Nieuwe Receiver + Enkele vragen

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sprak vandaag een familielid van me, de onkyo moest na 2 weken alweer terug voor een defecte HDMI ingang.

tja, er zijn nogal veel issues met de Onkyo serie ( ploppen, blauwe pixels, warme etc etc ),
ben echt superblij met de denon voor hetzelfde geld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ben vandaag ook op zoek gegaan naar een vervanger van me Marantz sr 4001.
Aan gezien deze geen hdmi aansluitingen heeft.
Ik heb een mordountshort 5.1 setje, bookshelfs.

Ik kwam in de audiozaak hier in Assen de 1909 tegen en werd me aangeraden als 1 van de compleetste ht recievers op dit moment.

Vond hem alleen nog al duur. Dus mocht er weer een inkoop actie komen! pm mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:51

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Tito129 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:30:
Ik kwam in de audiozaak hier in Assen de 1909 tegen en werd me aangeraden als 1 van de compleetste ht recievers op dit moment.
Van Denon is de 1909 zeker de meest complete als je kijkt naar diversiteit van aansluitingen en ondersteunde codecs. Let wel dat de Denon 1909 wordt gezien als een instap-model (ik snap ook niet hoe een instapmodel zo duur kan zijn...).

Maar er zijn nog genoeg andere merken die net als de Denon diverse aansluitingen hebben en de nieuwste codecs ondersteunen.

Sony heeft heel leuk geprijsde receivers, maar die schijnen nogal wat tekort te komen op de hogere volumes (dus niet genoeg versterking).

Onkyo is ook al veel langsgekomen hier en dat is zeker een geduchte tegenstander van de Denon. Waar je bij Denon een instapmodel hebt, heb je bij Onkyo al een middenklasser (Denon 1909 tegenover de Onkyo 706).

Dan heb je ook nog H/K, maar daar heb ik het zelf niet zo op.
Vind H/K (net als Bose) nogal overrated, te duur voor wat je krijgt.
En vooral het design vindt ik spuuglelijk.

Andere merken als Pioneer, Yamaha en Panasonic hebben ook leuke receivers alleen zijn die alleen wat short on HDMI-ingangen. Wat mij opviel was dat deze receivers maar twee of drie HDMI in hebben en al redelijk hoog geprijsd zijn. Dus qua aansluitingen zijn deze receivers wat karig.

Dus staar je niet alleen blind op Denon, want daar wordt door winkeliers hier nogal flink aan verdient.
Maar ik kan je Denon wel sterk aanraden, ben er zeer content mee _/-\o_

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:42:
[...]

Tsja, design mooi vinden of niet is natuurlijk persoonlijk.
Maar persoonlijk vind ik een Denon vele malen mooier en rustiger.
Niet zo'n schreeuwerige blauwe volumeknop en ook een rustiger uiterlijk in het algemeen.

Dat auto-lip sync moet je niet te veel aan hechten.
Dan moeten alle apparaten daarover beschikken om het te laten werken.
Maar 200ms delay is meer dan genoeg. Plus dat de Denon inderdaad nog tot 100ms handmatige delay toestaat als lip-sync aan staat wat de Onkyo niet doet.

De Onkyo heeft (naar mijn weten) ook dat deze in stand-by stand audio en video gewoon door geeft. Dat had mijn Onkyo 806 ook, dus neem aan dat de 706 dit dan ook wel zal doen. Wel eerst even de receiver aan zetten om het kanaal te selecteren, maar daarna kan deze gewoon uit. En ook even de juiste codec instellen. Meeste tv's vinden het bijvoorbeeld niet leuk als je receiver LPCM 8 kanaals door stuurt :+

Geluid tussen Denon en Onkyo is niet zo heel verschillend. Ik moet zeggen dat het geluid wat mijn Denon 2809 geeft fijner vind dat van de Onkyo 806. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de rest van de set-up en je persoonlijke smaak.

Wees niet te positief over Audyssey: zoals je kan lezen werkt het niet altijd even goed. De microfoon weet de afstand tot mijn speaker perfect te berekenen en in te stellen. Maar bij anderen werkt het toch niet zo goed (kleine speakers worden als groot gezien omdat ze dicht bij staan).

Interface maakt ook niet veel uit tussen Onkyo en Denon.
De Denon heeft wel een On Screen Display en de Onkyo een echte Graphical User Interface. Maar de werking is hetzelfde. En je kijkt maar een paar keer naar deze menu's en dan zie je het nooit meer als je alles goed hebt ingesteld.
Want het instellen is bij beide apparaten hetzelfde: je selecteert een bron die je wilt toewijzen (zeg DVD) en dan kies je welke ingang hierbij hoort (bijvoorbeeld optical 1,2 of 3).

Pluspunt van de Onkyo vind ik wel dat deze helemaal van aluminium is gemaakt en desondanks zwaarder aanvoelt (en ook een paar kilo zwaarder is), dus je hebt het idee dat deze wel meer kwaliteit biedt. Ook de afstandsbediening en de gebruiksaanwijzing van de Onkyo zijn wat logischer en gebruiksvriendelijker.

Ik weet niet of ik het nu makkelijker of juist moeilijker voor je heb gemaakt.
Maar zo zie ik het en persoonlijk vind ik niet al je punten terecht...

Maar wellicht ben ik wat bevooroordeeld aangezien ik dus een slechte ervaring heb met een (dure) Onkyo en nu hele goede ervaringen heb met Denon 8)
Ik hou wel van een design dat een beetje opvalt. Mij lijkt die blauwe knop juist wel mooi. Maar daar verschillen smaken denk ik nog het meest (uiterlijk).

Maar werkt de auto lip-sync nou wel of niet i.c.m. de LCD 9603 met HDNM en 100HZ aan?

Wat betrefd de GUI. Ik dacht dat de Denon dat ook had, maar hij heeft dus alleen een OSD. En is dat een beetje duidelijk leesbaar genoeg in het donker? Vind wat dat betrefd de Onkyo inderdaad wat overzichtelijker om het menu rustig op je tv te kunnen bekijken.

Qua prijs verschilt het ook niet veel. Al moet ik er wel bij aanmerken dat de Onkyo hier in nederland te krijgen is en voor hetzelfde bedrag ben ik gebonden aan Duitse websites. Ook kan ik op de Denon site geen NL handleiding vinden. Zit dat er wel bij als je hem in Duitsland koopt?

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide uitleg, al is de keuze niet veel korter bij gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:53:
nog even wat audessey auto setups gedaan, hij zet mijn boekenplank speakers opeens op Large...
als ik daarna de crossover freq wil veranderen dan springt hij van MultiEQ af.

tja zoals eerder vermeld...audessey is tot nu toe bij mij geen perfect systeem.
audessey zit dit niet op large dat doet je versterker. die beslist welke speaker large is en welke small.
het zou zo maar kunnen dat je speaker in een hoek staat of in een kast waardoor je meer bas genereert.

je kan je speakers gewoon op small zetten zonder dat audessey uit zet.
ik heb mijn monitor audio RS6en ook op small staan omdat de bass management van audyssey gewoon heel erg goed is.

kijk eens naar deze thread !
word veel uitgelegd over audessey

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=795421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 10:15:
[...]
Ik hou wel van een design dat een beetje opvalt. Mij lijkt die blauwe knop juist wel mooi. Maar daar verschillen smaken denk ik nog het meest (uiterlijk).

Maar werkt de auto lip-sync nou wel of niet i.c.m. de LCD 9603 met HDNM en 100HZ aan?

Wat betrefd de GUI. Ik dacht dat de Denon dat ook had, maar hij heeft dus alleen een OSD. En is dat een beetje duidelijk leesbaar genoeg in het donker? Vind wat dat betrefd de Onkyo inderdaad wat overzichtelijker om het menu rustig op je tv te kunnen bekijken.

Qua prijs verschilt het ook niet veel. Al moet ik er wel bij aanmerken dat de Onkyo hier in nederland te krijgen is en voor hetzelfde bedrag ben ik gebonden aan Duitse websites. Ook kan ik op de Denon site geen NL handleiding vinden. Zit dat er wel bij als je hem in Duitsland koopt?

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide uitleg, al is de keuze niet veel korter bij gekomen. :)
Blauwe knopjes vind ik ook wel oké.
Zo had mijn oude Sony een klein blauw knopje als er digitaal geluid (DTS of DD) werd gecodeerd.
Maar de blauwe knop van de Onkyo vond ik net wat te eigenlijk...

Volgens het Philips-topic wat hier op tweakers ook loopt zou auto-lip sync in combinatie met een PFL9603 moeten werken. Ik heb dit zelf niet uitgeprobeerd omdat ik mijn dvd-speler alleen via digitale coax heb aangesloten op de Denon. Dit omdat mijn tv dan standaard op de spel-modus kan blijven staan op HDMI 1. Aangezien daar de PS3 en XBox op aangesloten zijn.
Plus dat ik niet altijd in staat ben om met de surround set aan te spelen (woon nog thuis...).
Maar dan stel ik gewoon de delay in op 200ms op ingang coax 1 en dan is er niets aan de hand (de delay is per ingang instelbaar).

Je moet je niet heel veel voorstellen van de GUI van de Onkyo.
Ook dit is meer tekst dan plaatjes.
En de OSD van Denon werkt gewoon goed. Het is een zwarte achtergrond me witte letters.
Dus dat steekt goed af. Plus dat het menu zo groot wordt weergegeven al je scherm groot is. Dus qua lezen gaat dat ook helemaal goed komen. En net wat ik zeg: alleen een receiver kopen omdat deze een leuke GUI heeft zou wel heel erg kort door de bocht zijn...

Bij mijn Duitse Denon zat gewoon de Nederlandse manual (en een Engelse, Spaanse, etc). De Duitse versie verschilt helemaal niets van de Nederlandse. Martijn had het me nog laten zien: op de doos zit een sticker met dat de Denon vanuit de fabriek eerst naar Eindhoven is gestuurd. En van daaruit naar Duitsland. Dus alle modellen komen eerst in Eindhoven binnen om dan naar Duitsland of ergens anders te worden verstuurd. Dus ik neem aan dat alle Europese modellen gewoon 100% hetzelfde zijn.

Ik weet dat ik je keuze er niet makkelijker op maak, maar ik geef alleen antwoord op je vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:48:
[...]
Blauwe knopjes vind ik ook wel oké.
Zo had mijn oude Sony een klein blauw knopje als er digitaal geluid (DTS of DD) werd gecodeerd.
Maar de blauwe knop van de Onkyo vond ik net wat te eigenlijk...

Volgens het Philips-topic wat hier op tweakers ook loopt zou auto-lip sync in combinatie met een PFL9603 moeten werken. Ik heb dit zelf niet uitgeprobeerd omdat ik mijn dvd-speler alleen via digitale coax heb aangesloten op de Denon. Dit omdat mijn tv dan standaard op de spel-modus kan blijven staan op HDMI 1. Aangezien daar de PS3 en XBox op aangesloten zijn.
Plus dat ik niet altijd in staat ben om met de surround set aan te spelen (woon nog thuis...).
Maar dan stel ik gewoon de delay in op 200ms op ingang coax 1 en dan is er niets aan de hand (de delay is per ingang instelbaar).

Je moet je niet heel veel voorstellen van de GUI van de Onkyo.
Ook dit is meer tekst dan plaatjes.
En de OSD van Denon werkt gewoon goed. Het is een zwarte achtergrond me witte letters.
Dus dat steekt goed af. Plus dat het menu zo groot wordt weergegeven al je scherm groot is. Dus qua lezen gaat dat ook helemaal goed komen. En net wat ik zeg: alleen een receiver kopen omdat deze een leuke GUI heeft zou wel heel erg kort door de bocht zijn...

Bij mijn Duitse Denon zat gewoon de Nederlandse manual (en een Engelse, Spaanse, etc). De Duitse versie verschilt helemaal niets van de Nederlandse. Martijn had het me nog laten zien: op de doos zit een sticker met dat de Denon vanuit de fabriek eerst naar Eindhoven is gestuurd. En van daaruit naar Duitsland. Dus alle modellen komen eerst in Eindhoven binnen om dan naar Duitsland of ergens anders te worden verstuurd. Dus ik neem aan dat alle Europese modellen gewoon 100% hetzelfde zijn.

Ik weet dat ik je keuze er niet makkelijker op maak, maar ik geef alleen antwoord op je vragen :+
Bedankt. Nou het maakt de keuze in ieder geval makkelijker riching de Denon.

Is de OSD ook in verschillende talen of is dat dan Duits?

Een GUI is zeker handig, maar niet noodzaak. Daarom valt dat puntje ook al af.

Omdat ik de zwarte Denon hier nergens kan bekijken heb ik een vraag. Zou jij wat foto's of een kort filmpje kunnen maken als hij aanstaat? Dan heb ik enig idee hoe het eruit ziet. Op internet kan ik nml. maar 1 foto vinden.
Nog een probleem is dat ik in een rolstoel zit en niet zo maar even alle winkels kan afstruinen. Kijk maar, als het teveel gedoe is geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimme, ik kan de speakers wel naar small veranderen, maar dan springt Audessey echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-07 15:38

FikkieHo

Wokmaster

OSD is engels

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:29:
[...]Is de OSD ook in verschillende talen of is dat dan Duits?

Omdat ik de zwarte Denon hier nergens kan bekijken heb ik een vraag. Zou jij wat foto's of een kort filmpje kunnen maken als hij aanstaat? Dan heb ik enig idee hoe het eruit ziet. Op internet kan ik nml. maar 1 foto vinden.
De OSD is zoals gezegd in het Engels.

En ik wil best een paar foto's maken van als de receiver aan staat.
Maar wat had je precies willen zien dan?

Want als je deze foto neemt heb je al zoals het is als de receiver aan staat.

Het groene lampje onderin brand omdat de receiver aan staat.
Als de receiver in stand-by staat is dit lampje rood en als de receiver helemaal uit staat brand er niets.

Verder is de bovenste regel de bron die geselecteerd staat: Video 1, DVD, Cable, etc.
De regel eronder geeft de codec weer: DTS Surround, Dolby Digital, Dolby Pro Logic II, etc.

Het kleine groene lampje op de display is groen wanneer Audyssy is ingeschakeld en rood wanneer deze uit is.

Dus zeg maar waar ik (morgen) een foto van moet gaan maken, want ik wil het best even doen.
Maar denk dat mijn foto nogal hetzelfde zal zijn als die link die ik je gaf....
Alleen staat er bij mij PS3 in plaats van HDP en in plaats van True HD staat er Multi Chanel In.

Edit:
Hier vast een foto van mijn Denon AVR-2809 in de stand-by mode:
Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq173/FeaR1986/ConsolesKlein.jpg

Zoals je ziet heeft Denon echt geen problemen met warmte of wat dan ook.
De dvd-speler is wel iets verhoogd om wat meer ruimte te geven. Maar de tussenruimte is nu een paar centimeter en tot op heden geen problemen. Kan ook komen omdat de Denon verder wel helemaal vrij staat en dat de dvd-speler niet zo diep is als de Denon.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 01-03-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Arcam 350? Ik heb deze op het oog samen met een set B&W speakers (804 S)

Ik ben bang dat deze receiver niet genoeg kan leveren, iemand een idee?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:41:
Brimme, ik kan de speakers wel naar small veranderen, maar dan springt Audessey echt uit.
raar dat moet niet gebeuren,
tenminste dat gebeurt niet bij mijn 3808A

vraag het anders even in het topic die ik net gepost op het avsforums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:56:
[...]

Als de receiver in stand-by staat is dit lampje rood en als de receiver helemaal uit staat brand er niets.

Verder is de bovenste regel de bron die geselecteerd staat: Video 1, DVD, Cable, etc.
De regel eronder geeft de codec weer: DTS Surround, Dolby Digital, Dolby Pro Logic II, etc.

Het kleine groene lampje op de display is groen wanneer Audyssy is ingeschakeld en rood wanneer deze uit is.

Dus zeg maar waar ik (morgen) een foto van moet gaan maken, want ik wil het best even doen.
Alleen staat er bij mij PS3 in plaats van HDP en in plaats van True HD staat er Multi Chanel In.

Edit:
[afbeelding]

De dvd-speler is wel iets verhoogd om wat meer ruimte te geven. Maar de tussenruimte is nu een paar centimeter en tot op heden geen problemen. Kan ook komen omdat de Denon verder wel helemaal vrij staat en dat de dvd-speler niet zo diep is als de Denon.
Thanks. Ziet er mooi uit, niet echt opvallend ofzo. Misschien een paar foto's in verschillende modus als hij aanstaat?

Ruimte is niet zo het probleem, dat kan ik wel maken.

Jij hebt ook een 360 zie ik. Ondersteunt de 2309 ook WMA Pro?

Nogmaals bedankt voor alle moeite, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:35:
[...]
Thanks. Ziet er mooi uit, niet echt opvallend ofzo. Misschien een paar foto's in verschillende modus als hij aanstaat?

Ruimte is niet zo het probleem, dat kan ik wel maken.

Nogmaals bedankt voor alle moeite, top!
Ik had wel even mogen stoffen en die vette vinger vlekken mogen verwijderen zie ik nu.

Maar morgen zal ik wat foto's voor je schieten.
Mijn webspace ligt er nu toch uit, dus uploaden wordt lastig.

Hopelijk worden het duidelijke foto's waar je wat aan hebt, want zo'n top fotograaf ben ik ook weer niet.
Maar zal er een paar schieten van onder andere:
  • receiver helemaal uit,
  • receiver stand-by,
  • receiver aan,
  • receiver met DTS signaal,
  • receiver met DD 5.1 signaal,
  • tuner op receiver en de
  • OSD op tv.
Als je nog meer wensen hebt hoor ik het wel ;)

Ik kan helaas geen foto's maken met HD codecs, want mijn PS3 doet die in LPCM. Dus geen HD-lampjes. Maar die foto komt dus overeen met die ene die ik eerst postte van het internet.

WMA Pro heb ik nog niet geprobeerd om af te spelen.
Ik speel eigenlijk alleen maar games op mijn Xbox.
Maar als je zegt hoe ik dat kan testen wil ik wel even voor je kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben bezig met mijn research om een nieuwe versterker te zoeken en een setje boxen.

Nu zat ik te denken aan de denon 1909 icm de Harman Kardon hkts 11.. Omdat ik persoonlijk niet zo houd van grote boxen..

Na verder research viel mijn oog op de JBL ES 80.. Dan zal ik 2 van deze boxen halen en de Denon 1909.. Nu hoorde ik dat ik dan geen subwoofer meer nodig had.. Omdat ik dan geen enorme sub meer nodig heb zoals bij de hkts 11 vind ik 2 boxen wel kunnen.. Is het waar dat ik geen subwoofer meer nodig heb bij deze boxen omdat deze ook de lage tonen al weergeven.. En gaat dit ook goed als ik een film kijk? Want ik hoorde dat hij dan de lage tonen uitschakelde ofzo?

Mijn budget is ong 1000 euro.. De Denon heb ik gevonden voor 500 euro en zoek nu de goede boxen voor ong 500 euro.. Misschien tips of aanraders?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:29:
Hallo,

Ik ben bezig met mijn research om een nieuwe versterker te zoeken en een setje boxen.

Nu zat ik te denken aan de denon 1909 icm de Harman Kardon hkts 11.. Omdat ik persoonlijk niet zo houd van grote boxen..

Na verder research viel mijn oog op de JBL ES 80.. Dan zal ik 2 van deze boxen halen en de Denon 1909.. Nu hoorde ik dat ik dan geen subwoofer meer nodig had.. Omdat ik dan geen enorme sub meer nodig heb zoals bij de hkts 11 vind ik 2 boxen wel kunnen.. Is het waar dat ik geen subwoofer meer nodig heb bij deze boxen omdat deze ook de lage tonen al weergeven.. En gaat dit ook goed als ik een film kijk? Want ik hoorde dat hij dan de lage tonen uitschakelde ofzo?

Mijn budget is ong 1000 euro.. De Denon heb ik gevonden voor 500 euro en zoek nu de goede boxen voor ong 500 euro.. Misschien tips of aanraders?

Alvast bedankt...
Zelf heb ik tot volle tevredenheid een Kef KHT2005.2, 51.set welke tot volle tevredenheid staat te spelen op mijn denon 1909. Ik zie dat ook meer mensen deze combinatie hebben of andere Kef's, bv de iQ serie. De "warm klinkende" Denon laat zich in ieder prima combineren met een wat "scherp klinkende speaker" .

Kijk eens bij Correct, daar moet je gemakkelijk kunnen slagen voor een paar mooie speakers, in de koopjeskelder staat genoeg, maar eerst zelf luisteren en dan pas kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-08 22:52
FeaR1986 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:56:
[...]

Edit:
[afbeelding]

Weet je zeker dat hij niet te warm wordt zo. Ik heb met mijn 1907 een paar keer gehad dat hij in de beveiliging is geslagen. Had er toen ook een DVD speler op staan. Nadat ik hem toen weggehaald heb nooit meer problemen gehad. Ik heb nu een mooi meubel van Omnimount en de 1909 staat nu volledig vrij (helemaal volgens het boekje) ;)

Hoop dat je met je 2809 geen warm loper krijgt..

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andries, ga eens naar de wharfedale speakers luisteren bij correct.
ik had een complete 5.1 set inclusief bekabeling voor 650 euro.

Ik heb dit weekend nog wat luister sessies gedaan en een filmpje gekeken maar ze klinken erg mooi i.c.m.
de denon 1909, erg zuiver en open, alle tonen weten ze goed weer te geven, de sub zit erbij voor het extra stukje laag wat boekenplank ( of design ) speakers niet ( goed ) weer kunnen geven

Ik kan je haast op een papiertje meegeven dat ze beter klinken als de HKTS.
meer omdat dat geen houten kasten zijn en wat smallere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:43:
[...]
Ik had wel even mogen stoffen en die vette vinger vlekken mogen verwijderen zie ik nu.

Maar morgen zal ik wat foto's voor je schieten.
Mijn webspace ligt er nu toch uit, dus uploaden wordt lastig.

Hopelijk worden het duidelijke foto's waar je wat aan hebt, want zo'n top fotograaf ben ik ook weer niet.
Maar zal er een paar schieten van onder andere:
  • receiver helemaal uit,
  • receiver stand-by,
  • receiver aan,
  • receiver met DTS signaal,
  • receiver met DD 5.1 signaal,
  • tuner op receiver en de
  • OSD op tv.
Als je nog meer wensen hebt hoor ik het wel ;)

Ik kan helaas geen foto's maken met HD codecs, want mijn PS3 doet die in LPCM. Dus geen HD-lampjes. Maar die foto komt dus overeen met die ene die ik eerst postte van het internet.

WMA Pro heb ik nog niet geprobeerd om af te spelen.
Ik speel eigenlijk alleen maar games op mijn Xbox.
Maar als je zegt hoe ik dat kan testen wil ik wel even voor je kijken :)
Dat is perfect.

Dit puntje begrijp ik niet:
• OSD op tv.
Kun je toch op je tv de display v/d receiver zien?

WMA Pro kun je testen door een WMV HD te streamen, maar ik begrijp dat je dat niet gebruikt.
Ik zal wel even googelen om te kijken of hij dat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:41:
Bij mijn 1909 springt alleen de rechthoek om Audyssey MultEQ uit door de gewijzigde settings, maar Audyssey MultEQ zelf blijft branden en werkt dus nog steeds, zij het niet volgens de automatisch gedetecteerde instellingen.
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:35:
[...]
Er zijn maar vrij weinig versterkers die WMA ondersteunen, de Denons horen daar niet bij. Dit maakt niet uit, aangezien de Xbox ook normaal PCM kan uitsturen.
Films hebben een apart geluidskanaal (.1) voor de subwoofer, met maar 2 speakers zal de versterker al geluid via de beschikbare speakers proberen te leiden. Er verdwijnt dus niets uit het signaal.

2 normale speakers zullen echter niet in staat zijn dezelfde bas te genereren als een goede subwoofer. Lage tonen bij de JBL speakers liggen op 45Hz. Een subwoofer zal nog altijd meerwaarde hebben voor films, omdat deze nog lager gaat.
Bart_Denon schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:50:
[...]
Weet je zeker dat hij niet te warm wordt zo. Ik heb met mijn 1907 een paar keer gehad dat hij in de beveiliging is geslagen. Had er toen ook een DVD speler op staan. Nadat ik hem toen weggehaald heb nooit meer problemen gehad. Ik heb nu een mooi meubel van Omnimount en de 1909 staat nu volledig vrij (helemaal volgens het boekje) ;)

Hoop dat je met je 2809 geen warm loper krijgt..
De apparaten worden niet erg warm, bovendien is de Denon dieper dan de DVD-speler, waardoor achteraan genoeg ontluchting is. De extra pootjes eronder geven ook genoeg ruimte.

Bovendien...daar is de beveiliging toch voor ;)
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:50:
[...]
• OSD op tv.
Ja, maar daar heb je absoluut geen overzicht van het menu en de mogelijke opties. Om hem gemakkelijk in te stellen, moet je echt een beeldscherm/TV hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
FrenzyFreak schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:24:

De apparaten worden niet erg warm, bovendien is de Denon dieper dan de DVD-speler, waardoor achteraan genoeg ontluchting is. De extra pootjes eronder geven ook genoeg ruimte.

Het is dus niet de bedoeling dat hij in de beveiliging slaat! In de handleiding staat overigens dat de bovenkant en zijkant vrij moeten blijven. En dan is 1 cm naar mijn inziens zeker niet voldoende. Ik heb een 310mm diepe Denon 1740 dvd speler die staat mooi niet meer op me receiver. Je moet het natuulijk allemaal lekker zelf weten, ik loop gewoon geen onnodig risico.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:50:
[...]
Dat is perfect.

• OSD op tv.

Even een berichtje vanaf het werk.
De foto's komen vanavond.

Het OSD is inderaad deels te zien op de display van de receiver.
Maar de receiver heeft maar twee regels waar tekst op kan.
De eerste regel geeft dan de tekst "Menu" weer en de tweede regel een heel klein deel van het menu.
Dus vandaar dat je het hele menu gewoon kan zien via de video-out (HDMI, component, etc) van de receiver.
Dit werkt veel fijner. Onkyo heeft trouwens gewoon hetzelfde, dus hoop niet dat je dacht dat Onkyo een hele GUI op het display had, want die heeft dat dus ook niet.
FrenzyFreak schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:24:De apparaten worden niet erg warm, bovendien is de Denon dieper dan de DVD-speler, waardoor achteraan genoeg ontluchting is. De extra pootjes eronder geven ook genoeg ruimte.

De dvd-speler is inderdaad nog niet eens de helf van de diepte van de Denon.
Dus achteraan en bovenop zijn nog genoeg holes om warme lucht uit te laten ontsnappen.
Plus dat Denon receivers over het algemeen maar 25 graden worden bij normale kamertemperatuur.
Het zijn niet zulke heethoofden als Onkyo die makkelijk 60+ graden kunnen bereiken.
Bart_Denon schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:24:
[...]
Het is dus niet de bedoeling dat hij in de beveiliging slaat! In de handleiding staat overigens dat de bovenkant en zijkant vrij moeten blijven. En dan is 1 cm naar mijn inziens zeker niet voldoende. Ik heb een 310mm diepe Denon 1740 dvd speler die staat mooi niet meer op me receiver. Je moet het natuulijk allemaal lekker zelf weten, ik loop gewoon geen onnodig risico.
Beveiliging is er toch juist om te voorkomen dat er interne schade aan wordt gericht. Dus als de beveiliging een keer aanspringt dan ga ik het een en ander wel verplaatsen. In de handleiding staat zoveel wat niet klopt of niet hoeft :P
Als het apparaat niet helemaal omsloten staat of in een dichte kast kan er niet veel gebeuren. En mijn kast is verder geheel open waardoor de lucht gewoon weg kan.

Plus dat mijn raam op mijn kamer vaak open staat waardoor de temperatuur op mijn kamer zelden hoger is dan 20 graden. Maar tot op heden heb ik dus geen problemen gehad: uren Killzone spelen via de PS3 met de Denon aan (voor beeld door te sturen en het geluid weer te geven) levert geen problemen op...

En mocht het wel een keer een probleem gaan worden zien we wel weer verder.
Tot nu toe werkt het en hoop dat het blijft werken...

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 02-03-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Ook afhankelijk wat voor speakers je erop hebt zitten. De keren dat mijn 1907 in beveiliging is geslagen zaten er 5 beste speakers op. Op ongeveer -5 dB een half uur aan het knallen. Dan wordt ie wel iets warmer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Bart_Denon schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:31:
Ook afhankelijk wat voor speakers je erop hebt zitten. De keren dat mijn 1907 in beveiliging is geslagen zaten er 5 beste speakers op. Op ongeveer -5 dB een half uur aan het knallen. Dan wordt ie wel iets warmer :P
Ik ben nog nooit harder gegaan dan -20 dB, dus dan kan het inderdaad ook daar aan liggen.
En wellicht heeft de nieuwe XX09-serie elementen die koeler blijven als de oudere XX07-serie.

Maar over het volume: jammer dat je geen waarden in kan stellen al van 0 tot 80 in plaats van die vage dB-volumes. Bij Onkyo kon je dat aangeven wat je wilde, maar bij Denon is het altijd in dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:11

Toppe

Oké ✅

Fear1986, dat moet wel kunnen zal even zoeken, zag ergens een topic waarmee je hem via LAN (AVR-2808) zou moeten kunnen aanpassen, wellicht dat het ook werkt op de xx09 series.

Even google'n, als ik hem heb dan hoor je het.... AVR-xx09 series zijn mooie apparaten, ik ben ook blij met m'n HK versterker, leuk dingetje en hij is compleet (mist dan HDMI maar alles zit er voor de rest op) ik zit zelf te denken eventueel over te stappen naar de Denon PMA1500/PMA2000 series... Ook mooi hoor!!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Toppe schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:19:
Fear1986, dat moet wel kunnen zal even zoeken, zag ergens een topic waarmee je hem via LAN (AVR-2808) zou moeten kunnen aanpassen, wellicht dat het ook werkt op de xx09 series.
Ik hoop dat je het vind, want vind normale waarden toch wat fijner dan die dB's.
Puur omdat ik dat gewend ben van alle andere apparatuur hier...
Standaard staat mijn Denon trouwens op -30 dB.
Is dat hard of juist zacht.... want heb dus geen idee wat een beetje gemiddeld is?

Via LAN aanpassen lijkt me trouwens sterk, want de 2000-serie van Denon heeft die aansluiting niet. Die komt er pas op vanaf de 3000-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:51:
[...]

Ik hoop dat je het vind, want vind normale waarden toch wat fijner dan die dB's.
Puur omdat ik dat gewend ben van alle andere apparatuur hier...
Standaard staat mijn Denon trouwens op -30 dB.
Is dat hard of juist zacht.... want heb dus geen idee wat een beetje gemiddeld is?

Via LAN aanpassen lijkt me trouwens sterk, want de 2000-serie van Denon heeft die aansluiting niet. Die komt er pas op vanaf de 3000-serie.
Hangt natuurlijk sterk af van of en waarop je receiver is afgeregeld (75dB per speaker ingeregeld), en anders natuurlijk ook wat de gevoeligheid van je speakers is als er niet is afgeregeld. Verder nog de grootte en inrichting van je ruimte en de plek waar je zit.
Je kunt dat dus pas vergelijken met anderen als je apparatuur op 75dB op de zitplaats is afgeregeld.
En dan is het misschien nog de vraag of de fabrikant kloppende waarden weergeeft. En misschien wijkt dat dan ook weer af als je externe amp's gebruikt.
Correct me if i'm wrong.

Voorbeeldje, ik keek met mijn set voorheen in een kleinere ruimte met kleinere zitafstand van de speakers meestal op -22dB (meestal kijk ik niet eens op reference niveau van 75dB maar op ongeveer 65dB).
In mijn nieuwe grotere home cinema ruimte waar ook de zitafstand groter is, moet de regelaar op -18dB om de meter op hetzelfde niveau uit te laten slaan op de zitplaats. Dit met de interne testsignalen. Ik gebruik wel losse versterkers, dus dat kan misschien een afwijkende waarde op de receiver geven.

[ Voor 25% gewijzigd door _XipHiaS_ op 02-03-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:37:
[...]
Even een berichtje vanaf het werk.
De foto's komen vanavond.

Het OSD is inderaad deels te zien op de display van de receiver.
Maar de receiver heeft maar twee regels waar tekst op kan.
De eerste regel geeft dan de tekst "Menu" weer en de tweede regel een heel klein deel van het menu.
Dus vandaar dat je het hele menu gewoon kan zien via de video-out (HDMI, component, etc) van de receiver.
Dit werkt veel fijner. Onkyo heeft trouwens gewoon hetzelfde, dus hoop niet dat je dacht dat Onkyo een hele GUI op het display had, want die heeft dat dus ook niet.
Ik was al helemaal overtuigd na je foto en uitgebreide toelichting over een en ander.

Dus ik heb m'n pa lief aangekeken en hop we zijn naar Duitsland gegaan. Heb hem bij Audio-vision (uurtje rijden) opgehaald en vanavond of morgen maar eens gaan aansluiten.

Ben er helemaal hyper van. Bedankt. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:32:
[...]

Ik was al helemaal overtuigd na je foto en uitgebreide toelichting over een en ander.

Dus ik heb m'n pa lief aangekeken en hop we zijn naar Duitsland gegaan. Heb hem bij Audio-vision (uurtje rijden) opgehaald en vanavond of morgen maar eens gaan aansluiten.

Ben er helemaal hyper van. Bedankt. *O*
:( + :'( + ;( + |:( + 8)7 + :X + :/ + :Z + 7(8)7 + -O- + :N + :S en :')

Die leken me allemaal wel toepasselijk....
Ben ik net klaar met foto's maken van elke mogelijke stand en positie... kom je met dat bericht :(

Maar weet zeker dat je geen spijt gaat krijgen van je Denon 2309.
Mag ik ook vragen wat je er nu voor neer hebt moeten leggen?

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 02-03-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Idd.. anders ga ik daar wel ff langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Alvast bedankt...
Waar heb je die Denon 1909 gevonden voor 500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de denon 1909 voor 499 gevonden bij de media markt in duitsland.. Weet niet hoe het daar heet maar het is bij Xxxl lutz een soort Ikea bij Denekamp de grens over.. Hij had er momenteel 1 op voorraad maar kregen er binnen 2 weken 20 binnen.. Wanneer er interesse voor is kan ik wel een inkoopactie proberen te regelen.. Ik woon er 15 minuten vanaf.. En beschik ook wel over een busje om ze op te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:42:
[...]

:( + :'( + ;( + |:( + 8)7 + :X + :/ + :Z + 7(8)7 + -O- + :N + :S en :')

Die leken me allemaal wel toepasselijk....
Ben ik net klaar met foto's maken van elke mogelijke stand en positie... kom je met dat bericht :(

Maar weet zeker dat je geen spijt gaat krijgen van je Denon 2309.
Mag ik ook vragen wat je er nu voor neer hebt moeten leggen?
Sorry sorry sorry. :) Laat de foto's toch maar zien. Misschien heeft iemand anders er nog wat aan.

@FikkieHo: €599 bij Audio-vision: http://audiovision-shop.d...eceiver/denon_avr2309.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Tnx, ik wacht nog wel even af voordat ik hem daar ga halen.. Anders heb ik niks voor niks zo lang zitten wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjomo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 19:21
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:10:
Ik heb de denon 1909 voor 499 gevonden bij de media markt in duitsland.. Weet niet hoe het daar heet maar het is bij Xxxl lutz een soort Ikea bij Denekamp de grens over.. Hij had er momenteel 1 op voorraad maar kregen er binnen 2 weken 20 binnen.. Wanneer er interesse voor is kan ik wel een inkoopactie proberen te regelen.. Ik woon er 15 minuten vanaf.. En beschik ook wel over een busje om ze op te halen..
Ik ben wel geïnteresseerd in een zwarte 1909. Dus dat is dan in ieder geval al 1 medestander. :)
En volgens mij zijn er nog wel meer mensen die net te laat waren voor de vorige actie.
Mooi dat je zo dichtbij woont, dat scheelt een hoop. Ik zit bijna in de noordzee nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Nou ja, 500 euro is vrij veel voor een 1909.. Ik denk dat je bij andere zaken, met een grote order vele malen goedkoper kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

FikkieHo schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:44:
Nou ja, 500 euro is vrij veel voor een 1909.. Ik denk dat je bij andere zaken, met een grote order vele malen goedkoper kan krijgen
Dit topic lezende is er veel meer marge te nemen op dit model, de laagste prijs die ik heb gezien was volgens mij 375. Bij een vergelijkbare prijs ben ik wel geinteresseerd in een zilvere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 08:20
Voor rond de 400 euro ben ik geinteresseerd in een zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar weten als je gaat. ik zou een zwarte 1909 of 2309 wel relax vinden. Leg ik er nog een fooi bovenop voor de haler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 20:31
henkna schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:44:
Voor rond de 400 euro ben ik geinteresseerd in een zwarte
Voor dat bedrag doe ik ook mee, ook dan een zwarte en voor minder is altijd beter dus hoe meer zielen.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
Workaholic schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:17:
Heeft iemand ervaring met de Arcam 350? Ik heb deze op het oog samen met een set B&W speakers (804 S)

Ik ben bang dat deze receiver niet genoeg kan leveren, iemand een idee?
Over het algemeen geeft Arcam een neutraal geluidsbeeld weer. Over het vermogen van een Arcam hoef je je echt geen zorgen te maken. Maar waarom post je dit in een topic waar gesproken wordt over Denon?
Arcam is toch wel een klasse hoger dan Denon.
Qua geluid zal je toch moeten luisteren of het je aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:18:
[...]

Sorry sorry sorry. :) Laat de foto's toch maar zien. Misschien heeft iemand anders er nog wat aan.

@FikkieHo: €599 bij Audio-vision: http://audiovision-shop.d...eceiver/denon_avr2309.htm
Paar dagen Dusseldorf achter de rug en bij Saturn geweest. Wel indrukwekkende zaak van 3 verdiepingen, maar qua AV receivers viel het een beetje tegen. Zouden vrijdag misschien een 2309 binnen krijgen maar helaas geen succes.

Zaterdag op de terugweg langs Hifi Schluderbacher (ook in Willich) gereden om dan maar te kijken voor een 1909. Hadden ze niet, maar wel de 2309 in de aanbieding voor 600, waarschijnlijk ook om te concurreren met AV shop. Heb m met mijn speakers beluisterd en was zonder gerichte instelling al behoorlijk onder de indruk. Toch maar besloten om het te doen, en heb gelijk de Denon Dock ASD-3w bestelt die nagestuurd wordt.

Helaas nog geen tijd gehad om alles te installeren, speakers moeten namelijk ook nog uit de doos. Zal tot het weekend moeten wachten. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik ga er ook vanuit dat het goedkoper word bij een grotere bestelling.. De basisprijs zonder onderhandelen was 499.. Ik denk dat ik zaterdag as even langs ga.. Dus wie interesse heeft dan zet het maar op het forum en dan maak ik vrijdag even een lijste en ga ik er wel langs en dan zet ik zaterdag as de prijzen op het forum.. En dan kan iedereen besluiten of hij het wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Simpathy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:32:
[...]

Paar dagen Dusseldorf achter de rug en bij Saturn geweest. Wel indrukwekkende zaak van 3 verdiepingen, maar qua AV receivers viel het een beetje tegen. Zouden vrijdag misschien een 2309 binnen krijgen maar helaas geen succes.

Zaterdag op de terugweg langs Hifi Schluderbacher (ook in Willich) gereden om dan maar te kijken voor een 1909. Hadden ze niet, maar wel de 2309 in de aanbieding voor 600, waarschijnlijk ook om te concurreren met AV shop. Heb m met mijn speakers beluisterd en was zonder gerichte instelling al behoorlijk onder de indruk. Toch maar besloten om het te doen, en heb gelijk de Denon Dock ASD-3w bestelt die nagestuurd wordt.

Helaas nog geen tijd gehad om alles te installeren, speakers moeten namelijk ook nog uit de doos. Zal tot het weekend moeten wachten. Ben erg benieuwd.
Ach, 600 is toch ook een super prijs, is het tripje dusseldorf toch wel wat waard he :) Veel speel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:07:
ja, ik ga er ook vanuit dat het goedkoper word bij een grotere bestelling.. De basisprijs zonder onderhandelen was 499.. Ik denk dat ik zaterdag as even langs ga.. Dus wie interesse heeft dan zet het maar op het forum en dan maak ik vrijdag even een lijste en ga ik er wel langs en dan zet ik zaterdag as de prijzen op het forum.. En dan kan iedereen besluiten of hij het wil..
Dans schrijf ik me bij deze ook in voor een zwarte 1909 :-)
Als je hulp nodig hebt horen we het wel toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als de prijs gunstig wordt doe ik ook mee voor een silver 1909.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ga even op de rem staan:

Gathering of tweakers kan en wil geen medium zijn waar inkoopacties georganiseerd worden.
Hiervoor is een prima alternatief: samenkopen.net.

Ik stel dus ook voor om dáár verder te gaan, of handel eea via de mail af, maar niet hier.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Is prima modje :)

Verder, simpathy, wat voor speakers heb je erbij genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:07:
Zou je een linkje naar samenkopen.net in dit topic willen zetten of mailen naar nielshoogland@hotmail.com? Dan doe ik ook mee voor een zwarte 1909.

Daar is mijn keuze namelijk op gevallen. Iemand nog suggesties voor een goede speakerset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 20:31
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:10:
[...]

Zou je een linkje naar samenkopen.net in dit topic willen zetten of mailen naar nielshoogland@hotmail.com? Dan doe ik ook mee voor een zwarte 1909.

Daar is mijn keuze namelijk op gevallen. Iemand nog suggesties voor een goede speakerset?
Powerbuys gebeuren op andere fora zoek maar naar de starter van dit topic op DVD.nl.

Speakers hmmm... Missions zijn opgeblazen :( misschien ook wel een goede voor mij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:29
sorry admin;

wie kan me even de wegwijzen naar die inkoopactie voor een zwarte Denon 1909 svp ?

al gelukt :)

[ Voor 10% gewijzigd door brtk op 03-03-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje tussendoor. hoe kan ik bij de auto-set up gewoon kiezen voor 5.1 i.p.v. 7.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Het heet niet voor niets auto... ;)

Run de setup maar, het komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooohhw sorry,

ik wist niet dat dit niet mocht.. Mijn excuses hiervoor.. Iedereen kan me mailen bij interesse.. Andries_koop@hotmail.com

Excuses voor het ongemak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenzyFreak schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:07:
Het heet niet voor niets auto... ;)

Run de setup maar, het komt wel goed.
Ja, maar je moet toch kiezen AMP Assign. Heb daar nu dus voor Zone2 gekozen. Daar staat ie default ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
AMP assign is alleen als je kiest om je speakers te 'bi-ampen' en Zone2 gebruik je als je een tweede paar speakers gaat aansluiten in een andere ruimte.
Dus als je 'gewoon' speakers hebt aangesloten op de A aansluiting moet je keizen voor 7.1 ch. Ongeacht of je een 2.0/2.1, 3.0/3.1, 5.0/5.1 opstelling hebt.
Staat ook in de handleiding achterin uitgelegd d.m.v. wat afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: http://www.bartmarcelis.nl/Denon/Denon1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bartmarcelis.nl/Denon/Denon2.JPG

Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door Bart_Denon op 04-03-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:02:
Ooohhw sorry,

ik wist niet dat dit niet mocht.. Mijn excuses hiervoor.. Iedereen kan me mailen bij interesse.. Andries_koop@hotmail.com

Excuses voor het ongemak..
Andries mn gmail doet een beetje vreemd, heb je een mail van mij ontvangen aangaande de Denon 1909 inkoopactie ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andries mn gmail doet een beetje vreemd, heb je een mail van mij ontvangen aangaande de Denon 1909 inkoopactie ? :)
[/quote]

Jah heb hem ontvangen.. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Denon schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:41:
AMP assign is alleen als je kiest om je speakers te 'bi-ampen' en Zone2 gebruik je als je een tweede paar speakers gaat aansluiten in een andere ruimte.
Dus als je 'gewoon' speakers hebt aangesloten op de A aansluiting moet je keizen voor 7.1 ch. Ongeacht of je een 2.0/2.1, 3.0/3.1, 5.0/5.1 opstelling hebt.
Staat ook in de handleiding achterin uitgelegd d.m.v. wat afbeeldingen

[afbeelding]

[afbeelding]

Succes!
Dankje, dat had ik ook gezien. Maar als ik 7.1 selecteer krijg ik een foutmelding dat de SUR BACK niet zijn gevonden. Daarom had ik maar voor de standaard Zone2 gekozen. Maar dat is niet goed begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:39:
[...]

Dankje, dat had ik ook gezien. Maar als ik 7.1 selecteer krijg ik een foutmelding dat de SUR BACK niet zijn gevonden. Daarom had ik maar voor de standaard Zone2 gekozen. Maar dat is niet goed begrijp ik?
Dan zal de standaard Zone2 instelling wel goed zijn. Ik gebruik zelf de bi-amp methode en gebruik dus de surround back voor me A speakers. Binnenkort ga ik over naar 5.0 en heb dus al de uitgangen benut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag tussendoor. Als ik twee apparaten met HDMI (HDTV decoder en Xbox360) aansluit op mijn TV (Pio 508XD). Maakt het dan nog uit of ik deze twee apparaten met een optische audio kabel aansluit op een receiver of dat ik de TV met een optische audio kabel aansluit (en het geluid dus via HDMI naar mijn TV en vervolgens naar de receiver laat gaan via een optische kabel)?

Het voordeel van het laatste, indien er geen verschil is tussen de manier van aansluiten, is dat ik dan niet zou moeten wisselen tussen input op mijn receiver, en dat ik een optische ingang minder gebruik.

Ik heb de receiver nog niet. Vandaar de vraag. Ik moet inschatten hoe belangrijk het aantal aansluitingen is.

bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Je Xbox 360 kan volledig surround geluid doorsturen over HDMI (dus DD 5.1, DTS, etc). En je receiver kan dit wellicht gewoon codereren zodat je 5.1 geluid hebt.

De meeste optische uitgangen van televisies zijn maximaal DD 2.0 (dus stereo).
Als dat bij jou ook het geval is zou ik zeker de apparaten direct met je versterker verbinden.
Zonde om DD 2.0 geluid te hebben als je XBox DD 5.1 uit kan sturen.

Sommige tv's kunnen wel meer dan stereo geluid uit de optische uitgang sturen, dus dan zou het niets uit maken. Maar dan is de tweede vraag of je tv alle codecs ondersteunt. Mijn oude Philips bijvoorbeeld vond DD 5.1 wel leuk, maar DTS echt niet. En LPCM heeft het hier nooit gedaan.

Dus eerst kijken wat je maximale output is van je tv.
En dan kan je pas een echte keuze maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gekeken wat het geluidsoutput van mijn tv (Pioneer PDP-508XD) is, maar heb het niet kunnen vinden. Ik zie echter wel in de handleiding staan: "Wanneer er signalen binnenkomen via de HDMI aansluitingen, zuller er geen signalen worden geproduceerd via de DIGITAL OUT aansluiting". Wellicht dat dit niet over de optische uitgang gaat, maar het klinkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:34:"Wanneer er signalen binnenkomen via de HDMI aansluitingen, zuller er geen signalen worden geproduceerd via de DIGITAL OUT aansluiting". Wellicht dat dit niet over de optische uitgang gaat, maar het klinkt niet goed.
Ik vrees het toch van wel.... hoeveel digitale uitgangen zou je tv anders moeten hebben?
Normale uitgangen zijn twee maal tulp (audio Links / Rechts) en één coaxiale of optische uitgang (in jouw geval dus optisch).

Maar dan gaat het sowieso dus niet werken als ik het zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
FikkieHo schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:23:
Is prima modje :)

Verder, simpathy, wat voor speakers heb je erbij genomen?
Ik had al een Kef 3005 set. Misschien wat te licht voor 2309, maar het oog wil ook wat. Vind ze voor het formaat wel bijzonder goed klinken. Staat trouwens al een jaar in de doos te wachten, kon ze voor een (nog steeds) leuke prijs kopen. Heeft vooral te maken met een zelfbouwkast (soort lowboard van ruim 5 meter) voor oa alle AV zaken, die nogal lang op zich liet wachten.

Moet alleen nog een mooie oplossing verzinnen voor de achterspeakers want mijn kamer is bijna 6 meter breed en die moet ik op de eoa manier overbruggen met speakerkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjomo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 19:21
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:52:
[/quote]

Jah heb hem ontvangen.. thanks
En mijn mails? Had nog geen reactie van je gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ik heb even rondgemaild naar de Duitse winkeltjes, aangezien ik helemaal gek word van Saturn :P Hifi schluder heeft de 2309 ineens voor 635 euro(aanbieding is blijkbaar afgelopen ofzo) en av shop voor 599,- maar dan wel 2 weken levertijd.. Oftewel, ik wacht wel nog langer... Ik ga trouwens wel binnenkort mijn Canton 150 QX halen, aangezien die niet qua prijs schommeld en bij redcoon toevallig 50% op verzending scheelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Is het trouwens niet makkelijker om hier een algemeen denon topic van te maken, het gaat namelijk niet echt meer over andere merken dan denon zeg maar (en onkyo heeft ook een eigen topic)

En weet er iemand of je met die denon ipod dock MET netwerkaansluiting muziek via itunes op je ipod kan zetten, of zit je dan nog steeds vast aan de usb kabel/ipod dock voor je pc.

[ Voor 32% gewijzigd door M3rcury op 06-03-2009 16:00 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
M3rcury schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:49:
Is het trouwens niet makkelijker om hier een algemeen denon topic van te maken, het gaat namelijk niet echt meer over andere merken dan denon zeg maar (en onkyo heeft ook een eigen topic)
Helemaal mee eens!! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
M3rcury schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:49:
Volgens mij gaat dit topic sowieso niet echt meer over waar het oorspronkelijk voor geopend was :P

Maar wie is er goed in topics bouwen?
En zouden we dan een topic maken net als het Onkyo-topic voor alle modellen of alleen de gangbare, dus tot en met de 3808A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:31:
[...]

Volgens mij gaat dit topic sowieso niet echt meer over waar het oorspronkelijk voor geopend was :P

Maar wie is er goed in topics bouwen?
En zouden we dan een topic maken net als het Onkyo-topic voor alle modellen of alleen de gangbare, dus tot en met de 3808A?
Ik zou alleen de gangbare modellen in de OP zetten. anders wordt het wel heel lang, en de helft wordt toch niet gelezen omdat ze bijna niet voorkomen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Yup gewoon de gangbare, dus lijkt mij van de 1709 tot 3808A, wat daaronder zit, is ook niet echt zinnig, aangezien de meeste mensen een 1909 heeft.. En als je een OP wilt maken, wat wil je er allemaal in hebben? Het is makkelijker dat hier alvast te bespreken zodat we een goede OP hebben en niet een halve :)

Bijvoorbeeld: Vergelijkingstabeltje die iemand ooit postte met de belangrijkste verschillen is handig, in grote lijnen de specificaties, plaatjes van de machines en ook niet te onderbreken een FAQ..

Ikzelf heb nog nooit een mooie OP gemaakt, dus ik kan enkel ondersteunend zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Ik zou zeggen "maar" vijf modellen:
  • Denon 1709
  • Denon 1509
  • Denon 2309
  • Denon 2809
  • Denon 3808A
Verder wordt het sowieso wel een lange topic-start.
Op AV-Forum is er namelijk een topic voor elke Denon receiver...

Maar gewoon de belangrijkste kenmerken die ze hebben:
  • Aansluitingen (bijvoorbeeld aantal HDMI-in)
  • Codecs
  • Afmetingen
  • Gewicht
  • Output (Wattage)
  • Prijzen
  • Etc.
Maar je zou ook alles kunnen samenvatten in zo'n schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:09:
Ik zou zeggen "maar" vijf modellen:
  • Denon 1709
  • Denon 1509
  • Denon 2309
  • Denon 2809
  • Denon 3808A
Verder wordt het sowieso wel een lange topic-start.
Op AV-Forum is er namelijk een topic voor elke Denon receiver...

Maar gewoon de belangrijkste kenmerken die ze hebben:
  • Aansluitingen (bijvoorbeeld aantal HDMI-in)
  • Codecs
  • Afmetingen
  • Gewicht
  • Output (Wattage)
  • Prijzen
  • Etc.
Maar je zou ook alles kunnen samenvatten in zo'n schema.
Zullen we de 1509 dan maar in de 1909 veranderen ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
M3rcury schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:13:
[...]
Zullen we de 1509 dan maar in de 1909 veranderen ;)
Nah... ik heb de1909 er expres uitgelaten.
Veel te populair model :+

Maar jij je zin dan :>

Er wat trouwens ook een kleiner schema van alleen de 1909, 2309 en de 2809.
Het was voornamelijk rood met gele en blauwe balken, maar die kan ik op dit moment niet echt meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:36
Afbeeldingslocatie: http://www.avblog.nl/wp-content/uploads/2008/09/denon-avr09-overzicht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Close enough... :)

Zat ik een beetje in de war met de kleuren, maar het is m wel!

Dan zouden er alleen zes modellen in de TS moeten staan.
Aangezien bovenstaande tabel ook de AVR-1509 mee neemt en maar gaat tot de AVR-2809.
Waar het idee was tot en met de AVR-3808A te gaan.

Btw:
Het is nu maart, dan ga je een dezer weken toch je Denon 3808A in ontvangst nemen Jpjedi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
FeaR1986 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:44:
Close enough... :)

Zat ik een beetje in de war met de kleuren, maar het is m wel!

Dan zouden er alleen zes modellen in de TS moeten staan.
Aangezien bovenstaande tabel ook de AVR-1509 mee neemt en maar gaat tot de AVR-2809.
Waar het idee was tot en met de AVR-3808A te gaan.

Btw:
Het is nu maart, dan ga je een dezer weken toch je Denon 3808A in ontvangst nemen Jpjedi?
Ik smacht naar dat apparaat! mijn container met huisraad vertrekt met het schip vanuit Colombo (SL), ik vlieg zelf de 14e deze maand, mijn vrouw de 19e en de hond de 24e. :)

20e krijgen we sleutel van huis en dan kort erna ga ik de receiver ophalen bij Martijn en de KEF speakers bij iear. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jpjedi schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:48:
[...]

Ik smacht naar dat apparaat! mijn container met huisraad vertrekt met het schip vanuit Colombo (SL), ik vlieg zelf de 14e deze maand, mijn vrouw de 19e en de hond de 24e. :)

20e krijgen we sleutel van huis en dan kort erna ga ik de receiver ophalen bij Martijn en de KEF speakers bij iear. 8)
Welke kef's heb jij besteld? Ga van de week even ergens klipsch en kef luisteren :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
M3rcury schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:51:
[...]

Welke kef's heb jij besteld? Ga van de week even ergens klipsch en kef luisteren :)
2x Q90
2x Q30
1xPSW2500
1x iQ60c
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jpjedi schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:55:
[...]

2x Q90
2x Q30
1xPSW2500
1x iQ60c
:)
Ik zit te kijken naar q70 (of7(se))
q30
en q6c

Sub nog niet. Even kijken hoe het zonder bevalt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Jpjedi schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:55:
[...]
2x Q90
2x Q30
1xPSW2500
1x iQ60c
Had je ervaring met KEF of heb je deze set alleen genomen omdat je er goedkoop aan kon komen (dat herinner ik me tenminste...)?

Ik zit er zelf ook aan te denken om voor de Q30 te gaan als rear-speakers.
De fronts zullen ook van KEF zijn, maar niet de Q90. Want die zijn me wat te duur :)
Denk dat ik eerder ga kijken naar Q-5 of Q-7 welke te krijgen zijn voor €225,- of €299,- de stuk.
Alleen zien of de Q-7 de meerprijs waard is voor die 0,5 weg meer.
Subwoofer en center ben ik nog niet uit.... denk Klipsch als ik kijk naar design...
Maar denk dat het toch upgraden in delen wordt: want om nu meteen 6 speakers te halen is me wat te veel na de aanschaf van die Deno 2809.

Zijn die iQ30's eigenlijk per set?
Want die zijn bij de Correct namelijk €225,-
Terwijl de vloerstaander Q7 €299,- is.
Dus dan lijkt me €225,- voor een enkele bookshelf-speaker wat duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
heel mijn set kan je bij stassen bestellen voor 1950 euro. Ik heb dezelfde set besteld als een maat van me al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ja, dat plaatje bedoelde ik.. Plaatjes zijn er zat, en dan kan je als tumbnail ook de achterkant erop zetten. Lekker makkelijk om je aansluitingen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb een mooie test van bluray spelers liggen hier. De denon kwam er een beetje middenmoot uit ondanks dat het 1 van de duurste was :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
M3rcury schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 08:31:
Ik heb een mooie test van bluray spelers liggen hier. De denon kwam er een beetje middenmoot uit ondanks dat het 1 van de duurste was :X
Kun je die posten of via DM sturen -> e-mail. Ik zit hierover in een enorme discussie met iemand die zweert bij die Denon BD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-08 19:35
FeaR1986 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:42:
[...]

Zijn die iQ30's eigenlijk per set?
Want die zijn bij de Correct namelijk €225,-
Terwijl de vloerstaander Q7 €299,- is.
Dus dan lijkt me €225,- voor een enkele bookshelf-speaker wat duur...
De iQx0 serie zijn de nieuwste modellen van Kef. De Qx serie, dus zonder i, is zo'n 8 jaar oud. Dan wil Correct er vast wel van af voor een zacht prijsje.

Ik neem aan dat de prijs voor de iQ30 per stuk is, want nieuw. Het vorige model, de iQ3, kun je met een beetje goed zoeken wel voor 225 per paar krijgen (Polectro had / heeft ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Oja, laten we dan ook niet vergeten dat we alleen de receivers doen :P

Zal ik dan maar proberen om iets te maken? Het mag even duren, maar goed. Dat zien we dan wel :)

Heb ook ff een modje een bericht gestuurd of het mag..

Is gegeven, ik ga aan de slag ;)

Alle extra's die erin moeten, post ze hier :) of stuur mij ff een dm

[ Voor 74% gewijzigd door FikkieHo op 07-03-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
klopt je..mijn modellen zijn allemaal IQ.. ben de i vergeten te vemelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jpjedi schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 08:51:
[...]

Kun je die posten of via DM sturen -> e-mail. Ik zit hierover in een enorme discussie met iemand die zweert bij die Denon BD speler.
Mag ik ingescande dingen uit tijdschriften posten dan?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
M3rcury schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:13:
[...]

Mag ik ingescande dingen uit tijdschriften posten dan?
wil je me mailen?

pcmmulders 'a' me.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Denon topic is af, graag alles dus hier bespreken, en dit topic is dan weer voor fear1986 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
FikkieHo schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:46:
Denon topic is af, graag alles dus hier bespreken, en dit topic is dan weer voor fear1986 :)
Nah, ik klets wel lekker mee in het Denon topic aangezien ik daar nu ook een troste bezitter van ben...
O+ mijn Denon 2809

Wellicht maar een slotje voor dit topic aanvragen, of kijken of het anders langzaam dood kan bloeden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Laatst online: 08:20
M3rcury schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 08:31:
Is die recent uit de consumentengids?
Anders zou ik deze ook wel graag willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

henkna schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:49:
[...]

Is die recent uit de consumentengids?
Anders zou ik deze ook wel graag willen zien
Ja, die komt uit de consumentengids. Dus voor jou niks nieuws waarschijnlijk. Staat ook niet heel erg veel in. alleen dat de denon voor zijn prijs er echt laag uit komt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 20:18
Ik moet zeggen dat ik nooit teveel waarde hecht aan die testen van de consumentenbond. Vorig jaar was er een test van dvd-spelers en degene met het beste geluid was een LG, daarna een Philips instapmodel, dan een Panasonic geloof ik en ergens midden/onderaan stonden een Denon, Yamaha, H/K en NAD, waarvan de NAD nog het laagste stond geloof ik. Nu kan je een hoop zeggen, maar hang eens meetapparatuur aan de analoge uitgang van die LG met een DAC met een snr van 90dB en aan die NAD met een Burr Brown van 115dB...
Het was ook weer getest bij mensen thuis die hoogstwaarschijnlijk een surroundset van €200 hadden met een digitale ingang waarop die LG een lekker harde en 'strakke' bas gaf ;)
Over het nut van die DVD-2500BT valt een hoop voor en tegen te zeggen, maar de Consumentenbond is samen met Hifi.nl wel de laatste plek waar ik zou kijken om een keuze te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
De consumentenbond is meestal vrij voorspelbaar, dus laat me raden:

De Denon Blu-ray spelers scoren makkelijk minpunten...
- doen niet aan audio processing (waarom ook?), maar passthrough (de allernieuwste nu dan wel, maargoed).
- hebben geen internetverbinding, dus niet met de nieuwste Blu-ray standaarden compatibel.
- zijn überduur (in verhouding).

Als er een Medion bestaat die dat wel doet en redelijk geprijsd is, weet je wie er met de winst vandoor gaat.

Aan de andere kant, de gemiddelde consument heeft geen Denon Blu-ray speler nodig. Net als de consumentenbond zullen ze nooit het verschil in kwaliteit kunnen opmerken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FrenzyFreak schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:49:
De consumentenbond is meestal vrij voorspelbaar, dus laat me raden:

De Denon Blu-ray spelers scoren makkelijk minpunten...
- doen niet aan audio processing (waarom ook?), maar passthrough (de allernieuwste nu dan wel, maargoed).
- hebben geen internetverbinding, dus niet met de nieuwste Blu-ray standaarden compatibel.
- zijn überduur (in verhouding).

Als er een Medion bestaat die dat wel doet en redelijk geprijsd is, weet je wie er met de winst vandoor gaat.

Aan de andere kant, de gemiddelde consument heeft geen Denon Blu-ray speler nodig. Net als de consumentenbond zullen ze nooit het verschil in kwaliteit kunnen opmerken. 8)7
Dr staat niet echt veel in. Maar een PS3 met afstandsbediening staat op 2, maar zonder staat die op 11. Dan is alleen het gebruiksgemak anders :')

Edit: beelkwaliteit is niet eens meegerekend, en op audio scoren ze allemaal even hoog. Juist.

[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 10-03-2009 00:03 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
M3rcury schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:59:
[...]Dr staat niet echt veel in. Maar een PS3 met afstandsbediening staat op 2, maar zonder staat die op 11. Dan is alleen het gebruiksgemak anders :')
En wat is dan het verschil in gebruiksgemak tussen een controller en een normale afstandsbediening?
Op de normale remote staan ook gewoon de symbolen van de controller als kruisje, rondje en zelfs R2.
Dus eigenlijk doet alleen de vorm het dan en dat er wel knoppen aanwezig zijn voor de audio en subs zoals op een gewone dvd-speler.
Heb zelf de remote ook gehaald, maar om nou te zeggen dat je PS3 daardoor meteen van plaats 11 naar 2 schuift... das wel heel erg succesvol voor een apparaat van maximaal €29,99.

Maar welke Blu-ray speler stond er dan op de eerste plaats?

Enne als iemand toevallig een ingescande versie/PDF-versie heeft dan houdt ik me aanbevolen.
Niet dat ik die tests wel serieus neem, maar het is altijd wel leuk leesvoer.

Consumentenbond heeft sowieso rare criteria.
Het beste was nog wel waar ze de Xbox 360, PS3 en de Wii vergeleken.
Vooral de Wii hoort ook echt in dat rijtje thuis als niet next-gen-console zijnde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 07:30:
[...]

En wat is dan het verschil in gebruiksgemak tussen een controller en een normale afstandsbediening?
Op de normale remote staan ook gewoon de symbolen van de controller als kruisje, rondje en zelfs R2.
Dus eigenlijk doet alleen de vorm het dan en dat er wel knoppen aanwezig zijn voor de audio en subs zoals op een gewone dvd-speler.
Heb zelf de remote ook gehaald, maar om nou te zeggen dat je PS3 daardoor meteen van plaats 11 naar 2 schuift... das wel heel erg succesvol voor een apparaat van maximaal €29,99.

Maar welke Blu-ray speler stond er dan op de eerste plaats?

Enne als iemand toevallig een ingescande versie/PDF-versie heeft dan houdt ik me aanbevolen.
Niet dat ik die tests wel serieus neem, maar het is altijd wel leuk leesvoer.

Consumentenbond heeft sowieso rare criteria.
Het beste was nog wel waar ze de Xbox 360, PS3 en de Wii vergeleken.
Vooral de Wii hoort ook echt in dat rijtje thuis als niet next-gen-console zijnde...
Pc is morgen weer gemaakt (was gecrashed) en zal hem dan inscannen. Stuur maar ff een pmetje als je hem wilt hebben.

No signature required.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
geen "inkoopacties / samenkoopacties".