Toon posts:

crashende 4870x2 tijdens gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem=
E8500, 4g 1333mhz DDR3 7-7-7-20, GA X48t DQ6, Club3D 4870X2, 850W coolermaster realpower. G15 en MX400 muis Bios versie F4, vista home premium x64. Catalyst 8.8

Ik heb een probleem met gamen op deze pc. Hij crashed voortdurend op dezelfde manier, tijdens het laden van een level of een map kapt ie er ineens mee, gaat het geluid op tilt (hard gescrambled game geluid) en moet ik hard rebooten. :'(

Na alle drivers geupdate te hebben heb ik in mijn BIOS wat settings aangepast,
SATA Port0-3 Native mode is enabled
Init display is PEG
HPET support is enabled op 64 bit
En verder speedstepping en CE1 uit ivm laffe poging tot overklokken (nog niet aan begonnen)

Vista mekkert dat het aan de display adapter ligt, maar de typische geluiden en het gebrek aan een ATI red screen of death lijken dit tegen te spreken. Weet iemand of die Azalia audio CODEC conflicten oplevert met de HDMI audio drivers van ATI? OF moet ik het in een hele andere hoek zoeken? (of games uit de winkel komen of *kuch* niet bijvoorbeeld?)

BVD
Bram

Verwijderd

Topicstarter
de crash neemt dezelfde vorm aan bij games uit de winkel btw. geluid hapert hard en alles bevriest

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Heb je al geprobeerd met 2gb?
En bij welke spellen heb je er last van?

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Nu Bios F5, en dat maakt ook niets uit...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, met 2gig heb ik het nog niet geprobeerd, spellen die crashen (mapje onder "games" ondertussen) zijn GRID, Oblivion, World in Conflict (gekraakt) maar ook Bioshock en Crysis (winkel) doen mee.

• Bullus
Crasht 3dmark/05/06 ook?

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Het wazige is dat spellen het wel een tijdje doen, alles draait soepel, geluid werkt etc. Maar op een goed moment (meestal bij laden) kapt ie dr mee....daarom had ik het idee dat het niet aan Catalyst of aan mn videokaart ligt..

Verwijderd

Topicstarter
nee, 3d mark vantage lukt wel. Draai x64, dus volgens mij kan ik 3d mark 06/05 niet draaien..

• Bullus
3mark moet geen probleem zijn,ik kan hem ook draaien(vista ult.64bit)

Is je computer overgeclockt?Zo ja, is ie getest op stabiliteit?

Anders weet ik het ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 23-08-2008 20:12 ]

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
k, ik ga 3d mark 06 ff testen, nee geen OC

Verwijderd

misschien dat de kaart toch te warm word en er dus mee kapt? zou jammer zijn alssie kapot zou zijn :(

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar ik heb fancontrol op 50% staan. Dat komt neer op 35c idle en 55 onder load wat voor een ATI kaart ijskoud is..

Verwijderd

andere drivers keer geprobeert? anders vrees ik het ergste :'(

Verwijderd

Topicstarter
schrale shit, 3D mark 06 komt ie wel doorheen, evenals 3Dmark vantage, en ik heb er met succes een uurtje of wat Bioshock op kunnen spelen.....kan dat met een kapotte kaart? Wat betreft drivers hebben CCC 8.7, hotfix, en 8.8 elkaar opgevolgt.

Verwijderd

Topicstarter
Crysis wil ook wel, nu mee bezig, 45 fps op high, 1680/1050. Wie weet toch een HD/virtual drive probleem onder vista 64 bit is?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
Waarom dubbelpost je toch de hele tijd?

Hoi!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:02:
schrale shit, 3D mark 06 komt ie wel doorheen, evenals 3Dmark vantage, en ik heb er met succes een uurtje of wat Bioshock op kunnen spelen.....kan dat met een kapotte kaart? Wat betreft drivers hebben CCC 8.7, hotfix, en 8.8 elkaar opgevolgt.
uurtje is wel weinig hij hoort gewoon stabiele vele uren te kunnen draaien, tis idd een weird probleem..

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:25
EWK schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:44:
offtopic:
Waarom dubbelpost je toch de hele tijd?

Waarom tracht jij in ieder topic de moderator uit te hangen? :|

OT: Al eens geprobeerd een memtest te draaien TS?

http://specs.tweak.to/16567

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ga eens systematisch te werk: gebruik een minimum aan hardware (1 HDD, 1 latje RAM, geen overtollige USB devices, etc.) en ga op fault-finding missie. Test je graka in een ander systeem, draai wat rondjes memtest, stresstest je CPU, etc. etc. Ik kan eerlijk gezegd niet zien dat je al heel veel hebt geprobeerd.

offtopic:
skelleniels, EWK heeft anders wel gelijk. Die kicks binnen vijf minuten zijn behoorlijk irritant.

Verwijderd

Bullus schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:55:
Heb je al geprobeerd met 2gb?
En bij welke spellen heb je er last van?
+1

Probeer dit eerst maar eens....
Zijn namelijk meer mensen die dit probleem hebben.
Is een of andere bug...

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 11:26
Had hier 't zelfde probleem maar dan met de Sapphire X2.

Alles lijkt een tijdje goed te gaan, zelfs hele ronde Grid gereden en dan 't krassende geluid en de freeze wanneer ie opnieuw gaat laden.

Heb een Asus P5E3 (X38), Q6700, OCZ DDR3 1333MHz Platinum op 1.8v, Corsair TX750W en gebruik Catalyst 8.8 en Vista x64.

Had van alles geprobeerd. Heb nu m'n geheugen gedownclocked naar 1066MHz en alle spellen werken nu als een zonnetje _/-\o_

Wel raar aangezien Asus op de site aangeeft dat m'n mobo native 1333MHz aan kan, maar kom 1333 niet tegen in hun QVL.

Succes en Grtz

Andy

[ Voor 3% gewijzigd door -Andy- op 24-08-2008 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:10:
Ga eens systematisch te werk: gebruik een minimum aan hardware (1 HDD, 1 latje RAM, geen overtollige USB devices, etc.) en ga op fault-finding missie. Test je graka in een ander systeem, draai wat rondjes memtest, stresstest je CPU, etc. etc. Ik kan eerlijk gezegd niet zien dat je al heel veel hebt geprobeerd.

offtopic:
skelleniels, EWK heeft anders wel gelijk. Die kicks binnen vijf minuten zijn behoorlijk irritant.
Ok daar kan ik wat mee. Kende die programma's niet, ik ga memtest draaien en orthos voor CPU right? Als daar iets uitkomt kan ik altijd geheugen nog naar beneden klokken, alhoewel 1333 ook als native voor mn moederbord aangegeven staat. Excuses voor de dubbelposts, ben niet zo'n forumtijger. :P

Edit: Ah, zie net dat 1333mhz OCZ (7-7-7-20) in 2gb reepjes niet op de QVL van dit moederbord staat....memtest geeft na 2 passes geen fouten (of ben ik nu te gehaast?)

Nog een Edit, Hey Dank! Na checken idd het volgende het geval:

In mn Bios stond in eerste instantie na het laden van de optimized defaults onder PC health status achter DDR15V 1.744V terwijl de reepjes 1.8v nodig hebben. Kan dit al die onstabiliteit veroorzaakt hebben?

Als ik overvoltage DDR3 in mn BIOS onder MIT gebruik en ik zet m op +0.30 dan start windows niet meer op... maar als ik de timings vervolgens aanpas en op 9-9-9-24 zet en verlaag overvoltage naar +0.25 dan start windows wel op.... daarmee komt het voltage op 1.792. (ipv 1.840 bij +0.30)

Ik ga wel verder in GOT, geheugen en mobo's. Dank.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 14:45 ]

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 11:26
Check even op http://www.ocztechnologyf...d.php?p=293122#post293122
Heb trouwens de driver gebruikt die bij de kaart zat en loopt nu als een zonnetje. Belangrijkste probleem bij mij was het OCZ geheugen. In deze thread heb ik mijn oplossing gepost.

Hoop dat dit jou probleem ook verhelpt.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30

Yor

Yor1313#2571

Hallo BKrukkemans,

even een oftopic reactie van mijn kant, ik zie hier al 5 keer in dit topic dat je onder elkaar een reply geeft. (de dubbelpost...)

Om het allemaal en beetje leesbaar te houden, kun je deze Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop rechtsboven in je post gebruiken.

Daarmee kun je in je bericht een wijziging aanbrengen en zijn de Tweakers hier niet zo op hun tenen getrapt en de Modjes happy!

Verrek, zie net dat je de knop al gevonden head... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Yor op 26-08-2008 00:00 ]

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1