Toon posts:

Welke videokaart is aan te raden die in mijn PC past?

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag!

Vorig jaar een PC gekocht en bespaard op de videokaart (SAPPHIRE HD2600XT 256MB) met als doel een jaar later een nieuwe te kopen. Veel geld heb ik nog niet maar ik wil wel een nieuwe kopen gezien het feit dat er zoveel mooie spellen zijn uitgekomen de laatste tijd. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Bedankt!

Prijs: is rond de 200 euro realistisch?
Prestaties: ik wil graag Far Cry 2, STALKER Clear Sky, Fallout 3, GTA IV op hoge kwaliteit kunnen spelen. ik hoef niet de allerhoogste kwaliteit, maar ik hecht wel waarde aan een beetje kwaliteit. Daarnaast wil ik graag vloeiend full-HD kunnen afspelen maar dat gaat ook al met de video-kaart die ik heb dus.
Geluid: helemaal blij ben ik als de videokaart weinig geluid produceert.
Hitte en/of ruimte: op hitte weet ik niet veel te zeggen, maar wat betreft ruimte gebruik ik nu 2 slots voor mijn videokaart omdat ik er een andere fan op heb gezet om 'em stiller te maken. Zie ook details wat betreft mijn systeem/kast enzo hieronder
Stroomverbruik: maakt niet zoveel uit
Overclockmogelijkheden: maakt niet zoveel uit - ATI Catalyst heeft mogelijkheden wat handig was
Compatibility: dit is mijn huidige systeem:
- KINGSTON 2X 1GB PC2-5300/677
- ASUS M2A-VM/HDMI
- SAPPHIRE HD2600XT 256MB
- AMD ATHLON 64 X2 5200+ 64BIT AM2 BOXED
- ANTEC NEW SOLUTION NSK4480B EC
- CREATIVE SOUNDBLASTER X-FI MUSIC BULK
- en de andere standaard dingen

Conclusie: ik zoek een videokaart die compatible is met mijn systeem die mij de nieuwe spellen op hoge kwaliteit laten spelen. alle 8xAA settings of wat dan ook boeien me niet, maar ik wil wel graag redelijk goede kwaliteit. Prijs dacht ik aan 200, maar wat meer kan ook, maar minder is ook welkom.

Vraagteken: Is m'n processor eigenlijk nog wel een beetje sterk genoeg om de nieuwe spellen aan te kunnen? Denk ook aan GTA IV..

Opmerking: 2e hands kopen is voor mij ook geen probleem mocht iemand van iets wat goed en redelijk recent is afwillen.

Kanshebbers??:
- Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E? (220 euro)
- Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition? (255 euro)

iets anders? meer uitgeven dan die laatste wil ik zowiezo niet...

heel erg bedankt!

Verwijderd

ga voor de hd4850, is al voor zo'n 140eur te verkrijgen. Die draait alle games prima, far cry 2 op high, cod5 op high etc. Heb em zelf ook.

Een hd4870 lijkt me net een beetje overkill voor je cpu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:05:
ga voor de hd4850, is al voor zo'n 140eur te verkrijgen. Die draait alle games prima, far cry 2 op high, cod5 op high etc. Heb em zelf ook.

Een hd4870 lijkt me net een beetje overkill voor je cpu.
Interessant. Ik kan natuurlijk altijd nog de CPU upgraden over een paar maanden wanneer ik weer wat meer geld heb. Ik hou het in gedachte en wacht even af wat andere mensen denken. Bedankt!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? Kijk die eens door :) daar staat helemaal uitgelegd hoe je naar jouw wensen en budget de beste videokaart kan uitzoeken.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

GTA-IV lijkt 1GB aan videogeheugen erg fijn te vinden, las ik in het GTA topic.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:45:
GTA-IV lijkt 1GB aan videogeheugen erg fijn te vinden, las ik in het GTA topic.
oh bedankt, dus dan is de duurdere handiger... maar trekt mijn processor het wel genoeg?
Herby schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:42:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? Kijk die eens door :) daar staat helemaal uitgelegd hoe je naar jouw wensen en budget de beste videokaart kan uitzoeken.
thx Herby. ik had daar naar gekeken maar ik wist het niet helemaal en zoek daarom eigenlijk even wat persoonlijk advies...

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nou alles dat je in je openingspost vraagt is uit te zoeken via Google, dus ik vraag me af welk persoonlijk advies je dan nog meer nodig hebt... of moeten wij voor jou bepalen welke kaart je moet kopen? Dat doen we hier liever niet (als ik namens iedereen mag spreken) want als het niet goed is, hebben wij het gedaan en dat willen we uiteraard niet.

Vergelijk op internet gewoon eens wat benchmarks, kijk eens op sites met specificaties dat soort dingen. Over merken onderling hoef je niet de twijfelen, want hardwarematig verschilt er helemaal niks per merk.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik adviseer voor die setup een 4850 met 1GB voor die spellen van je keuze :) . Pak een stil model met wat betere koeling dan stock als mogelijk / binnen budget.

Succes!

De meeste mensen deugen!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Op wat voor resolutie speel je?
Als je op full-hd reso speelt, dan raad ik je wel 1gb aan maar als het lager is moet je het even zeggen.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 23:20
Ik moet het eerste spel nog langs zien komen die de 1GB op 4850 goed kan gebruiken.
Op een 4870 is dit anders maar zoals al is gevraagd hangt dit af van de resolutie waar je in speelt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Juist voor een populaire chip als de HD4870 zijn zeer veel benchmarks te vinden, ook icm een Athlon64.

Verder lijk je de standaardfout begaan te hebben om eerst een winkel, dan een paar merken/modellen te kiezen en pas daarna stil te staan bij chip en uitvoering. Dan kom je er idd vaak niet uit.

Doe dat eens andersom, dus eerst chip+RAM kiezen, dan als je dat duidelijk hebt op zoek gaan naar een uitvoering (merk+kaart) en pas daarna een winkel die dat levert. Dan kom je er makkelijk zat uit.

Zie zoals gezegd ook:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.