• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05-2025
Hey allemaal,

vandaag even SpeedFan gedownload om te kijken hoe warm mijn laptop eigenlijk was (Fujitsu Siemens Xa1526).

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2l8cht1.jpg

Dat was even schrikken. Verder is de laptop heel erg luid. Zijn er mogelijkheden om de interne fan van de laptop te vervangen?

Tnx

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 13:20
Je kan je laptop eens openen en alle stof eruit blazen. Als je dan toch bezig bent de heatsinks eraf halen en nieuwe koelpasta op de CPU en GPU doen en dan weer alles erop doen. Dit scheelt soms erg veel.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
zoiets lijkt me de makkelijkste optie: [Ervaring] Notebook koelers

PSN: DutchTrickle PVoutput

• XyberBorg
Tnx voor de snelle reply. Ben echter veel op weg en vaak in het buitenland. Zo'n externe koeler kan / wil ik helaas niet meeslepen. Zoek dus echt interne oplossingen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:49

Onbekend

...

Die temperaturen zijn wel erg hoog.
Heb je al ook een ander temperatuurmeetprogramma bekeken of die de zelfde waarden aangeeft?
En hoe warm is de lucht die de ventilator de laptop uit blaast?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Zit er veel stof in?!?
Zo ja... Schoonmaken!!! :)

• XyberBorg
Onbekend schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:43:
Die temperaturen zijn wel erg hoog.
Heb je al ook een ander temperatuurmeetprogramma bekeken of die de zelfde waarden aangeeft?
En hoe warm is de lucht die de ventilator de laptop uit blaast?
Alle programma's 'tzelfde. Verder is de lucht die de laptop uitblaast heet. Laten we zeggen dat ik geen extra radiator op mijn kamer nodig heb.

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:31
Ding openschroeven en even koelblokken/ventilators schoonmaken (kwastje, stofzuiger, desnoods met compressor).

Mocht dat nogsteeds niet helpen dan zou ik kijken of de koelpasta nog wel goed is, ik heb namelijk wel eens bij wat PC's gezien dat de koelpasta compleet uitgedroogd was (ook helemaal hard geworden). Dan helpt het natuurlijk ook niet mee.

Verwijderd

^^
Wel even erbij vertellen dat als je de laptop openmaakt de garantie vervalt he. ;)
Maar buitendat zou ik hetzelfde doen ja, openmaken, schoonmaken en nieuwe "goeie" koelpapsta ertussen doen. :)

• Onbekend
  • Laatst online: 22:49

Onbekend

...

Ik ben het eens met ThinkPad, maar niet met cc_tuner.
XyberBorg geeft aan dat de lucht die uit de laptop komt, ook heet is. Dit geeft aan dat er wél warmte wordt afgevoerd. Helaas ontstaat er zoveel warmte dat het nauwelijks afgevoerd kan worden.

De temperaturen zijn in ieder geval niet goed en verkort de levensduur aanzienlijk, en als je garantie nog hebt zou ik daar gebruik van maken.
Als je geen garantie meer hebt kan je hem voorzichtig openmaken en de stof ertussen uit blazen.
Probeer ook eens om de laptop op 4 luciferdoosjes te zetten zodat hij aan de onderkant ook zijn warmte kwijt kan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:07:
Ding openschroeven en even koelblokken/ventilators schoonmaken (kwastje, stofzuiger, desnoods met compressor).
Ik heb me laten vertellen dat je dit beter niet met de stofzuiger kunt doen , i.v.m. statische electriciteit.
Pagina: 1