Toon posts:

[HD4870x2] Spellen bevriezen na een tijdje in game!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht zodat alle nieuwe spellen weer soepeltjes liepen. Echter is het zo dat spellen zoals Farcry2 en COD4/5 pirma draaien voor 30/40 minuten maar dan bevriest het spel in eens. Soms gaat het geluid door, soms rateld het geluid en soms is er helemaal geen geluid meer. Soms klapt het spel er wel gewoon uit en dan kom ik in windows en dan zie ik xfire/ventrilo gewoon door draaien als of er niks aan de hand is.

Met CTRL + ALT + DEL of Windows knop kom ik vervolgens niet meer in windows zodat ik kan zien wat dit veroorzaakt.

Wat zijn mijn specs?:

CooMas CM690 ATX

CooMas RealPower M 700W ATX2

Asus P5Q P45 F RG SA

Int Q9550 775 2833BOX1333 12M

D2 4GB 1066-555 Plus K2 GEI

WD 500 GB SAT2 WD5002ABYS

WD 500 GB SAT2 WD5002ABYS

Club2GB D5 X HD4870 X2 R

Asus 20x DL AT DRW2014S1 BlR

Andere info:

Ik heb eerst vista op deze computer gedraait alleen daar kon ik COD4 MP alleen opstarten als ik headset in mijn pc had zitten etc dus ben ik weer terug gegaan naar XP 32 bit.

Wat heb ik geprobeerd om probleem op te lossen?

Ik ben niet heel erg technisch met computers dus ik heb deze pc ook gewoon bij alternate in elkaar laten zetten...

- VPU recovery uitgezet
- ATI drivers gedownload
- ATI hotfix geinstalleerd
- Spellen spelen zonder enig programma op achter grond aan te hebben

Op internet heb ik al veel topics gezocht alleen kwam ik niet uit de oplossingen die daar aangedragen werden. Enkele topics over dit probleem:

crashende 4870x2 tijdens gamen.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=277347

Zouden jullie mij kunnen helpen met het achterhalen van het probleem?

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Heb je dit vaker dat ie na een bepaalde tijd bevriest?
Zo ja dan zou het een warmte kwestie kunnen zijn. Probeer de fanspeed(50% of zo) wat hoger te zetten en probeer het dan nog eens en check ff je airflow.
Je temps kun je loggen/monitoren mbv rivatuner/gpu-z
Is je OS wel stabiel?

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 02-12-2008 16:40 ]

|2600k|Asus 290|

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Als je niet aan je hardware wilt zitten, wordt het al lastig om uit te vinden waar het probleem zit. Je zou nog eens een compleet nieuwe install kunnen proberen. Als dat niet helpt, zou ik als ik jou was de computer terug naar alternate sturen. Ik neem aan dat je nog wel garantie hebt.

Mocht je toch aan je hardware willen komen, zou ik eerst de videokaart eens in een ander systeem proberen. En het liefst een andere videokaart in je huidige systeem. Op deze manier kan je bepalen of het probleem in je videokaart zit of niet. Zo niet, zou ik denken aan je voeding of je moederbord. Natuurlijk kan je daarmee hetzelfde trucje uithalen.

specs

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
hey, misschien een stomme vraag maar gebruik je de g15 + software?

Veroorzaakte bij mij een hoop ellende...

Verwijderd

Had je dit probleem ook met vista?
Zo niet zou ik is naar je werk geheugen kijken.

heb dit probleem ook gehad met XP en werdt mij toen verteld dat dit kwam omdat ik 4gb werkgeheugen had en dat xp hier problemen mee had, na installatie vista + sp1 had ik het probleem niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
peakaboo schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:42:
hey, misschien een stomme vraag maar gebruik je de g15 + software?
Met G15 bedoel je het Logitech keyboard??? Ik heb een vrij oud logitech toetsenbord (4 jaar) en een G5 (logitech muis)

Je suggestie is dus ander toetsenbord proberen?
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:45:
Had je dit probleem ook met vista?
Zo niet zou ik is naar je werk geheugen kijken.

heb dit probleem ook gehad met XP en werdt mij toen verteld dat dit kwam omdat ik 4gb werkgeheugen had en dat xp hier problemen mee had, na installatie vista + sp1 had ik het probleem niet meer.
Vista ga ik er iig niet meer terug op zetten. Zoals ik in OT al heb vermeld kan ik sommige spellen dan alleen in MP modus opstarten als ik mijn headset in de pc heb zitten.

Maar in dit topic: crashende 4870x2 tijdens gamen. hebben mensen het wel over van 4 GB naar 2 GB gaan. Alleen hoe???
Bullus schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:38:
Heb je dit vaker dat ie na een bepaalde tijd bevriest?
Zo ja dan zou het een warmte kwestie kunnen zijn. Probeer de fanspeed(50% of zo) wat hoger te zetten en probeer het dan nog eens en check ff je airflow.
Je temps kun je loggen/monitoren mbv rivatuner/gpu-z
Is je OS wel stabiel?
In een ander topic op internet word dit gezegd:
Every driver after 8.522 beta causes the HD4870X2 to start with the 3D frequency (750Mhz) in 2D mode, while the fan (in auto-mode) is switched 'off' as it is supposed to be in 2D mode. This causes the temperature of the card to rise very rapidly to unhealthy values (over 80°C) until the fan kick's in at 100% fan-speed. (it's an understatement to say that this is very annoying). Only after running a 3D application and returning to 2D-mode everything is 'normal'.

I had to switch from 8.522 to 8.10-FC2-fix, in order to be able to run FC2.
Manual fan control can help reducing the temp
bron: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=277347

Daar zou het probleem kunnen zitten. Alleen kan iemand mij vertellen hoe ik fanspeed kan aanpassen? Kan dat in catalyst control center of?

= alvast bedankt voor de hulp! =

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Bij cat. 8.11 zit er een fancontrol in CCC.
Bij overdrive op slotje klikken, zodat je het unlocked.

[ Voor 39% gewijzigd door Bullus op 02-12-2008 18:16 ]

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Fan speed stond op 27%% en kaart was 60*C als ik hem hoger zet (50%) daald temperatuur wel gelijk (logisch ofc) maakt ook tyfus veel geluid :P

Vanavond maar eens proberen met 50% te spelen.. kijken of dat helpt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 18:26 ]

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nope, tobo houden. Ik kreeg hick ups en freezes/bsods door de logitech G15 software.

Al die meuk eraf gegooid nu draait alles feiloos en geen vastlopers meer.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ook vanavond bevroor mijn game na 5 of 6 games (15 mins) farcry2 te hebben gespeeld. Ik had FAN ipv 27% op 50% gezet....

Is dus niet de oplossing...

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Om dat zeker te weten moet je de temperaturen bekijken tijdens het gamen, of maak je kast open en richt een ventilator op je graka.
de CPU temperatuur kan ook een rol spelen niet aleen je GPU, en kijk even of het niet helemaal onder de stof bedolven is als je je hardware al wat langer heb.

Je geheugen controlleren kan ook geen kwaat, dit kan door van je vista DVD op te starten en dan repair pc>Chec memory.

Probeer het ook eens met zo min mogelijk apparaaten aangesloten, dus: alle usb-aansluitingen eruit (niet je muis en tobo natuurlijk) en eventueel geluidskaart eruit en/of andere pci kaarten, dvd speler's afkopellen enz.
Is het altijd na precies zoveel minuten of maakt dat niet uit?.

Suc6 alvast, zo een probleem is lastig

Verwijderd

Topicstarter
Anonnymous! schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:40:
Om dat zeker te weten moet je de temperaturen bekijken tijdens het gamen, of maak je kast open en richt een ventilator op je graka.
de CPU temperatuur kan ook een rol spelen niet aleen je GPU, en kijk even of het niet helemaal onder de stof bedolven is als je je hardware al wat langer heb.

Je geheugen controlleren kan ook geen kwaat, dit kan door van je vista DVD op te starten en dan repair pc>Chec memory.

Probeer het ook eens met zo min mogelijk apparaaten aangesloten, dus: alle usb-aansluitingen eruit (niet je muis en tobo natuurlijk) en eventueel geluidskaart eruit en/of andere pci kaarten, dvd speler's afkopellen enz.
Is het altijd na precies zoveel minuten of maakt dat niet uit?.

Suc6 alvast, zo een probleem is lastig
Hmm, ik heb de temperatuur asap na het gamen gecheckt en toen zat die rond de 50*C (wat vrij normaal is volgens mij)

Op dit moment draai ik XP, en ga ik niet meer naar vista (ik speel ook nog RtCW en die draait niet op vista). Dus kan dit ook met XP??

Ik heb verder maar 1 dvd speler (die ik nodig heb om games te spelen). Headset, muis en toetsen bord in USB zitten... en soms zelf gewoon boxen ipv headset maar dan doet het zich ook voor.

Het tijdstip dat het bevriezen gebeurd is meestal na een half uur, maar soms ook pas na een uur... en dan speel ik de zelfde mappen op farcry2.

De PC zelf heb ik een kleine maand dus ik neem niet aan dat mijn graka nu al onder het stof zit .... maar zal zo eens ff kijken!
Pagina: 1