPU van Intel en een HD van Western Digital.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 06-12-2008 19:35 ]

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

RemcoDelft schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:40:
[...]

"Troep" wordt niet gedefinieerd door de succesverhalen, maar juist door hoe ze omgaan met problemen.
In dit geval werd ik als consument simpelweg niet serieus genomen terwijl ze wel een ondeugdelijk apparaat hadden afgeleverd. Iets wat maanden later alsnog overtuigend werd doordat-ie het helemaal begaf. Die hele mentaliteit slaat nergens op, net als dat ik 20 minuten met de helpdesk moest bellen voor ze er achter waren dat het mainboard toch echt defect was, iets wat ik hem meteen vertelde toen ik hem belde...
"Troep" wordt tevens niet gedefinieerd door een verhaal van 1 persoon (jij in dit geval dus).
Ik heb ook enkele Dell's gehad en heb ze nog steeds. Ik heb ook al enkele malen een Dell (Vostro en Latitude) terug moeten sturen, en nergens geen problemen met de communicatie gehad met Dell.

Overigens vindt ik de Dell Latitude D630 erg fijne machines, die mij tot op heden niet teleur hebben kunnen stellen. Bij de organisatie waar ik werk hebben we ongeveer 50 D630's en natuurlijk zijn er problemen geweest, maar deze waren voornamelijk incidenteel. En zeker qua bouw, waar we erg weinig problemen mee hebben gehad, zijn het erg goede en stevige machines.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Check ook: CSL Notebook Buy Guide . Ga eens naar een winkel en kijk hoe hufterproof ze zijn. Kwaliteitsverschil merk je heel snel in oa scharnieren en het doorveren van het toetsenbord. Asus vind ik persoonlijk ook degelijk (dan is een Acer gemstone nogsteeds niks). Ook niet de beste laptops, maar in het prijssegment <1000 euro wel zeer degelijk vergeleken met de concurrentie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.