Winkels grijs in PW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Matched: grijs
Sommige winkels zijn grijs in de PW (zoals hier), waarom is dat?

En heb ik nieuwe lenzen nodig aangezien ik dat nergens kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Deze winkels hebben bij de opgegeven betaal- en verzendmethode geen kosten opgegeven. Dus worden ze onderaan de lijst geplaatst en grijs gemaakt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Geen matches
De shops die de door jou gekozen verzend- en betaalmethode ondersteunen komen, gesorteerd op totaalprijs, bovenaan de lijst te staan. Soms zijn dat alle shops in het lijstje, soms iets minder. Hoe dan ook, het kan altijd gebeuren dat een bepaalde winkel de door jou gekozen verzend methode niet ondersteunt, die shop is op dat moment waarschijnlijk niet interessant voor je en komt dus onopvallend onderaan te staan. Voor shops zonder pricewatch manager account geldt dat wij de verzend en betaalmethodes helemaal niet opnemen, deze zullen dus altijd onderaan staan.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
Geen matches
Zou het mogelijk zijn om standaard op prijs gesorteerd te staan in plaats van op totaal prijs. DIt voorkomt dit bovengenoemde probleem. Misschien een optie om het voor ingelogde gebruikers te doen die dat instellen bij hun lay-out settings.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dothan schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:06:
Zou het mogelijk zijn om standaard op prijs gesorteerd te staan in plaats van op totaal prijs. DIt voorkomt dit bovengenoemde probleem.
Je kunt zelf handmatig sorteren op prijs, maar dan blijft de winkel waar geen totaalprijs van beschikbaar is, ivm missende verzendkosten, grijs.
Misschien een optie om het voor ingelogde gebruikers te doen die dat instellen bij hun lay-out settings.
Op totaal blijft handiger sorteren, dan moet je maar je betalings en verzendingsmethode tweaken dat je alles ziet ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Geen matches
Zou het mogelijk zijn om standaard op prijs gesorteerd te staan in plaats van op totaal prijs. DIt voorkomt dit bovengenoemde probleem. Misschien een optie om het voor ingelogde gebruikers te doen die dat instellen bij hun lay-out settings.
Welk probleem? :)

http://twitter.com/randalpeelen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Geen matches
Wij kregen voor de invoering van dit systeem voortdurend klachten over shops die door een hele lage prijs, gecombineerd met hele hoge kosten, steevast bovenaan stonden. En de gebruiker kon dan pas na de artikelen bij die shops daadwerkelijk in een winkelmandje te stoppen pas zien wat de kosten zouden worden. En vaak bleek dan dat die shops met de order- en verzendkosten erbij ineens niet meer de goedkoopste was. Bij tv's was het nog wat erger, want daar gaven wij sowieso al vaak veel te lage kosten aan, terwijl dat meestal (maar niet altijd) zo'n 30-50 euro kost.

Tegelijkertijd werd het met ons vorige systeem ook steeds lastiger om de diverse combinaties van kosten te verwerken en vooral om ze te specificeren. Daarnaast kregen we de indruk dat gebruikers ook graag wilden kunnen zien wat de kosten bij het afhalen of aankoop onder rembours zouden zijn. Of waar ze met ideal kunnen betalen.
Van shops kregen we dan weer "klachten" dat ze bijvoorbeeld met ideal juist veel goedkoper zouden zijn, maar dat wij standaard de kosten bij vooruitbetaling kozen om weer te geven.

Om die al die problemen op te lossen hebben we een nieuwe versie van het model met kostenregels ontwikkeld en om de invloed van die aanvullende kosten beter aan de gebruiker te communiceren hebben we besloten om de prijzen niet meer kaal te sorteren, maar inclusief alle bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
Geen matches
ACM schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:15:
[...]

Wij kregen voor de invoering van dit systeem voortdurend klachten over shops die door een hele lage prijs, gecombineerd met hele hoge kosten, steevast bovenaan stonden. En de gebruiker kon dan pas na de artikelen bij die shops daadwerkelijk in een winkelmandje te stoppen pas zien wat de kosten zouden worden. En vaak bleek dan dat die shops met de order- en verzendkosten erbij ineens niet meer de goedkoopste was. Bij tv's was het nog wat erger, want daar gaven wij sowieso al vaak veel te lage kosten aan, terwijl dat meestal (maar niet altijd) zo'n 30-50 euro kost.

Tegelijkertijd werd het met ons vorige systeem ook steeds lastiger om de diverse combinaties van kosten te verwerken en vooral om ze te specificeren. Daarnaast kregen we de indruk dat gebruikers ook graag wilden kunnen zien wat de kosten bij het afhalen of aankoop onder rembours zouden zijn. Of waar ze met ideal kunnen betalen.
Van shops kregen we dan weer "klachten" dat ze bijvoorbeeld met ideal juist veel goedkoper zouden zijn, maar dat wij standaard de kosten bij vooruitbetaling kozen om weer te geven.

Om die al die problemen op te lossen hebben we een nieuwe versie van het model met kostenregels ontwikkeld en om de invloed van die aanvullende kosten beter aan de gebruiker te communiceren hebben we besloten om de prijzen niet meer kaal te sorteren, maar inclusief alle bijkomende kosten.
Daarom vroeg ik ook of je het in kan stellen voor ingelogde gebruikers, dan kan iedereen het naar zijn wens instellen en krijg je ook geen klachten van mensen die het anders willen. Het is gewoon irritant om het op deze manier te zien, ook al is het niet bij ieder product. Volgens mij is die optie niet zo moeilijk te maken.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Geen matches
Dothan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:45:
Daarom vroeg ik ook of je het in kan stellen voor ingelogde gebruikers, dan kan iedereen het naar zijn wens instellen en krijg je ook geen klachten van mensen die het anders willen. Het is gewoon irritant om het op deze manier te zien, ook al is het niet bij ieder product.
Een andere optie is om bijvoorbeeld te onthouden wat de laatste sortering was die een user heeft gebruikt, ik denk dat dat een meer logischere oplossing kan zijn dan een "preset" :)
Volgens mij is die optie niet zo moeilijk te maken.
Ik denk dat wij dat beter kunnen bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:46

nFo

Geen matches
Misschien is het wel handiger als het standaard op IDeal of Bank Overschrijving staat ?
Want ik zat al te kijken waarom die verzend kosten nou zo hoog zijn overal ?

Verzend kosten + Credit card duh, geen wonder dat het zo duur is. :z
Valt mij nu pas op dat je het kan selecteren, na een week of zo. :Z

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 09-01-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Geen matches
Als ik me niet vergis staat het standaard op "Vooruitbetalen", waarschijnlijk heb je hem zelf al een keer (al dan niet perongeluk) aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:46

nFo

Geen matches
Even zitten kijken, klopt ja: Firefox 3 & Internet Explorer 8.
Gebruik nu Google Chrome, ok thanks.

* nFo 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En waarom staan die prijzen er niet bij dan?

Bij de pricewatch: HTC Touch Diamond2 UK Zwart bijvoorbeeld is de laagste prijs een 'grijze prijs'
Daar klik ik op, druk op bestellen en zie gewoon dat de verzendkosten 7,95 euro bedragen...
Wordt er door een winkel gezegd 'vul geen verzendkosten' in, of is dat vanuit Tweakers.net bij sommige winkels?

EDIT:
Dirk schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:27:
Deze winkels hebben bij de opgegeven betaal- en verzendmethode geen kosten opgegeven.
Dus worden ze onderaan de lijst geplaatst en grijs gemaakt.
Door de winkels zelf dus... Kan dat niet handmatig door een Admin worden toegevoegd of door 'n user zelf?
Ik stoor me er namelijk nogal aan ;)

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 02-06-2009 19:58 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voor winkels dienen de verzendkosten aangeleverd te worden (wordt in de synchronisatiestream meegelezen). Het is vaak dusdanig uitgebreid en wijzigt het voor bepaalde artikelen zo vaak, dat het ondoenlijk is dat handmatig te gaan bijwerken steeds. Het kan bijvoorbeeld gaan om wisselende gewichten en verwijderingsbijdragen - zoveel zelfs dat bij de winkels die het wel aanleveren ook slechts een beknopt overzicht van bijkomende kosten in de ShR wordt aangegeven, maar het bij de berekening wel klopt.

Om zowel te bereiken dat winkels er baat bij hebben dit aan te leveren (mogelijk hogere plaats in het overzicht), als bezoekers het volledige plaatje te kunnen geven worden winkels waarvan de overige kosten niet bekend zijn onderaan geplaatst. Dit voorkomt tegelijk dat het zoals vroeger aantrekkelijk is om met zeer goedkope prijzen te adverteren en vervolgens torenhoge extra kosten te rekenen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:00:
Voor winkels dienen de verzendkosten aangeleverd te worden. Het is vaak dusdanig uitgebreid en wijzigt het voor bepaalde artikelen zo vaak, dat het ondoenlijk is dat handmatig te gaan bijwerken steeds.
Daar kan ik inderdaad wel inkomen, zou een dagtaak worden en dat is inderdaad not done!
Om zowel te bereiken dat winkels er baat bij hebben dit aan te leveren (mogelijk hogere plaats in het overzicht), als bezoekers het volledige plaatje te kunnen geven worden winkels waarvan de overige kosten niet bekend zijn onderaan geplaatst. Dit voorkomt tegelijk dat het zoals vroeger aantrekkelijk is om met zeer goedkope prijzen te adverteren en vervolgens torenhoge extra kosten te rekenen.
Goed dat 't onderaan wordt geplaatst, handig voor een geheel overzicht.
Maar dan zijn die 'prijsbanners' boven topics ook niet zinvol en altijd helemaal clean...

Om door te gaan op die HTC Touch Diamond2
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cfbq8i.jpg

De NL-versie prijs is dus de laagste, waar nog verzending bijkomt en dan nog steeds de laagste is..
De UK-versie prijs is dus de laagste, waar nog verzending bijkomt, maar men weet niet wat, alleen als men doorklikt naar die site.. Toevallig is dat ook niet veel, zodat het totaal nog steeds de laagste prijs is in de lijst.

Maar als de verzendkosten van de UK-versie bij dat Belzaak.nl bijvoorbeeld 50,- waren, zijn ze dus niet de goedkoopste, maar staan ze wel mooi boven elk HTC Touch Diamond2 topic genoemd...? Is dat niet scheef?

Goed voorbeeld van 'grijze prijs' + verzendkosten is totaal niet de laagste prijs kon ik zo 1,2,3 niet vinden...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen matches
Mja, misschien zou het inderdaad een idee zijn om bij dergelijke "banners" zoals die ook naast nieuwsberichten en dergelijke staan de laagste totaalprijs te vermelden, ipv de laagste kale prijs :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Geen matches
Vind ik ansich ook wel een goed idee, ware het niet dat er misschien een winkel in de buurt zit waar je de stuff op kunt pikken en zodoende weer geen verzendkosten hoeft te betalen.. Maar dit zou je dan natuurlijk zelf wel kunnen zien mocht je op het product klikken, om te zien waar die laagste 'volledige' prijs wordt behaald...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen matches
Ja, dat is inderdaad een deel van de afweging. In de gewone PW overzichten kan je dat natuurlijk wat makkelijker zichtbaar maken waar die prijs precies voor staat. In zo'n banner is enkel plek voor de prijs zelf.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Geen matches
Anders is het misschien een optie om bij die 'banners' de laagste 'kale' prijs weer te geven, maar wel van de shop die verzendkosten gemeld heeft aan Tweakers.net en daarmee nog steeds het laagste is.. Winkels die geen informatie wat betreffende verzendkosten aan Tweakers.net hebben gegeven worden dan dus niet genoemd in die banners, aangezien ze daar geen 'recht' voor hebben. Maar ten eerste weet ik niet of Tweakers.net dat zo mag doen, aangezien die winkels wel betalen om in de PW te staan(?) en ten tweede weet ik niet of dat makkelijk te implementeren is.

Doorgaand op die HTC Touch Diamond2:
Dan zou er bij de NL-versie netjes 393,- staan, aangezien er 8,95 verzendkosten zijn, maakt 401,95
Dan zou er bij de UK-versie netjes 421,57 staan, aangezien er 6,95 verzendkosten zijn, maakt 428,52

Dat is toch heel wat anders dan de huidige 403,- (wat uiteindelijk 410,95 zou worden inclusief verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Één van de punten met NL/UK versies in dit geval, is dat gebruikers zélf artikelen aan een topic kunnen koppelen. Het volledig inzichtelijk maken van prijzen in alle situaties (zoals in de PW gekozen kan worden) is dan niet haalbaar.

Maar inderdaad, de prijzen in de banners kunnen daardoor afwijken. Het eerste oogpunt van de koppeling is een eenvoudige link naar de PW, maar wellicht is het inderdaad handig als aangegeven wordt dat de prijzen ca. zijn en niet exact.

Kwa "rechten" leveren wij een stukje synchronisatie in de PW, waarvoor dan ook uitgebreide tools geboden worden, zelfs met statistieken. Dat staat los van de productkoppelingen bij topics - het is dus voor winkels ook niet mogelijk zich bij een bepaald topic te promoten oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:33:
Één van de punten met NL/UK versies in dit geval, is dat gebruikers zélf artikelen aan een topic kunnen koppelen. Het volledig inzichtelijk maken van prijzen in alle situaties (zoals in de PW gekozen kan worden) is dan niet haalbaar.
Hmm okee, bij dit HTC topic heb ik ervoor gekozen dat dit niet kan en heb ze zelf toegevoegd...
Maar inderdaad, de prijzen in de banners kunnen daardoor afwijken. Het eerste oogpunt van de koppeling is een eenvoudige link naar de PW, maar wellicht is het inderdaad handig als aangegeven wordt dat de prijzen ca. zijn en niet exact.
Vind ik een goede!
Kwa "rechten" leveren wij een stukje synchronisatie in de PW, waarvoor dan ook uitgebreide tools geboden worden, zelfs met statistieken. Dat staat los van de productkoppelingen bij topics - het is dus voor winkels ook niet mogelijk zich bij een bepaald topic te promoten oid.
Behalve als ze er vanuit gaan dat in de populaire topics met de bijbehorende 'banners' hun prijzen kunnen komen te staan en ze zodoende hun prijzen voor het product laag houden, maar de 'extra' kosten het een veel hoger bedrag maken dan in 't begin lijkt.. (zoals hier werd vermeld: Misbruik Pricewatch) Mja dat gaat wel wat ver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Geen matches
Hover es over zo'n prijs, is dat pop-upje niet duidelijk genoeg als je net wat meer wilt weten dan de kale prijs?

Afgezien daarvan is het helaas niet triviaal om de laagste prijs aan de hand van een verzendkostencombinatie te bepalen, dus dat doen we liefst zo min mogelijk. Daarnaast zijn de product/prijsoverzichten naast nieuwsberichten niet bedoeld om een indicatie van "Wat kost het om hem thuisgestuurd te krijgen?" maar van "Wat kost het kale product?". Door die twee argumenten te combineren hebben we besloten om daar iig voorlopig gewoon de kale prijs bij te tonen.
Pagina: 1