Nieuwe Receiver + Enkele vragen

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is die 1909 zo goed dan ( wie heeft hem al vergeleken met de onkyo 606 en/of yamaha v663 )????
Volgens mij kreeg de 1909 niet zulke hele goede revieuws ?

ik ben ook op zoek naar een nieuwe reciever en die 1909 voor die prijs klinkt wel goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik woon in Amersfoort en heb een Ford Mondeo station en een Ford Focus Station ter beschikking :)
Als subdistributiepunt is er wel wat te regelen.

alleen nu nog de kleur...
Ik heb een zwarte Sony Bravia, een zwarte Monitor centre, een zilveren Kef HTS2005.2, een Popcorn A100 en MCE pc in aanbouw...... moeilijk moeilijk, wat een luxe probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Martijn schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:11:
Even een tussenstand.

Iedereen die gereageerd en bevestigd heeft:
  • Ultra 1909 black
  • Bart_Denon 1909 black
  • Jpjedi 3808A black
  • lithic 1909 black
  • Martijn 1909 black
  • M3rcury 1909 black
  • Entity 1909 black
  • C.H.E Clausen 1909 black
  • AUijtdehaag 1909 black
  • Ottovenaar 2809 black
  • Jeroen.H 2809 black
  • dCY 1909 silver
Degenen die mij nog niet ge-pm't hebben met hun gegevens / bevestiging.
  • fmakk 1909 black
  • Fugazy 1909 black
  • ransbal 1909 black
  • Robbert1978 2309 black
  • FeaR1986 2809 black
  • Apoca (model onbekend)
  • DopdeDouwer (model onbekend)
Zondag om 23:59 sluit de actie zoals iedereen weet, dus hopelijk heb ik dan alle gegevens ;).
doe mij ook in de lijst.. ik krijg het maar niet voor elkaar om een PM naar je te kunne sturen.. de hele optie is er niet eens bij mij in de my react.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

helemaal bovenaan in de taakbalk staat er myreact/bookmarks/dm/faqs/zoeken. Daar myreact aanklikken, dan in de dropdown menu voorkeuren. Daar staat Direct message :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

FikkieHo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:38:
helemaal bovenaan in de taakbalk staat er myreact/bookmarks/dm/faqs/zoeken. Daar myreact aanklikken, dan in de dropdown menu voorkeuren. Daar staat Direct message :)
Thanks.. ik zat maar naar Private messages te zoeken.. of iet met email..
Direct messages .. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Als het zo doorgaat zitten we op 20 stuks tegen morgenavond.

Ik heb de smaak te pakken en heb zo goed als akkoord voor een speakerset van KeF (IQ90, Q60C, IQ3, PSW2500) voor een mooi prijsje. Moet nog wel bevestigd worden maandag.

Aangezien we in Belgie gaan wonen in April gaan we over op Canal digitaal zodat we Nederlandse zenders hebben. Iemand nog tips voor een decoder met HDMI uit? (HD pakket heeft verder nog weinig nut volgens mij als ik het zenderaanbod zo eens zie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de enige met HDMI uit de humax 5000c en die is dan gelijk ook HD.
prijs ligt rond de 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jpjedi schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:58:
Aangezien we in Belgie gaan wonen in April gaan we over op Canal digitaal zodat we Nederlandse zenders hebben. Iemand nog tips voor een decoder met HDMI uit? (HD pakket heeft verder nog weinig nut volgens mij als ik het zenderaanbod zo eens zie.)
Dreambox DM800HD :) Die ga ik ook nemen zodra het wat buiten wat warmer en aangenamer is om de schotel te installeren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.H
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 11:38
Weet niet of die te gebruiken is voor Canal Digitaal, je moet denk ik kijken naar een digitale sateliet ontvanger. Kijk eens naar de Topfield ontvangers, vanaf de 7000 serie hebben deze HDMI uitgangen. Ook zijn er Humax ontvangers, prijzen beginnen bij beide vanaf €260,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:14
hier een link naar de een Duitse test (als het ditmaal mag van de moderator)

http://www.areadvd.de/hardware/2009/denon_avr1909.shtml
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:58:
is die 1909 zo goed dan ( wie heeft hem al vergeleken met de onkyo 606 en/of yamaha v663 )????
Volgens mij kreeg de 1909 niet zulke hele goede revieuws ?

ik ben ook op zoek naar een nieuwe reciever en die 1909 voor die prijs klinkt wel goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Dreambox heeft geen HDMI volgens de website. Die topfield had ik al eens voorbij zien komen. Humax zal ik ook eens opzoeken.

Wat een vreemde merken allemaal zeg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13
Nog even over de prijzen,

1909 ongeveer 410
2309 ongeveer 600
2809 ongeveer 870
3808a ongeveer 1250

kloppen deze benaderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Trubo schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:07:
Nog even over de prijzen,

1909 ongeveer 410
2309 ongeveer 600
2809 ongeveer 870
3808a ongeveer 1250

kloppen deze benaderingen?
Dit was de eerste opgave van AV:
Jpjedi in "Nieuwe Receiver + Enkele vragen"

Daarna heeft Martijn nog wat prijzen opgevraagd en gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:37:
[...]

Ik heb nu een voorstel gemaild van 10x 1909, 2x 2809 en 1x 3808 voor 6900 euro, misschien happen ze ;).

Dan zou de prijs doorgerekend als volgt zijn:

1909 --> 400,20
2809 --> 843,12
3808 --> 1211,38
Dit was de laatste prijsopgave die Martijn heeft gekregen, dacht ik. Maar de definitieve prijs is pas bekend als alle deelnemers bekend zijn met hun wensen . Ook moet er misschien nog gekeken worden naar het vervoer omdat er wat meer deelnemers gekomen zijn dan in eerste instantie :P Dus nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
Ok, dan heb ik mijn keuze gemaakt.

Martijn heeft van mij een PM ontvangen voor een 1909 black.

Ben benieuwd naar hoe het nu verder gaat met vervoer en eventuele afhaal plaatsen. Zelf kom ik uit de buurt van Amsterdam. Ik wacht geduldig af en zie de informatie vanzelf verschijnen :)

edit: mocht ik enige vorm van hulp kunnen bieden in ophalen Duitsland of distribueren rond Amsterdam, geen probleem rond het weekend

[ Voor 19% gewijzigd door Trubo op 01-02-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Trubo schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:23:
Ok, dan heb ik mijn keuze gemaakt.

Martijn heeft van mij een PM ontvangen voor een 1909 black.

Ben benieuwd naar hoe het nu verder gaat met vervoer en eventuele afhaal plaatsen. Zelf kom ik uit de buurt van Amsterdam. Ik wacht geduldig af en zie de informatie vanzelf verschijnen :)

edit: mocht ik enige vorm van hulp kunnen bieden in ophalen Duitsland of distribueren rond Amsterdam, geen probleem rond het weekend
Ik heb er opzich wel oren naar ook een 1909, maar als ik zo eens rondlees is het niet de makkelijkste om in te stellen? Ik weet niet of er een NL manual bij zit? of deze ergens op internet staat ofzo?
Als je nu mee wilt doen..moet je dan alleen een PM sturen? Of nog wat mailen? En hoe word de betaling dan geregeld?

@ Hieronder: Thnx, ga er even snel uurtje over nadenken

[ Voor 3% gewijzigd door Only op 01-02-2009 18:53 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Only schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:39:
[...]

Ik heb er opzich wel oren naar ook een 1909, maar als ik zo eens rondlees is het niet de makkelijkste om in te stellen? Ik weet niet of er een NL manual bij zit? of deze ergens op internet staat ofzo?
Als je nu mee wilt doen..moet je dan alleen een PM sturen? Of nog wat mailen? En hoe word de betaling dan geregeld?
- Ik denk niet dat je direct problemen zal hebben met het instellen van de receiver, dit kan de 1909 namelijk zelf doen d.m.v. een 'auto setup'
- Er staat zowiezo hier een Engelstalige handleiding. (Met een beetje MAVO engels wel te begrijpen) Kans dat er een handleiding bij zit in meerdere talen is erg groot!
- Als je serieus interesse hebt kan je een PM sturen naar Martijn (zie eerdere berichten in dit topic).
- Betaling wordt geregeld als we eerst een prijsafspraak hebben met AV.

Gr. Bart

PS; Wil je niet onder druk zetten maar vanavond om 23:59 sluit de inschrijving.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart_Denon op 01-02-2009 18:55 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooi die inkoopacties :)

De Denon 1909 is zo te zien erg populair, maar die heeft helaas voor mij een HDMI-aansluiting te weinig.

@Martijn: Zou je kunnen vragen wat de prijs is van een Onkyo TX-SR606 als je die er ook nog bij zou doen? De prijzen van Onkyo zijn volgens mij in Duitsland ongeveer gelijk, maar je weet maar nooit natuurlijk. Ik heb de shop zelf al gemaild wat uberhaupt de prijs is, maar heb nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Laatst online: 22:32
Only schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:39:
[...]

De manual is Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans, Nederlands en Zweeds... inéén.

De 1909 is zeer gemakkelijk automatisch in te stellen. En als elk ander apparaat moet je even spelen met de instellingen voordat alles zo staat als je het wilt hebben.

Voor alle Denon kopers hier; lees dit gebruikersforum, of op zijn minst de startpost eens door. Dit is de heilige graal over de receiver en de instellingen of functies.
Degenen die niet voor de 1909 gaan, kunnen hier ook even zoeken naar het topic over hun model.

[ Voor 22% gewijzigd door FrenzyFreak op 01-02-2009 19:13 . Reden: Link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan wordt het tijd om het wel te weten niet waar? :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:25

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Ik twijfel ook nog steeds over of ik nu de Denon 2309 of de Denon 2809 moet gaan halen.

Nu had ik eerst even een vraag over of mijn speakers de Denon 2809 wel gaan trekken, want anders is de keuze helemaal snel gemaakt.
Op mijn speakers staat dat deze 140/250 Watt zijn. Dus maximaal 250 Watt, maar 140 Watt rms. Dit zijn trouwens mijn zuilen, de boekenplankspeakers zijn 120 Watt rms.
Nu output de Denon 2809 150 Watt per kanaal. Kan dit kwaad aangezien deze waarde hoger is dan mijn speakers "standaard" aan kunnen?
Al lees ik nu dat het 150 Watt is als je maar één kanaal aansluit, het is 112 Watt als je 5 speakers aansluit... Maar nog lijkt me dat een beetje krap of maakt dat dus niets uit?

En even nog een vraag over de inkoopactie:
Het hele gedoetje gaat door en er staan straks 20 Denon receivers bij iemand in de kamer.
Moeten we die dan op komen halen of worden ze verstuurd of hoe?
En ik neem aan dat er toch wel een factuur/bon bij zit?

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 01-02-2009 20:01 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
FeaR1986 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:59:
Ik twijfel ook nog steeds over of ik nu de Denon 2309 of de Denon 2809 moet gaan halen.

Nu had ik eerst even een vraag over of mijn speakers de Denon 2809 wel gaan trekken, want anders is de keuze helemaal snel gemaakt.
Op mijn speakers staat dat deze 140/250 Watt zijn. Dus maximaal 250 Watt, maar 140 Watt rms. Dit zijn trouwens mijn zuilen, de boekenplankspeakers zijn 120 Watt rms.
Nu output de Denon 2809 150 Watt per kanaal. Kan dit kwaad aangezien deze waarde hoger is dan mijn speakers "standaard" aan kunnen?
Al lees ik nu dat het 150 Watt is als je maar één kanaal aansluit, het is 112 Watt als je 5 speakers aansluit... Maar nog lijkt me dat een beetje krap of maakt dat dus niets uit?

En even nog een vraag over de inkoopactie:
Het hele gedoetje gaat door en er staan straks 20 Denon receivers bij iemand in de kamer.
Moeten we die dan op komen halen of worden ze verstuurd of hoe?
En ik neem aan dat er toch wel een factuur/bon bij zit?
Als je 8 Ohm speakers hebt kan het zowiezo want de 2809 heeft op 8 Ohm 7 x 115 Watt.
Ik denk dat het mooiste is om af te spreken op een centrale plek in Nederland (bv. bij een station in de buurt)
Denk alleen wel dat deze afspraak (plaats en tijd) alleen via de PM moet lopen ivm met de veiligheid of diefstal. Als we 1 bon 20x kopiëren dan heeft ieder er 1.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Bart_Denon schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:15:
[...]Als je 8 Ohm speakers hebt kan het zowiezo want de 2809 heeft op 8 Ohm 7 x 115 Watt.
De speakers zijn inderdaad 4-8 Ohm.
Dat stelt met toch weer gerust.
Ik had eerst een Onkyo met 160 Watt per kanaal, maar dat was 6 Ohm.
Dus daar kon ik niet echt op afgaan...

Sorry, ben echt een noob op het audiogebied als het om bovenstaande termen gaat :$

Al komen er in het loop van het jaar ook nieuwe speakers, want kan een Denon het toch niet aandoen om aan een Magnat set gehangen te worden. Dus die worden vervangen voor KEF, Klipsch of JBL. B&W niet aangezien ik daar de liquide middelen niet voor heb: ik wil namelijk vier zuilen in plaats van twee zuilen en twee boekenplankspeakers. Dus dat gaat een duur grapje worden...

Dan wordt het voor mij toch een Denon 2809.
Puur omdat ik die voor dat geld niet kan laten liggen en dat ik denk dat ik spijt ga krijgen als ik de Denon 2309 haal...
Bart_Denon schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:15:
[...]Ik denk dat het mooiste is om af te spreken op een centrale plek in Nederland (bv. bij een station in de buurt)
Denk alleen wel dat deze afspraak (plaats en tijd) alleen via de PM moet lopen ivm met de veiligheid of diefstal. Als we 1 bon 20x kopiëren dan heeft ieder er 1.
Wel strak zo'n bon met een stuk of twintig Denon receivers erop en dan ook nog met de Denon 1909 als "laagste" model >:)
Maar om nu elke Denon appart af te rekenen om ieder een bon te hebben is ook zowat...

Afspreken zou ook wel gezellig zijn.
Lijkt me wel leuk om de mensen te zien met wie dit topic gedeeld is...

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 01-02-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Zo, ik meld me weer even, 3 uur en een beetje voor sluiting ;).

Aangemeld en bevestigd via PM:
  • Ultra 1909 black
  • Bart_Denon 1909 black
  • dCY 1909 silver
  • Jpjedi 3808A black
  • Fugazy 1909 black
  • lithic 1909 black
  • Martijn 1909 black
  • ransbal 1909 silver
  • M3rcury 1909 black
  • Entity 1909 black
  • C.H.E Clausen 1909 black
  • AUijtdehaag 1909 black
  • Ottovenaar 2809 black
  • Jeroen.H 2809 black
  • Excellento 1909 black
  • sirj 2809 black
  • maxx24 1909 black
  • Pewwy 1909 black
  • Trubo 1909 black
  • Rotaderp29 1909 silver
  • FeaR1986 2809 black
Aangemeld maar nog niet bevestigd via PM:
  • fmakk 1909 black
  • Robbert1978 2309 black
  • DopdeDouwer model onbekend
De bevestigde aantallen zijn dus nu als volgt:
  • 1909: 16x
  • 2809: 4x
  • 3808A: 1x
Aub, iedereen kijk voor de zekerheid een keer na of je model / kleur klopt ;). Verder ga ik morgen dus in overleg met AV om te proberen of we het nog wat goedkoper kunnen doen ;). Ook ga ik dan voorstellen om wel 20 bonnen te krijgen, vanwege garantie. Of dat lukt is twee, maargoed, 20 copietjes zijn snel gemaakt.

Verder moeten we vanaf morgen ook even gaan praten over logistiek. Mijn auto vind 20 receivers niet leuk geloof ik, maar daar komen we wel uit. Wellicht komen daar nog wat kosten voor als mensen flink moeten rijden, maar dat kan nooit veel zijn. Communicatie gaat vanaf morgen in ieder geval via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Klein puntje, 20 bonnen lijkt me echt te zot. Deal is juist interessant als av 1 administratieve handeling hoeft te verrichten dunkt me. Moeten we niet met lastige vragen komen vind ik. Just my 2 cents. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Martijn schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:38:

Verder moeten we vanaf morgen ook even gaan praten over logistiek. Mijn auto vind 20 receivers niet leuk geloof ik, maar daar komen we wel uit. Wellicht komen daar nog wat kosten voor als mensen flink moeten rijden, maar dat kan nooit veel zijn. Communicatie gaat vanaf morgen in ieder geval via de mail.
Als ze pas half maart komen wil ik wel heen en weer rijden, auto kost niks omdat ik hem gewonnen heb met een prijsvraag. Mensen uit zuid-holland kunnen hem hier in delf halen, en ik wil eventueel ook wel naar zeewolde rijden (wonen mijn ouders).

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Viel me trouwens in mijn receiver-zoektocht nog wel op dat alle merken in de hogere segmenten de knoppen op het front-display verbergen achter een mooi klepje. Alleen wel lullig dat achter dat klepje ook nog een optische ingang zit, die je dus eigenlijk nooit kan gebruiken aangezien dat klepje dan zo lelijk open staat 8)7
Martijn schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:38:Ook ga ik dan voorstellen om wel 20 bonnen te krijgen, vanwege garantie. Of dat lukt is twee, maargoed, 20 copietjes zijn snel gemaakt.
Typisch dat je maar 20 bonnen wilt terwijl je 21 namen in je lijstje heb staan :P

Vraag me af of er nog veel aan de prijs gedaan wordt aangezien we in totaal dus 21 receivers bestellen met een minimale stuk-waarde van €400,- :)
Jpjedi schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:23:
Klein puntje, 20 bonnen lijkt me echt te zot. Deal is juist interessant als av 1 administratieve handeling hoeft te verrichten dunkt me. Moeten we niet met lastige vragen komen vind ik. Just my 2 cents. :)
Nee heb je, klap voor je kop kan je krijgen :9
Maar zonder gekheid: vragen kan altijd.
Neem aan dat ze wel snappen dat het niet handig is voor de afnemers als er 21 receivers op één bon staan..

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 01-02-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury, ik woon zelf in den haag, zou wel mooi zijn als je er een paar kan meenemen voor de mensen uit zuid-holland!

p.s wanneer zal er dan geleverd/opgehaald moeten worden ??
lijkt me dat dat eerder is dan half maart ?

Ik kan anders ook wel ff heen en weer richting duitsland om de spullen voor de mensen uit zuid holland te halen ( alle autokosten van de baas, alleen zelf een dagje bezig...)

je kan ook wel met mij meerijden mercury 8)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:31:
M3rcury, ik woon zelf in den haag, zou wel mooi zijn als je er een paar kan meenemen voor de mensen uit zuid-holland!

p.s wanneer zal er dan geleverd/opgehaald moeten worden ??
lijkt me dat dat eerder is dan half maart ?

Ik kan anders ook wel ff heen en weer richting duitsland om de spullen voor de mensen uit zuid holland te halen.
Ik heb sowieso vervoer tot martijn (mits plaats in zijn profiel klopt) omdat een vriend van mij, mij wel heen en weer wilt brengen (ook geen benzinekosten ed.) dus dat is sowieso geen probleem.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ik woon in Eindhoven, dus Zuidelijk NL is al covered. Daarbij kom ik voor m'n werk ook nog wel redelijk wat in Rotterdam. Maargoed, Logistiek ga ik een beetje in kaart brengen en dan na morgen gaan we dat met ze allen plannen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Ik heb maar een 207je, ligt er aan hoe de logitstiek gaat worden, ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Oscar Mopperkont schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:57:
Mooi die inkoopacties :)

De Denon 1909 is zo te zien erg populair, maar die heeft helaas voor mij een HDMI-aansluiting te weinig.

@Martijn: Zou je kunnen vragen wat de prijs is van een Onkyo TX-SR606 als je die er ook nog bij zou doen? De prijzen van Onkyo zijn volgens mij in Duitsland ongeveer gelijk, maar je weet maar nooit natuurlijk. Ik heb de shop zelf al gemaild wat uberhaupt de prijs is, maar heb nog geen reactie gehad.
Waarom zou je die in Duitsland halen als die hier voor rond de 400 euro te koop is. Actie is opgestart omdat de Denons hier zo achterlijk hoog geprijsd zijn, itt Duitsland en UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
Wie kan er wat vertellen over de impedantie?

Ik zal de 1909 in de tv-kamer gebruiken icm met een Kef KHT2005.2, 5.1 set (eitjes + sub) en in de zit-kamer icm met een set Chario Syntar T100 towers.

De Kef eitjes hebben een impedantie van 8 Ohm, dus geen probleem. De Chario's zijn daarentegen 4 Ohm.

Denon zegt dat de aangesloten luidspreker een impedantie niveau mogen hebben van 6-16 Ohm. Zulke hoge waarden heb ik nog nooit gezien, maar kan ik problemen verwachten met een lager dan aanbevolen impedantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan evt ook wel een ritje maken.
Ben in het bezit van een peugot expert, dus kan er wel aardig wat in kwijt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
ransbal schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:23:
Wie kan er wat vertellen over de impedantie?

Ik zal de 1909 in de tv-kamer gebruiken icm met een Kef KHT2005.2, 5.1 set (eitjes + sub) en in de zit-kamer icm met een set Chario Syntar T100 towers.

De Kef eitjes hebben een impedantie van 8 Ohm, dus geen probleem. De Chario's zijn daarentegen 4 Ohm.

Denon zegt dat de aangesloten luidspreker een impedantie niveau mogen hebben van 6-16 Ohm. Zulke hoge waarden heb ik nog nooit gezien, maar kan ik problemen verwachten met een lager dan aanbevolen impedantie?
http://www.dvdforum.nl/fo...e1ae5416985bd48f89bcf3da8

Iemand met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
thanx, spelen op 4 Ohm is dus geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is bijna zover. Ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is van de actie, zowel wat betreft het bedrag en de logistiek (ik kan ook nog steed rijden en kom uit Leiden) als wat betreft het uiteindelijke bedrag. Al ben ik erg tevreden met de 400 euro waarvoor de 1909 nu weggaat.
Wat betreft de bonnen, het lijkt me ok geen probleem toch om een gekopieerde bon te hebben waar alles opstaat of zien jullie dan wel beren op de weg? Ik zou het zelf als bedrijf zijnde ook fijner vinden om alles op 1 bon te zetten, scheelt een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:31:
Nou het is bijna zover. Ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is van de actie, zowel wat betreft het bedrag en de logistiek (ik kan ook nog steed rijden en kom uit Leiden) als wat betreft het uiteindelijke bedrag. Al ben ik erg tevreden met de 400 euro waarvoor de 1909 nu weggaat.
Wat betreft de bonnen, het lijkt me ok geen probleem toch om een gekopieerde bon te hebben waar alles opstaat of zien jullie dan wel beren op de weg? Ik zou het zelf als bedrijf zijnde ook fijner vinden om alles op 1 bon te zetten, scheelt een hoop gedoe.
Die 400 is natuurlijk niet zeker. AV heeft meerdere bedragen genoemd. Ik kreeg een prijs van 469! Dus ik denk dat je nu niet blind op 400 af moet gaan. Het zal echt +/- 400 zijn. Maja...eerst maar afwachten wat AV gaat/kan doen met deze aantallen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
En bij deze verklaar ik de actie voor gesloten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Denon schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:53:
[...]

Die 400 is natuurlijk niet zeker. AV heeft meerdere bedragen genoemd. Ik kreeg een prijs van 469! Dus ik denk dat je nu niet blind op 400 af moet gaan. Het zal echt +/- 400 zijn. Maja...eerst maar afwachten wat AV gaat/kan doen met deze aantallen :+ .
Klopt, ze hebben idd meerdere prijzen genoemd, maar het lijkt me erg stug als ze ineens de prijs gaan verhogen omdat er meer worden afgenomen dan bij eerdere prijsopgaves :P Uiteraard hangt een en ander nog af van eventuele bijkomende transportkosten. Maar goed we horen het wel van onze coördinator Martijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Inderdaad.... Ben erg benieuwd!

Iemand nog een Denon 1907 overkopen :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
FeaR1986 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:31:

[...]

Nee heb je, klap voor je kop kan je krijgen :9
Maar zonder gekheid: vragen kan altijd.
Neem aan dat ze wel snappen dat het niet handig is voor de afnemers als er 21 receivers op één bon staan..
AUW :9

Maar mijn punt is meer... je benadert de leverancier voor 1 gesloten deal..daarom kan hij voordeel bieden. Je weet zijn prijsopbouw niet en ik heb geen zin om 10 euro voor een bonnetje te betalen. Scherpe deal is scherpe deal.

Zo werkt het tenminste bij mij in de groothandel. Offertes met scherpe prijzen vermelden: "Prijs gebaseerd op gesloten order en afname."

Maar goed. dit is te ondervangen door de prijs af te spreken en dan om bonnen te vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Martijn. Nou ben benieuwd wat ze gaan zeggen op je mail. hoe denk je (wij) het te gaan doen met de logistiek? Ik vermoed namelijk dat er geen 22 receivers in jou auto gaan passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Enig informatie over de offerte?

Ik bedoel, wat wordt de uiteindelijke prijs ALS ze ermee akkoord gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo snel zijn ze waarschijnlijk niet.....wacht gewoon rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
dCY schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:56:
Enig informatie over de offerte?

Ik bedoel, wat wordt de uiteindelijke prijs ALS ze ermee akkoord gaan?
Come on he..het is 11:00. Laat die mensen eerst hun koffie zet apparaat aanslingeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is gewoon enthausiast, ben ik ook natuurlijk :P maar vooruit 1 kopje koffie moet er nog wel afkunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:14:
Hij is gewoon enthausiast, ben ik ook natuurlijk :P maar vooruit 1 kopje koffie moet er nog wel afkunnen ;)
Tis ook maandag, waarschijnlijk verwerken ze eerst alle bestellingen, en gaan ze de mailtjes die van het weekend binnen zijn gekomen eerst beantwoorden. En ik neem aan dat dat in chronoligische volgorde gaat.

Bovendien zouden ze eventueel met de importeur kunnen bellen of zij als winkel ook MEER korting kunnen krijgen, omdat ze er nu 20+ afnemen, zodat zij er ook wat meer aan overhouden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het hopen dat ze dat doen :P is voor iedereen dan tenslotte gunstiger ;) Ik heb trouwens ook geen haast hoor we horen het vanzelf wel ben gewoon benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Prijzen zijn bekend, iedereen heeft een mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dus meteen een vraag :P is het de bedoeling dat de "blauwen" op het kaartje dan hun receiver ophalen bij 1 van de "groenen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:24:
En dus meteen een vraag :P is het de bedoeling dat de "blauwen" op het kaartje dan hun receiver ophalen bij 1 van de "groenen"?
Als iemand van blauwen mee gaat met halen, dan heb je wellicht al de helft van de problemen opgelost ;). Maargoed, dit wordt erg off topic, doe maar via mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje nog..in de specs van de 1909 staat 1080p upscaling...maar ik lees nu dat dat niet voor HDMI sources geld ? alleen voor analoge sources?
of heb ik dat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:42:
ff een vraagje nog..in de specs van de 1909 staat 1080p upscaling...maar ik lees nu dat dat niet voor HDMI sources geld ? alleen voor analoge sources?
of heb ik dat fout.
Kom je daar niet wat laat mee? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:29

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:42:
of heb ik dat fout.
Voor zover ik kan zien doet de Denon niks met HDMI inputsignalen, die gaan 'untouched' door naar de HDMI output. Dus ja, alleen analoge inputs kan de Denon upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat maakt het uit ?
die reciever blijft top.....tevens betaal je voor een reciever die wel HDMI kan upscalen dik 1200

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Inderdaad, als je receiver het niet doet, dan doet je TV het wel. Sowieso zal de upscaler in de TV van vergelijkbare kwaliteit zijn in deze prijsklasse en zal het daarom ook wel niet in de 1909 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Martijn schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:16:
Prijzen zijn bekend, iedereen heeft een mail ontvangen.
Wat is de prijs geworden? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
PK schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:27:
[...]

Wat is de prijs geworden? :? :X
Heb je iets besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK

PK

Nee, anders had ik wel een mail gekregen. Gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
PK schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:40:
[...]

Nee, anders had ik wel een mail gekregen. Gewoon nieuwsgierig.
ah ok. Dacht dat je misschien "vergeten" was op de lijst ofzo.

Prijzen zijn leuk geworden dankzij een goede onderhandeling van Martijn:

AV-1909 --> 400 euro
AV-2809 --> 838 euro
AV-3808A --> 1198 euro

Scheelt geen bergen maar dat kan ook niet als je bij een van de goedkoopste aanbieders koopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK

PK

Jpjedi schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:45:
[...]

ah ok. Dacht dat je misschien "vergeten" was op de lijst ofzo.

Prijzen zijn leuk geworden dankzij een goede onderhandeling van Martijn:

AV-1909 --> 400 euro
AV-2809 --> 838 euro
AV-3808A --> 1198 euro

Scheelt geen bergen maar dat kan ook niet als je bij een van de goedkoopste aanbieders koopt. :)
Thanks, mooie prijzen, goed gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
FikkieHo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:17:
Als je mijn 40 post eerder hebt gelezen, wist je dat ik in dusseldorf bij saturn 1tje ging halen.. Ik heb toendertijd ook de stappen gepost om er 1 te reserveren voor 550 euro. Het gaat hier enkel om de 2309.

En dat was voor de tijd toen jullie zo'n actie gingen doen :)
Heb je al wat gehoord. Ik heb nl nog steeds geen reactie ontvangen. Begin al bijna spijt te krijgen dat ik niet aan de inkoopactie heb meegedaan |:(

Anywho... zie het aan het einde van de maand wel. Kan alsnog ergens in Willich terecht als Saturn niet meewerkt. Aanbieding staat inmiddels niet niet meer op de site dus vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Nop, ik heb ook niks gekregen.. Hij zou me bericht geven, maar heeft nog niks gestuurd...
Nou ja, maybe komt er ergens anders ook wel voor die prijs.. Dus.. Zolang je geen haast hebt, dan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Jpjedi schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:45:
[...]AV-1909 --> 400 euro
AV-2809 --> 838 euro
AV-3808A --> 1198 euro

Ik had van Martijn nog vernomen dat er nog twee extra deelnemers waren die een Denon 1909 en een Denon 2309 hadden besteld. De prijs van de Denon 2309 is mij echter ook niet bekend, maar deze zal om en nabij de €600,- liggen.

Die Denon 3808A van jou scheelt inderdaad "maar" €100,- met de goedkoopste andere Duitse aanbieder (volgens de Duitse kieskeurig).
Maar de Denon 2809 scheelt meer dan €150,- en dat is ook niet mals natuurlijk.
De Denon 1909 scheelt €63,-.

Maar het scheelt vooral dat we niet allemaal naar Duitsland hoeven te rijden.
Voor mij is Eindhoven in ieder geval een stuk dichterbij dan de Duitse grens.

Maar je moet eigenlijk kijken naar wat je apparaatje in Nederland kost, dan zijn de prijzen pas echt leuk! Die 3808 is ruim €1750,- en de 2809 net geen €1300,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Duh, de 2309 is hier voor 800.. Rare volk, die Nederlanders.. of duitsers..

Misschien kan Simplicaty nog net meedoen met de actie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:10:
[...]

Ik had van Martijn nog vernomen dat er nog twee extra deelnemers waren die een Denon 1909 en een Denon 2309 hadden besteld. De prijs van de Denon 2309 is mij echter ook niet bekend, maar deze zal om en nabij de €600,- liggen.

Die Denon 3808A van jou scheelt inderdaad "maar" €100,- met de goedkoopste andere Duitse aanbieder (volgens de Duitse kieskeurig).
Maar de Denon 2809 scheelt meer dan €150,- en dat is ook niet mals natuurlijk.

Maar je moet eigenlijk kijken naar wat je apparaatje in Nederland kost, dan zijn de prijzen pas echt leuk! Die 3808 is ruim €1750,- en de 2809 net geen €1300,- :P
Misschien een stomme vraag, maar wat is de duitse kieskeurig?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
FeaR1986 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:10:
[...]

Het grappige is dat die 1909 hier een adviesprijs heeft van 699,-. Belachelijke verschillen zo, en dan te bedenken dat ik er bijna één had gekocht in de winkel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
M3rcury schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:31:
[...]Misschien een stomme vraag, maar wat is de duitse kieskeurig?
www.guenstiger.de :)

Werkt in principe hetzelfde als kieskeurig als het gaat om prijsvergelijk.
Maar veelal heeft deze Duitse variant ook de prijzen van Ebay-shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Gaan we dit topic nu omdopen in een Denon advies en hulp topic??
We hebben straks genoeg mensen hier met verschillende visies en kennis van hun Denon. Lekker ouwehoeren over onze nieuwe aanwinst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Dat kan, we kunnen het de Denon discussie en ervaringen topic noemen :) Moet er wel iemand een opening maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
FikkieHo schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:24:
Duh, de 2309 is hier voor 800.. Rare volk, die Nederlanders.. of duitsers..

Misschien kan Simplicaty nog net meedoen met de actie..
Tokkin 2 me :(

Heb een jaar een Onkyo 605 in de doos gehad, die ik heb verkocht omdat ik toch een receiver met netwerk- en ipod functionaliteit wilde. De netwerkmodellen van Onkyo, Denon en Yamaha zijn me toch iets te prijzig, vandaar dat ik op de Denon kwam (waar ik al liefheber van was), die ook netwerk ipod docks heeft.

Heb er dus niet zoon haast mee, en kijk aan het eind van de maand wel of ik een goede combideal kan maken van de (waarschijnlijk toch) 1909 met ASD-3W of N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

I'm sorry :/

Maar de 2309, komt online in duitsland voor 630 euro.. Dus zal neit lang duren voordat ze onder de 600 komt..

[ Voor 93% gewijzigd door FikkieHo op 05-02-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Lijkt me leuk een Denon topic. Ideaal om samen alles bij elkaar te sprokkelen voor een uitgebreide OP. Bijvoorbeeld een vergelijkingstabel met de huidige modellen, firmware links, etc...

Kunnen we ook lekker discussieren over het opzetten van onze apparaten want de meesten zullen wel tegen kleine dingetjes aanlopen na het uitpakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zal mij zeker wel gebeuren, het is tijden geleden dat ik een versterker heb aangesloten dus zal wel weer ff puzzelen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Dat is ook iets typerend Nederlands; Eerst lopen kloten en als het niet lukt de gebruiksaanwijzing erbij pakken.
Toen ik mijn 1907 voor het eerst aan wilde zetten had ik nog niet gezien dat er twee schakelaars op zaten. 1 hoofdstroom schakelaar en een aan/uit-standby schakelaar. 7(8)7 (lekker dom!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Bart_Denon schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:27:
Dat is ook iets typerend Nederlands; Eerst lopen kloten en als het niet lukt de gebruiksaanwijzing erbij pakken.
Toen ik mijn 1907 voor het eerst aan wilde zetten had ik nog niet gezien dat er twee schakelaars op zaten. 1 hoofdstroom schakelaar en een aan/uit-standby schakelaar. 7(8)7 (lekker dom!!)
ken het..doe ook altijd "reverse engineering" :X

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Jpjedi schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:35:
[...]ken het..doe ook altijd "reverse engineering" :X

:P
Maar dat is toch typisch iets voor mannen :)

Van bijna alle apparaten zitten bij mij de boekjes ook nog mooi in het plastic.
Want dingen als een PS3, XBox 360, DVD-speler en tv aansluiten is gewoon niet zo moeilijk.
Receivers zijn dan wel weer het toppunt. Helemaal omdat die ingangen allemaal een naam hebben die negen van de tien keer niet overeenkomt. Zo is de toslink veelal "tv" genoemd terwijl mijn tv toch echt digital coax uit heeft.... Gelukkig kan je in de menu's wel alles aanpassen, dus dat het echt volgens de knoppen op de remote werkt. Iets wat bij mijn recente Sony dus niet zit. Enige wat daar klopt is de dvd. Maar zo zit de tv op de AUX-in en de PS3 op Video 2 8)7

De Onkyo 806 die ik had, kon ook kanalen toewijzen. Zo zat mijn PS3 op exit 2, maar via de GUI had ik deze gewoon aan de Game-knop gekoppeld op de remote.

Overigens denk ik dat mijn Denon 2809 manual ook in de verpakking zal blijven: heb de helft (die ik ga gebruiken) al doorgelezen via de online manual :9

Edit:
Denk dat het Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen-topic in de HK ook wel flink wat Denon xx09 -foto's te verwerken zal krijgen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 05-02-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Bedoel je show je HC set topic? Daar staan al aardig wat Denon's in :P

Maar het gaat vooral om de speakertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Dat wordt mijn nieuwe zoektocht.. een mooie 5.1 speakerset (geen 7.1, daar heb ik echt geen plek voor).
Met een "volle warme Bass" active subwoofer erbij zittend. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
dCY schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:11:
Dat wordt mijn nieuwe zoektocht.. een mooie 5.1 speakerset (geen 7.1, daar heb ik echt geen plek voor).
Met een "volle warme Bass" active subwoofer erbij zittend. :*)
ik heb gister deze set besteld. :9

Kef :9~
2x IQ90
2x IQ30
1x IQ60c
1x PSW2500

Kreeg hem aangeboden van Sassen voor 1950 compleet. Echter die knakker belde net nadat ik em bij iear voor iets meer heb besteld. Maar die reageerde lekker snel en ik weet dat ik daar service krijg. Dus kan er niet rouwig om zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je niet een inkoopactie voor speakers op moeten zetten? ;)
Wel mooie set _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Jpjedi schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:27:
[...]

ik heb gister deze set besteld. :9

2x IQ90
2x IQ30
1x IQ60c
1x PSW2500

Kreeg hem aangeboden van Sassen voor 1950 compleet. Echter die knakker belde net nadat ik em bij iear voor iets meer heb besteld. Maar die reageerde lekker snel en ik weet dat ik daar service krijg. Dus kan er niet rouwig om zijn. :)
woaahh.. dat gaat boven mijn budget.!!
Misschien wel leuk om erbij te geven dan het budget rond de 300 eur bedraagt. lol

zoiets als: http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=379624

[ Voor 5% gewijzigd door dCY op 05-02-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat je eerst binnen hebt, de speakers of de Denon :P
Trouwens ben ook wel benieuwd of inmiddels het al gelukt is om alles te regelen op gebied van logistiek en of alle betalingen binnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Oh, in dat geval zijn satelietspeakers wat voor jouw :)

Ik haal de Canton 150 QX 5.1 voor 330 euro..

Je kan voor minder ook zuil + de rest halen, maar ik vind dat qua kwaliteit minder.. en ik heb niet zoveel ruimte :P

Nou ja zeg, beetje je bericht editen..
Ik haal hem overigens bij de NL redcoon.. Toch niet, gewoon bij duitse kennissen aankloppen

[ Voor 23% gewijzigd door FikkieHo op 05-02-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

FikkieHo schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:09:
Oh, in dat geval zijn satelietspeakers wat voor jouw :)

Ik haal de Canton 150 QX 5.1 voor 330 euro..

Je kan voor minder ook zuil + de rest halen, maar ik vind dat qua kwaliteit minder.. en ik heb niet zoveel ruimte :P

Nou ja zeg, beetje je bericht editen..
Ik haal hem overigens bij de NL redcoon..
Heel toevallig..! :)
Idd, een heel leuke set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Jpjedi schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:27:
[...]ik heb gister deze set besteld. :9

2x IQ90
2x IQ30
1x IQ60c
1x PSW2500

Damn... dat is zeker wel een ziek leuke set.
Maar ook voor mij helaas net boven het budget.
Mijn budget ligt meer op de €1000,-.
Dus dan moeten Kef Q5-speakers wel gaan lukken denk ik zo.
En anders een combinatie met Klipsch.

Iemand eigenlijk een idee waar die COM-poort eigenlijk voor is op de Denon vanaf serie 2309?
Muziek kan je toch gewoon doorsturen via toslink, coax of tulp (en vanaf de 3xxx serie vanaf het netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Um.. Misschien voor Midi? Dus voor mijn keyboard? Aangezien die meestal wordt gebruik voor je pc? Of bedoel je die poort neit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
FeaR1986 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:20:
[...]

Iemand eigenlijk een idee waar die COM-poort eigenlijk voor is op de Denon vanaf serie 2309?
Muziek kan je toch gewoon doorsturen via toslink, coax of tulp (en vanaf de 3xxx serie vanaf het netwerk).
Die COM-poort RS-232 http://nl.wikipedia.org/wiki/RS-232 kan je gebruiken om de receiver op de pc aan te sluiten. Hiermee zou je dus de receiver kunnen programmeren / instellen of mogelijk firmware te updaten. Maar wat ik gelezen heb zal Denon alleen firmware vanaf de 3808 uitbrengen voor consumenten.

[ Voor 10% gewijzigd door Trubo op 05-02-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Je kan ook overwegen om eens een keer te gaan luisteren naar KEF

Of ff langs correct en (2 of 4) x een Q5 op takelen... Daar gaat geen (lame) 5.1 of 7.1 melkpak setje overheen.

Beetje zwart/wit misschien, maar als je dan toch net een mooie Denon uit de xx09 serie hebt zet er dan ook wat knaps achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik gebruik op dit moment een JBL-SCS178 5.1 set. Op zich een mooie set voor weinig geld met mooie houten speakers, maar ik merk wel dat met name muziek niet zo mooi overkomt als de (Mission M74) zuilspeakers die ik vroeger heb gehad. Ik wil in de toekomst dan ook weer 2 mooie zuilspeakers erbij zetten ipv de standaard frontspeakers, zodat ik toch 5.1 heb in combinatie met goede frontspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Bart_Denon schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:16:
Je kan ook overwegen om eens een keer te gaan luisteren naar KEF

Of ff langs correct en (2 of 4) x een Q5 op takelen... Daar gaat geen (lame) 5.1 of 7.1 melkpak setje overheen.

Beetje zwart/wit misschien, maar als je dan toch net een mooie Denon uit de xx09 serie hebt zet er dan ook wat knaps achter.
Die KEF speakers hadden zeker mijn aandacht al getrokken.
Alleen zou ik dan voor €26,- meer voor de KEF Q6 gaan.
Bijna hetzelfde als de KEF Q5 alleen dan volledig 3-weg en geen 2,5.
En voor €26,- extra per speaker lijkt me dat wel waard.

Qua uiterlijk val ik op een duistere reden toch erg op de Klipsch speakers uit de RF-serie.
Ik houd normaal niet van goud/brons kleur, maar die RF-52 ziet er toch wel heel mooi uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.demo-tv.nl/images/rb-82.JPG

En dat voor hetzelfde geld als de KEF Q5-speakers.
Alleen de Klipsch is "maar" 2-weg en de KEF Q5 2,5-weg (en de Q6 dus 3-weg).
Nu heeft Klipsch ook wel een 3-weg versie, maar die is me wat te duur met €999,- de stuk :)

Al moet ik zeggen dat van de center speakers er geen eentje van KEF me echt kan bekoren als het gaat om het uiterlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden een complete 5.1 set uit engeland laten komen (komen morgen langs brengen)
Q Acoustics 1050i als front 1020i als rear, 1000si als sub, 1000ci als center.
Website fabrikant: http://www.qacoustics.co.uk/
Prijslijst NL importeur: http://www.actualacoustics.nl/14/3/prijslijst.html
NL prijs totaal 1700,- , Ik heb er 900,- ongeveer voor betaald inclusief verzenden uit engeland.
Webwinkel engeland: http://www.concept-av.co.uk/
Goeie service en versturen naar Nederland toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
FeaR1986 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:38:
[...]

Die KEF speakers hadden zeker mijn aandacht al getrokken.
Alleen zou ik dan voor €26,- meer voor de KEF Q6 gaan.
Bijna hetzelfde als de KEF Q5 alleen dan volledig 3-weg en geen 2,5.
En voor €26,- extra per speaker lijkt me dat wel waard.

Qua uiterlijk val ik op een duistere reden toch erg op de Klipsch speakers uit de RF-serie.
Ik houd normaal niet van goud/brons kleur, maar die RF-52 ziet er toch wel heel mooi uit.
[afbeelding]

En dat voor hetzelfde geld als de KEF Q5-speakers.
Alleen de Klipsch is "maar" 2-weg en de KEF Q5 2,5-weg (en de Q6 dus 3-weg).
Nu heeft Klipsch ook wel een 3-weg versie, maar die is me wat te duur met €999,- de stuk :)

Al moet ik zeggen dat van de center speakers er geen eentje van KEF me echt kan bekoren als het gaat om het uiterlijk....
Je bedoelt de Q7? Q6 = een center speaker 2 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Bart_Denon schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:09:
[...]Je bedoelt de Q7? Q6 = een center speaker 2 weg.
Die Q7 is ook nog geen €300,- bij de Correct:
KEF Q7 bij Correct

Ik bedoelde de KEF IQ-50

Al snap ik nu zelf weinig meer van het verschil tussen de Q5 en de IQ-50.
In de koptekst staat dat de IQ-50 een 3-weg-systeem is, maar in de tekst staat dat het "maar" 2,5 is.

De Q5 heeft dan weer een minder bereik: maar tot 27.000 Hz waar de IQ-50 tot de 40.000 Hz gaat.
De Q5 kan maar vermogen aan: 150 Watt ten opzichte van de 130 Watt van de IQ-50.
En dan is de duurdere IQ-50 ook nog eens minder zwaar, wat bij een speaker toch wel appart is.

Dus is die IQ-serie de "professionele" serie of....?
Wat is het verschil tussen de IQ en de Q?

Want zie nu dat die Q5's "maar" €229,- zijn en niet €299,- zoals ik dacht.
Dat is zeker een mooie aanbieding...

Edit:
Of deze voor nog geen €9.000 de stuk:
Kef Reference model 207/2
Afbeeldingslocatie: http://www.hawk.ch/images/KEF/ref207.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 05-02-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Neem in je overweging mee; met een gemiddeld cijfer van een 8,8 (67 reviews) klik

Ik zou ff een luister afspraakje maken bij Correct. Vragen of ze de iQ50 en Q5 naast elkaar willen opstellen. Dan wel gaan luisteren met je eigen Denon natuurlijk ;) (als die mogelijkheid er is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op kieskeurig ja.
No offense, maar niet echt representatief als je het mij vraagt. ;)

En van de KEFs moet je de iQ5SE nemen.
Je hebt eerst de Q5 dan de iQ5 dan de iQ5SE en dan als laatste de iQ50.
De SE staat voor Special Edition.
Zit er prijstechnisch net tussen in, maar worden wel als beste getest overal.
Maar goed, luisteren is belangrijker, er zo veel moois op de markt.

Kijk eens naar de speakers die ik aan gaf, zijn bij meerdere reviews echt als top getest.
Haal ze uit de UK met die lage pond en je heb voor een prikkie een set en houd veel geld over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:30:
Op kieskeurig ja.
No offense, maar niet echt representatief als je het mij vraagt. ;)

En van de KEFs moet je de iQ5SE nemen.
Je hebt eerst de Q5 dan de iQ5 dan de iQ5SE en dan als laatste de iQ50.
De SE staat voor Special Edition.
Zit er prijstechnisch net tussen in, maar worden wel als beste getest overal.
Maar goed, luisteren is belangrijker, er zo veel moois op de markt.

Kijk eens naar de speakers die ik aan gaf, zijn bij meerdere reviews echt als top getest.
Haal ze uit de UK met die lage pond en je heb voor een prikkie een set en houd veel geld over!
No offense:
De juiste volgorde is Q5 -> iQ7(SE) -> iQ70 (allen 2 x 165 mm woofers)
Check www.kef.com of klik
Als je dan informatie geeft, zoek het dan eerst even op of het klopt ;)

Sorry maar 67 reviews niet representatief?? _O-

Kun je misschien vertellen waar ze allemaal zo goed getest worden dan??? Links?

Ik vind je verhaal erg subjectief!

EDIT: Voor Fear1986: De iQ50 is ook een 2,5 weg systeem (klik)

[ Voor 5% gewijzigd door Bart_Denon op 06-02-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Bart_Denon schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:01:
Sorry maar 67 reviews niet representatief?? _O-
Hij bedoelt niet het aantal reviews, maar de plek waar ze vandaan komen. Kieskeurig staat nou niet bepaald bekend als een plek waar mensen veel goed onderbouwde reacties geven, gebaseerd op intensief gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde in de 5 serie, op ouderdom begrijp je wel?

En inderdaad boedoelde ik zoals Mei al zei, Kieskeurig is niet echt een goede website voor goede kritieken.
Misschien een broodrooster maar speakers vind ik een heel ander verhaal.
Zelfs de meest slechte dingen worden daar opgehemeld.
Link voor de iQ5SE: http://whathifi.com/Review/KEF-IQ5SE/
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
geen "inkoopacties / samenkoopacties".