HD4870 blijft problemen geven

Pagina: 1
Acties:

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-05 04:37
Ik word gek van mijn HD4870, ik kan zo ongeveer 90% vd games niet spelen, nou ja wel spelen maar er volgt al gauw een crash..
Ik blijf namelijk crashes houden zoals deze: (uit ander topic)
Ziet het er ongeveer zo uit:

http://img512.imageshack.us/img512/8404/p1010341mv8.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=5AF_1p2G8ow&feature

Mocht je op al deze vragen ja beantwoorden, heb ik wellicht een oplossing voor je. Ik ervaarde gelijksoortige problemen met het spel Fallout 3.

Lees de volgende link voor meer informatie (en oplossing);

http://www.bethsoft.com/b...p?showtopic=908506&hl

Ik hoop dat dit voor je werkt ! Bij mij heeft het voor Fallout 3 geholpen (inmiddels meer dan 60 uur gespeeld en geen enkel probleem :)) Laat even wat van je horen als het resultaat heeft (of niet ;)).
Ik heb 3 oplossingen geprobeerd;
-Die clockspeed met profielen vastzetten
-Rivatuner voor dit bovenstaande proberen
-En die bios update werkte bij mij niet.

Ik word er langzaam aan gek van, heeft iemand ditn og meer, en ook dat het je niet lukt om te fixen.
Ik begin nu echt te denken aan de HD4870 weg te doen en een GTX260 216 te kopen, daar zijn ook problemen, maar ik blijf maar crashen.

Games waarin ik het heb:
GTA IV (niet gek, meer mensen hebben er last van)
GTA SA
PES 2009 (tijdje gehad, toen met die clockspeeds was het wel over)
Fallout 3 (alleen dat was voor ik wist van die clockspeed fix)
Max Payne 2 ook. (ook zonder clockspeedfix)
CoD4 (ook zonder clockspeedfix)

Veel games zou ik evt. moeten uitproberen met die clockspeedfix, maar omdat ik net op een verse vista installatie zit heb ik geen zin om alles weer te gaan installeren. Ik word er zo ongeveer gek van dat ik het op 90% van de games wel heb.

En dit foutrapport krijg ik nadat ik terug kom op vista:
Product
Windows

Probleem
Video hardware error

Datum
4-12-2008 18:40

Status
Niet gerapporteerd

Beschrijving
A problem with your video hardware caused Windows to stop working correctly.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
WD-20081204-1837.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Extra informatie over het probleem
BCCode: 117
BCP1: FFFFFA80056C9010
BCP2: FFFFFA6002818378
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Weet iemand hier iets over, of moet ik even op de AMD/ATI site registreren en daar deze post even neerzetten? Ik heb al gegoogled, maar HD4870 crash is niet specifiek genoeg.

Overigens is te heet geen optie, aangezien ik mijn fanspeed op 50% met stockspeeds heb ingesteld en de temp niet boven de 65c uitkomt!

Systeem:
Core 2 Quad Q9550 (@ 3.6ghz)
4GB DDR2 ram
Sapphire HD4870 512 mb (stock speeds) met driver 8.11
Moederbord: P5Q
Vista Ultimate 64b

Verwijderd

Bios update heeft bij mij wel gewerkt (Had precies de zelfde problemen).
Welke drivers heb je geïnstalleerd ?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 13:31 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55

Nemesizz

Untouchable

Core 2 Quad Q9550 (@ 3.6ghz)
Al op stock geprobeert?
4GB DDR2 ram
Klopt de voltage wel? Sommige DDR2 modules zijn 2.1V nodig ipv de 1.8V die moederborden er vaak naartoe sturen (soms doen ze het wel meteen goed, ik kom echter vaak gevallen tegen dat dit niet automatisch gebeurt en handmatig ingesteld moet worden).

Ookal geeft Windows aan dat het je videokaart betreft, kan het ook gewoon zo zijn dat de overklok van je processor en/of voltage van je geheugen voor instabiliteit zorgt.

• rCk
Misschien een domme vraag, maar dan zou ik toch ook instabiliteit moeten ondervinden in Windows zelf?

En Blaadje, bios van moederbord bedoel je of? En drivers van moederbord?

Verwijderd

Bedoelde de bios voor je VGA en welke ATi drivers heb je momenteel geinstalleerd ? :)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 13:49 ]

• rCk
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:47:
Bedoelde de bios voor je VGA en welke ATi drivers heb je momenteel geinstalleerd ? :)
In mijn startpost zag je dat die Bios update bij mij niet werkte. De P/N verschilde namelijk van die bios die gegeven was. En de ATI drivers zijn 8.11, dat staat ook al in de startpost.

[ Voor 5% gewijzigd door rCk op 05-12-2008 14:17 ]

• Uittenbogaard
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-05 21:47
rCk schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:39:
Misschien een domme vraag, maar dan zou ik toch ook instabiliteit moeten ondervinden in Windows zelf?

En Blaadje, bios van moederbord bedoel je of? En drivers van moederbord?
Een game, zeker nieuwe games als fallout 3, GTA IV en dat soort nieuwe games zetten je computer zwaar onder druk, dat valt in "gewoon windows zelf" wel heel erg mee in verhouding.

Heb je je computer getest op stabiliteit? probeer anders even Prime95, draai een torture test (LET OP JE TEMPS!) en als hij 4 uur zonder fouten/crashes draait, kun je het stabiel noemen.

Verwijderd

rCk schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:39:
Hoeft niet internetten of office belast de CPU lang niet zo erg als bijvoorbeeld een game. ;)
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eerst maar eens door. :)

• rCk
Bedankt.
Ik ga wel even Prime95 draaien voor een paar uurtjes, wellicht XP64 proberen, alleen moet ik even mijn schijf eerst partitioneren, als dat kan op Vista 64. Dan kan ik het uitsluiten of het echt me VGA is. Of zou ik beter op XP32 gaan?

In ieder geval bedankt iedereen, ik heb weer even wat te doen.

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
Als de problemen aanhouden kan je ook gewoon een defecte kaart hebben, het ziet er uit als de "confetti" die je krijgt als je een kaart opgeblazen hebt. Ook vind ik het erg vreemd dat je P/N niet overeenkomt met degene in de BIOS. Wellicht heb je een refurbished part gekregen dat slecht is?

Ik zou hem gewoon voor RMA opsturen, je hebt al meer gedaan dan ze normaal van een klant kunnen verwachten, en hij werkt gewoon niet goed. Weekje wachten, en dan ben je in één klap van het geklier af :)

• rCk
Ja nou ja, gelukkig ligt er hier nog een xp32 cd voor mij. En dan ga ik dat even op een andere partitie installeren, en kijken of ik het daar ook krijg. En als dat niet lukt dan wordt het gewoon een RMA gevalletje.

Ja, over wat ik ervoor gedaan heb is idd wel waar, ik heb al Vista erop nieuw op gegooid, vverschillende drivers geprobeerd, 3 fixes geprobeerd. Maar goed, bijna klaar met formatteren en dan komt xp32 erop. En ik zie wel. Ben er een van positief blijven, dus komt zeker goed!

Verwijderd

Hey

Ik heb bijna het zelfde systeem als jou alleen draai ik XP 32 bit en heb ik HD4870x2

maar ook in mijn topic:

[HD4870x2] Spellen bevriezen na een tijdje in game!

Bij mij bevriest mijn scherm ook na x aantal menuten bij COD5/COD4 is dat sneller dan ijn Farcry2...

Kan je mij trouwens glockspeed fix uitleggen?? wat is dat precies?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:25
Heb je nu al eens je cpu op stockspeed gezet? 95 % kans dat het daaraan ligt.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

skelleniels schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:09:
Heb je nu al eens je cpu op stockspeed gezet? 95 % kans dat het daaraan ligt.
Hoe doe ik dat, en wat is dat :S

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 09:28
stockspeed is de snelheid waarop je cpu draait als die vers van de pers (net gekocht) is en
dus niet overclocked is.

Verwijderd

oke, maar hoe zet ik hem op stockspeed?

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:21
Deagle schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:41:
Oke mensen met een HD4870 van sapphire, de 512mb versie. Ik heb DE oplossing voor de crashes!

http://rapidshare.com/files/150224290/Fix.rar.html

Run het batch bestandje en hij flashed je videokaart met de non-crash bios. MAAR! DOE HET OP EIGEN RISICO! ;)
Ik quote mezelf maar even. Doe dit op eigen risico. Ik en een paar anderen hebben het gedaan en zijn van de problemen af. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Deagle op 07-12-2008 18:09 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
rCk schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:50:
[...]In mijn startpost zag je dat die Bios update bij mij niet werkte. De P/N verschilde namelijk van die bios die gegeven was. En de ATI drivers zijn 8.11, dat staat ook al in de startpost.
als je bios versie wel overeen komt met wat hier genoemd is

http://www.warhammerallia...s/showthread.php?t=118448

dan kan je met de optie winflash.exe -f -p 0 bestandsnaam.002 toch je bios flashen

maar voor GTA4 werkt het voor mij dan nog niet. andere games had ik geen last gehad, of is die gestopt na een drivers/game update.
de crashes zijn wel anders geworden trouwens. nu valt de monitor even uit en gaat dan weer aan met een zwart scherm ipv zoals op het plaatje in je start post en daarna verticale lijnen op het scherm.
de muziek gaat ook gewoon nog door, en als ik alt tab houdt die op... alt tab ik nog een keer gaat de muziek weer verder. dat was eerst ook niet.
het is dus geen harde lock meer, maar ik krijg mijn beeld niet terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Countess op 10-12-2008 22:07 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Ik heb net dezelfde problemen als degene die ik hier lees. Ik ziet mijn beeld er net hetzelfde uit.
Ook kan ik echt niet zo goed achterhalen waar het probleem zit. Alles draait perfect behalve bepaalde games... Far Cry 2 draai ik een hele dag perfect..maar Warcraft 3 crasht na 30 minuten of en ik mag een reset utivoeren dan...
Mijn CPU is een Q9450 @ 3GHz, en heb 4GB DDR-2 1066MHz. Men graka is niet overklokked..die krengen worden al warm genoeg..
Ik heb mijn systeme belast met zo een programma als hier reeds vermeld en alles ging zonder problemen..een ram test wees ook niks uit.
Ik word er ook stilletjes aan GEK van.
Ook draai ik linux, en via wine eens geprobeerd om Warcraft 3 te spelen..BAM weer net hetzelfde na 30 minuten ongeveer :(
Dus aan vista ligt het niet...ofwel dus een driver probleem? Ofwel iets met de hardware? In ieder geval zie ik hier veel te veel mensen die hetzelfde voorhebben om goed te zijn...dit kan echt zo niet verder...

Techno>Music

Verwijderd

ik draai inmiddels ATI tray tools, heeft daar iemand ervaringen mee... het gaat iig stukken beter dan ccc alleen soms krijg ik nu als die vastloopt juist strepen door beeldscherm :S

• Lima

Lima

Techno>Music

pff ik heb al vanalles geprobeerd maar ik snap het echt niet..hij blijft vaslopen :(
atitools gedownload artifcact check gedaan, auto clocking van kaart afgezet...
spanning van de voeding gecontroleerd alles was in orde...wel weet ik niet zeker of ik op dezelfde voedingslijn van mijn graka's meette. Dus dit ga ik morgen eens overdoen, want de voeding maakt een raar geluid als ik die atitool die artifacts check laat doen. Maar dat kan normaal zijn door zulke hoge belasting dat wast spoeltjes gaan trillen.
Verder is mijn CPU wel overclockked maar ik heb al overal dezelfde problemen gezien zonder OC's. Ook is mijn geheugen erg snel, DDR2 van 1066MHz, maar dit zou het echt niet mogen zijn normaal.
Ik ga morgen eens grondig mijn huiswerk doen, maar ik weiger mijn OC eraf te halen, wat dat zou het echt niet mogen zijn...

Techno>Music

Verwijderd

@Lima:

Misschien mag dit helpen, dit heeft in iig mijn probleem opgelost met de volgende specs:
AMD phenom 9650, 4 gig 1066mhz ocz fatality, 9600gt, kreeg ook hele tijd last van freezes ingame.
In windows zelfs niets aan de hand..
Van winxp 32bit tot vista 64 bit geprobeerd, maakte niets uit, na een aantal minuten toch weer een freeze in een game. Dacht doen dat het een warmte probleem was, kast opengedaan, nog steeds hetzelfde.
Had bijna de hoop opgegeven, totdat ik het volgende hanteerde:
In het bios menu, had ik handmatig de optie van ddr snelheid op de 1066mhz modus gezet, deze heb ik weer aangepast naar auto. En ik heb een memmory compatibity feature in mijn bios op enabled gezet.
Na dit dit hebben toegepast, werkt mijn systeem weer naar behoren.
Dus ik raad je toch aan om je bios aan te passen, je overclock naar stockspeeds te zetten, en indien je geheugen ook op automatisch snelheid te laten staan.

Verwijderd

Je zal sowieso op stock speeds moeten proberen. Anders kun je een mogelijke oorzaak niet uitsluiten.
Als het goed werkt kun later weer naar boven gaan met CPU en RAM speeds.
CPU zal op stock geen problemen moeten geven, geheugen daarentegen.

Lockups en vreemde freezes kunnen wel degelijk door fouten van het gegheugen komen of northbridge.
Je systeem kan ook 8 uur prime95 stabiel zijn maar ingame na X minuten gaat ie toch crashen.

Check idd mem settings eens goed. Beetje te weinig Vdimm kan net een boesdoener zijn, ook kunnen SPD geheugen timings slecht werken op een specifiek moederbord. Waarschijnlijk na een X aantal crashes op irritante momenten zal je wel helpen om van gedachten te veranderen betreft OC en stockspeeds. :)

Ik kan er gowoon niet tegen als ze niet totaal rockstable is. :D

• Lima

Lima

Techno>Music

Ok, wel mijn ram geheugen is niet overklockked (hoe schirjf je dit trouwens juist? :p) normaal, want dat moet standaard op 1066MHZ draaien (was erg duur DDR-2) en op 2,1V...dus daar blijf ik nog even af? Ik zal wel al eens mijn cpu overklock naar beneden halen...ook eens een ramtest doen met de ubuntu livecd...
Daarnet de voltages nog eens getest..alles blijft stabiel. Zonder load 12,06V met load 11,99 en 12V meestal. Dus dat is dik in orde...

Techno>Music

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:04
Het gaat niet alleen om de 12V-lijn, de 5 en 3,3V lijnen zijn ook erg belangrijk :) maar ik gok dat die ook wel ok zullen zijn als je 12V zo stabiel blijft.

• Lima

Lima

Techno>Music

pff heb alles al geprobeerd..(buiten een verse install...) maar echt niks helpt...
Er is wel een sapphire bios flash voor de graka beschikbaaR..maar die kan alleen maar utigevoerd wordne op een 32 bits besturingssysteem..yeah! :(
Du ik weet nu echt niet wa tt e doen..
ram is goed, voeding is goed, temps zijn goed, oc geeft geen probs, stresstests overleeft ie zonder probs..
Wel heb ik 1 keer een bsod kunnen zien vooraleer hijr eboot. Dan staat erop (voor zover ik kan lezen) ati driver ended in an endless loop...
Ik heb nochtans een driver cleaner erop gegooid en de drivers van de sapphire website gehaald.
Ik ben echt ten eidne raad nu...

Techno>Music

• rCk
Ja lima, bij mij kon/kan ik niet eens bios flashen omdat het een andere P/N is. KOmen jou problemen overeen met mijn problemen? Want ik heb het dus ook, FarCry2 deed het namelijk super alleen CoD4, GTA IV, Max Payne2, etc etc die crashten wel.

Daarom heb ik nu maar een 8800GTS 320 mb erin geplugged, dat gaat super! op elke game.

Ik weet wel wat ik ga doen, ik heb hem laten samen stellen. En ik hoop met oog op garantie dat ik deze kaart omruil voor een andere, en dna komt er gewoon weer oude vertrouwde nvidia in. Vergelijkbaar met een HD4870 natuurlijk :)

Zonde dat wij de dupe zijn van dit probleem :(
Verse install werkte overigens bij mij niet hoor. Ik heb 3 verschillende OS geprobeerd; 64b Vista, 64b XP, 32b XP, niets werkte ;).

• Lima

Lima

Techno>Music

rCk,
Nja waarschijnlijk zal hij ook wel onder garantie vallen als ik mijn pc binnen doe..alleen weet ik niet of dit onder garantie zal vallen want heb hem zelf samen gestoken en de onderdelen komen van verschillende winkels (= goedkoper :P)
En ik wil niet de schuld op ati steken, maar op sapphire... Ik heb soms ook al gevloekt en ok het mag eigenlijk niet zijn. Maar toch blijft deze kaart echt sterk qua prijs prestatie en dus wil ik terug dezelfde grafische kaart erin.
Ik ga dus geen verse install doen a.d.h.v. hetgene jij geschreven hebt..
Ik laat je wetenh oe het is afgelopen...

Techno>Music

• rCk
Okay bedankt.
Ja klopt, het is ook Sapphire's schuld. Ik heb namelijk al twee HD4870s erin gehad, en beiden faalden ze. Dus tja... Ik ben er dus al mee terug geweest. Kaart alleen, geen problemen, pc met kaart en ze testten de kaart, wel problemen. Irritant, maar goed. Kijken hoe mijn vertrouwde pc-zaak het op gaat lossen met me.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Dus dat je eigen systeem problemen heeft met een HD4870 (om welke reden dan ook, dit geldt voor zowel rCk als L i m a) is het gelijk maar Sapphires schuld? Ik gebruik al jaren Sapphire kaarten en doe dat met heel veel plezier. Kaart erin, laatste catalyst drivers installeren en het werkt gewoon zoals het moet. De enige keer dat ik echt problemen ondervondt, lag het niet aan de videokaart, maar aan het moederbord dat gewoonweg moeite had om alles stabiel te laten lopen. De videokaarten die ik er op had geprobeert, draaien nog steeds met veel plezier op andere systemen.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:04
Ik vind het ook frappant om te horen dat dit ineens Sapphires schuld is, aangezien ik oa hier op GoT lees over alle merken (HIS, Club3D, enz) HD4*** series kaarten die exact deze problemen hebben...

• Lima

Lima

Techno>Music

ik heb het nu geprobeert met een andere grafische kaart...en blijkbaar geen problemen meer. Dus ben naar de winkel gestapt en heb een andere gekregen. Net hetzelfde merk, dus sapphire.
De posts hierboven begrijpen me verkeerd, ik bedoelde gewoon dat sapphire waarschijnlijk een slechte rom ofzo heeft ingeladen, niet dat ze slechte producten leveren!
Maar in ieder geval...nu zijn mijn problemen over. Ook heb ik nu een model met heatpipe's gekregen en de temps zijn duidelijk lager.
Ik heb al wat gegamed en nog geen problemen gehad en ik hoop dus dat dit zo blijft...

Techno>Music

Pagina: 1