In het kader van meer grip op elektriciteitsverbruik te krijgen, heb ik het idee opgevat om patronen te onderzoeken. Om patronen te vinden moet je meten en om te kunnen meten heb je "iets" nodig. Als ik mij beperk tot elektriciteit dan vind ik een aantal goed werkende mogelijkheden:
Kant-en-klaar (om de kabel onder de meter):
Doe-het-zelf (op de electricitetismeter):De Wattson lijkt mij fantastisch maar is duur (Eur 300) en er wordt gezegd dat je deze niet zelf mag installeren en past die wel op de Nederlandse Elektriciteitskabel? Wel gaaf dat deze een maand lang gegevens kan opslaan. De bwired oplossing is heel cool maar als je alles bij elkaar optelt kom je over de Eur 400 en moet er ook nog een PC dag en nacht aanstaan.
Mijn vragen aan jullie:
                    Kant-en-klaar (om de kabel onder de meter):
- Wattson is made by Diy Kyoto(diykyoto.com). It costs roughly 300 dollars. It works by having your electrical usage transferred to a main device(the Wattson) by a transmitter. It can store four weeks of energy.
- http://www.theowl.com/ Ziet er goed uit maar kan niet worden uitgelezen 
- Eco-eye Elite Wireless Electricity Monitor, kan nog niet worden uitgelezen maar er zou wat op komst zijn, dit ding is vriendelijk geprijsd. Weet iemand hierover al meer?
Doe-het-zelf (op de electricitetismeter):De Wattson lijkt mij fantastisch maar is duur (Eur 300) en er wordt gezegd dat je deze niet zelf mag installeren en past die wel op de Nederlandse Elektriciteitskabel? Wel gaaf dat deze een maand lang gegevens kan opslaan. De bwired oplossing is heel cool maar als je alles bij elkaar optelt kom je over de Eur 400 en moet er ook nog een PC dag en nacht aanstaan.
Mijn vragen aan jullie:
- Hoe meten jullie je verbruik. Zijn er goede en betrouwbare, in Nederland, te verkrijgen producten op de markt voor onder de Eur 100?
- Ik zoek een boxje met minimaal USB interface (liever UTP) die in staat is elektriciteit te meten (of pulsen die een standaard waarde vertegenwoordigen) met een time-stamp (of op vaste tijden wordt uitgelezen). Dit boxje moet zelfstandig kunnen werken en data voor een langere periode kunnen vasthouden (4 weken+).
... gecensureerd ...
:strip_exif()/u/84703/borgqueen.gif?f=community) 
            /u/69137/2.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/40504/muis.jpg?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/2646/shine.jpg?f=community) 

:strip_exif()/u/47368/icon3.gif?f=community) 

:strip_exif()/u/33665/GTicon.gif?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/21733/slk-icon.jpg?f=community) 

:strip_exif()/u/1529/crop664fac9b9aa6f_cropped.gif?f=community)