Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 11:45
Hallo,

Ik heb al enkele posts in het centrale GTA topic gepost, waar het dus niet hoort. Dus nu bij ten einde raad zijnde, een topic hier aanmaken. Ik heb namelijk eerst een paar crashes gehad, en toen had ik .net framework geinstalleerd en toen deed hij het voor bijna 2 uur lang. Toen even een pauze ingelast, en even het spel uitgezet.
En sindsdien krijg ik hem niet meer aan de praat. Ik stap uit mijn safehouse en binnen een minuut, compleet random krijg ik een crash.
Even nog wat vraagjes over het probleem dat je ervaart.

Heb je toevallig een Sapphire kaart?
Was de enige mogelijkheid die je had tijdens het vastlopen van je pc een harde reset (resetknop)?

Ziet het er ongeveer zo uit:

http://img512.imageshack.us/img512/8404/p1010341mv8.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=5AF_1p2G8ow&feature

Mocht je op al deze vragen ja beantwoorden, heb ik wellicht een oplossing voor je. Ik ervaarde gelijksoortige problemen met het spel Fallout 3.

Lees de volgende link voor meer informatie (en oplossing);

http://www.bethsoft.com/b...p?showtopic=908506&hl

Ik hoop dat dit voor je werkt ! Bij mij heeft het voor Fallout 3 geholpen (inmiddels meer dan 60 uur gespeeld en geen enkel probleem :)) Laat even wat van je horen als het resultaat heeft (of niet ;)).
toon volledige bericht
Ik heb in dat topic wat zitten graven en ik heb 3 fixes geprobeerd;
-Met Rivatuner
-Met CCC-Profiles de clocks vastzetten
-Biosflash (bleek dat de P/n niet klopte)

Dus ik heb alles geprobeerd wat ik nu zo weet, maar niets heeft geholpen. Ik blijf die crashes houden zoals in dat bovenstaande plaatje staat. Ik ga nu even kijken of er verschil is tussen 8.11 en de 8.10 FC2 driver. Kijken of hij het wellicht hiermee doet.

Heeft iemand nog enige tips of ideeën waardoor het wellicht gefixed zou worden? Ik ben bereid een hele format te doen als het echt nodig is, maar dan ben ik ook weer zon tijd bezig met alles weer in orde krijgen, en dat zie ik eigenlijk niet helemaal zitten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124963

Wat vervelend dat het nog niet werkt. Als het probleem hetzelfde is als wat je in mijn eerdere post zag, ''zou'' het theoretisch gezien moeten werken. Ik ben namelijk nog niemand tegen gekomen waarbij het niet werkt, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd ! (helaas... helaas...).

Even nog een vraagje... heb je in de CCC je overdrive aangezet (vinkje, enable Ati overdrive)? Als je de waarden veranderd, staat er dan ook dat de GPU clock ''loopt'' op 750MHZ? Waarschijnlijk heb je alles goed gedaan, maar het is controleren waard!

Veel succes, ik wacht op goed nieuws !

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Yep, daar heb ik nog op zitten letten.
Bedankt dat je in ieder geval nog reageert. Ik was ook blij om te zien dat er nog in ieder geval iets kwam, alleen schijnbaar ben ik weer zo'n uitzondering. Ja ik kijk morgenochtend wel of er nog enkele andere oplossingen voorbij komen. Anders moet ik maar even al mijn documenten gaan backuppen...

Edit: Na het installeren van Catalyst 8.10 met de FC2 HotFix heb ik een minuut of 5 kunnen spelen. Dol gelukkig dat hij het deed, maar het plezier was niet van lange duur. Ik word er gek van, morgenochtend first thing: Format C dan maar...

[ Voor 26% gewijzigd door rCk op 03-12-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 06:41

BaatZ

Prullenbakker :?

Nog heel wat meer crashes:

MMA10 crash:
Deze kan je voorkomen door niet in te loggen op de social club (skip login). Je kan dan niet online spelen.

Wat ik veel naarder vind is dat de game zomaar crasht als je al door de MMA10 error komt - als je net een savegame geladen hebt. Geen idee waar dat aan ligt, er wordt geen errorcode of dump gegeven - windows is wel zo vriendelijk te melden dat er naar een oplossing wordt gezocht. Yay :)

sysspecs:
intel core2 q9300
4gb ddr2
vista business sp1 (op aanraden van enkele dudes ook .net framework 3.5 geinstalleerd - hielp nix)
asus en8800gt (nvidia 180.48 drivers) video
asus p5kc mobo

voor alle duidelijkheid: ik heb de dvd versie.

Maffe is dat het wel even gewerkt heeft, een uurtje of 2. Toen een crash en daarna geen teken van leven meer :(

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
@ baatz, klinkt best wel herkenbaar.
Eerst heeft het gewerkt, en nu geen leven meer.
Die MMA10 crash heb k nooit gehad, aangezien ik nog niet eens met social club heb ingelogged.
En zodra mijn pc vastloopt, of de game wat je zelf wil zeggen. Dan krijg ik in ieder geval géén foutcode. Moet ik gewoon meteen reset doen, en daarna zie ik niets meer.

"Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt." dat is wat windows bij probleemrapporten aangeeft. Deze error komt enkel voor wanneer hij vastslaat.

Dit probleem heb ik ook lang gehad bij PES 2009, daarbij voorkwam een zeer lichte overklok terug naar normaal zetten en toen was het gefixed. Tesamen met die clockspeeds vastzetten. Alleen dit werkt er niet bij :(, want sindsdien heb ik het maar op 750/900 laten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door rCk op 03-12-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ

BaatZ

rCk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:42:
@ baatz, klinkt best wel herkenbaar.

"Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt." dat is wat windows bij probleemrapporten aangeeft. Deze error komt enkel voor wanneer hij vastslaat.
Hmmm, windows zegt niets over videohardware bij mij, en 't systeem zelf loopt ook niet vast - alleen de game moet afgesloten.
ik vermoed iig dat er snel een patch komt want het internet staat vol met ellende als dit

Update:
er is nog een manier om te crashen bij gekomen: na het verlaten van je safehouse zie je op straat steeds meer artefacts komen waarna de game crasht. huilen ! hier heb ik geen nieuwe pc voor gekocht !

[ Voor 15% gewijzigd door BaatZ op 03-12-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 15:28

Garrett

Watercooler

Hebben jullie ook dat het op het hoogste detail voor geen meter loopt?
Iets van 15-20 fps, dus niet in je slaapkamer of een winkel maar op straat met veel auto's e.d.
Hier met een e8400 @ 4.0ghz en een EVGA GTX260 core 216 @ 702/1512/2430

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Is dat een crash dan? Voor zover ik weet niet dus niet erg relevant voor het topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balen dat het nog steeds niet naar behoren werkt. Misschien heb je last van een ander ''probleem''. Ik weet niet of je het al hebt gelezen, meer mensen met een Ati kaart ervaren problemen.

Lees het volgende voor meer informatie:

http://www.gamer.nl/doc/4...epaalde-grafische-kaarten

Hoewel er in het ''artikel'', niets staat over de 512MB variant van de 4870, zijn er misschien alsnog een aantal mensen die met deze videokaart problemen ervaren |:(

Ik hoop dat Rockstar snel met een patch komt die deze problemen verhelpt! Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je hele pc leeg te gooien en een verse installatie te doen... Je kan echter niet met zekerheid zeggen dat dit het probleem verhelpt. Mocht het tijd zijn voor een verse installatie zou ik het zeker doen (het kan nooit kwaad), zo niet... wacht op de patch (hoe moeilijk dat wachten misschien ook is).

Veel succes en laat ons weten hoe het ermee gaat,

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Ja dat klopt. Maar het werd toch even tijd, dus dan doe ik het maar meteen. Wellicht krijg ik het daardoor beter werkend. Ik probeer nu nog 1x GTA opnieuw te installeren, wellicht dat het iets oplost, zo niet dan gaat de Vista Ultimate 64b er meteen in en een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 22:35
zie:

Op deze site van Rockstar is het e.e.a. te vinden over error codes, tevns staan er wat doumentjes om te tunen:

http://www.rockstargames....ames%2Cgta4&submit=Submit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwerverRoodbaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 22:08
Een goedenmiddag heren,

Ik ben zojuist bezig geweest om de Bios van mijn kaart (Sapphire HD4870 512MB) up te daten doormiddel van deze link.

Volgens mij is dat ook dezelfde link die de TS in zijn eerste bericht heeft geplaatst.

Ik krijg dit echter niet voor elkaar aangezien Winflash de bios file niet wilt vinden :|

Kan iemand mij hiermee helpen ? zie screens .

In map geplaatst zoals gevraagd:
http://i288.photobucket.c...Chrizie11/BIOSUpdate2.jpg

Kan het bestand niet vinden
http://i288.photobucket.c...Chrizie11/BIOSUpdate1.jpg

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZwerverRoodbaar schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:23:
Een goedenmiddag heren,

Ik ben zojuist bezig geweest om de Bios van mijn kaart (Sapphire HD4870 512MB) up te daten doormiddel van deze link.

Volgens mij is dat ook dezelfde link die de TS in zijn eerste bericht heeft geplaatst.

Ik krijg dit echter niet voor elkaar aangezien Winflash de bios file niet wilt vinden :|

Kan iemand mij hiermee helpen ? zie screens .

In map geplaatst zoals gevraagd:
http://i288.photobucket.c...Chrizie11/BIOSUpdate2.jpg

Kan het bestand niet vinden
http://i288.photobucket.c...Chrizie11/BIOSUpdate1.jpg

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor :+
toon volledige bericht
Beste Zwerver,

heb je de andere oplossing, het veranderen van 500MHZ in 750 MHZ, al geprobeerd? Als dit werkt en je kan GTA IV zonder problemen spelen, weten we in ieder geval met 100% zekerheid dat het aan je videokaart ligt. Kunnen we daarna altijd een manier proberen te vinden waardoor je de bios van je videokaart kan flashen.

Even nog belangrijk punt, misschien ook voor rCk (je gaf namelijk aan dat je het spel hebt kunnen spelen... maar toen opeens niet meer, heb je je computer opnieuw opgestart?), als je het CCC profile hebt gemaakt en hebt aangepast, moet je dit profile IEDERE keer na het opstarten van je computer laden!!!

Veel succes en ik hoop dat het werkt,

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwerverRoodbaar
Hey Golivier,

Heb ik al geprobeerd en zoals je ziet staat de GPU clock gewoon op 500 mhz.

http://i288.photobucket.c...GPUClock.jpg?t=1228402890

Mijn videokaart komt ook volledig overeen met de gegevens die ze in het AMD/ATI forum posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:32
Bij mij crashed de game als ik een auto in stap, is hier al iets voor?

Dat probleem wat in de TS staat had ik ook met mijn 4870 van sapphire. Ik had windows opnieuw geinstalleerd en het was opgelost. Dit moest toch nog gebeuren.

Edit: Dat wat in de ts staat is ook weer terug.... fijn ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Deagle op 04-12-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZwerverRoodbaar schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:02:
Hey Golivier,

Heb ik al geprobeerd en zoals je ziet staat de GPU clock gewoon op 500 mhz.

http://i288.photobucket.c...GPUClock.jpg?t=1228402890

Mijn videokaart komt ook volledig overeen met de gegevens die ze in het AMD/ATI forum posten.
Vaagheid ten top... je GPU klok staat inderdaad op 500MHZ staan, dit is echt heel erg raar. Je hebt ATI overdrive ge-enabled, alles lijkt te kloppen.. vreemd :?

EDIT: Ik vraag me af of het wel hetzelfde probleem is als bij mij... als deze fixes niet werken, lijkt er meer aan de hand te zijn? Tot nu toe heeft het aanpassen van het aantal MHZ altijd geholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 124963 op 04-12-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwerverRoodbaar
Ik zie wel dat de kaart zelf naar 750mhz schakelt als ik een spel opstart of een programma wat de kaart gebruikt. Is dit dan niet een energie besparende functie of iets dergelijks?

Maar wat ik vager vind is waarom ik die Bios update niet kan laden terwijl ik alles uitvoer in Administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Ik heb ook net de bios van de 4870 geupdate en heb nu geen freezes meer! :D eindelijk!

EDIT:

Nu start ik de game nog een keer en crashed die alsnog... GVD

[ Voor 30% gewijzigd door Deagle op 04-12-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Zo. Ik heb vista en alle meuk eropnieuw op gegooid. En alsnog een error. En wel een blue screen deze keer.
Description
A problem with your video hardware caused Windows to stop working correctly.

Problem signature
Problem Event Name: LiveKernelEvent
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043

Files that help describe the problem
WD-20081204-1837.dmp
sysdata.xml
Version.txt

View a temporary copy of these files
Warning: If a virus or other security threat caused the problem, opening a copy of the files could harm your computer.

Extra information about the problem
BCCode: 117
BCP1: FFFFFA80056C9010
BCP2: FFFFFA6002818378
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
toon volledige bericht
Dat was de error die ik deze keer kreeg. Ik durf echt niet te zeggen wat deze error nu zegt. Is mijn vga nu naar de klote of niet? Want er zitten wel de correcte drivers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een ge.... met die 4800 serie... Ik ben blij dat ik GTA IV nog niet in huis heb...

@ ZwerverRoodbaar

Er is een batch 4800 kaarten van Sapphire met bios problemen. De fout zit hem in het schakelen tussen 500 en 750MHZ. Als je een 2D applicatie (tekst) runt, draait hij op 500MHZ, run je een 3D applicatie schakelt de kaart automatisch over naar 750MHZ. Bij spellen zoals Spore, Fallout 3, Mass Effect wordt er veel tussen 2D (in sommige gevallen tekst) en 3D (bewegende beelden) gewisseld. Als dit te veel moet gebeuren kan het bios van deze videokaart het niet meer behappen, resultaat crash. Vandaar het instellen van de videokaart op 750MHZ, als deze hier constant op loopt, hoeft hij ook niet te wisselen. Voor mij, en vele anderen hielp dit bij de bovengenoemde spellen. Ik ben zelf ook meer een fan van het aanpassen van een profiel dan het flashen van de bios van mijn videokaart...

@ Deagle

#!*##()@ !!! Wat vervelend, denk je het eindelijk te hebben opgelost begint de ellende weer opnieuw. Was het een soortgelijke crash? Precies hetzelfde als hierboven? Wat je nog kan proberen is het maken van een nieuw profiel, je kloksnelheid constant laten lopen op 750MHZ, kijk eens of dat werkt. Niet vergeten IEDERE keer na een reboot het profiel opnieuw te laden (voordat ik een spel ga spelen controleer ik het altijd even in het Ati Overdrive gedeelte van de CCC).

@ rCk

Mmm... ik heb volgens ook wel eens zo'n melding gehad met mijn 1900XTX, naar mijn idee niets aan de hand met je videokaart (hij is in ieder geval niet kapot, lijkt mij). Ik vind het echt vervelend om te horen dat GTA IV zelfs na een clean install niet werkt... Het kan aan je videokaart liggen dat het spel niet werkt... of het ligt aan GTA IV... lastig... geef Rockstar nog een paar dagen voor een patch, als het na de patch nog niet werkt, gelijk naar de retailer van je videokaart gaan. Je hoort het spel immers gewoon te kunnen spelen.

Het spijt mij dat ik jullie niet echt kan helpen, hoop dat er iemand anders is met ideeën.

Wederom veel succes, hoor wel hoe het afloopt,

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Yep. Komt goed, dat was mijn gedachte nu ook. GTA IV gaat op de plank en ik ga wel verder in Become a Legend op Pro Evolution Soccer 2009 tot de patch er is. Hopelijk dicht hij het gaatje waar ik last van heb. Zo niet, dan word het toch maar weer verder kijken, evt wachten tot een 8.12 catalyst driver. En als het dan nog niet werkt, dan ga ik naar de retailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwerverRoodbaar
Bedankt voor je hulp natuurlijk Golivier

Zonder dat berichtje was ik niet veel verder gekomen dan het idee dat het aan het spel lag en niet hoofdzakelijk aan mijn kaart.

Ik heb nu een berichtje op het AMD/ATI forum gezet, denk dat ze daar wel wat meer van dit probleem afweten :)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Laatst online: 06-06 22:35
probleem is bij mij opgelost...

ik heb windows vista 64bit

ik kreeg ook de mma10 foutmelding na op play te hebben geklikt en wat logo's gezien te hebben (in online modus)

Eerst heb ik het spel in offline modus gestart, toen met alt-tab eruit gegaan en rockstar social club ingelogd en weer de game in gegaan,

heb het opgelost door de volgende update te starten en te keizen voor repair:

http://www.microsoft.com/...4B9F2BC1BF&displaylang=en

vervolgens onderstaande update daar overheen gegooid:

http://www.microsoft.com/...02B2AF5FC2&displaylang=en

en uiteraard de .net 3.5 update

iik kan nu online via rockstar social club zien hoeveel geld ik offline verdiend heb en meer....ik kan a;len nergens uitvinden hoe ik online kan spelen....

ga nu eerst sporten, kijk vanav wel weer ff als ik terug ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie zijn welkom :)

rCk, ik hoop dat je snel een legende wordt ! Niet te snel natuurlijk... geef de mannen van Rockstar langer dan een paar dagen :9

ZwerverRoodbaar, hopelijk hebben ze @ de AMD/Ati forums een oplossing voor je!

Als het werkt, hoor ik het graag, weet ik dat ik naar alle waarschijnlijkheid met een gerust hart GTA IV kan kopen.

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Ik heb nu de kloksnelheid vast gezet en heb net non stop 1,5 uur kunnen gamen zonder crash(kon het spel normaal afsluiten)! Maar daarvoor met precies dezelfde settings crashde hij wel een keer.

Ik had de crash-fix bios erin geflashed waardoor ik dus ook wat langer kan gamen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Anoniem: 124963 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:23:
Jullie zijn welkom :)

rCk, ik hoop dat je snel een legende wordt ! Niet te snel natuurlijk... geef de mannen van Rockstar langer dan een paar dagen :9

ZwerverRoodbaar, hopelijk hebben ze @ de AMD/Ati forums een oplossing voor je!

Als het werkt, hoor ik het graag, weet ik dat ik naar alle waarschijnlijkheid met een gerust hart GTA IV kan kopen.

Golivier
Haha bedankt Golivier, maar ik ben alweer van gedachte veranderd. Ik heb toentertijd eigenlijk GTA SA niet gespeeld, vanwege het feit dat ik te veel met competatief shootergaming bezig was, dus tot die tijd ga ik gewoon GTA SA weer spelen. Mooi dat er tenminste nog iemand een beetje wat toewijding etc toont tegenover anderen, terwijl sommige anderen hun neus er niet voor ophalen.
Maar goed, ik heb gelukkig nog een leven, en ik zit toch in de lappenmand, dus rusten moet af en toe ook nog... Dus ik ben geen kansloos nerdje dat móet gamen en dat Rockstar het direct móet fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Hebben jullie naast .Net 3.5 ook 3.5 SP1 geïnstalleerd? Misschien dat dat mijn reden is dat helemaal niets wil starten? Ik zie hier mensen 3.5 installeren maar niemand heeft het over SP1 die twee weken geleden uitgekomen is voor .Net 3.5.

Zie: [GTA IV] GTA wil niet starten

[ Voor 12% gewijzigd door Dubbeldrank op 05-12-2008 01:19 ]

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 19:50
niet alleen ati cards crashen. ikzelf heb een GTX280 en ik heb verschrikkelijke fps drops ( sommige gebouwen , als ik ernaar kijk heb ik zo'n.. 1 à 2 fps, zodra ik ervan wegkijk, is het 40-50...

Soms crasht de game gewoon uit het niets, na/tijdens een framedrop. Die patch & nVidia driver mag er snel komen. Alsnog kan ik melden dat de laatste nVidia recommended driver vaker crasht dan de 17x.xx ( laatste van die reeks, exacte versie ben ik even vergeten ) Ik heb nu die 17x.xx driver, en voorlopig zijn de crashes nog uitgebleven ( tip voor de nVidia gebruiker )

Volvo XC40 MY24 Twin Ultimate - Vapour Gray - 20 inch - Pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ

BaatZ

DoubleDot schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:20:
niet alleen ati cards crashen. ikzelf heb een GTX280 en ik heb verschrikkelijke fps drops ( sommige gebouwen , als ik ernaar kijk heb ik zo'n.. 1 à 2 fps, zodra ik ervan wegkijk, is het 40-50...

Soms crasht de game gewoon uit het niets, na/tijdens een framedrop. Die patch & nVidia driver mag er snel komen. Alsnog kan ik melden dat de laatste nVidia recommended driver vaker crasht dan de 17x.xx ( laatste van die reeks, exacte versie ben ik even vergeten ) Ik heb nu die 17x.xx driver, en voorlopig zijn de crashes nog uitgebleven ( tip voor de nVidia gebruiker )
Ik heb precies dezelfde issues, maar dan niet met gebouwen maar auto's. Ben nu drivers 178.24 aan het downloaden, xallet posten als het werkt.

Heb nu 2 uur gespeeld zonder crash, lijkt erop dat het werkt. Framerate is stabiel, geen drops en iig geen hangs :) crashes genoeg maar dan met brandweerwagens 8)7

hardware:
Video Asus en8800GT 1GB
proc intel core2 q9300 quad core
mem 4gb ddr2
mobo asus p5kc
os vista 32bit

En dus drivers 178.24 - lijkt te werken !

--> wat bij mij gewerkt heeft:
.net framework 3.5 installeren
nieuwste visual c++ distributable halen & installeren
nvidia 178.24 drivers

kan 't zelfs met rendering op very high spelen :)

[ Voor 24% gewijzigd door BaatZ op 05-12-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Dubbeldrank schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:18:
Hebben jullie naast .Net 3.5 ook 3.5 SP1 geïnstalleerd? Misschien dat dat mijn reden is dat helemaal niets wil starten? Ik zie hier mensen 3.5 installeren maar niemand heeft het over SP1 die twee weken geleden uitgekomen is voor .Net 3.5.

Zie: [GTA IV] GTA wil niet starten
Ik heb beide geinstalled gekregen (uiteindelijk). Maar dat is niet de schuldige van de crashes (denk ik).
Nu ik het spel ook eindelijk heb lopen crashed ie bij mij vrijwel direct zodra ik zelf kan spelen (voorfilmpje gaat allemaal prima). 30sec in de auto en lig eruit. Geen errorcode ofzo :S
Ik lees ook niet veel positief resultaat over een reinstall geloof ik? :/

nja, iedereen succes ermee en ik ga nog ff verder lezen bij de gta en rockstar forums.

EDIT: Nieuwe videokaart drivers gaf na de reboot een schrijffout aan(goed gedaan door ff de vista cd erin te duwen). Vervolgens met het opstarten van GTA 4 krijg ik een bluescreen. Na reboot en nog een retry met het spelen van GTA, kon ik 10-15 sec auto rijden en toen crashte hij weer.
Tip voor alle gamers out there: pre-order nooit iets en zoek altijd eerst op bugs e.d. met games. Want dit is werkelijk om te janken.

[ Voor 22% gewijzigd door naveci op 05-12-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:39

lord_fh

PS5

Ik hjeb een ASus 4850 TOP, maar ik word er ook steeds uitgedonderd,

Hoe werkt datr nou met VAST zetten van de MHz dan ? bij mij staat ie std bij dat overdrive: 680 en 1050 Mhz

maar onder in veranderd de GPU snelheid idd vanzelf, hoe moet ik dat nou vast zetten dan ?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rCk schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:49:
[...]

Haha bedankt Golivier, maar ik ben alweer van gedachte veranderd. Ik heb toentertijd eigenlijk GTA SA niet gespeeld, vanwege het feit dat ik te veel met competatief shootergaming bezig was, dus tot die tijd ga ik gewoon GTA SA weer spelen. Mooi dat er tenminste nog iemand een beetje wat toewijding etc toont tegenover anderen, terwijl sommige anderen hun neus er niet voor ophalen.
Maar goed, ik heb gelukkig nog een leven, en ik zit toch in de lappenmand, dus rusten moet af en toe ook nog... Dus ik ben geen kansloos nerdje dat móet gamen en dat Rockstar het direct móet fixen.
@ rCk

rCk, bedankt voor je aardige, positieve woorden! Gelukkig vind je het niet heel erg dat GTA IV niet werkt, er zijn inderdaad nog belangrijkere dingen in het leven. In de tussentijd kan je jezelf prima met andere spellen vermaken en af en toe rusten kan ook geen kwaad. Veel plezier met GTA:SA en mocht er nieuws zijn omtrent GTA IV, dan hoor ik het graag B)

@ Deagle

Aaaaaaah! 7(8)7 Ooit komt een dag... waarop je het normaal kan spelen... zonder problemen... ik hoop voor je dat je er tot die tijd, tussen de crashes door, van GTA IV kan genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Ik word helemaal gek van GTA ,

Ik speel miss niet eens 5 minuten en hij crasht naar de desktop, en dan via taakbeheer meot ik em afsluiten...

is daar een oplossing voor ? geen fout melding, enkel de crash....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lord_fh schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:41:
Ik hjeb een ASus 4850 TOP, maar ik word er ook steeds uitgedonderd,

Hoe werkt datr nou met VAST zetten van de MHz dan ? bij mij staat ie std bij dat overdrive: 680 en 1050 Mhz

maar onder in veranderd de GPU snelheid idd vanzelf, hoe moet ik dat nou vast zetten dan ?

thx
lord_fh, het vastzetten van de MHZ waarden zou kunnen helpen als de crash PRECIES gelijk is aan hetgeen dat in de ts is omschreven. Kijk daar eerst nog even naar, heb je overal op je scherm gekleurde blokjes en loopt je pc ECHT vast, dan is de kans groot dat je te maken heb met een videokaart met ''wissel'' problemen.

Als jij andere spellen, zoals Mass Effect, Spore, Fallout 3, World of Warcraft zonder problemen kan spelen... denk ik dat je geen last hebt van deze ''wissel'' problemen en dat het probleem aan GTA IV is gerelateerd (ook al ervaar je blokjes op je scherm).

Hierbij moet ik wel vermelden dat je een Ati kaart van Asus hebt, de meeste mensen die deze problemen ervaren hebben een Sapphire kaart. Nog een aanmerking... je zegt dat je GPU klok standaard al op 680MHZ staat, staat hij dat altijd (ook in Windows, als je geen spel aan het spelen bent)? Als hij hier altijd op staat in een 2D (tekst) omgeving, is de kans groot dat je geen ''wissel'' probleem ervaart. Het schijnt namelijk zo te zijn dat het wisselen van 680MHZ naar 750 MHZ geen probleem is bij deze kaarten. Het verschil is kleiner, 500 > 750 = 250 verschil, 680 > 750 = 70 verschil, theoretisch gezien zou je geen ''wissel'' probleem kunnen hebben. Er zijn echter altijd uitzonderingen... rotte appels heb je immers overal. Dit geldt voor zowel een Asus kaart als voor het laatstgenoemde.

Voordat je aan het ''vastzetten'' van het aantal MHZ van je GPU klok gaat beginnen wil ik je toch vragen het probleem nog een keer uit te leggen, wat gebeurd er precies?

Wat een verhaal, ik hoop dat je er iets mee kunt op deze vrijdagmiddag.

Veel succes en ik hoor,

Golivier

EDIT: ben ik toch weer te lang bezig met één post... ik lees net dat je een CTD (crash to desktop) ervaart. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat dit software gerelateerd is. Kortom, heb je alles geupdate (drivers, windows etc.) zo nee, doen! Zo ja, :| dat wordt wachten op een update...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 124963 op 05-12-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Xp is up to date, Ati drivers ook , heb de 8.12 beta omdat mensen ddaar btere performence van hebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 08-06 12:39
rCk schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:10:
Zo niet, dan word het toch maar weer verder kijken, evt wachten tot een 8.12 catalyst driver.
De 8.12 driver is uitgelekt. Download hem hier
Hij is wel alleen voor Windows Vista (32 en 64bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lord_fh schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:18:
Xp is up to date, Ati drivers ook , heb de 8.12 beta omdat mensen ddaar btere performence van hebbe
Top! Weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt. Even nog een aantal voor de hand liggende dingen;

Heb je het spel al geprobeerd te spelen met de vorige driver (8.11)?
Heb je de nieuwste Live Updates?

Waarschijnlijk heb je dit al gedaan... ik heb geen idee wat je nog kan proberen... Ervan uitgaande dat je alle oplossingen die andere mensen suggereren ook al hebt geprobeerd, zou ik als ik jou was wachten tot een update... Het frustrerend, maar ik denk dat er niets anders op zit.

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

ff 8.11 getest, maar dan doet ie het zelfde ,

ik baal hier egt ZO ERG van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lord_fh schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:47:
ff 8.11 getest, maar dan doet ie het zelfde ,

ik baal hier egt ZO ERG van ...
Ik begrijp dat je er vet van baalt, je hebt een computer die het spel zou moeten kunnen draaien... Het is gewoon schandalig dat er zoveel mensen zijn die problemen ervaren. Ik had een soortgelijk probleem met Fallout 3, ik had toen net één dag een nieuwe computer, Fallout 3 lag al een week op mij te wachten. Ik installeer het spel, speel één uur en BAM, hele computer slaat vast. Hoewel ik nog genoeg andere spellen had liggen (Far Cry 2, Mass Effect etc.) had ik er vreselijk de balen in. Ik wachtte immers al een aantal jaar op een nieuwe Fallout... je kijkt ergens naar uit en als het dan niet werkt is de teleurstelling groot! Ik kon Fallout pas weer spelen nadat ik de oplossing had gevonden, in mijn geval het vastzetten van het aantal MHZ (dit is voor jou NIET de oplossing).

Ik hoop dat iemand met een oplossing voor je komt, tot die tijd, probeer jezelf te vermaken met een ander spel (of iets anders leuks natuurlijk)!

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Oke mensen met een HD4870 van sapphire, de 512mb versie. Ik heb DE oplossing voor de crashes!

Wie de nieuwe bios wil zet het hier maar neer, ik load hem dan up voor het hele forum.

Begin nu al wel vast.

NVM, heb de link terug gevonden:

http://rapidshare.com/files/150224290/Fix.rar.html

Run het batch bestandje en hij flashed je videokaart met de non-crash bios. MAAR! DOE HET OP EIGEN RISICO! ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Deagle op 05-12-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwerverRoodbaar
Deagle in welke modus heb jij dat gedaan?

In DOS, Windows XP Pro SP3, Windows Vista 32 bit of 64bit. Heb je gewoon de .bat opgestart of heb je nog handelingen daarvoor gedaan?

Ik zelf heb ook een Sapphire HD4870 512MB waar is dus ook problemen mee heb met freezes/lockups/zomaar afsluiten van spellen (Far Cry 2). Het lijkt wel alsof het erger werd sinds GTA IV, denk dat ik er meer op ben ga letten maar je snapt wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Windows Vista 32bit ultimate en heb de .bat gerunned.

Ik raad je aan om echt alles te sluiten wat je hebt draaien op de achtergrond incl de sidebar en dan de .bat te runnen. Maar mij kun je niet verantwoordelijk nemen als er iets kapot gaat.

Als je het niet vertrouwd die .bat kan je hem controleren door rechtermuisknop erop te doen en dan bewerken te klikken.

Ik heb deze fix gevonden via een één of andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwerverRoodbaar
Ik neem dus aan dat de .bat gewoon een soort snelkoppeling is naar de oplossing die gepost is op het ATI forum?

Het forced flashen van de Bios van de graka, tenminste hij geeft hetzelfde commando.

Wat voor een verbeteringen heb jij gemerkt na het updaten van de bios?

Kan ik dit dan beter niet uitvoeren in het veilige modus?

[ Voor 10% gewijzigd door ZwerverRoodbaar op 05-12-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
De enige verbetering is dat de fan nu wel goed regelbaar is(ene keer wou die wel en dan weer niet) en dat die dus niet meer crashed. En het word idd geforced. Dit is klaar na een minuutje en vraagt dan te rebooten.

[ Voor 23% gewijzigd door Deagle op 05-12-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

geld dit ook voor de 4850 512 mb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Ik zou hem daar niet in flashen :P , dit is voor de Sapphire HD4870 512mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

is er wel zoiets voor de 4850 ? want mijne crasht ook steeds naar windows, ik kan nu dus geen GTA doen :@:@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
moet je even op de site kijken van de fabrikant, dus sapphire waarschijnlijk. Daar staat misschien wel een nieuwe bios op. Zo heb ik de mijne ook gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwerverRoodbaar
VOOR DE DUIDELIJKHEID DE FIX VAN DEAGLE IS ALLEEN GESCHIKT VOOR SAPPHIRE HD4870 512MB KAARTEN !!!!!!

Je kunt het natuurlijk wel zo ombouwen dat je je eigen bios in het mapje zet en vervolgens de .bat bewerkt. Heb geen idee of dit werkt, maar het is infeite hetzelfde als dat er gedaan is in de fix voor de HD4870.

Ik heb het net ook gedaan en het is gelukt :) Heb alle achtergrond programma's afgesloten en vervolgens de .bat gedraaid. Ik draai btw Windows Vista Ultimate 64 bit.

Ik kreeg wel ff zweethandjes want ik dacht: "Wat duurt dat toch lang :o ;( "

De bios update heeft geholpen :D Ik heb nu 2 uur en 20 minuten GTA IV achter de rug, helaas zonder saven want dat werkt nog steeds niet met die accounts :S

[ Voor 35% gewijzigd door ZwerverRoodbaar op 05-12-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

ik heb zelf XP PRo en een ASUS kaart, maar ja daar crasht ie ook mee , irriteer me dr dood aan wan tik wil wel gwn spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:47
Deagle schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:41:
Oke mensen met een HD4870 van sapphire, de 512mb versie. Ik heb DE oplossing voor de crashes!

Wie de nieuwe bios wil zet het hier maar neer, ik load hem dan up voor het hele forum.

Begin nu al wel vast.

NVM, heb de link terug gevonden:

http://rapidshare.com/files/150224290/Fix.rar.html

Run het batch bestandje en hij flashed je videokaart met de non-crash bios. MAAR! DOE HET OP EIGEN RISICO! ;)
Is deze fix ook te gebruiken voor XP Sp3 ?

Hoe het bij mij ging(Sapphire Hd4870 512mb)

Ook last van crashes/blokjes/verticale strepen. Toen geprobeerd op te lossen via Rivatuner. Gelukt en kon gister wel 2/3 uurtjes spelen. Vandaag beginnen de crashes weer. Net uur gespeeld toen crash. En daarna nog 10 min gespeeld en weer crash 8)7

Ga het zo direct nog proberen met de ATI Catalyst center gedoe, anders word het ook bios flashen :/

[ Voor 26% gewijzigd door Ahmi op 05-12-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

ben nu uitgelogd van Social club, en als ik dan GTA doe (windows live connect ie wel, dus saven kan) dan doet het spel het gewoon! 1x een rare foutmelding gehad van Fatal Error ZLIB20 , maar daarna spel weer opnieuw gestart en het werkt gewoon weer!

Hopen dat het zo blijft

// moet wel elke keer als ik spel start, de instellingen wijzigen ( -norestrictions) waarom slaat ie dat niet gewoon op ?

[ Voor 18% gewijzigd door lord_fh op 06-12-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Bios flashen werkte bij mij niet. Ik heb gister ruim 1,5 uur kunnen spelen door de 8800GTS 320 mb erin te stoppen, als hij het vandaag ook blijft doen dan ga ik maar eens naar de retailer, kijken of ze mij beetje kunnen matsen. Want dan ga ik meteen een GTX260 halen....
Eerste keer ATI en ik blijf maar problemen houden, jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Achmedd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:30:
[...]

Is deze fix ook te gebruiken voor XP Sp3 ?

Hoe het bij mij ging(Sapphire Hd4870 512mb)

Ook last van crashes/blokjes/verticale strepen. Toen geprobeerd op te lossen via Rivatuner. Gelukt en kon gister wel 2/3 uurtjes spelen. Vandaag beginnen de crashes weer. Net uur gespeeld toen crash. En daarna nog 10 min gespeeld en weer crash 8)7

Ga het zo direct nog proberen met de ATI Catalyst center gedoe, anders word het ook bios flashen :/
Je moet even zoeken op google of ATI Winflash werkt op XP SP3, maar dat lijkt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Deagle schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:34:
[...]

Je moet even zoeken op google of ATI Winflash werkt op XP SP3, maar dat lijkt mij wel.
Volgens deze site wel
http://www.techpowerup.co...282/Winflash_2.0.1.5.html

Iemand die dat kan bevestigen?

Een update:
Gisteren 45min gespeeld met een ATI Profiel en toen crashte hij weer. Ik schakel heel vaak tussen map en het spel zelf, daarom heb ik er erg last van. Als ik alleen maar speel dan loopt ie, denk ik, niet vast.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een profiel maak in dat ATI Catalyst center? Weet niet of ik het goed doe.

[ Voor 8% gewijzigd door Ahmi op 06-12-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achmedd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:48:
[...]

Kan iemand mij vertellen hoe ik een profiel maak in dat ATI Catalyst center? Weet niet of ik het goed doe.
Dat kan ik ! Wat vervelend om je hier alsnog te zien Achmedd, ik dacht dat het probleem dat je had was opgelost :N

Heb je alleen de Ati driver geïnstalleerd of ook de CCC? Als je de CCC hebt geïnstalleerd open je deze, volgens mij in de ''advanced'' mode. Vervolgens ga je naar de Ati Overdrive TAB (linkerkant, zie je een rijtje staan, onderste is Ati Overdrive), hier enable je overdrive (vinkje, slotje gaat open). Als je dit hebt gedaan maak je een nieuw profiel aan (bovenaan het scherm zie je een aantal knoppen, ook een profiel knop, klik, naam invoeren voor het profiel en maken maar).

Daarna volg je deze stappen;

You need to enable hidden files for this.

Go to C < Users < Your Username < AppData < Local < ATI < ACE < Profiles and then right click and edit the profile you use. You then want to find the line that reads:

<Feature name="CoreClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="50000" />
<Property name="Want_1" value="75000" />
<Property name="Want_2" value="75000" />

And change it to:

<Property name="Want_0" value="75000" />

Then save and reactivate that profile in the Catalyst Control Center. You will see in the ATI Overdrive section that your GPU clock now reads 750 MHz. When you restart your computer the clock will reset back to 500 MHz so you will need to reactivate your profile everytime you restart. Hope it works for you, it solved everything for me. Haven't had a crash since.

Dat is het zo'n beetje... ik hoop dat je hier genoeg aan hebt, mocht je nog vragen hebben, vraag maar raak! Ik hoop vooral dat het werkt... Ik word hier wel moedeloos van... en dan heb ik nog niet eens GTA IV gekocht... :/

Veel succes,

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Voordat iedereen kaarten gaat flashen en andere videokaarten gaat kopen, lees eerst het volgende even: http://www.gtaforums.com/...php?act=ST&f=240&t=380088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Dubbeldrank schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:02:
Voordat iedereen kaarten gaat flashen en andere videokaarten gaat kopen, lees eerst het volgende even: http://www.gtaforums.com/...php?act=ST&f=240&t=380088
Het is uiteraard op eigen risico maar daar staan weinig fixes in wat zou kunnen helpen lijkt mij met alleen de sapphire 4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwerverRoodbaar
Zoals ik al vermeld heb eerder in dit topic, is de fix die hier staat alleen bedoeld voor de Sapphire HD4870.

In dat topic van GTA Forums staan de meest voorkomende problemen die zich voordoen bij andere gebruikers zonder een Sapphire HD4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Anoniem: 124963 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:41:
[...]

Dat kan ik ! Wat vervelend om je hier alsnog te zien Achmedd, ik dacht dat het probleem dat je had was opgelost :N

Heb je alleen de Ati driver geïnstalleerd of ook de CCC? Als je de CCC hebt geïnstalleerd open je deze, volgens mij in de ''advanced'' mode. Vervolgens ga je naar de Ati Overdrive TAB (linkerkant, zie je een rijtje staan, onderste is Ati Overdrive), hier enable je overdrive (vinkje, slotje gaat open). Als je dit hebt gedaan maak je een nieuw profiel aan (bovenaan het scherm zie je een aantal knoppen, ook een profiel knop, klik, naam invoeren voor het profiel en maken maar).

Daarna volg je deze stappen;

You need to enable hidden files for this.

Go to C < Users < Your Username < AppData < Local < ATI < ACE < Profiles and then right click and edit the profile you use. You then want to find the line that reads:

<Property name="Want_0" value="50000" />

And change it to:

<Property name="Want_0" value="75000" />

Then save and reactivate that profile in the Catalyst Control Center. You will see in the ATI Overdrive section that your GPU clock now reads 750 MHz. When you restart your computer the clock will reset back to 500 MHz so you will need to reactivate your profile everytime you restart. Hope it works for you, it solved everything for me. Haven't had a crash since.

Dat is het zo'n beetje... ik hoop dat je hier genoeg aan hebt, mocht je nog vragen hebben, vraag maar raak! Ik hoop vooral dat het werkt... Ik word hier wel moedeloos van... en dan heb ik nog niet eens GTA IV gekocht... :/

Veel succes,

Golivier
toon volledige bericht
Echt respect voor jou, dat je zoveel moeite doet :) thanks!

Ik heb CCC en heb precies gedaan wat er in jouw post staat. Net 1.5uur gespeeld zonder probs. Hopelijk blijft het ook zo, anders zie je mij nog wel verschijnen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Ik heb inmiddels met mijn 8800GTS 320 mb geen problemen meer gehad, en ik heb al een uur of 7 gespeeld al. Volgens mij weten we wat er aan de hand is :P. Morgen of overmorgen maar eens mailen naar de retailer en kijken ofz e wat voor me kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

ZwerverRoodbaar schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:19:
Zoals ik al vermeld heb eerder in dit topic, is de fix die hier staat alleen bedoeld voor de Sapphire HD4870.

In dat topic van GTA Forums staan de meest voorkomende problemen die zich voordoen bij andere gebruikers zonder een Sapphire HD4870.
Ik las bij Sapphire dat die bios alleen voor kaarten is met een bepaald part nr., ik heb er zelf ook eentje en nog nooit problemen gehad zoals sommigen hebben. In geen enkel spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

lord_fh schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:26:
ben nu uitgelogd van Social club, en als ik dan GTA doe (windows live connect ie wel, dus saven kan) dan doet het spel het gewoon! 1x een rare foutmelding gehad van Fatal Error ZLIB20 , maar daarna spel weer opnieuw gestart en het werkt gewoon weer!

Hopen dat het zo blijft

// moet wel elke keer als ik spel start, de instellingen wijzigen ( -norestrictions) waarom slaat ie dat niet gewoon op ?
nou dit was van korte duur, ik start net het spel op, en ja hoor naar x aantal minuten weer naar windows crashen! kortom ik kan weer niet spelen , k an er egt kwaad om worden nu ! ,

niemand anders met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
En ik ben ook weer terug....zucht.

Net PC gestart en tot mijn verbazing stond de GPU al op 750mhz in CCC. Voor de zekerheid toch het profiel geactiveerd en ben gaan spelen. 1ste keer: liep ie vast toen ik ff naar de map ging. Daarna een aantal keren gewoon tijdens het rijden en net nog direct na het laden... |:(

CPU-Z laten draaien voor een logfile, niets raars in ontdekt. GPU draaide gewoon op 750mhz en sprong niet terug naar 500 ofzo. Temperaturen zijn verder helemaal ok..... :?

Heb zo een zin om dat ding te flashen met de fix in de vorige pagina's. Weet alleen niet of die fix ook voor XP SP3 te gebruiken is....

[ Voor 63% gewijzigd door Ahmi op 06-12-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-02 15:21
lord_fh schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 19:20:
[...]

nou dit was van korte duur, ik start net het spel op, en ja hoor naar x aantal minuten weer naar windows crashen! kortom ik kan weer niet spelen , k an er egt kwaad om worden nu ! ,

niemand anders met dit probleem ?
Als het om je ZLIB20 foutmelding gaat lees ik dit in de FAQ:
ZLIB20: Invalid resource detected -> Please reinstall the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo mensen,

Ik heb GTA4 nu 3 dagen, dus sinds de release date. De eerste dag heb ik prima kunnen spelen, het spel draait goed, ziet er goed uit, niets geen klachten.
Op dag 2, kreeg ik één crash. Dit hield in dat de PC midden in een missie gewoon helemaal uitging, en opnieuw opstartte. Ik dacht aan een bug, en heb het domweg opnieuw geprobeerd. Toen deed hij het weer gewoon.
Op dag 3, vandaag, kwam ik in de missie "Waste Not Want Knots", die je moet doen voor Packie, bij het punt waar ik in het water moet springen, om verder te komen in de missie. Op het moment dat ik het water raak, valt weer de PC helemaal uit. Ik dacht, ik doe hem domweg opnieuw. Maar weer, op hetzelfde punt stopt het spel en de PC ermee. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb in ieder geval de temperaturen van alle onderdelen nagekeken, deze zijn niet hoog genoeg om een uitval te verklaren. Plus, de PC zou dan uit moeten blijven, en zou niet opnieuw op moeten starten.

De specs van mijn PC zijn als volgt:
Intel Core 2 Quad 6600 @ 2.4 Ghz
4 GB Ram @ 333Mhz
9800GTX+ (512 MB)
Mamaplank: Gigabyte P35 SD3

Op de schijf waar GTA4 op geinstalleerd is, is nog 40 GB vrij, dus ruimte zat voor tijdelijke bestanden en dergelijk.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Edit: Ik heb het ook buiten de missie geprobeerd, dan duurt het een paar seconden, maar de PC sluit alsnog af...

[ Voor 4% gewijzigd door _Buran_ op 06-12-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Sigma2k8 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 20:30:
[...]

Als het om je ZLIB20 foutmelding gaat lees ik dit in de FAQ:
ZLIB20: Invalid resource detected -> Please reinstall the game.
\
heb ik ook gelezen idd, en heb gereinstalt maar game BLIJFT naar windows crashen, die melding heb uik maar 2x gehad, als ik die nietkreeg ging ie gwn naar windows en het geluid van GTA gaat gwn door (radio) maar spelen kamn niet meer want hij kan niet meer naar het spel switchen, dus staat wel zon balkje in de taakbalk maar kan dr nix mee, enkel via Taakbeheer afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Idem hier: ZLIB20 fout, reinstall leverde natuurlijk niets op. Dit lijkt eerder op een bug in het spel dan een fout veroorzaakt door slechte data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tstok
  • Laatst online: 10-02 22:07
Ik heb ook een rare crash, ik heb hem nu 3 van de 3 keer gekregen, dus lijkt me niet dat het een eenmalig iets is. Had hem de eerste 2 keer op een illegale versie (Try before you buy), waardoor ik dacht dat het misschien om een beveiliging van Rockstar ging. Heb hem nu legaal gehaald en kreeg zojuist weer "het" beeld. Ik heb een screenshot:

Hier

Enig idee iemand? Heb al aantal fora doorgezocht, maar er zijn er nu teveel om allemaal stuk voor stuk door te lezen. Ik heb deze configuratie:

E8400 @3.2 Ghz
GeForce 8800GT (Overklokt)
180.60 drivers (heb net de 180.84 "GTA IV driver" gedownload, nog niet getest)
XP SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Achmedd

*Bloos* :+ Graag gedaan. Helaas lees ik net dat je nu weer niet kan spelen... Ik begin langzamerhand te denken dat het ECHT aan het spel ligt, wel raar... meestal liggen soortgelijke problemen aan (defecte) hardware. Vooral omdat het in bijna alle gevallen (''blokjes'') om een Ati Sapphire 4870 ging.

@ w00tstok

Dat ziet er niet best uit... Ik denk dat je, je (achteraan) aan mag sluiten bij het rijtje wachtenden...

Ik hoop dat er binnenkort een patch uitkomt die het één en ander oplost!!! Het lijkt alsof er tegenwoordig geen spel meer uit kan komen zonder ''grote'' bugs (Fallout 3, Far Cry 2, deze spellen zijn al een tijd uit en er zijn nog steeds tig mensen die ze niet kunnen spelen).

Veel succes en als er vorderingen zijn, hoor ik het graag!

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

af en toe als ie naar windows crasht, krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KGL6VNYX.jpg

Hij crasht dus naar windows, vervolgens moet ik dus naar taakbeheer ---> GTA toepassing sluiten, als ie dat gedaan heeft komt dit soms in beeld: heb het ook 1x tijdens het spelen gehad btw, dat ie niet eerstr naar windows crashte maar in het spel dit gaf, en soms krijg ik die melding niet en crasht ie gwn naar windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Anoniem: 124963 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:57:
@ Achmedd

*Bloos* :+ Graag gedaan. Helaas lees ik net dat je nu weer niet kan spelen... Ik begin langzamerhand te denken dat het ECHT aan het spel ligt, wel raar... meestal liggen soortgelijke problemen aan (defecte) hardware. Vooral omdat het in bijna alle gevallen (''blokjes'') om een Ati Sapphire 4870 ging.

@ w00tstok

Dat ziet er niet best uit... Ik denk dat je, je (achteraan) aan mag sluiten bij het rijtje wachtenden...

Ik hoop dat er binnenkort een patch uitkomt die het één en ander oplost!!! Het lijkt alsof er tegenwoordig geen spel meer uit kan komen zonder ''grote'' bugs (Fallout 3, Far Cry 2, deze spellen zijn al een tijd uit en er zijn nog steeds tig mensen die ze niet kunnen spelen).

Veel succes en als er vorderingen zijn, hoor ik het graag!

Golivier
toon volledige bericht
LOL, weer een oplossing gevonden om verder te spelen. Telkens het profiel hlemaal verwijderen en opnieuw instellen. Ach ja, kan ik teminste spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

Ik heb deze Sapphire bios al een poos geleden geflashed en heb geen problemen ondervonden .
De kaart is stabiel en zelfs wat zuiniger en koeler .

Alhoewel de installatie van het spel niet vanzelfsprekend was,
draait het spel zonder crashes sinds 5 dagen dat het uit is.
Dit met Catalyst beta rc3 8.12 en Dx9 november en .net framework 2.0 en 3.0 .
Met Ati tray tools heb ik een onderclock(2D) en overclock en dat gaat prima met GTA.

Winflash draait onder XPsp3 maar ik heb het met bootflop geflashed.Dit omdat deze bios toch ondanks dat ik het het juiste serie nummer heb moest worden geforceerd.
Maar dat zal in dat batch bestand wel goed geregeld zijn lijkt me.

Ondanks dat de vele problemen in het spel zelf zitten en een patch nodig is, denk ik dat deze bios mijn kaart heeft verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Wildfire

Joy to the world!

*zucht*

Na die MMA 10 ellende opgelost te hebben kon ik uiteindelijk het spel spelen. Om vervolgens regelmatig (toch gemiddeld al snel zeker elk half uur ofzo) een RESC10 error om m'n oren gesmeten te krijgen.

*zucht*

* Wildfire wacht ongeduldig de patch af

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:47:
*zucht*

Na die MMA 10 ellende opgelost te hebben kon ik uiteindelijk het spel spelen. Om vervolgens regelmatig (toch gemiddeld al snel zeker elk half uur ofzo) een RESC10 error om m'n oren gesmeten te krijgen.

*zucht*

* Wildfire wacht ongeduldig de patch af
Wel maf dat sommige het goed kunnen spelen en andere telkens problemen tegen komen.
Ik denk dat Rockstar te veel met "preconfig" is is bezig geweest ofzo als ik het zo mag uitdrukken !!!
Als je dan al de verschillende systemen bekijkt die er mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
Anoniem: 246336 schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:01:
[...]

Wel maf dat sommige het goed kunnen spelen en andere telkens problemen tegen komen.
Ik denk dat Rockstar te veel met "preconfig" is is bezig geweest ofzo als ik het zo mag uitdrukken !!!
Als je dan al de verschillende systemen bekijkt die er mogelijk zijn.
En ik denk dat ze de releasedatum hebben lopen pushen om maar geen omzet mis te lopen. Release het nu met bugs en fix het later... als de kerstman en sinterklaas inkopen zijn gedaan welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sigma2k8 schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:41:
[...]

En ik denk dat ze de releasedatum hebben lopen pushen om maar geen omzet mis te lopen. Release het nu met bugs en fix het later... als de kerstman en sinterklaas inkopen zijn gedaan welteverstaan.
Alles gaat kapot tegenwoordig na 3 jaar garantie lijkt het wel tja .
Who is the seroid man >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Ik ga morgen even mailen/bellen. Want ik heb de hoop met mijn HD4870 opgegeven, alle pogingen in mijn startpost hebben niet mogen baten, en nu ik met mijn 8800GTS 320 mb speel, heb ik al 30 uur zonder problemen gespeeld. Dus dat wordt een GTX260 die er straks in komt. Kan ik eindelijk eens zien hoe het eruit ziet op high. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rCk schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:23:
Ik ga morgen even mailen/bellen. Want ik heb de hoop met mijn HD4870 opgegeven, alle pogingen in mijn startpost hebben niet mogen baten, en nu ik met mijn 8800GTS 320 mb speel, heb ik al 30 uur zonder problemen gespeeld. Dus dat wordt een GTX260 die er straks in komt. Kan ik eindelijk eens zien hoe het eruit ziet op high. :P
Zelfs ik met mijn systeem kan niet eens alles op full draaien... dat zegt wel weer genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rCk schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:23:
Ja lijkt wel op een hele serie prima en minder goede 4870smaar je moet op jouw ervaring afgaan anders blijf je nergens . :+

Alhoewel ik tevreden ben met deze 4870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Wildfire, ik had het ook niet over op full draaien :).

En Gadjo23, ja klopt, zijn altijd wat betere en minder goede bij.. heb je ook met processoren, jammer. Maar ik hoop dat het goedkomt zodra ik er een gtx260 in geplaatst heb. Vind het jammer dat de enige keer ik ati geprobeerd heb, het meteen fout ging, maar goed, dat ligt niet aan ATI, overal zijn wel problemen. Dus ik ben ook niet anti-ati nu :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tstok
  • Laatst online: 10-02 22:07
w00tstok schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:20:
Ik heb ook een rare crash, ik heb hem nu 3 van de 3 keer gekregen, dus lijkt me niet dat het een eenmalig iets is. Had hem de eerste 2 keer op een illegale versie (Try before you buy), waardoor ik dacht dat het misschien om een beveiliging van Rockstar ging. Heb hem nu legaal gehaald en kreeg zojuist weer "het" beeld. Ik heb een screenshot:

Hier

Enig idee iemand? Heb al aantal fora doorgezocht, maar er zijn er nu teveel om allemaal stuk voor stuk door te lezen. Ik heb deze configuratie:

E8400 @3.2 Ghz
GeForce 8800GT (Overklokt)
180.60 drivers (heb net de 180.84 "GTA IV driver" gedownload, nog niet getest)
XP SP3
Vandaag heb ik mn GTA weer is laten testen, alleen met nieuwe drivers (Die 180.84 drivers "speciaal" voor GTA). Nu kreeg ik na 5 minuten weer precires hetzeflde beeld (Zie screenshot), waardoor mn systeem op slot ging, nu kreeg ik mn PC nog net naar mn desktop en kreeg ik deze error:

Hier

Hij geeft duidelijk een driver fout (lijkt mij), maar ik heb al vele verschillende drivers geprobeerd, allemaal zelfde resultaat :/ Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik heb ergens een überlijst gevonden van de foutmeldingen in GTA4 voor de PC. Zal ik hem hier quoten of in een textdocumentje frotten? Edit: bij nader inzien toch niet zo handig om te citeren, is best lang :P

http://www.megaupload.com/nl/?d=NT8WOYQJ

Voor de mensen die willen weten hoe het in elkaar steekt :)

[ Voor 40% gewijzigd door Jejking op 09-12-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

rCk schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:35:
Wildfire, ik had het ook niet over op full draaien :).

En Gadjo23, ja klopt, zijn altijd wat betere en minder goede bij.. heb je ook met processoren, jammer. Maar ik hoop dat het goedkomt zodra ik er een gtx260 in geplaatst heb. Vind het jammer dat de enige keer ik ati geprobeerd heb, het meteen fout ging, maar goed, dat ligt niet aan ATI, overal zijn wel problemen. Dus ik ben ook niet anti-ati nu :P.
9800gx2 ;) 40 frames average , alles op max :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
Jejking schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:24:
Ik heb ergens een überlijst gevonden van de foutmeldingen in GTA4 voor de PC. Zal ik hem hier quoten of in een textdocumentje frotten? Edit: bij nader inzien toch niet zo handig om te citeren, is best lang :P

http://www.megaupload.com/nl/?d=NT8WOYQJ

Voor de mensen die willen weten hoe het in elkaar steekt :)
Was ook al verwerkt in de FAQ ;) (Grand Theft Auto IV - FAQ)
Desalnietteplus een erg behulpzaam lijstje. Het heeft mij geholpen met een foutmelding op te lossen.

[ Voor 0% gewijzigd door Sigma2k8 op 09-12-2008 22:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verdorie, ff gemist. Excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De "GTA4" Geforce 180.84 drivers hebben het voor mij voorlopig gefixed, heb meerdere missies kunnen doen zonder de ZLIB20 error !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

ik de 8.12 Catalyst geinstalt, k d8 toch ff teste of GTA nu WEL gewoon blijft doen.

maar na 1 minuut kreeg ik dit al , crash naar desktop en de foutmelding weer:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/14458phpgqrEQq.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:15
hmm ik heb cat 8.12 geinstalleerd. Ik kan nu in een ritje maken zonder dat ie binnen 5 Min crashed
Hiervoor was cat 8.11 geinstalleerd.

Symtonen die ik had. Textures verdwenen en game hing niet veel later.
Screen freezed en in zat in een sound loop. Dit binnen ongeveer 5 minuten in een auto rijden.

Ik heb na de nieuwe drivers ook met de instellingen zitten spelen shadows op 0 gezet audio op stereo (ipv suround) View detail distance op 25 ipv 37. De benchmark floepte er nog steeds uit op het einde. Benchmark gedraait na circa een uur zonder crash gespeelt te hebben.

Ik heb het daarna nog 45 min zonder problemen kunnen spelen met de oude settings..

Geen 1 crash meer gehad totale speeltijd zon 2 uur schat ik. Heel vaag ben benieuwed of andere mensen iets merken met de nieuwe driver.

Pc is trouwens een Q9300 2.5 Gh 2 GB ram en een ATI3870.
Os = windowsXP sp2 (regedit zodat ie sp3 ziet)

Kan ook zijn er er nu iets anders gelegen hebben ( geen idee wat) voor de rest niks veranderd aan mijn pc.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Laatst online: 30-04 16:03
ok ik heb onder andere met de informatie in deze thread mijn hard crashes opgelost.

ik heb gedaan.
drivers geupdate naar 8.12 (eerst harde lock, en het beeld werd alleen nog grijze verticale strepen, alles gestop ook geluid)
bios update uitgevoert (met commando winflash -f -p 0 filename.002 om het te forceren ook P/N error. resultaat : geen strepen meer maar zwart beeld en de muziek ging door. alt tab stopte de muziek, nog een keer alt tab en de muziek ging weer verder, maar beeld bleef zwart.
een profile toegevoegd dat de gpu altijd op 750mhz laat werken (te lezen op pagina 3). resultaat: kan een flink tijdje spelen nu, en een crash brengt me weer terug in windows.

GTA4 werkt dus nog niet probleem loos nu maar het is waarschijnlijk een crash van de game nu en niet meer de videokaart/drivers.

saphire hd4870 512mb athlon64 x2 4600 @ 2,7ghz
2GB ram ddr 500mhz
nforce4-ultra DFI mobo.
windows XP sp3.
1680x1050@60mhz. alles medium voorlopig.

het vreemde is voor ik van alles ging veranderen heeft hij het 1 keer bijna 3 uur! gedaan zonder problemen, maar daarvoor en daarna deed blijf hij crashen binnen 10 minuten eigenlijk.

edit : door alles op low te zetten kan ik meestal een flink stuk langer spelen (paar uren meestal), maar dan moet ik dat wel doen VOOR ik in het hooft menu op start druk.

[ Voor 8% gewijzigd door Countess op 13-12-2008 01:05 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De gouden tip voor iedereen is 4GB RAM geheugen, daardoor draait het spel toch een pak vloeiender. Zeker nu het geheugen zo goedkoop is. Ik zie hierboven een Q9300 met Radeon 3870 en een Athlon X2 4600+ met Radeon 4870 met allebei 2GB, de zwakste schakel is het geheugen. Het is maar een tip natuurlijk :)

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Ook bij mij de bekende crash met een sapphire Ati4870 512Mb
Eerst 5 minuten spelen en daarna verticalen lijnen of blokjes en dan hangt de PC compleet.

Gister bios update gedaan (gedownload via sapphire website) en het spel draaide 30 minuten zonder te crashen! _/-\o_
Dank voor het uitzoeken, waarschijnlijk is hiermee ook mijn probleem opgelost. :*)

• BaatZ

BaatZ

Even geen ATI ellende nu, ik heb een ander probleem:

als ik de missie "babysitting" probeer te doen, vaar ik met de boot een eind weg, maar steeds op dezelfde plek (na de rotsen, vlak voordat je bij je radar target bent) crasht de game, ofwel met een RESC10 error of gewoon zomaar vastlopen. Iemand enig idee wat dat kan zijn ?
Asus EN8800GT (1gb)
intel core2 quad q9300
4gb ram
vista 32bit
asus P5kc mobo

• Scooper
  • Laatst online: 19:32
Wat ik nogal raar vind: Als je vanuit het menu benched, dan zie je na het benchen het overzicht van de score (die overigens per keer zwaar kan verschillen met zelfde setup, maar oke), vervolgens kun je alleen scrollen of escapen. Met escape verwacht je terug in het menu te komen, maar nee hoor. Er wordt een nieuwe game gestart, raar! Maar oke, je escaped weer uit die nieuwe game, veranderd wat instellingen en draait de bench opnieuw. Na het bekijken van de resultaten druk je weer op escape. Hij gaat weer laden en.... crash! Hij blijft dan gewoon hangen tijdens het laden van het nieuwe level (in mijn geval komt de just-in-time debugger van Visual Studio ertussen).

Erg vervelend dit, hebben meer mensen hier last van? Ik heb verder nog helemaal geen last van crashes gehad. Ook raar dat er meteen een nieuwe game wordt gestart na het benchen :(

E8400 @3,42
4GB
4870 1GB
XP

SRK35ZS-W

• TotalRoef
  • Laatst online: 23-12-2024
De nieuwe catalyst 8.12 is voor mij geen oplossing.
Ik krijg nog steeds een resc10 error, welke setting ik ook kies voor mijn graphics.
Vaak gebeurd t tijdens missies, tijdens multiplayer is het me nog niet gelukt om t zaakje vast te laten lopen.

Setup:

E8500 stock
4870 X2
4 GB Ram
Vista 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Na GTA IV gepatched te hebben met de nieuwe update, helaas nog steeds regelmatig (plm. eens per half uur) de RESC10 crash to desktop. En da's dan gewoon tijdens free roaming, dus niet tijdens missies. Ik kan ook niet echt specifieke in-game omstandigheden voor de geest halen die aan de RESC10-crashes voorafgaan, anders zou je daar nog rekening mee kunnen houden...

*zucht*

[ Voor 45% gewijzigd door Wildfire op 13-12-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 10:13
Heb dezelfde probleem met de Sapphire 4870 X2 2GB. Elke half uur een crash ook met de nieuwe patch.

Op site staat dat 4870 aanbevolen wordt maar als ik zo lees niet dus. Er moet door GTA4 veel gebeuren voor dat het echt goed werkt.

Ik sinds gisteren in bezit van deze game en heb special deze kaart gekocht je wordt beetje moe van al die problemen.

ps3 is veel makkelijker cd erin spelen maar. Jammer dat ik dat niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Evertt schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:20:
ps3 is veel makkelijker cd erin spelen maar. Jammer dat ik dat niet heb.
Dat is ook dé reden waarom consoles zo populair zijn. Een PC is nu éénmaal mogelijk in oneindig veel combinaties en 1 klein foutje in heel die brei van stuurprogramma's en software kan voor veel gedoe zorgen. Bij een PC is er nu éénmaal veel kans dat je zelf moet gaan zoeken naar een oplossing voor een probleem...

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 14-12-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
Plus de PS3/XBOX360 hebben hun eigen probleempjes ook wel hoor. Maar over het algemeen wel minder dan wat je hoort over de PC. Maar er zijn zoals Phuncz al zei, er bestaan miljoenen verschillende configuraties, en als de een wat minder loopt, kan dat inderdaad. Ik had er zelf ook last van met mijn HD4870 512, nu mijn oude 8800GTS 320 mb erin, en hij loopt vlekkeloos. Waarschijnlijk overigens vanaf morgen een andere kaart.. ligt eraan wat de retailer zegt na de kaart getest te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Geen echte crash, maar check toch even wat ik net voorhad met GTA IV na de recente update:
YellowOnline in "GTA 4 Performance Topic"
Pagina: 1 2 Laatste