[GTA IV] GTA wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zojuist kwam de postbode mijn GTA IV bezorgen, gelijk geïnstalleerd zonder enig probleem. Accounts aangemaakt, gekoppeld, GTA key ingevoerd en de authenticatie doorlopen. Toen hield het op, niets wil starten ook niet in safe mode. Dat geldt voor de Social Club als het spel zelf.

Als ik op de Social Club klik gebeurt er helemaal niets, als ik het spel wil starten dan komt er even een 'DOS-box' naar voren met als titel 'play'. Die verdwijnt weer en dat gebeurt er wederom niets. Als ik in de GTA IV FAQ kijk, zie ik dat er nog geen oplossingen zijn voor dit probleem. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag.

E8400 @ 3,6GHz
4GB geheugen
ATI Radeon HD4870 512MB
Vista Ultimate 64bit SP1 (compleet up to date)
Voor alle hardware is de laatste driver geïnstalleerd

-edit-
Compatibility mode veranderen naar Windows XP heeft geen effect!
EventViewer geeft niet weer mbt GTA IV
.Net 3.5 en 3.5 SP1 zijn geinstalleerd

[ Voor 8% gewijzigd door Dubbeldrank op 04-12-2008 14:44 ]

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Dit is duidelijk een softwarematig probleem. Hoe lang heb je je Windows er al op staan. Dat zou natuurlijk niets uit mogen maken, maar mogelijk spyware/virussen. Al denk ik wel dat je je daar tegen gewapend hebt.

Herinstallatie van GTA IV? Dat zou ik eerst eens proberen. Kun je in de eventviewer applicatie fouten vinden? Dus start het op en kijk dan even of er een foutmelding te vinden is, dat is ook wat makkelijker met oplossen.

Al gegoogled op GTA IV en Vista 64-bit? Misschien dat het daar nog aan kan liggen, maar dat zou betekenen dat je 32-bit moet gaan draaien.

Compatibility-mode heeft bij mij nog nooit gewerkt...

Lees dit even:
http://www.nu.nl/news/187...technische_problemen.html

En lees dit topic goed: [Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 10
misschien dat je daar beter terecht kunt met GTA IV gerelateerde problemen

[ Voor 18% gewijzigd door vegterb op 04-12-2008 14:23 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:54
Vista 64bit SP1, is geen enkel probleem. Hier draait GTA IV.

E6600 2.4GHz @ 3.0GHz
8800GT
4gb ddr2

Edit: Ik las laatst ergens dat er een hoop problemen zijn met ATi kaarten. even zoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door harmageddon op 04-12-2008 14:25 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
vegterb schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:20:
Dit is duidelijk een softwarematig probleem. Hoe lang heb je je Windows er al op staan. Dat zou natuurlijk niets uit mogen maken, maar mogelijk spyware/virussen. Al denk ik wel dat je je daar tegen gewapend hebt.
Geen virussen en spyware aanwezig, ik ben voorzien van NOD32 (laatste versie en up to date). Deze machine evenals de windows installatie is een paar maanden oud, zeg een maand of vier.
Herinstallatie van GTA IV? Dat zou ik eerst eens proberen. Kun je in de eventviewer applicatie fouten vinden? Dus start het op en kijk dan even of er een foutmelding te vinden is, dat is ook wat makkelijker met oplossen.
Ik ga de eventviewer even checken, herinstalleren op een prima verlopen installatie lijkt me wat vreemd. Dat hou ik wel als laatste optie.
Al gegoogled op GTA IV en Vista 64-bit? Misschien dat het daar nog aan kan liggen, maar dat zou betekenen dat je 32-bit moet gaan draaien.

Compatibility-mode heeft bij mij nog nooit gewerkt...
Er staat achter op de doos 'Uitgebreid voor 64-bits', dus het lijkt me dat het moet werken.
Had ik al gelezen, ik ga nu even de eventviewer checken of ik een van die error codes kan vinden.
En lees dit topic goed: [Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 10
misschien dat je daar beter terecht kunt met GTA IV gerelateerde problemen
Daar lees ik de afgelopen dagen al in mee, ik had geen problemen die daar omschreven worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Dubbeldrank op 04-12-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:54
Je leest in dat topic wel, als er problemen zijn, dat het vaak met een ATi kaart te maken heeft.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
harmageddon schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:30:
Je leest in dat topic wel, als er problemen zijn, dat het vaak met een ATi kaart te maken heeft.
Er is een lijstje met probleemkaarten, staat in het het GTA topic in Spielerij. Daar staat mijn kaart niet tussen, buiten dat zie ik ook mensen benchmarken en spelen met die kaart incl. de laatste driver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Na wat zoeken in de eventviewer heb ik niets kunnen vinden, ik krijg ook verder geen enkele error melding. Geweldig dit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Dit subforum is niet echt een succes hè, als ik zo kijk naar het aantal reacties hier. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:38

ToeingTheLine

Mask of sanity

Iedereen is bezig met zijn eigen problemen, aangezien er vrijwel niemand is die GTA4 probleemloos kan spelen..... (Ik kan bv niet multiplayeren)

Maar heb je het spel al opnieuw geinstalleerd? Je zei dat het een laatste optie was, maar daarna niets meer over gelezen? Heb je misschien de optie om een dual boot (met XP) te draaien?
Ik had zoveel problemen met GTA4/Vista x64 dat ik XP heb moeten installeren, liep meteen goed.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Dubbeldrank schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:19:
Dit subforum is niet echt een succes hè, als ik zo kijk naar het aantal reacties hier. ;(
Realiseer je wel dat GTA IV pas uit is en het bij veel mensen de nodige problemen geeft. Dan is het toch niet zo vreemd dat niet iedereen geholpen kan worden en dat er voor sommigen zelfs niets anders opzit dan te wachten op een patch die de problemen hopelijk wel oplost.

Om het feit dat je niet geholpen wordt af te schuiven op dit subforum is dan toch wel te gemakkelijk :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
PromoX schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:32:
[...]

Realiseer je wel dat GTA IV pas uit is en het bij veel mensen de nodige problemen geeft. Dan is het toch niet zo vreemd dat niet iedereen geholpen kan worden en dat er voor sommigen zelfs niets anders opzit dan te wachten op een patch die de problemen hopelijk wel oplost.

Om het feit dat je niet geholpen wordt af te schuiven op dit subforum is dan toch wel te gemakkelijk :).
Het feit dat er nu een release van een grote titel doet niets af aan het feit dat tussen die releases hier geen drol te doen is. Maar ik begrijp je punt, ik wacht eerst de patch wel af! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
falling_down schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:25:
Iedereen is bezig met zijn eigen problemen, aangezien er vrijwel niemand is die GTA4 probleemloos kan spelen..... (Ik kan bv niet multiplayeren)

Maar heb je het spel al opnieuw geinstalleerd? Je zei dat het een laatste optie was, maar daarna niets meer over gelezen? Heb je misschien de optie om een dual boot (met XP) te draaien?
Ik had zoveel problemen met GTA4/Vista x64 dat ik XP heb moeten installeren, liep meteen goed.
Hoi, een dual boot is geen optie. Vista draait als een zonnetje, en het spel zou hier ook op moeten draaien. Ik ga niet herinstalleren voor een spel, het spel zelf herinstalleren zou ik kunnen overwegen. Maar ik wacht liever op de patch aangezien er nergens op internet een oplossing voor mijn probleem te vinden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Vreemd inderdaad, run hier ook gewoon normaal op 64bit ultimate vista met sp1.
En volgens mij heb ik niet eens .NET 3.5 , zal het thuis eens voor je opzoeken.
Erg vreemd dat er een "random" factor van het een of het ander die bepaalt of je het wel of niet kan installeren, ik bedoel, ik heb ook niks speciaals met me os gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Ik heb ondertussen het idee dat het ergens fout gaat met dat verrekte Securom, Ik start GTA, ik zie een zwarte DOS-box naar voren komen, op dat moment verandert mijn cursor naar een CD icoon. Wat ik lees op GTA forums is dat het moment dat Securom aan de slag gaat. Overigens ging het activeren van mijn key zonder problemen.

-edit-
Ik heb geen idee wat betreft de Rockstart Social Club, maakt deze ook gebruik van een Securom check? Dit aangezien het ook niet wil starten.

[ Voor 19% gewijzigd door Dubbeldrank op 05-12-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Even een vraagje, moet GFWL al draaien alvorens iets gestart wordt? Ik probeer het net handmatig te starten maar crasht, misschien moet ik maar eens in die hoek zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Laatst online: 02-06 13:31
ik heb dezelfde problemen nu nadat het spel 2 dagen goed gewerkt heeft.... de problemen lijken meer met .net te maken te hebben... aangezien ik hetzelfde had na de installatie van het spel en ik nog geen .net 3.0 had... na dat geinstalleerd te hebben kon ik de afgelopen 2 dagen het spel spelen.... nu wilde ik online gaan en heb een update gedaan van GFWL inc de winxp update die erbij hoort (ik draai winxp 32bit) en nu werkt niets meer.... social club niet en het spel ook niet.... GFWL crashed zoals bij de TS ook het geval is precies hetzelfde zoals ik had voor ik .net 3.0 installeerde..... ik denk dat het daar ergens gezocht moet worden of idd in die vervloekte securom troep

overigens heb ik uiteraard ook .net 3.5 + SP1 geinstalleerd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Diamond4ever op 05-12-2008 19:21 ]

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Laatst online: 19:38

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik begin helemaal schijtziek te worden van die dubbele inlog, social club en die live inlog. Als de één het eens wél doet, wilt die ander niet inloggen! Zo gaat het multiplayeren dus nooit....
Jammer dat zoveel kleine dingen het spel min of meer verzieken.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Ik begin er ook een beetje ziek van te worden, GFWL crasht gelijk. Op internet is er amper wat over te vinden, behalve op het forum van GFWL zelf waar ik maar in een topic gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Ik kan het volgende vinden in de eventviewer als ik GFWL start.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/14domxy.png

Ik heb zojuist een alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd, helaas hetzelfde resultaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Dubbeldrank op 06-12-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dubbeldrank, zou je voortaan als je nog iets toe wilt voegen de edit-knop bovenaan je laatste bericht willen gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
TheZeroorez schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:08:
Dubbeldrank, zou je voortaan als je nog iets toe wilt voegen de edit-knop bovenaan je laatste bericht willen gebruiken? :)
Ik zal er aan denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119089

Hee heb je je probleem nog gefixt? Ik krijg het ook maar niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Anoniem: 119089 schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:27:
Hee heb je je probleem nog gefixt? Ik krijg het ook maar niet aan de praat...
Nee, ik heb van alles geprobeerd. Verwijderen en opnieuw installeren incl alle benodigdheden mocht niet helpen. Dus ik wacht wel even op de patch. De tip om mijn systeem opnieuw te installeren heb ik maar even genegeerd, aangezien mijn computer prima functioneert, de installatie pas 4 maanden oud en alles werkt op GTA IV na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Ik heb exact hetzelfde probleem als de topic starter.

Alleen:
- ik draai XP 32 bits
- ik heb een Geforce 8800 GTX.

oftewel: ATI en 64 bit Vista lijkt me niet de issue.

Heb ook nog een illegale crack geprobeerd om te kijken of dat zou helpen, gaf hier geen resultaat.

Lekker is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:48

MsG

Forumzwerver

Heb je dat Microsoft Framework wel gedownload?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179898

Ik had hetzelfde probleem,maar wat bij mij wel werkte:

Alle .Net dingen uninstallen en .net 3.5 Sp1 opnieuw installeren.
Daarna was dit probleem opgelost!

anticlimax:
Nadat ik het spel 5x geforceerd heb afgesloten (door zeer erstige fps-drops na 10 min spelen (memleak?)) werkt het allemaal niet meer.
.Net 3.5sp1 opnieuw installeren heeft nu ook geen zin meer. Heb weer hetzelfde probleem als op het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Anoniem: 179898 schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:48:
Ik had hetzelfde probleem,maar wat bij mij wel werkte:

Alle .Net dingen uninstallen en .net 3.5 Sp1 opnieuw installeren.
Daarna was dit probleem opgelost!

anticlimax:
Nadat ik het spel 5x geforceerd heb afgesloten (door zeer erstige fps-drops na 10 min spelen (memleak?)) werkt het allemaal niet meer.
.Net 3.5sp1 opnieuw installeren heeft nu ook geen zin meer. Heb weer hetzelfde probleem als op het begin...
Zo ver ben ik ook, met het verschil dat het bij mij nog geen enkele keer gedraaid heeft. MS heeft ook niets fatsoenlijk te melden wat betreft het niet werken van GFWL, behalve .Net verwijderen en weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Heb hier ook last van memleak, na uurtje spelen loopt me 2 bankjes van 2gig bijna volledig vol ( 95% ) en ben ik genoodzaakt om het zaakje op te slaan, even af te sluiten, mogelijk rebootje en dan loopt het weer keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Heb het nu (voorlopig) opgelost, dwz, ik krijg rockstar social club nu draaiende en de game star.

Mijn proble(e)m(en): Games for windows live was uberhaupt niet eens geinstalleerd? Dus dat gedaan, maar die crasht (nog steeds) als ik hem probeer op te starten. Maar ook die 3.5 en 3.5 SP1 ,net shit gedaan en GTA en de rockstar social club startten nu in ieder geval

morgen maar kijken of het ook een tweede keer lukt, en eens gaan spelen.

maar mn games for windows live is nog steeds unserviceable

ik was iig door de stappen in de thread op steam gaan lopen. Misschien dat iemand anders daar ook nog wat nuttigs vindt. Iemand anders daar zegt ook dat ie ongeveer dit probleem had en verhielp door in te loggen op games for windows live ofzo (?)

http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=762088

[ Voor 23% gewijzigd door Tomcat84 op 08-12-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
En nu vandaag weer terug bij af

het werkt niet meer...

Kga eens die .net dingen weer uninstallen en herinstallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb em weer aan het werk gekregen, kut werk dat wel;
(geen idee of alle stappen nodig zijn maar ik post het maar:)

GTA4 eraf gegooit en opnieuw geinstalled
Zelfde met Rockstar social club
Alle windows games live dingen geupdate
Uninstall alle .Net
CCleaner erover heen, alle zooi weggooien ook register cleanen
restarten
.Net van de cd opstarten (cd:\RGSC\redistributable\dotnetfx3.exe)
Windows update kwam meteen met een update, geinstalleerd.
Social club geeft nu een error...
Installer nu de .NET 3.5 SP1
En voila!
Kijken hoe lang hij het nu volhoudt

Getest op:

Windows XP Sp3
AMD opteron 165 @ 2.6GHz
2Gb Ram DDR400
ATI Radeon 4850

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 179898 op 09-12-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Anoniem: 179898 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:56:
Ik heb em weer aan het werk gekregen, kut werk dat wel;
(geen idee of alle stappen nodig zijn maar ik post het maar:)

GTA4 eraf gegooit en opnieuw geinstalled
Zelfde met Rockstar social club
Alle windows games live dingen geupdate
Uninstall alle .Net
CCleaner erover heen, alle zooi weggooien ook register cleanen
restarten
.Net van de cd opstarten (cd:\RGSC\redistributable\dotnetfx3.exe)
Windows update kwam meteen met een update, geinstalleerd.
Social club geeft nu een error...
Installer nu de .NET 3.5 SP1
En voila!
Kijken hoe lang hij het nu volhoudt
Vermeld er dan wel even bij dat dit alleen voor Windows XP geldt, aangezien je .Net 3.0 die op de CD staat niet kan installeren op Vista. Dit vanwege het feit dat Vista zelf al een versie van .Net 3.0 aan boord heeft, die je alleen aan of uit kan zetten via de windows features optie in het control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Voordat ik aan die onderneming begin wacht ik eerst even af of het blijft werken bij jou, Twixking, dus ik hoor graag morgen van je of het nog steeds functioneert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Heb hem zojuist weer een keer aan de gang gekregen, na de volgende handelingen:

Bij Add Remove programs in control panel geuninstalled:
- Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable (twee keer, hij stond namelijk twee keer in de lijst dus leek me niet goed haha)
- ALLES van Microsoft .net Geloof dat het was 3.5 SP1, 3.0, 2.0 en 1.1

Daarna de dot net cleanup tool gedraaid
Te downloaden op:

http://astebner.sts.winis...dotnetfx_cleanup_tool.zip

Vervolgens een reboot

Visual C++ restributable opnieuw geinstalleerd
hier gedownload: http://www.microsoft.com/...1a-4a14-984d-389c36f85647

^^ dat is 32 bit versie, 64 bit versie hier:

http://www.microsoft.com/...ACABD5D13B&displaylang=en

En vervolgens heb ik alleen .net 3.5 SP1 geinstalled, via deze download:

http://www.microsoft.com/...da479ab0d7&displaylang=en

En toen deed ie het. Overigens crasht Games For Windows Live nog steeds als ik het in windows probeer te starten. In het spel deed ie het wel.

Alleen nu in het spel missen veel textures en modellen weer dus weer een ander issue om aan te gaan werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Tomcat84, dank je voor de instructies. Ze werkten .Net was de boosdoener. P.S. Ik draai alles in offline mode GFWL en RSSC

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Alles gedaan wat hier boven omschreven staat, geen succes. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 23:22
Dubbeldrank, heb je dit al geprobeerd?

Deagle in "GTA IV - crashes"

ik heb die kaart ook(verder nog nooit iets van problemen gehad, bij geen enkele toepassing),
bij mij werkte eerst ook niets, nu loopt ie als een zonnetje :)

[ Voor 16% gewijzigd door lukaso op 10-12-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is weer zo ver; hij wil vandaag niet meer opstarten.
Nu heb ik het helemaal gehad, ik wacht wel op de patch, zowizo met die memleak is het toch amper te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
lukaso schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:44:
Dubbeldrank, heb je dit al geprobeerd?

Deagle in "GTA IV - crashes"

ik heb die kaart ook(verder nog nooit iets van problemen gehad, bij geen enkele toepassing),
bij mij werkte eerst ook niets, nu loopt ie als een zonnetje :)
Ik ga niet zomaar een bios flashen die van rapid share af komt natuurlijk. Maar ik heb het even gedownload en het blijkt dezelfde bios te zijn als op de site van Sapphire zelf staat. Het punt is alleen dat op de site van Sapphire duidelijk vermeldt staat voor welk P/N deze bios is:
FOR P/N:188-01E85-001SA, SKU#11133-00-XXR ONLY
Aangezien mijn kaart daar van afwijkt, ga ik niet zomaar flashen. Ik heb er geen behoefte aan dat ik straks met een niet functionerende kaart zit. :)

Na een week heb ik eindelijk antwoord van Rockstar!!!!
Hi

The drivers for your graphics card are out of date. Please update them and try again. Please not a new driver is due out today for the ATI cards and it might be worth waiting to update them
Even een copy/paste van Rockstar, met de reden waarom mijn GTA crasht, Rockstar Social Club crasht en Games for Windows Live crasht. :')

Overigens zijn dat de enige zaken op mijn pc die het niet doen, alles werkt prima en blue screens heb ik niet. Ik moest dus even lachen toen ik dit las, wat al snel omsloeg in diepe treur. ATI komt vandaag met nieuwe drivers, ik vreet m'n schoen op als het dan wel werkt. Het lijkt me sterk aangezien de GFWL client niets met mijn videokaart of drivers te maken heeft... ;(

-edit-
En zoals verwacht lost de nieuwe ATI driver niets op, ik lees in de release notes ook niets over GTA.

[ Voor 34% gewijzigd door Dubbeldrank op 10-12-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 23:22
Dubbeldrank schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:34:
[...]

Ik ga niet zomaar een bios flashen die van rapid share af komt natuurlijk. Maar ik heb het even gedownload en het blijkt dezelfde bios te zijn als op de site van Sapphire zelf staat. Het punt is alleen dat op de site van Sapphire duidelijk vermeldt staat voor welk P/N deze bios is:

[...]
daar heb je wel gelijk in, maar ik zie nu achteraf ( :X ) dat mijn partnumber ook niet overeenkomt, maar hij werkt nu dus wel. Ook dat GFWL crashte vandaag een paar keer, maar door de RGSCLauncher te runnen wou hij weer wel.

Het blijft natuurlijk waardeloos dat het allemaal niet out of the box werkt, maar als het met een biosflash op te lossen is, betwijfel ik of het met de patch van rockstar zelf ook gaat lukken, alhoewel het natuurlijk raar is dat er met deze kaart alleen problemen in gta4 zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door lukaso op 10-12-2008 18:51 ]

• Dubbeldrank
  • Niet online
Eindelijk heb ik GTA IV en Rockstar Social Club een keer kunnen starten, maar nog niet op een normale manier. Games for Windows Live wil niet inloggen, dus ik kan niets opslaan. Ik heb de boel weten te starten via Mdbg.exe, een .Net 3.5 debug tool die je hier kan downloaden. Je hoeft alleen de tools te installeren.

Als die geinstalleerd zijn kan je het bestand vinden op het volgende pad:
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v6.1\Bin\Mdbg.exe
Dit bestand open je, er verschijnt een command line en je voert het volgende commando in:
run "D:\Rockstar Games\Rockstar Games Social Club\1_1_1_0\RGSC.exe"
Uiteraard kan het pad verschillen, dat kan je aanpassen naar eigen wens. Ik ga weer even spelen, als de patch er is begin ik wel opnieuw als GFWL het dan ook doet. :P

Benchmark als bewijs:

Statistics
Average FPS: 43.93
Duration: 37.36 sec
CPU Usage: 93%
System memory usage: 73%
Video memory usage: 74%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 25
Detail Distance: 37

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 7.14.10.630
Audio Adapter: Speakers (Creative SB X-Fi)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz

Dit zijn de standaard settings, via de automatische configuratie. Ik heb nog geen rare problemen kunnen ontdekken qua textures die het niet doen, ik draai nu op Catalyst 8.12 en het draait best ok. Natuurlijk is het niet de weg zoals het hoort, maar dit bewijst wel dat het probleem in .Net zit.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:58
Dubbeldrank schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:34:
[...]

[...]
Aangezien mijn kaart daar van afwijkt, ga ik niet zomaar flashen. Ik heb er geen behoefte aan dat ik straks met een niet functionerende kaart zit. :)
Je kan proberen je bios van je eigen kaart op te slaan, editten en te flashen met Radeon BIOS Editor
Heb zelf geen ati kaart dus niet zeker of hij werkt met jouw kaart, deze versie is van oktober 2008

Systeem Specs

• Dubbeldrank
  • Niet online
Occy74 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:26:
[...]

Je kan proberen je bios van je eigen kaart op te slaan, editten en te flashen met Radeon BIOS Editor
Heb zelf geen ati kaart dus niet zeker of hij werkt met jouw kaart, deze versie is van oktober 2008
Het probleem zit niet in de videokaart maar in .Net zoals je in de post boven je kan lezen, GTA IV draait als een zonnetje via de debugtool.

• Tomcat84
Bij was het tot nu toe zo dat ik bij iedere keer dat ik rebootte ik de .net moest uninstallen, cleanen, 3.5 SP1 reinstallen en dan werkte het weer tot de volgende reboot.

Maar net ff met die debugger geprobeerd en werkte ook (terwijl daarvoor niet omdat ik opnieuw geboot had)

Erg apart allemaal :)

Anoniem: 187560

Dubbeldrank schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:30:
[...]

Het probleem zit niet in de videokaart maar in .Net zoals je in de post boven je kan lezen, GTA IV draait als een zonnetje via de debugtool.
Bij mij kan hij MDBUG.exe het bestand niet vinden, dus kan nog steeds niet spelen stomme .net

• Dubbeldrank
  • Niet online
Anoniem: 187560 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:35:
[...]

Bij mij kan hij MDBUG.exe het bestand niet vinden, dus kan nog steeds niet spelen stomme .net
Zoek eens op Mdbg.exe zoals ik omschreven had. :P
Dit bestand krijg je alleen door de tools te installeren van de .Net Framework 3.5 SDK, staat omschreven in m'n post. :)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Volgens mij is Securom de oorzaak, dit is natuurlijk (makkelijk) te omzeilen met een crack, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling hoewel het eventueel wel een oplossing is aangezien rockstar z'n zaakjes weer eens niet op orde heeft met dit spel.
Maar het beste wat je nu kan doen is wachten op de patch en hopen dat rockstar het heeft opgelost.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Ik kwam op internet een fix tegen, RGSC start nu prima evenals GTA IV en GFWL.
I opened "Regional and Language Options" in Control Panel, and undid my customization (changed "Digit grouping symbol" back to [ , ] (comma) and "Decimal symbol" back to [ . ] (dot/punctuation mark) - in the "Numbers" tab and the "Currency" tab). Hit "Apply" and then "OK", and launched the game.

IT WORKED!
Ik ben dus ook iemand met een Engelse Vista, en had de komma's en punten bij valute en andere waarden aangepast naar onze standaard. Na dit weer aangepast te hebben naar de originele instellingen werkt het prima!

Om het hele verhaal te kunnen lezen: http://forums.gamesforwindows.com/t/839.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Dubbeldrank op 12-12-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omfg, het werkt gewoon :P
Wel stom dat zo iets kleins zo veel problemen veroorzaakt.
Maar tnx voor de tip!

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 179898 op 12-12-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
yep! fixed!

wat bizar

en GFWL doet het nu ook voor het eerst buiten de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187560

ik snap niet wat ik precies moet doen, moet ik hem op ENGELS vs, zetten en dan beginwaarden herstellen ?
bij mij werkt het nog steeds niet.. gta start nog niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
control panel -> regional and language options

-> customise

Numbers tab:

decimal symbol: .

digit grouping symbol: ,

-> currency: zelfde doen als bij numbers tab