Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vragen omtrent mediacenter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mediacenter is voor mij nog een "donker gat". Ik wil graag mediacenter gaan gebruiken bij onderstaande configuratie. Daarnaast ben ik benieuwd naar alle informatie, ditjes-en-datjes omtrend mediacenter.

Thuis heb ik een PC met de volgende configuratie:

Moederbord: P5K- E wifi/ APA
Processor: DualCore 3Ghz
Inter: 4GB op 1333Mhz
Videokaart: Club 3D 8800GTX
HDD: 1250 GB
Geluid: Club 3D Theatron Agrippa 7.1

Daarbij koment:

Versterker: Pioneer VSX-1016
TV: Panasonic Plasma 106cm, Full-HD, 3x HDMI

Ik zou graag mediacenter op mijn TV willen hebben. Er licht al een HDMI kabel van de computer naar de TV. Ook de optiche kabel ligt naar mijn versterker, dus gamen etc kan ik op mijn plasma scherm incl. geluid over de versterker.

Moet je met een extended desktop je mediacenter naar je tv verplaatsen? Of zijn er ook andere methodes om mediacenter op de tv te krijgen. Ik las ook iets over extenders, maar naar mijn idee heb ik deze niet nodig aangezien ik alles in een kleine kamer heb staan (6 bij 4).

Daarnaast heb ik zitten denken om de afstandsbediening van creative harmony one aan te schaffen, om eventueel het gebruik van media center te gemakkelijke door de muis links te laten liggen. Maar gaat dit uberhaupt wel werken? Ik heb geen infra rood op mijn computer, dus wat moet ik daarvoor nog aanschaffen?

Genoeg vragen. Hopelijk kunnen jullie mij meer inlichten over de ideeen en mogelijkheden van mediacenter!

Bedankt alvast!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Een mediacenter kun je gewoon zien als programma wat draait bovenop je OS. Als jij dus spellen op je tv kan toveren, verschijnt je mediacenter daar ook :) Verschillende oplossingen waar je eens naar kunt kijken:

XBMC (gratis, aanrader!)
Mediaportal (gratis)
Windows Media Center (niet gratis)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
thanks! Is het overigens ook mogelijk om tijdens het draaien van media center op de tv, ook nog andere dingen te doen zoals internetten etc?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

LIjkt me wel als ik kijk naar je specs :) Ik zou zeggen, installeer eens wat en probeer het een en ander uit !

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens proberen. Nog leuke gadgets als afstandsbedieningen aanwezig ofzo ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk gewoons een naar de al lopende topics:

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Home Theater PC (HTPC) Deel 2

Vooral het tweede topic is zeer verhelderend.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1